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市場調査レポート
商品コード
1591755
リープエンジン市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Leap Engine Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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リープエンジン市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年10月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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リープエンジン市場は、より信頼性の高い低燃費エンジンへの需要の高まりと環境規制の強化により、約6.50%の安定した成長が見込まれています。リープエンジンは、旧世代のエンジンと比較して燃費効率が高いです。リープエンジンは、現在までに15%から20%の燃費改善を維持しており、これが航空会社を惹きつける大きな要因となっています。大手航空会社は、運航コストを削減し、市場での存在感を高めるために、機材を近代化し、リープエンジンを採用しています。例えば、2024年7月、マッコーリー・エアファイナンスは、40基のLEAP-1Bエンジンを搭載した20機のボーイング737 MAXの契約を締結しました。同社は現在、CFM56エンジン搭載のボーイング737NGとエアバスA320ceoファミリー、LEAPエンジン搭載の737 MAX 8とA320neoを含む160機以上のCFMエンジン搭載機を運航しています。さらに、CO2排出量削減のための環境規制の高まりが、リープエンジンの需要を促進しています。CFMインターナショナルが発表したレポートによると、3300機以上のリープエンジンが使用され、3,500万トン以上のCO2排出を削減しています。このエンジンは、CFMインターナショナルの50年の歴史の中で、最も先進的で強力な製品のひとつです。そのため、航空会社によるこのエンジンの採用が進むにつれて、市場は予測期間中に大幅な成長を遂げると思われます。
エンジンタイプに基づき、市場はLEAP 1A、LEAP 1B、LEAP 1Cに区分されます。LEAP 1Aセグメントは、幅広い航空機との互換性と初動優位性により、2023年に市場で大きなシェアを占めました。このエンジンは、人気の高いA319neo、A320neo、A321neoモデルを含むA320neoファミリーなど、エアバス社の様々なモデルに対応可能です。A320は世界で最も売れている航空機のひとつです。例えば2023年、エアバスは2022年比で11%増となる735機の民間航空機を納入しています。1,835機のA320ファミリーと300機のA350ファミリーを含む2,319機のグロス受注(2,094機のネット受注)。さらに、LEAP 1Aは、燃費効率の良い他のエンジンに比べて若干早く市場に投入されたため、航空宇宙業界における採用率が高くなった。世界の主要航空会社は、需要の高まりから保有機数の増加に注力しています。各社は、新型機にリープエンジンを積極的に選択しています。例えば、2024年2月、チャイナ・エアクラフト・リーシング・グループ・ホールディングス・リミテッド(CALC)は、2026年に納入開始予定のエアバスA320neoおよびA321neoファミリー航空機20機の追加用エンジンとして、CFMインターナショナルのLEAP-1Aエンジンを選定しました。このように、エンジンタイプの中ではLEAP 1Aが市場を独占しています。
用途に基づき、市場は商用、ビジネス、その他に区分されます。商用セグメントが市場を独占しており、航空旅行の急成長、より高い燃料効率、ナローボディ航空機の人気の高まりにより、予測期間中に大きな成長が見込まれます。世界の航空旅行はここ2、3年で勢いを増しており、特にCOVID-19以降、航空旅行は急激に増加し、航空機、ひいてはリープエンジンの需要を押し上げています。例えば、ACIワールドが発表した報告書によると、2024年、世界の旅客輸送量は2024年の予測の2倍となる200億人近くに達すると予想されています。2052年には、世界の旅客数は250億人近くに達し、2024年の予測の約2.5倍になると予想されています。大手航空会社は機材の近代化に着手しており、その選択肢として、他のエンジンに比べて燃料効率が高いリープエンジンが第一候補となっています。例えば、リープエンジンは、燃料を15%~20%節約でき、これは商業ビジネスにとって非常に魅力的です。可処分所得の増加、観光客の増加、ポスト・パンデミックからの回復、ブランド認知の変化、大手航空会社間の提携やアライアンスの拡大による航空旅行の増加は、LEAPエンジンの主要ユーザーであるエアバスA320neoファミリーやボーイング737 MAXのようなナローボディ機の成長を後押ししています。さらに、これは格安航空会社の急成長を示しています。
リープエンジンの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。2023年には、北米が市場の大半のシェアを占めています。市場の成長に寄与している主な要因には、継続的に機材を近代化している大手航空会社の存在感が強いことが挙げられます。例えば、2024年3月、世界最大の航空会社の1つであるアメリカン航空は、CFMインターナショナルと、同社のボーイング737 MAX 8およびMAX 10に搭載するLEAP-1Bエンジンに関する様々な契約を締結しました。この契約には、アメリカの既存および新規のLEAP-1Bエンジンを対象とする20年間のサービス契約を含む、予備エンジンの購入が含まれています。さらに、大手航空宇宙企業のひとつであるボーイングは米国に本社を置き、同地域で大きな市場シェアを占めており、これが市場を後押ししています。ボーイングは、約600機の航空機、合計1,400基のエンジンの追加を確約しています。さらに、可処分所得の増加、格安航空会社の成長、環境規制の強化などが、この市場の需要を押し上げる一般的な要因となっています。例えば、航空機リースの世界的リーダーであるノルディック・アビエーション・キャピタル(NAC)は2024年7月、エアバスA321neoファミリーの航空機5機に搭載するLEAP-1Aエンジン10基の発注を発表しました。この契約には、LEAPエンジンを搭載したA321neoファミリー機2機の追加オプションも含まれています。このように、2023年の市場では、北米が大きなシェアを占めています。
市場に参入している主要企業には、CFM International, General Electric Company, and Safran S.Aなどがあります。
Leap Engine represents a significant development in the aerospace industry that focuses on advanced technology that enhances fuel efficiency by using turbofans. The engine came into existence in 2016, and quickly gained traction in the market. The engine is developed by CFM International, a 50-50 joint company between GE Aerospace and Safran Aircraft Engines. The engine is built and fits all variants of Airbus A320neo, Boeing 737 MAX, and COMAC C919 passenger jets.
The Leap Engine Market is expected to grow at a steady rate of around 6.50% owing to the growing demand for more reliable and fuel-efficient engines and growing environmental regulations. Leap engine offers greater fuel efficiency as compared to previous-generation engines. The leap engine has maintained 15% to 20% improved fuel efficiency to date, which is a major factor that attracts the airlines. Major airline companies are modernizing their fleets and adopting leap engines to reduce operational costs and increase their market presence. For instance, in July 2024, Macquarie Air Finance finalized an agreement for 20 Boeing 737 MAX aircraft powered by 40 LEAP-1B engines. The company manages a fleet of more than 160 CFM-powered aircraft in service today, including both CFM56-powered Boeing 737NG and Airbus A320ceo family aircraft and LEAP-powered 737 MAX 8 and A320neo aircraft. Additionally, the growing environmental regulations to reduce CO2 emissions have fueled the demand for the leap engine. As per the report published by CFM International, there were more than 3300 leap engines in service, saving the outflow of more than 35 million tons of CO2 emissions. The engine is one of the most advanced and powerful products in the history of 50 years of CFM International. Therefore, with greater adoption of this engine by airlines the market is set to experience substantial growth in the forecast period.
Based on engine type, the market is segmented into LEAP 1A, LEAP 1B, and LEAP 1C. The LEAP 1A segment held a significant share of the market in 2023, due to its compatibility with a wide range of aircraft and the first-move advantage. This engine is capable of Airbus various models such as the A320neo family, which includes the popular A319neo, A320neo, and A321neo models. The A320 is one of the best-selling aircraft in the world. For instance, in 2023, Airbus has delivered 735 commercial aircraft in 2023, an 11% increase on 2022. 2,319 gross orders (2,094 net), including 1,835 A320 Family and 300 A350 Family aircraft. Moreover, the LEAP 1A entered the market slightly early as compared to other engines with better fuel efficiency, which led to a higher adoption rate in the aerospace industry. Major airlines in the world are focusing on increasing their fleet due to the higher demand. Companies are actively choosing leap engines for their new aircraft. For instance, in February 2024, China Aircraft Leasing Group Holdings Limited (CALC) selected CFM International LEAP-1A engines to power an additional fleet of 20 Airbus A320neo and A321neo family aircraft, which are scheduled to begin delivery in 2026. Thus, amongst engine types LEAP 1A dominated the market.
Based on the application, the market is segmented into commercial, business, and others. The commercial segment dominated the market and is expected to experience significant growth in the forecast period owing to the rapid growth in air travel, greater fuel efficiency, and the growing popularity of narrow-body aircraft. Global air travel has gained momentum in the last couple of years, especially after COVID-19, air travel has increased drastically which has boosted the demand for aircraft and consequently for leap engines. For instance, in 2024, according to the report published by ACI World, Global passenger traffic is expected to reach nearly 20 billion in 2042, double the 2024 projection. In 2052, global passenger traffic is expected to reach close to 25 billion, approximately 2.5 times the 2024 projection. Major airlines started modernizing their fleets, and as a matter of choice leap engines are their first choice due to greater fuel efficiency compared to other engines. For example, the leap engine can save fuel up to 15%-20%, which is highly attractive for commercial businesses. The increase in air travel due to the rising disposable income, growing tourism, recovery from post-pandemic, brand perception shift, and the growing partnership and alliances between major airlines have boosted the growth of narrow-body aircraft like the Airbus A320neo family and Boeing 737 MAX, which are the primary users of LEAP engines. Further, this has shown an imperative growth in low-cost carriers.
For a better understanding of the market adoption of leap engine, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held the majority share of the market in the year 2023. The major factors contributing to the growth of the market include the strong presence of major airlines that are continuously modernizing their fleet. For instance, in March 2024, American Airlines, one of the world's largest airlines finalized various agreements with CFM International for LEAP-1B engines to power the airline's Boeing 737 MAX 8 and MAX 10 fleet. The agreement includes the purchase of spare engines, including a new 20-year service agreement covering America's existing and new LEAP-1B engines. Additionally, Boeing one of the major aerospace companies, being headquartered in the United States covered a significant market share in the region, which has boosted the market. Boeing has received commitments for approximately 600 additional aircraft, for a total of 1,400 engines. Furthermore, some of the common factors that boosted the demand for the market include the rising disposable income, the growth of low-cost carriers, and the growing environmental regulations. For instance, in July 2024, Nordic Aviation Capital (NAC), a global leader in aircraft leasing, announced an order for ten LEAP-1A engines to power five Airbus A321neo family aircraft. The agreement also includes options for two additional LEAP-powered A321neo family aircraft. Thus, amongst areas, North America held a significant share of the market in the year 2023.
Some of the major players operating in the market include CFM International, General Electric Company, and Safran S.A.