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市場調査レポート
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1534970

次世代アビオニクス市場:現状分析と予測(2024-2032年)

Next Generation Avionics Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 136 Pages
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次世代アビオニクス市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

次世代アビオニクスの世界市場規模は2023年に25億1,000万米ドルとなり、予測期間(2024-2032年)には約10.21%のCAGRで力強い成長が見込まれています。次世代アビオニクスソリューションの統合を顕著に支えている主な要因の1つは、デジタルコックピットとヘッドアップディスプレイの統合です。これらのディスプレイは新世代の航空機に統合され、航行データ、対気速度、エンジン温度、燃料、高度などの重要な飛行情報をパイロットの視界に直接オーバーレイ表示します。多くの航空会社は、パイロットに圧縮された視野を提供し、より良い状況認識を提供するために、このような機能を提供するヘッドアップディスプレイの統合を開始しています。例えば、シンガポール政府は2024年にF35を8機購入する計画を発表しました。この購入は、シンガポール政府が先に署名した12機のF35A購入に上乗せされることになります。

別の例では、2024年にドイツ政府が2025年末までにEurofighter Typhoon 20機(4.5世代)を追加購入する計画を発表しています。

空軍強化のために世界中で次世代航空機の需要が高まっていることを考慮すると、次世代アビオニクス技術に対する需要は今後増加すると予想されます。さらに、多くの国が旧世代の航空機を次世代航空機にアップグレードすることを計画しており、これは今後数年間の次世代アビオニクスの需要向上に寄与すると思われます。

次世代アビオニクスのタイプに基づき、世界市場は管理システムアビオニクス、通信システムアビオニクス、ナビゲーションシステムアビオニクス、その他のエレクトロニクスに区分されます。このうち、管理システムアビオニクスは、航空機のリスク軽減、安全性と信頼性の向上、飛行効率の向上、状況認識の向上、運用の柔軟性などにおいて極めて重要な用途であることから、主要な市場シェアを占めています。管理システムアビオニクスは作業を自動化することでパイロットの作業負担を大幅に軽減するため、航空機のコックピットへの統合が重要になっています。飛行システムにおける管理システムアビオニクスの改善の重要性を考慮すると、研究開発、システムの統合は、このセグメントの市場成長をさらに促進する高い側になると思われます。

次世代アビオニクスの世界市場は、用途別に民間機と軍用機に区分されます。このうち民間機は、アジア太平洋、中東・アフリカなどの途上地域で民間機の数が増加しているため、大きな市場シェアを占めています。これらの地域では、中流階級の人口が増加しているため、低コストのキャリアジェット機に対する需要が持続的に増加しており、その結果、新しい民間ジェット機に対する需要が改善され、OEMの航空機用次世代アビオニクスに対する需要がさらに高まっています。さらに、地政学的緊張の高まりが軍用ジェット機のアビオニクス改良の必要性を促進するなど、他の要因の多くも次世代アビオニクスの必要性を煽っています。

その他アジア太平洋地域、北米、欧州、アジア太平洋地域、世界のその他の地域における次世代アビオニクスの採用状況をよりよく理解するために、次世代アビオニクスの世界市場を分析します。このうち、北米地域が2023年に最大のシェアを占めています。北米には広大な航空産業があり、航空課題とその潜在的な技術的解決策に関する研究開発を包括的に支援することを期待しています。さらに、この地域には、世界中の商業用・軍事用ジェット機や航空宇宙製品の最大手メーカーの本拠地があります。膨大な生産量を考慮すると、この地域は今後次世代アビオニクスの需要を支配すると予測されます。

同市場で事業を展開する主要企業には、Collins Aerospace, Thales, General Aviation (General Electric Company), L3harris Technologies Inc., Universal Avionics, Curtiss-Wright Corporation, Safran, Cobham Limited, BAE System, Garmin Limited, Honeywell International Ltd.などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の次世代アビオニクス市場の収益、2022-2032年

第7章 タイプ別の市場分析

    • 管理システムアビオニクス
    • 通信システムアビオニクス
    • ナビゲーションシステムアビオニクス
    • その他のエレクトロニクス

第8章 用途別の市場分析

    • 民間機
    • 軍用機

第9章 地域別の市場分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Collins Aerospace
  • Thales
  • GE Aviation(General Electric Company)
  • L3harris Technologies, Inc.
  • Universal Avionics
  • Curtiss-Wright Corporation
  • Safran
  • Cobham Limited
  • BAE Systems
  • Garmin Ltd.
  • Honeywell International Inc.

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAD212969

Next Next-generation avionics are used for predictive maintenance, remote assistance, visualization of maintenance issues, training purposes, ease of handling, and improving customer experience. The integration of next-generation technologies in avionics has made flight operations significantly easier as well as led to a reduction the fuel costs and energy and resource utilization due to which the market has witnessed a sizeable growth in recent growth.

The Global Next Generation Avionics market was valued at USD 2,510 million in 2023 and is expected to grow at a strong CAGR of around 10.21% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that has remarkably supported the integration of next-generation avionics solutions is the integration of digital cockpits and head-up displays. These displays are integrated with the new generation of aircraft to overlay critical flight information such as navigation data, airspeed, engine temperature, fuel, and altitude directly in the pilot's view. Many aviation companies have started integrating head-up displays to offer such functionality to provide a compressive field of view to the pilot and offer better situational awareness. For instance, in 2024, the government of Singapore announced its plans to purchase 8 new F35 aircraft. This purchase would be on top of an earlier 12 F35A aircraft purchase signed by the government of Singapore.

In another instance, in 2024, the government of Germany announced its plans to purchase 20 additional Eurofighter Typhoon aircraft (4.5 generation) by the end of year 2025.

Considering the rising demand for next-generation aircraft across the globe for strengthening air forces the demand for next-generation avionics technologies is anticipated to rise in the coming period. Additionally, a large number of countries are planning to upgrade their old-generation aircraft with next-generation aircraft which would be conducive for improving the demand for next-generation avionics in the forthcoming years.

Based on Type of Next Generation Avionics the global market has been segmented into management system avionics, communication system avionics, navigation system avionics, and other electronics. Of these management systems avionics has held the major market share owing to the factors as its crucial application in aircraft risk mitigation, improving safety and reliability, enhanced flight efficiency, improved situation awareness, operational flexibility, etc. As automating the tasks the management system avionics significantly reduced the workload of the pilots due to which its integration in the aircraft cockpit becomes crucial. Considering the significance of improvement in management system avionics in flight systems the research & development, the integration of systems would be on the higher side further promoting the market growth of the segment.

Based on the application, the global Next Generation Avionics market has been segmented civil aircraft and military aircraft. Of this commercial aircraft category has held the major market share due to the rising number of civil aircraft from developing regions such as the Asia Pacific, the Middle East, Africa, etc. These regions with the rise of the middle-class population have witnessed a sustained rise in the demand for low-cost carrier jets which has resulted in the improved demand for new commercial jets, further leading to the demand for next-generation avionics for aircraft in OEM. Additionally, many of the other factors such as rising geopolitical tensions promoting the need for improved avionics for military jets have also instigated the need for next-generation avionics.

For a better understanding of the market adoption of Next Generation Avionics, the Global Next Generation Avionics market is analyzed based on its worldwide presence in regions such as North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World. Of these, the North American region held the largest share in 2023. North America has a vast aviation industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around aviation challenges and their potential technological solutions. Additionally, the region is home to some of the largest manufacturers of commercial and military jets and aerospace crafts across the globe. Considering the vast volume of production, the region is further anticipated to dominate the demand for Next Generation Avionics in the coming period.

Some of the major players operating in the market include Collins Aerospace, Thales, General Aviation (General Electric Company), L3harris Technologies Inc., Universal Avionics, Curtiss-Wright Corporation, Safran, Cobham Limited, BAE System, Garmin Limited, and Honeywell International Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Next Generation Avionics Market
  • 2.2. Research Methodology of the Next Generation Avionics Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Investment Scenario
    • 4.7.2. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL NEXT GENERATION AVIONICS MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

    • 7.1.1. Management System Avionics
    • 7.1.2. Communication System Avionics
    • 7.1.3. Navigation System Avionics
    • 7.1.4. Other Electronics

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

    • 8.1.1. Civil Aircraft
    • 8.1.2. Military Aircraft

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILED

  • 12.1. Collins Aerospace
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Thales
  • 12.3. GE Aviation (General Electric Company)
  • 12.4. L3harris Technologies, Inc.
  • 12.5. Universal Avionics
  • 12.6. Curtiss-Wright Corporation
  • 12.7. Safran
  • 12.8. Cobham Limited
  • 12.9. BAE Systems
  • 12.10. Garmin Ltd.
  • 12.11. Honeywell International Inc.

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE