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市場調査レポート
商品コード
1660057
ドライシャンプー市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)Dry Shampoo Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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ドライシャンプー市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ドライシャンプー市場は約8.2%の成長率を示すと予測されています。この背景には、多忙なライフスタイルや働く女性の世界の増加があります。また、この業界における研究開発、投資、製品の進歩、提携の増加がドライシャンプー市場を牽引しています。例えば、2024年3月、K18 Hair社は、革新的なodorBINDスマートリリースバイオテクノロジーを使用したドライシャンプーであるAirWashを発売しました。この新しいノンエアゾール処方は頭皮に優しく、効果的に臭いを除去します。この製品は半透明のマイクロビーズが特徴で、でんぷん質の蓄積や白濁を残すことなく油分を吸収するため、あらゆる髪の色やタイプに適しています。
市場は形状別に、スプレー、パウダー、その他に区分されます。スプレーのカテゴリーが市場で最大のシェアを占めると予想されます。なぜなら、スプレーは使い勝手がよく、仕事がはかどるからです。製品を均一に広げ、余分な油分を取るので、忙しい消費者に適しています。携帯性に優れ、さまざまな髪質や悩みに対応できるスプレー缶は、人気が高く、引っ張りだこです。ノズル技術や消火剤の配合の持続的な進歩により、スプレー式は市場で確固たる地位を築いています。
エンドユーザーに基づき、市場は男性、女性、児童に二分されます。このうち、女性のカテゴリーがドライシャンプー業界への最大の貢献者です。彼女たちは衛生に気を配っており、ヘアスタイルを整えるための様々なソリューションを必要としているからです。ドライシャンプーは、髪に塗布することで、洗髪することなく新しいヘアスタイルを作ることができるため、忙しく働く女性や母親向けに開発されました。また、ドライシャンプーは、髪を洗う間に伸ばしたり、スタイルを整えたり、髪にコシを与えたり、カラーリングした髪など、髪の悩みを解決するために使われます。カーリーヘアや細い髪、カラーリングした髪のための補充用組成物や、好ましい香りを使用するブランドによって、このようなサービスが提供されています。さらに、広告キャンペーンや他の美容インフルエンサーとの提携が、女性の間で製品の人気をさらに高めています。
流通チャネルに基づくと、市場はオフラインとオンラインに二分されます。なかでも、オフラインのカテゴリーがドライシャンプー業界に最も貢献しています。スーパーマーケット、専門店、サロンも、ドライシャンプー市場にとって貴重な流通チャネルです。多くの消費者が衝動買いに利用するため、サンプリングやブランド認知に大きな役割を果たしています。また、ポップアップ、クーポン券、その他の店舗イニシアティブも販売を促進し、宅配がまれな地域では特に重要です。
ドライシャンプーの市場導入に関する理解を深めるため、市場は世界各地 (北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域) におけるプレゼンスに基づいて分析されます。このうち、北米のドライシャンプー市場は、購入者の間で便利なヘアケア製品への認識を促進し、一定の割合で成長しています。今日、都市部に居住する個人はかつてないほど増加しており、労働者階級やミレニアル世代に属する人口の増加がドライシャンプーの需要増加に寄与しています。環境に対する意識の高まりも、ドライシャンプーのようなグリーン・ソリューションやウォーターレス・ソリューションを市場にもたらすのに役立っています。また、天然素材やオーガニック製品、製品のマーケティングにおけるソーシャルメディアの利用など、その他の製品の進歩も採用を増加させています。このように、北米の市場成長は、大手ブランドの強力なランキングと、店頭チャネルとeコマースチャネルを組み合わせた幅広い製品の普及によるものです。
市場に参入している主要企業として、L'Oreal S.A.、Church & Dwight Co.KGaA、PIERRE FABRE DERMO-COSMETIQUE USA, INC.、Aveda Corp. (The Estee Lauder Companies)、Living Proof (Unilever)、AMIKA (Bansk Group)、Honasa Consumer Limited、Coty Inc. (Philosophy)、花王株式会社などが挙げられます。
The dry shampoo market around the world is extremely attractive and is growing fast because of the attempts of the population to change lifestyles, the need for fast and efficient hair care products, and the tendency towards more eco-friendly hair treatment. The use of the product to refresh hair without using water appeals to the busy working population, commuters, and travelers while at the same time boasting of it being an environmentally friendly product by saving water. Also, the rising market demand for health and wellness products has promoted innovation, and it has expanded new natural and organic products to the line, thus increasing the product's scope. Digitalization and the utilization of other e-commerce platforms as well as advertising by the market majors are also driving the market growth making dry shampoos an essential cosmetic product all over the world.
The dry shampoo market is set to show a growth rate of about 8.2%. This is due to the busy lifestyles and the growing number of working women globally. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Dry Shampoo market. For instance, in March 2024, K18 Hair launched AirWash, a dry shampoo that uses innovative odorBIND smart-release biotechnology. This new non-aerosol formula is scalp-friendly and effectively eliminates odor. The product features translucent microbeads, which absorb additional oil without leaving a starchy buildup or white cast, making it suitable for all hair colors and types.
Based on form, the market is segmented into spray, powder, and others. The spray category is expected to have the largest market share of the market. Because of how convenient they are to use and get the job done. It is suitable for busy consumers since it spreads the product evenly and takes up the extra oil. Portable and designated for various hair types and concerns, spray cans are popular and sought after. Sustained advancements in nozzle technologies and formulation of the extinguishing agent strengthen the spray format firmly in the market.
Based on the end-user, the market is bifurcated into men, women & children. Among these, the women category is the largest contributor to the dry shampoo industry. As they are conscious of their hygiene and need various solutions for hairstyling. Applying the product to the hair provides a new appearance without washing hence catered for today's busy working women and mothers. Women also use dry shampoos to stretch between washing, set a style, add body, and for hair concerns such as color-treated hair. It is served by brands that use replenishing compositions for curly, fine, or colored hair and favorable scents. Moreover, advertising campaigns and partnerships with other beauty influencers have boosted the product's popularity among women even more.
Based on the distribution channel, the market is bifurcated into offline and online. Among these, the offline category is the largest contributor to the dry shampoo industry. Supermarkets, specialty stores, and salons are other valuable distribution channels for the dry shampoo market because they allow consumers to touch and examine the products. Most use them for impulse buys and therefore they play a great role in sampling and brand awareness. Pop-ups, vouchers, and other store initiatives additionally encourage sales and are especially important in communities where home delivery is rare.
For a better understanding of the market adoption of dry shampoo, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American dry shampoo market is growing at a constant rate promoting awareness of the convenient hair care products among buyers. Today, more individuals reside in urban areas than ever before, and the increasing population that is affiliated with the working class and millennials has contributed to the increased demand for dry shampoos. The growing environmental awareness has also helped to bring into the market green or waterless solutions such as dry shampoo. Also, other product advances such as natural and organic products and the use of social media in marketing the products have increased adoption. Market growth in North America is thus due to the strong rankings of leading brands and broad product proliferation through combined over-the-counter and e-commerce channels.
Some major players running in the market include L'Oreal S.A.; Church & Dwight Co., Inc.; Henkel AG & Co. KGaA; PIERRE FABRE DERMO-COSMETIQUE USA, INC.; Aveda Corp. (The Estee Lauder Companies); Living Proof (Unilever); AMIKA (Bansk Group); Honasa Consumer Limited; Coty Inc. (Philosophy); and Kao Corporation