表紙:エンタープライズ向けタブレットの世界市場
市場調査レポート
商品コード
1340147

エンタープライズ向けタブレットの世界市場

The Global Market for Enterprise Tablets

出版日: | 発行: VDC Research Group, Inc. | ページ情報: 英文 66 Pages/36 Exhibits; plus 39 Exhibits/Excel | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
エンタープライズ向けタブレットの世界市場
出版日: 2023年07月31日
発行: VDC Research Group, Inc.
ページ情報: 英文 66 Pages/36 Exhibits; plus 39 Exhibits/Excel
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

掲載ベンダー

  • Advantech
  • Aegex Technologies
  • Dell Technologies
  • Durabook
  • Gamber-Johnson
  • Getac
  • Handheld Group
  • Havis Inc.
  • MilDef
  • Miltope
  • Panasonic
  • Patrol PC
  • Samsung
  • Winmate
  • Zebra Technologies

エグゼクティブサマリー

インフレ率の上昇と世界経済の不確実性により、2022年~2027年の5年間の予測では、高耐久性タブレット市場の見通しは必然的に悪化しています。とはいえ、ラギッドタブレットOEMは常に新たな機会を模索し、新たなパートナーシップや製品の開発を通じて差別化を図っています。

主な調査結果

高耐久2in1デタッチャブルデバイスの市場規模は、2022年に6億630万米ドルに達しました。

北米が2022年に高耐久スレートタブレットと2-in-1デタッチャブルデバイスの最大の地域市場となりました。5年間の予測期間に、アジア太平洋がこの市場でもっとも急速に成長します。

フルラグスレートタブレットと2-in-1デタッチャブルデバイス市場はWindowsが優勢です。Windows 11のリリースとARM上で動作するWindowsデバイスの開発は、Androidが産業全体に普及しようとしている中で、このプラットフォームに新たな機会を提供します。

SamsungのTab Activeに代表されるセミラグタブレット市場は、大半がAndroidベースです。Androidタブレットでのエンタープライズ向けアプリケーションのサポートにより、産業全体でAndroidプラットフォームへの関心と需要が高まっているため、10インチディスプレイを搭載したAndroidデバイスのリリースが増加しています。

高耐久タブレット市場において、すべての産業でもっとも需要のあるディスプレイサイズは、引き続き10インチと12インチです。このディスプレイサイズは、携帯性に優れ、現場でのデータ収集やレポート作成に理想的なフォームファクターです。フィールドサービスや公共安全機関における車載タブレットや2-in-1デタッチャブルデバイスは通常11インチ以上であり、輸送や配送における車載デバイスは10インチ未満です。

5Gとプライベート無線技術の継続的な開発により、頑丈なタブレットにWANアクティベーションの機会がもたらされ、デバイスにより高い性能、範囲、セキュリティが提供されます。

スループットと容量が向上したWi-Fi 6eが企業に登場すると、ここだけの話、Wi-Fi専用デバイスはWAN起動デバイスに比べて大幅に低価格であるため、WAN起動デバイスの成長が抑制される可能性があります。しかし、企業が屋外の運用環境に接続性を拡大しようとすれば、セルラー対応デバイスが必要になります。

パトカー、消防車、救急車からセミトラック、バケットトラック、フォークリフトに至るまで、車両は通信、ナビゲーション、データ収集、レポートワークフローを支援するためにタブレットを搭載しています。キーボード中心のユースケースが、車両を公共安全やフィールドサービスワーカー向けのモバイルオフィスに変えるのに役立つことから、ほとんどの2-in-1デタッチャブルデバイス(55%)は車両に搭載されています。

堅牢タブレットOEMの主な市場参入経路は、パートナーチャネルエコシステムを通じてであり、付加価値再販業者(VAR)、販売業者、ISVに依存し、さまざまな地域や産業の顧客にリーチしています。これらのパートナーはまた、OEMタブレットソリューションに差別化機能を追加しており、これには、特定のユースケース向けに高耐久タブレットにデータの取得や測定を行う装置を統合するアクセサリなどが含まれます。また、いくつかのタブレットOEMは、特定の市場をターゲットとして独自のアクセサリポートフォリオを有しています。

ISVとマネージドサービスプロバイダーは、ソフトウェアとデバイスフリート管理が企業にとって差別化要因となるにつれて、高耐久タブレットOEMの主要パートナーターゲットとなりつつあります。これらのパートナーは、専門的なソフトウェアソリューションや管理プラットフォームをタブレットデバイスに統合します。タブレットOEMの中には、ソリューションの差別化を図るために独自のソフトウェアを開発するところもあり、通常はモバイルデバイス管理システムやエンタープライズ向けモビリティ管理システムです。

当レポートでは、世界のエンタープライズ向けタブレット市場について調査分析し、市場機会、市場規模の推計と予測、ベンダープロファイルなどを提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

世界市場の概要

  • 南北アメリカ
  • 欧州・中東・アフリカ(欧州・中東・アフリカ)
  • アジア太平洋

比較予測:経済圏別

  • 小売
  • フィールドサービス
  • 輸送・ロジスティクス・流通・店舗直送
  • 製造
  • 政府
    • 公共安全・ファーストレスポンダー
    • 軍事、連邦機関
  • 医療

デバイスの動向

  • オペレーティングシステム
  • 耐久性
  • 車載
  • ディスプレイサイズ
  • 接続性

Go-to-Market

  • 戦略・投資

ベンダーのシェア・競合情勢

ベンダープロファイル

VDC Researchについて

目次

INSIDE THIS REPORT:

This report covers the overall market opportunity for rugged slate tablets and 2-in-1 devices used to support mobile enterprise and government line of business (LoB) applications. Specifically, this report primarily focuses on the enterprise LoB and industry-specific subset of the overall tablet and 2-in-1 opportunity. For this subset, examples of end users whose applications often rely on tablets include factory workers, warehouse workers, field service technicians, police officers, EMTs, firefighters, nurses/clinicians, flight-line aircraft personnel, soldiers, and many others. This report includes market sizing and forecasts for rugged devices. It also breaks down market opportunity for tablets by region and industry. Additionally, this report analyzes current trends driving investments in tablets and 2-in-1 devices while providing future outlook and insights for mobile hardware vendors.

WHAT QUESTIONS ARE ADDRESSED?

  • What is the outlook for enterprise and government-issued tablets supporting LoB workflows?
  • What is the relative opportunity by regional market, industry, and application environment?
  • What are the primary developments and use cases for rugged tablets?
  • What are the primary device functionality requirements by industry and application environment?
  • What is the opportunity for rugged 2-in-1 detachable devices?
  • What are the prevailing OS, display size and connectivity trends by application?
  • What are the primary go-to-market strategies for the market?
  • Which vendors lead the market and different segments of the market?

WHO SHOULD READ THIS REPORT?

The target audience for this report is decision makers within marketing, product development, and sales/business development roles at mobile hardware OEMs as well as system integrators, value-added resellers, and distributors. In addition, end users within enterprise mobility purchasing, specification, and/or support responsibilities would benefit from reading this report.

VENDORS LISTED IN THIS REPORT:

  • Advantech
  • Aegex Technologies
  • Dell Technologies
  • Durabook
  • Gamber-Johnson
  • Getac
  • Handheld Group
  • Havis Inc.
  • MilDef
  • Miltope
  • Panasonic
  • Patrol PC
  • Samsung
  • Winmate
  • Zebra Technologies

EXECUTIVE SUMMARY:

Enterprises across all industries, as well as government agencies, realized the value gained by digitalization to increase operational efficiencies and stay in-line with competitors. Rugged tablets were a key component in these efforts as they provide greater visibility into operations and workers do more with less. The capabilities of rugged tablets enabled by connectivity advancements and OEM developments have enabled greater utility of these devices for new use cases such as real-time monitoring/streaming, remote control, scanning, measuring, and reliable communication. Increasing inflation and global economic uncertainty has inevitably caused the outlook of the rugged tablet market to be dampened over the 5-year forecast from 2022 to 2027. Although rugged tablets OEMs are constantly looking to find new opportunities and differentiate themselves through new partnerships and product developments.

Note: VDC Research has defined 2-in-1 detachable devices as tablets that can be attached to a keyboard to create a laptop-experience. For the device to fit into this category, the keyboard must be manufactured by the same OEM as the tablet and packaged together. Tablets fitted with 3rd party keyboards do not fit into this category. VDC categorizes which OEM devices are considered 2-in-1 detachable devices.

KEY FINDINGS:

The rugged 2-in-1 detachable device market reached $606.3 million in 2022.

The Americas was the largest regional market for rugged slate tablets and 2-in-1 detachable devices in 2022. Over the 5-year forecast period, the APAC region will grow the fastest in this market.

The fully rugged slate tablet and 2-in-1 detachable markets are Windows-dominant. The release of Windows 11 and the development of Windows devices on ARM provide new opportunities for the platform as Android looks to spread across industries.

The semi-rugged tablet market, led by Samsung's Tab Active product line is majority Android-based. An increased number of Android devices, many of which are 10" in display are being released as support for enterprise applications on Android tablets increases interest and demand for the platform across industry.

The most demanded display size across all verticals in the rugged tablet market continues to be 10" and 12". This display range offers the ideal form-factor for portability and conducting data capture and reporting workflows in the field. Vehicle-mounted tablets and 2-in-1 detachable devices in field service and public safety agencies usually range above 11", while vehicle-mounted devices in transportation and delivery use cases tend fall below 10".

The continued development of 5G and private wireless technologies is driving the opportunity for WAN activation in rugged tablets, offering greater performance, coverage, and security for devices.

The emergence of Wi-Fi 6e in the enterprise, with greater throughput and capacity may curb some of the growth of WAN-activated devices within the four walls, as Wi-Fi only devices are significantly lower-priced relative to WAN-activated devices. However, as enterprises look to expand connectivity to their outdoor operational environments, cellular-enabled devices will become necessary.

Vehicles from police cruisers, firetrucks and ambulances to semi-trucks, bucket trucks and forklifts deploy mounted tablets to assist with communication, navigation, data capture and reporting workflows. Most 2-in-1 detachable devices (55%) are vehicle-mounted as keyboard-centric use cases help turn vehicles into mobile offices for public safety and field service workers.

The primary route to market for rugged tablet OEMs is through their partner channel ecosystem, relying on value-added resellers (VARs), distributors, and ISVs to reach customers across different regions and industries. These partners also add differentiating features to OEM tablet solutions, including accessories that integrate data capturing or measuring equipment to rugged tablets for specific use cases. Alternatively, some tablet OEMs may have their own accessory portfolio to target specific markets.

ISVs and managed service providers are becoming primary partner targets for rugged tablet OEMs, as software and device fleet management become differentiating factors to enterprises. These partners will integrate specialized software solutions and management platforms into tablet devices. Some tablet OEMs develop their own software to differentiate solutions, usually a mobile device management or enterprise mobility management system.

ABOUT THE AUTHORS:

Rowan Litter

Rowan is a market research professional within VDC's Enterprise Mobility and AutoID practice. With a passionate interest for the technology industry, Rowan brings skills in economic analysis and industry research to VDC. Rowan holds a B.A. in International Studies with a concentration in Economics from Boston College.

David Krebs

David has more than ten years experience covering the markets for enterprise and government mobility solutions, wireless data communication technologies and automatic data-capture research and consulting. David focuses on identifying the key drivers and enablers in the adoption of mobile and wireless solutions among mobile workers in the extended enterprise. David's consulting and strategic advisory experience is far reaching and includes technology and market opportunity assessments, technology penetration and adoption enablers, partner profiling and development, new product development and M&A due diligence support. David has extensive primary market research management and execution experience to support market sizing and forecasting, total cost of ownership (TCO), comparative product performance evaluation, competitive benchmarking and end user requirements analysis. David is a graduate of Boston University (BSBA).

Table of Contents

Executive Summary

  • Key Findings

Global Market Overview

  • The Americas
  • Europe, Middle East, & Africa (EMEA)
  • Asia-Pacific (APAC)

Comparative Forecast by Economic Area

  • Retail
  • Field Service
  • Transportation/Logistics/Distribution/Direct Store Delivery
  • Manufacturing
  • Government
    • Public Safety & First Responders
    • Military and Federal Agencies
  • Healthcare

Device Trends

  • Operating System
  • Ruggedness
  • Vehicle-Mounted
  • Display Size
  • Connectivity

Go-to-Market

  • Strategies & Investments

Vendor Shares & Competitive Landscape

Vendor Profiles

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