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市場調査レポート
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1634627

GLP-1アナログ市場:現状分析と将来予測(2024年~2032年)

GLP-1 Analogues Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 147 Pages
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GLP-1アナログ市場:現状分析と将来予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年12月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

GLP-1アナログ市場は、予測期間中(2024~2032年)にCAGR 28%の大幅な成長が見込まれます。さらに、減量ソリューションに対する需要の増加や、心血管系への有効性の拡大が市場を牽引しています。特に経口製剤や長時間作用型アナログの開発など、ドラッグデリバリーの新しい方法が利用可能になったことも、これらの薬剤の採用を増加させています。さらに、糖尿病に関する患者の意識レベルの向上や政府のプロモーションも、市場アクセスを向上させています。

2023年6月12日、米国とカナダ以外ではMSDとして知られるMerck(NYSE:MRK)は、6月21日から24日まで開催される欧州肝臓学会(EASL)年次総会で、治験中のGLP-1/グルカゴン受容体コアゴニストであるefinopegdutide(MK-6024)の新たな知見が口頭発表用に受理されたと発表しました。

適応症に基づき、市場はデュラグルチド(トルリシティ)、エキセナチド(バイデュレオン、バイエッタ)、リラグルチド(ビクトーザ、サクセンダ)、セマグルチド(オゼンピック、ウェゴヴィ、リベルサス)、チルゼパチド(マウンジャロ、ゼップバウンド)に区分されます。2023年にはリラグルチド(ビクトーザ、サクセンダ)が大きなシェアを占めています。リラグルチドは、2型糖尿病と心血管効果を伴う肥満の両方の治療に有効な多目的GLP-1であるため、この領域の主要な促進要因となっています。糖尿病治療薬としてビクトーザ、肥満症治療薬としてサクセンダの商品名で販売されているこの製品の汎用性は、市場基盤の拡大を意味します。さらに、各社は適応拡大へのアプローチ、マーケティング施策の強化、デリバリーシステムによるコンプライアンスの徹底などに注力しています。例えば、2024年6月24日、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.の米国関連会社であるTeva Pharmaceuticals, Inc.(NYSE and TASE:TEVA)は、米国においてビクトーザ(R)1(リラグルチド注射剤1.8mg)のオーソライズドジェネリックの発売を発表しました。

市場は用途別に2型糖尿病と減量に区分されます。2023年の市場では、2型糖尿病が大きなシェアを占めています。2型糖尿病の世界の罹患率の増加により、体重減少を促進しながら血糖値を管理するのに役立つリラグルチドなどのGLP-1アナログが必要とされています。このような治療薬は、その多面的な価値から、従来の治療薬よりも徐々に好まれています。さらに、企業は成長地域への進出や早期発見を促す医療施設との提携により、アクセスを向上させています。

販売チャネルに基づき、市場は病院、小売薬局、オンライン薬局に区分されます。小売薬局は、予測期間中(2024~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。小売薬局は、GLP-1アナログの流通確率において重要な機能を担っており、ユーザーによるアクセス性と需要に焦点を当てています。そのカバー範囲は、メーカーが2つの市場、特に都市部と農村部にアクセスするのを助け、需要をより高くします。小売チェーンとの継続的な関係を確立し、認知度を高め、治療計画の遵守率を高めるようなトレーニングやサポートプログラムを提供することが求められています。

GLP-1アナログの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、予測期間中(2024~2032年)に著しいCAGRで成長すると予想されています。この背景には、糖尿病の罹患率の増加、都市の成長、そして最後に医療費の増加があります。さらに、適切な糖尿病管理に関する人々の関心の高まりが、中国、インド、日本などの主要地域における優れた糖尿病管理ソリューションの成長を後押ししています。さらに、企業は合併、買収、合弁事業、独自の生産施設、地域に特化した広告手法などを通じて、カバー範囲を拡大することに大きな関心を払っています。さらに重要なことは、規制当局の承認と低価格製品の入手が新市場には不可欠であるということです。さらに、関係するeヘルス技術と遠隔医療は、地方におけるヘルスケアユニットの入院患者へのリーチとコンプライアンスに役立っています。

同市場で事業を展開する主要企業には、Novo Nordisk A/S、Lilly、Sanofi、AstraZeneca、Pfizer Inc.、Boehringer Ingelheim International GmbH、Amgen Inc.、ZEALAND PHARMA、Merck &Co.などがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別展望
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のGLP-1アナログ市場収益 , 2022~2032年F

第7章 市場洞察:適応症別

  • デュラグルチド(トルリシティ)
  • エキセナチド(バイデュレオン、バイエッタ)
  • リラグルチド(ビクトーザ、サクセンダ)
  • セマグルチド(オゼンピック、ウェゴヴィ、リベルサス)
  • チルゼパティド(マウンジャロ、ゼップバウンド)

第8章 市場洞察:用途別

  • 2型糖尿病
  • 減量

第9章 市場洞察:流通チャネル別

  • 病院
  • 小売薬局
  • オンライン薬局

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Novo Nordisk A/S
    • Company Overview
    • Key Financials
    • SWOT Analysis
    • Product Portfolio
    • Recent Developments
  • Lilly
  • Sanofi
  • AstraZeneca
  • Pfizer Inc.
  • Boehringer Ingelheim International GmbH
  • Amgen Inc.
  • ZEALAND PHARMA
  • Merck & Co., Inc.
  • Hanmi Pharm.Co.,Ltd.

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMHE213124

GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) receptors agonists are copies of the naturally occurring GLP-1 hormone that have been modified in some way to make it more effective in treatment. They have an important role in the treatment of type 2 diabetes and obesity as they stimulate the release of insulin, suppress glucagon, decelerate gastric emptying, and increase satiety. These drugs assist in glycemic control and allow for effective weight loss, the two effects being protective of the heart in diabetic patients.

The GLP-1 Analogues Market is expected to grow with a significant CAGR of 28% during the forecast period (2024-2032) due to type 2 diabetes and obesity have risen significantly over the recent past all over the world. Further, increasing the demand for weight loss solutions as well as expanding cardiovascular effectivity scope drive the market. The availability of new methods of drug delivery, especially including oral preparations and the development of long-acting analogues also increases the adoption of the drug. Furthermore, increased patient awareness levels and government promotion related to diabetes improve market access.

On June 12, 2023, Merck (NYSE: MRK), known as MSD outside of the United States and Canada, announced that new findings for efinopegdutide (MK-6024), an investigational GLP-1/glucagon receptor co-agonist, have been accepted for oral presentation at the European Association for the Study of the Liver (EASL) Annual Congress from June 21-24.

Based on the indication, the market is segmented into Dulaglutide (Trulicity), Exenatide (Bydureon, Byetta), Liraglutide (Victoza, Saxenda), Semaglutide (Ozempic, Wegovy, Rybelsus), Tirzepatide (Mounjaro, Zepbound). The Liraglutide (Victoza, Saxenda) held a significant share of the market in 2023. Liraglutide is an area's key driver of growth because it is a miscellaneous GLP-1 that is effective in the treatment of both type 2 diabetes and obesity with cardiovascular effects. The versatility of the product, which goes under the brand name Victoza for diabetes and Saxenda for obesity, means a wider market base. Moreover, companies concentrate on approaches to enlarging indications, enhancing marketing initiatives, and ensuring greater compliance through delivery systems. For instance, on June 24, 2024, Teva Pharmaceuticals, Inc., a U.S. affiliate of Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE and TASE: TEVA), announced the launch of an authorized generic of Victoza(R)1 (liraglutide injection 1.8mg), in the United States.

Based on application, the market is segmented into type 2 diabetes and weight loss. Type 2 diabetes held a significant share of the market in 2023. The increasing global incidence of type 2 diabetes leads to the need for more GLP-1 analogues such as liraglutide that help to manage blood sugar levels while promoting weight loss. Such drugs are progressively preferred with respect to conventional treatments for their multiple valued aspects. Moreover, companies are improving access by expanding into growth lots and partnering with healthcare facilities exerting pressure for early detection.

Based on the distribution channel, the market is segmented into hospitals, retail pharmacies, and online pharmacies. The retail pharmacies are expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). Retail pharmacies have an important function in the probabilities of the distribution of GLP-1 analogues, focusing on accessibility and demand by users. Their coverage assists manufacturers in accessing the two markets, especially the urban and the rural areas, making the demand higher. It is required to establish ongoing relations with retail chains, raise awareness and provide training and support programs that would increase compliance with therapy regimens.

For a better understanding of the market adoption of GLP-1 Analogues, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This is because of a growing incidence of diabetes, the growth of cities, and, lastly, the increase in health care costs. Adding to this, the increased concerns among people regarding proper diabetes management drive the growth of superior diabetes management solutions in key areas such as China, India, and Japan. Moreover, companies pay much attention to growing the coverage through mergers, acquisitions, joint ventures, and own production facilities as well as localized advertisement techniques. More importantly, the approval of regulators and the availability of low-cost products are essential for new markets. Further, the concerned e-health technologies and telemedicine are helping the healthcare unit inpatient reach and compliance in rural areas.

Some of the major players operating in the market include Novo Nordisk A/S, Lilly, Sanofi, AstraZeneca, Pfizer Inc., Boehringer Ingelheim International GmbH, Amgen Inc., ZEALAND PHARMA, Merck & Co., Inc., Hanmi Pharm.Co.,Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the GLP-1 Analogues Market
  • 2.2. Research Methodology of the GLP-1 Analogues Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL GLP-1 ANALOGUES MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY INDICATION

  • 7.1. Dulaglutide (Trulicity)
  • 7.2. Exenatide (Bydureon, Byetta)
  • 7.3. Liraglutide (Victoza, Saxenda)
  • 7.4. Semaglutide (Ozempic, Wegovy, Rybelsus)
  • 7.5. Tirzepatide (Mounjaro, Zepbound)

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Type 2 Diabetes
  • 8.2. Weight Loss

9.MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Hospitals
  • 9.2. Retail Pharmacies
  • 9.3. Online Pharmacies

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. UK
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Novo Nordisk A/S
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Lilly
  • 13.3. Sanofi
  • 13.4. AstraZeneca
  • 13.5. Pfizer Inc.
  • 13.6. Boehringer Ingelheim International GmbH
  • 13.7. Amgen Inc.
  • 13.8. ZEALAND PHARMA
  • 13.9. Merck & Co., Inc.
  • 13.10. Hanmi Pharm.Co.,Ltd.

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE