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市場調査レポート
商品コード
1660083

スマート屋内園芸システム市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

Smart Indoor Gardening System Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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ページ情報
英文 141 Pages
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スマート屋内園芸システム市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

スマート屋内園芸システム市場は予測期間 (2024~2032年) にCAGR 5.7%の大幅な成長が見込まれます。インドアガーデニングシステム市場の潜在性は、花や食品を植えるためのスペースが制限されることにつながる都市化の増加、自家栽培の農産物に興味を持つ多くの人々のエスカレートした増加によるものです。人工知能や水耕栽培システムとともにIoTの進歩が続くことで、技術が向上し、これらのシステムを使いやすくなり、厳格な個人にも導入しやすくなります。

2024年12月24日、LGエレクトロニクス (LG) はCES 2025で革新的な新しい屋内園芸器具を発表しました。この最新の個人向け園芸ソリューションは、植物の迅速で健康的な成長を促す先進的なシステムと、どんな環境でも無理なくスタイリッシュなモダンな床置き型ランプのデザインを組み合わせたものです。ガーデニング初心者はもちろん、自宅に自然を取り入れることを楽しむ都会人にも理想的なこの器具は、植物栽培を簡単で満足のいく体験にしてくれます。

市場は製品種類別に、スマート栽培ライト、スマートセンサー・コントローラー、スマート灌漑システム、スマートプランター・ポット、その他に区分されます。このうち、スマートセンサー・コントローラーが2023年の市場で圧倒的なシェアを占めています。スマートセンサー・制御システムは、土壌の水分、温度、栄養素をモニターできる自動化を最適化し、植物の成長と収量の増加を支援します。したがって、IoTとAI対応家庭用デバイスへの関心の高まりは、スマートガーデニングシステムの需要をさらに押し上げます。彼らは、精度を高めるためのセンサーの研究開発や、データ分析だけでなく遠隔地での使用のためのアプリケーションとのインターフェースに、より多くの資金を費やしています。例えば、2021年11月1日、GardynはGardyn Home Kit 2.0の発売を発表しました。Gardynの革命的な技術をベースに改良を加え、室内の「ガーデニング」体験を次のレベルに引き上げると同時に、自宅のインテリアデザインに芸術的な美しさをもたらします。2.0バージョンは、ハイブリポニックTMシステムをより効率的に植物を栽培し、メンテナンスしやすくするために、カラムのデザインを強化しました。超音波センサーが植物の取水量測定の精度を向上させ、性能監視機能を組み込んだよりエネルギー効率の高いポンプが、植物の灌漑をさらに最適化します。

エンドユーザー別に見ると、市場は家庭用と業務用に区分されます。家庭用が2023年の市場で大きなシェアを占めているのは、一軒家を持つ住宅所有者やアパートの居住者が小型の自動ガーデニングシステムを必要としているからです。自給自足システム、より具体的には有機食品に焦点を当てた健康的な食生活の成長は、スマートな屋内園芸設備を必要とする消費者の人口増加につながります。所有者は、新鮮なハーブや野菜を受け取る一方で、家の美観にとって重要な要素である外観を備えた便利なシステムの使用を好みます。音声コントロールやAIアシスタントに投資する一方で、企業はモジュール式でスタイリッシュ、省スペースで厚みや容積の少ない機器の設計を目指しています。これらのシステムのマーケティングで採用されている主な販促メッセージには、システムの健康価値、利便性、スマートホームとの互換性などがあります。

販売チャネルに基づき、市場はオンラインとオフラインに区分されます。オンラインは、予測期間中 (2024-2032年) に大きなCAGRで成長すると予想されます。eコマース・プラットフォームは、消費者や世界市場への直接アクセスを提供するため、市場への働きかけのプロセスにおいて不可欠です。これに加え、ソーシャルメディアが利用できるため、消費者は種子や栄養素の比較、購入者のレビュー、さまざまな購読サービスを利用できます。さらに、企業はオンライン・マーケティング、アンバサダーによる推薦、バーチャル・プレゼンテーションなどを展開し、ブランドの認知度を高め、顧客や顧客の存在をアピールしています。このような定期購入プランやバンドルは、サービス・プロバイダーの会員資格を維持するために、顧客が繰り返し購入する動機付けとなります。また、企業はチャットボットやバーチャルアシスタントの形で人工知能を活用し、顧客がスマートガーデニングシステムを選択・使用する際の手助けをすることも忘れません。

スマート屋内園芸システムの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。2024年から2032年までの予測期間を通じて、アジア太平洋地域は著しいCAGRで成長すると予想されています。アジア太平洋地域は、都市化率が上昇しており、ガーデニングエリアが限られていること、家庭の購買力が高まっていることから、市場が急速に拡大しています。さらに、特に中国、日本、韓国の消費者は、家庭が最小限のスペースしか必要としないため、自動ガーデニング技術を選択しています。政府の支援による都市型農場と持続可能な実践の採用が、この地域全体に受け入れられる原動力となっています。同市場は、技術製品を好む若い世代のオンライン購入者を取り込むため、IoT機能を備えた手頃な価格のモジュール式ソリューションを提供することに注力しています。戦略的提携を通じた地域のスマートホームブランドや小売業者は、多様な市場分野での市場浸透を促進します。例えば、2021年12月16日、LGエレクトロニクス (LG) はCES 2022で、最新の独立型屋内園芸機器「LG tiiun (ティウン) 」を発表した。韓国語で「芽を出す」を意味する「ティウン」は、LGの最新機器の名前にふさわしく、園芸初心者でも自宅で一年中快適に野菜やハーブ、花まで栽培することができます。スタイリッシュで使い方が驚くほど簡単なLGの最新のライフスタイル・イノベーションは、害虫や天候不順の心配をすることなく、あらゆる機能を備えた庭の利点を提供します。

市場で事業を展開している主要企業には、CLICK &GROW LLC、BSH Home Appliances Group (Bosch)、AeroFarms、Rise Gardens、Gardyn、Plantui、AeroGarden、The Scotts Company LLC、LG Electronics、Plenty Unlimited Inc. などがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のスマート屋内園芸システムの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:製品種類別

  • スマート栽培ライト
  • スマートセンサー・コントローラー
  • スマート灌漑システム
  • スマートプランター・ポット
  • その他

第8章 市場分析:エンドユーザー別

  • 家庭用
  • 業務用

第9章 市場分析:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業の一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • CLICK & GROW LLC
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • BSH Home Appliances Group (Bosch)
  • AeroFarms
  • Rise Gardens
  • Gardyn
  • Plantui
  • AeroGarden
  • The Scotts Company LLC
  • LG Electronics
  • Plenty Unlimited Inc.

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMAG213169

Smart Indoor Gardening System is a system with the specific roles of enabling the growth of plants indoors, without necessarily requiring the would-be gardener to involve much effort. These are computer-controlled systems that utilize smart sensors, artificial intelligence, hydroponics, aeroponics, and Internet of things (IoT) that help in the regulation of certain parameters that affect the growth of plants such as light, temperature, humidity, and available nutrients. They can be used to cultivate herbs, greens and flowers within small, confined spaces, are effective and offer an organic gardening solution to the regular sizes.

The Smart Indoor Gardening System Market is expected to grow with a significant CAGR of 5.7% during the forecast period (2024-2032). The potential of indoor gardening system market is due to increasing urbanization leading to restricted space for planting flowers or food products, escalated increase in several people who are developing an interest in the homegrown produce. The continuation of IoT advancement along with artificial intelligence and hydroponic systems improve the technology, making it easier to use and introduce these systems to strict individuals.

On December 24, 2024, LG Electronics (LG) unveiled its innovative new indoor gardening appliance at CES 2025. This latest personal horticultural solution combines an advanced system that encourages fast, healthy plant growth with a modern floor-standing lamp design, effortlessly stylish in any setting. Ideal for gardening novices as well as urbanites who enjoy bringing nature into their homes, this appliance makes plant cultivation a simple and satisfying experience.

Based on the product type, the market is segmented into smart grow lights, smart sensors & controllers, smart irrigation systems, smart planters & pots, others. Among these, smart sensors & controllers held a dominant share of the market in 2023. The smart sensors and control systems optimize automation where one can monitor soil moisture, temperature, and nutrients to help the plants grow and produce more yields. Thus, increasing interest in the IoT and AI-enabled home devices pushes the demand for smart gardening systems even higher. They spend more money on the research and development of sensors for enhanced accuracy and interface with applications for remote use as well as for data analysis. For instance, on November 1, 2021, Gardyn announced the launch of the Gardyn Home Kit 2.0, building upon Gardyn's revolutionary technology with improvements that take your indoor "Gardyning" experience to the next level while also bringing an artful aesthetic to your home's interior design. The 2.0 version features an enhanced column design to make the hybriponicTM system even more efficient at growing plants and easier to maintain. The ultrasonic sensors improve the accuracy of plant water intake measurements and a more energy-efficient pump with embedded performance monitoring optimizes further plant irrigation.

Based on end user, the market is segmented into residential, commercial. The residential held a significant share of the market in 2023 because homeowners with houses and occupants of apartments require small, automated gardening systems. Growth of healthy eating, focusing on self-sufficient systems and more specifically on organic food leads to a greater population of consumers that require smart indoor gardening installations. Owners like to use convenient systems with appearance being a key factor for the aesthetics of a home while also receiving fresh herbs and vegetables. While investing in voice control and AI assistants, companies aim at designing modular, stylish and Space saving devices that should have less thickness and volume. Some of the key promotional messages that have been adopted in marketing of these systems are on health values of the systems, convenience, and compatibility with smart homes.

Based on the distribution channel, the market is segmented into online, offline. The online is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). E-commerce platforms are vital in the process of market outreach since they provide direct access to consumers as well as worldwide markets. Adding to this, social media availability offers consumers a comparison of seeds and nutrients, buyers' reviews and various subscription services. Moreover, companies thus deploy online marketing, ambassador endorsement, and virtual presentations in an effort to create more brand awareness and customer/client presence. Such subscription plans and bundles motivate the clients to purchase repeatedly to maintain intact membership with a service provider. Also, companies also ensure to use artificial intelligence in the form of chatbots and virtual assistants to help the customers in selecting and using smart gardening systems.

For a better understanding of the market adoption of Smart Indoor Gardening System, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Throughout the forecast period from 2024 to 2032, Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR. Asia-Pacific shows quick market expansion because its urbanization rate is rising together with limited gardening areas and increasing household purchasing power. Moreover, consumers specifically in China Japan and South Korea select automated gardening technology because their households require minimal space. The adoption of urban farms and sustainable practices through government support drives acceptance throughout the area. The market focuses on delivering affordable modular solutions with IoT features to engage online buyers from the younger generation who favor technological products. Regional smart home brands and retailers through strategic partnering help businesses achieve greater market penetration in diverse market sectors. For instance, on December 16, 2021, LG Electronics' (LG) unveiled at CES 2022 with its modern freestanding indoor gardening appliance, LG tiiun.1 Tiiun, which means "to sprout" in Korean, is an apt name for LG's newest appliance that enables even the most novice of gardeners to cultivate vegetables, herbs and even flowers in the comfort of their own homes, all year long.2 Stylish and remarkably simple to use, LG's latest lifestyle innovation offers all the benefits of a full-featured garden without the worries of pests or unfavorable climate.

Some of the major players operating in the market include CLICK & GROW LLC, BSH Home Appliances Group (Bosch), AeroFarms, Rise Gardens, Gardyn, Plantui, AeroGarden, The Scotts Company LLC, LG Electronics, Plenty Unlimited Inc.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Smart Indoor Gardening System Market
  • 2.2. Research Methodology of the Smart Indoor Gardening System Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL SMART INDOOR GARDENING SYSTEM MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Smart Grow Lights
  • 7.2. Smart Sensors & Controllers
  • 7.3. Smart Irrigation Systems
  • 7.4. Smart Planters & Pots
  • 7.5. Others

8.MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 8.1. Residential
  • 8.2. Commercial

9.MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Online
  • 9.2. Offline

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. U.K.
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. CLICK & GROW LLC
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. BSH Home Appliances Group (Bosch)
  • 13.3. AeroFarms
  • 13.4. Rise Gardens
  • 13.5. Gardyn
  • 13.6. Plantui
  • 13.7. AeroGarden
  • 13.8. The Scotts Company LLC
  • 13.9. LG Electronics
  • 13.10. Plenty Unlimited Inc.

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE