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市場調査レポート
商品コード
1464233

カメラアクセサリーの市場規模 - カメラタイプ・レンズタイプ・アクセサリータイプ・流通チャネル別 - 地域別展望・競合戦略・セグメント予測 (~2033年)

Camera Accessories Market Size- By Camera Type, By Lens Type, By Accessory Type, By Distribution Channel- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033


出版日
ページ情報
英文 230 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.00円
カメラアクセサリーの市場規模 - カメラタイプ・レンズタイプ・アクセサリータイプ・流通チャネル別 - 地域別展望・競合戦略・セグメント予測 (~2033年)
出版日: 2024年04月03日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のカメラアクセサリーの市場規模は、2033年にかけて13.79%のCAGRで推移し、140億4,000万の規模に成長すると予測されています。

カメラの機能を強化、保護、向上させるために利用される追加コンポーネント、アドオン、デバイスはすべてカメラアクセサリーと呼ばれます。これらのアクセサリーは、プロ用のデジタル一眼レフカメラ、ミラーレス一眼レフカメラ、デジタル一眼レフカメラ、スマートフォンなど、使用するデバイスの種類に関係なく、カメラを補完し、改善するために設計されています。

COVID-19による国際的な供給ラインの混乱により、カメラアクセサリーの製造と納品が遅れました。多くのメーカーは部品や消耗品の入手が困難となり、製品のアベイラビリティにも影響しました。また、ロックダウンやその他の経済的懸念により、消費者はカメラアクセサリーなどの非必需品への支出を抑え、売上に影響を与えました。

当レポートでは、世界のカメラアクセサリーの市場を調査し、市場概要、市場影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域別の詳細分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因・抑制・機会・課題の分析
  • COVID-19による市場への影響

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 製造拠点の分布・販売エリア・製品タイプ
  • M&A・提携・製品発売・協力

第7章 世界のカメラアクセサリー市場:カメラタイプ別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • デジタルスチルカメラ
  • デジタル一眼レフカメラ
  • ミラーレスカメラ
  • アクションカメラ
  • ブリッジカメラ
  • その他

第8章 世界のカメラアクセサリー市場:レンズタイプ別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • 標準
  • 広角
  • マクロ
  • 望遠
  • プライムレンズ
  • ズームレンズ
  • その他

第9章 世界のカメラアクセサリー市場:アクセサリータイプ別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • 三脚
  • フラッシュ・ライト
  • ジンバル
  • リモートシャッター
  • 偏光フィルター
  • メモリカード
  • 充電器
  • 電池
  • その他

第10章 世界のカメラアクセサリー市場:流通チャネル別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • オンライン
  • オフライン
  • その他

第11章 世界のカメラアクセサリー市場:予測

  • 市場規模・市場シェア

第12章 世界のカメラアクセサリー市場:カメラタイプ別

  • 市場規模・市場シェアの推移・予測

第13章 世界のカメラアクセサリー市場:レンズタイプ別

  • 市場規模・市場シェアの推移・予測

第14章 世界のカメラアクセサリー市場:アクセサリータイプ別

  • 市場規模・市場シェアの推移・予測

第15章 世界のカメラアクセサリー市場:流通チャネル別

  • 市場規模・市場シェアの推移・予測

第16章 世界のカメラアクセサリー市場:地域別

  • 市場規模・市場シェアの推移・予測
  • アジア太平洋
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • 北米
  • ラテンアメリカ

第17章 企業プロファイル

  • Canon Inc.
  • Nikon Corporation
  • Sony Corporation
  • FUJIFILM Corporation
  • Leica Camera AG
  • Hasselblad
  • Olympus Corporation
  • Panasonic Holdings Corporation
  • GoPro Inc.
  • DJI technology
  • SAMSUNG GSG
  • Vitec Imaging Solutions Spa
  • Ricoh Imaging Americas Corporation
  • その他

第18章 略語一覧

第19章 参考リンク

第20章 結論

第21章 調査範囲

目次
Product Code: SEMI2411

Camera Accessories Market Introduction and Overview

According to SPER market research, Camera Accessories Market Size- By Camera Type, By Lens, By Accessory Type, By Distribution Channel- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033' state that the Global Camera Accessories Market is predicted to reach 14.04 billion by 2033 with a CAGR of 13.79%.

All of the additional components, add-ons, and devices that are utilized to enhance, protect, or increase a camera's capabilities are referred to as camera accessories. These accessories are designed to complement and improve cameras, regardless of the type of device you're using-professional DSLR, mirrorless, digital point-and-shoot, or even a smartphone. Accessories for cameras can achieve several objectives, other from augmenting functionality, improving ease of use, and safeguarding the camera.

Due to the disruption of international supply lines caused by the epidemic, production and delivery of camera accessories were delayed. The challenges many manufacturers faced in obtaining parts and supplies had an influence on product availability. Lockdowns and other financial concerns caused consumers to spend less on non-essential products like camera accessories. Customers postponing or cancelling accessory purchases had an effect on sales.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2020-2033

Base year considered 2023

Forecast period 2024-2033

Segments covered By Camera Type, By Lens Type, By Accessory Type, By Distribution Channel

Regions covered North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe

Companies Covered Canon Inc, Nikon Corporation, Sony Corporation, FUJIFILM Corporation, Leica Camera AG, Hasselblad, Olympus Corporation, Panasonic Holdings Corporation, GoPro Inc, DJI technology, SAMSUNG GSG, Vitec Imaging Solutions Spa, Ricoh Imaging Americas Corporation.

Camera Accessories Market Segmentation

By Camera Type: Based on the Camera Type, Global Camera Accessories Market is segmented as, Digital Still Camera, Digital Single Lens Reflex (DSLR) Camera, Mirrorless Camera, Action camera, Bridge camera, Others.

By Lens Type: Based on the Lens Type, Global Camera Accessories Market is segmented as; Standard, Wide angle, Macro, Telephoto, Prime lens, Zoom lens, Others.

By Accessory Type: Based on the Accessory Type, Global Camera Accessory Market is segmented as; Tripod, Flash and lights, Gimble, Remote shutter release, Polarizing filter, Memory card, Charger, Battery, Others.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPER's internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOL's
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Camera Accessories Market

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTER's Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Camera Accessories Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Ingredients
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Camera Accessories Market

7. Global Camera Accessories Market, By Camera Type (USD Million)

  • 7.1. Global Camera Accessories Market Value Share and Forecast, By Camera Type 2024-2033
  • 7.2. Digital Still Camera
  • 7.3. Digital Single Lens Reflex (DSLR) Camera
  • 7.4. Mirrorless Camera
  • 7.5. Action camera
  • 7.6. Bridge camera
  • 7.7. Others

8. Global Camera Accessories Market, By Lens Type (USD Million)

  • 8.1. Global Camera Accessories Market Value Share and Forecast, By Lens Type 2024-2033
  • 8.2. Standard
  • 8.3. Wide Angle
  • 8.4. Macro
  • 8.5. Telephoto
  • 8.6. Prime lens
  • 8.7. Zoom lens
  • 8.8. Others

9. Global Camera Accessories Market, By Accessory Type (USD Million)

  • 9.1. Global Camera Accessories Market Size Value Share and Forecast, By Accessory Type 2024-2033
  • 9.2. Tripod
  • 9.3. Flash and light
  • 9.4. Gimble
  • 9.5. Remote shutter release
  • 9.6. Polarizing filter
  • 9.7. Memory card
  • 9.8. Charger
  • 9.9. Battery
  • 9.10. Others

10. Global Camera Accessories Market, By Distribution Channel (USD Million)

  • 10.1. Global Camera Accessories Market Size Value Share and Forecast, By Distribution Channel 2024-2033
  • 10.2. Online
  • 10.3. Offline
  • 10.4. Others

11. Global Camera Accessories Market, Forecast, 2020-2033 (USD Million)

  • 11.1. Global Camera Accessories Market Size and Market Share

12. Global Camera Accessories Market, By Camera Type 2020-2033 (USD Million)

  • 12.1. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Camera Type (2020-2026)
  • 12.2. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Camera Type (2027-2033)

13. Global Camera Accessories Market, By Lens Type 2020-2033 (USD Million)

  • 13.1. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Lens Type (2020-2026)
  • 13.2. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Lens Type (2027-2033)

14. Global Camera Accessories Market, By Accessory Type 2020-2033 (USD Million)

  • 14.1. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Accessory Type (2020-2026)
  • 14.2. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Accessory Type (2027-2033)

15. Global Camera Accessories Market, By Distribution Channel 2020-2033 (USD Million)

  • 15.1. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Distribution Channel (2020-2026)
  • 15.2. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Distribution Channel (2027-2033)

16. Global Camera Accessories Market, By Region, 2020-2033 (USD Million)

  • 16.1. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Region (2020-2026)
  • 16.2. Global Camera Accessories Market Size and Market Share, By Region (2027-2033)
  • 16.3. Asia-Pacific
    • 16.3.1. Australia
    • 16.3.2. China
    • 16.3.3. India
    • 16.3.4. Japan
    • 16.3.5. South Korea
    • 16.3.6. Rest of Asia-Pacific
  • 16.4. Europe
    • 16.4.1. France
    • 16.4.2. Germany
    • 16.4.3. Italy
    • 16.4.4. Spain
    • 16.4.5. United Kingdom
    • 16.4.6. Rest of Europe
  • 16.5. Middle East and Africa
    • 16.5.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 16.5.2. United Arab Emirates
    • 16.5.3. Rest of Middle East & Africa
  • 16.6. North America
    • 16.6.1. Canada
    • 16.6.2. Mexico
    • 16.6.3. United States
  • 16.7. Latin America
    • 16.7.1. Argentina
    • 16.7.2. Brazil
    • 16.7.3. Rest of Latin America

17. Company Profile

  • 17.1. Canon Inc.
    • 17.1.1. Company details
    • 17.1.2. Financial outlook
    • 17.1.3. Product summary
    • 17.1.4. Recent developments
  • 17.2. Nikon Corporation
    • 17.2.1. Company details
    • 17.2.2. Financial outlook
    • 17.2.3. Product summary
    • 17.2.4. Recent developments
  • 17.3. Sony Corporation
    • 17.3.1. Company details
    • 17.3.2. Financial outlook
    • 17.3.3. Product summary
    • 17.3.4. Recent developments
  • 17.4. FUJIFILM Corporation
    • 17.4.1. Company details
    • 17.4.2. Financial outlook
    • 17.4.3. Product summary
    • 17.4.4. Recent developments
  • 17.5. Leica Camera AG
    • 17.5.1. Company details
    • 17.5.2. Financial outlook
    • 17.5.3. Product summary
    • 17.5.4. Recent developments
  • 17.6. Hasselblad
    • 17.6.1. Company details
    • 17.6.2. Financial outlook
    • 17.6.3. Product summary
    • 17.6.4. Recent developments
  • 17.7. Olympus Corporation
    • 17.7.1. Company details
    • 17.7.2. Financial outlook
    • 17.7.3. Product summary
    • 17.7.4. Recent developments
  • 17.8. Panasonic Holdings Corporation
    • 17.8.1. Company details
    • 17.8.2. Financial outlook
    • 17.8.3. Product summary
    • 17.8.4. Recent developments
  • 17.9. GoPro Inc.
    • 17.9.1. Company details
    • 17.9.2. Financial outlook
    • 17.9.3. Product summary
    • 17.9.4. Recent developments
  • 17.10. DJI technology
    • 17.10.1. Company details
    • 17.10.2. Financial outlook
    • 17.10.3. Product summary
    • 17.10.4. Recent developments
  • 17.11. SAMSUNG GSG
    • 17.11.1. Company details
    • 17.11.2. Financial outlook
    • 17.11.3. Product summary
    • 17.11.4. Recent developments
  • 17.12. Vitec Imaging Solutions Spa
    • 17.12.1. Company details
    • 17.12.2. Financial outlook
    • 17.12.3. Product summary
    • 17.12.4. Recent developments
  • 17.13. Ricoh Imaging Americas Corporation
    • 17.13.1. Company details
    • 17.13.2. Financial outlook
    • 17.13.3. Product summary
    • 17.13.4. Recent developments
  • 17.14. Others

18. List of Abbreviations

19. Reference Links

20. Conclusion

21. Research Scope