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市場調査レポート
商品コード
1615130
フムス市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)Hummus Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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フムス市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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フムス市場は約11.25%の成長率を示すと予測されています。この背景には、健康、環境、倫理的な懸念から植物由来の食事へのシフトがフムスの売上を牽引していることがあります。また、この業界における研究開発、投資、製品の進歩、コラボレーションの増加もフムス市場を牽引しています。例えば、2021年6月、フムスの国内大手生産者兼共同製造者であるCEDAR'S MEDITERRANEAN FOODS, INC.は、Amazon Freshを含む流通を拡大しました。ホールフーズマーケット、スプラウト、クローガー、パブリックスなど全国に8,000以上の店舗を持つシダーズは、自然・オーガニック食料品チャネルをリードする地中海食品ブランドです。シダーズ社の事業拡大と顧客開拓に貢献します。
市場は種類別に、クラシック、ローストガーリック、レッドペッパー、ホワイトビーン、ブラックオリーブ、その他に区分されます。クラシックカテゴリーがフムス市場で最大のシェアを占めると予想されます。プロモーションの必要が少ないクラシックフムスは、その認知度と汎用性の高さから市場の魅力向上に寄与しています。オーセンティックフムスは、ひよこ豆、タヒニ、オリーブオイル、レモン、ニンニクなどの材料から作られ、伝統的な消費者から新世代の健康志向の消費者まで、ほとんどの消費者にアピールできます。この調理法は、ディップ、スプレッド、または様々なレシピのフィリングとして使用するのに理想的であり、世界中で人気を博しています。さらに、クリーンラベル運動、植物由来、最小限の加工食品・飲食品の嗜好に対応するため、さまざまな地域市場において厳しいマクロ環境が同製品の世界の需要動向に影響を与えています。
流通チャネル別では、市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、食料品店、オンライン小売業者に区分されます。中でもスーパーマーケット・ハイパーマーケット部門は、特に世界北西部でのアクセスの良さと手頃な価格から、フムス市場の主要な牽引役となっています。スーパーマーケット・ハイパーマーケットでは、商品の視認性が確保されるため、ブランド間、競合間の競争が促進され、衝動買いが促進されます。また、スーパーマーケットでは、菜食主義者や健康志向の顧客をターゲットに、チルドの植物性食品を扱っています。これらのフォーマットは、ブランドが味覚テストや店頭配置を通じて、フレーバーなどの新製品のトライアルを広げることができるため、プロモーション活動にも適しています。
フムスの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。なかでも北米のフムス市場は、ヘルシーでプロテイン製品の需要が高まっていることから、今後数年間で拡大する可能性が高いです。フムスは高食物繊維、高タンパクに分類され、上記のような食生活の目標に適合するため、植物ベースの食事を取り入れている顧客に適しています。また、地中海料理への憧れが、この製品のアメリカやカナダの台所への普及を後押ししています。
市場に参入している主要企業には、CEDAR'S MEDITERRANEAN FOODS, INC.、Haliburton International Foods, Inc.、Danone (Strauss Group)、Savencia SA (Hope Foods, LLC)、Fountain of Health、Hummus Goodness、Fontaine Sante (Lantana Foods)、Hormel Foods Corporation、Indic Roots、Ithaca Hummusなどがあります。
The hummus market involves both manufacturing and marketing of hummus, which is a creamy dip prepared from chickpeas, tahini, olive oil, lemon juice, and garlic with numerous nutritive values and culinary uses. Hummus has grown popular all over the world because of current dietary requirements, especially those that comprise plant protein and the tendencies towards natural foods that have little to no processing. This popularity is further seen especially in regions such as North America and Europe where labeled hummus is consumed in homes and food service settings. Since more people look for tasty and easy-to-prepare food that suits multiple diets, hummus maintains robust trends.
The hummus market is set to show a growth rate of about 11.25%. This is due to the shift toward plant-based diets due to health, environmental, and ethical concerns driving hummus sales. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Hummus market. For instance, in June 2021, the country's leading producer and co-manufacturer of hummus, CEDAR'S MEDITERRANEAN FOODS, INC., increased distribution to include Amazon Fresh. With over 8,000 locations nationwide, including Whole Foods Market, Sprouts, Kroger, and Publix, Cedar's is a leading Mediterranean food brand in the natural and organic grocery channel. It will help the company expand its business and achieve wider customer reach.
Based on type, the market is segmented into classic, roasted garlic, red pepper, white bean, black olive, and others. The classic category is expected to have the largest market share of the hummus market. Classic hummus, which needs little promotion, contributes to the increase in the attractiveness of the market due to its recognition and versatility. Authentic hummus is made from ingredients such as chickpeas, tahini, olive oil, lemon, and garlic and appeals well with most consumers, both traditional and new-generation health-conscious consumers. This preparation makes it ideal for use as a dip, spread, or as a filling in many and various recipes making it popular all over the world. Furthermore, the challenging macro environment has impacted the global demand trajectory of the product as it addresses clean-label movement, plant-based, and minimally processed foods and beverages preferences across different regional markets.
Based on the distribution channels, the market is segmented into supermarkets & hypermarkets, convenience stores, grocery stores, and online retailers. Among these, the supermarkets & hypermarkets segment is a key driver of the hummus market. because of their accessibility and affordable prices particularly northwest of the globe. Supermarkets and hypermarkets offer product visibility facilitate Interbrand, inter competition, and promote impulse buying. Also, supermarkets place hummus in the chilled plant-based food area targeting vegan and health-conscious customers. These formats are also conducive to promotional activity since brands can extend the trial of new products such as flavors through taste tests and point-of-sale placements.
For a better understanding of the market adoption of Hummus, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American Hummus market is likely to expand in the coming years because of the growing demand for healthy and protein products. Hummus is classified as high in fiber and high in protein making it fit the above dietary goals and thus is suitable for those clients who are embracing plant-based diets. Another boost to the shift of this product to America's and Canada's kitchens is the current fascination with Mediterranean food.
Some major players running in the market include CEDAR'S MEDITERRANEAN FOODS, INC.; Haliburton International Foods, Inc.; Danone (Strauss Group); Savencia SA (Hope Foods, LLC); Fountain of Health; Hummus Goodness; Fontaine Sante (Lantana Foods); Hormel Foods Corporation; Indic Roots; Ithaca Hummus