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市場調査レポート
商品コード
1570996
車載eCall市場:現状分析と予測(2024-2032年)In-Vehicle eCall Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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車載eCall市場:現状分析と予測(2024-2032年) |
出版日: 2024年09月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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車載eCall市場は予測期間中(2024-2032年)、約11.44%の著しい成長が見込まれています。現代の乗用車や商用車に組み込まれるeCallシステムの需要が高まっている主な要因としては、交通事故の増加により、政府や関連規制機関がこのような技術の導入に注力していることが挙げられます。欧州、北米などの発展途上地域はすでに自動車へのeCall配備を義務付けているため、発展途上地域での交通事故件数の増加はこれらの地域でもeCallの採用を促進すると思われます。例えば、世界保健機関(WHO)によると、交通事故による死亡者数は全世界で約135万人に上り、このうち93%は中低所得国で発生しています。WHOによると、2021年中にインドだけで約155,600人が死亡しています。
乗用車と商用車の両方で自動車の安全に対する需要が急増していることを考慮すると、車載eCallの需要も今後数年間で増加すると思われます。
車両タイプ別では、世界の車載eCall市場は乗用車と商用車に区分されます。このうち乗用車カテゴリーが大きなシェアを占めています。成長の主な要因としては、乗用車の販売台数が増加していること、より安全性の高い車両を選ぶようになったことなどが挙げられます。また、乗用車は商用車に比べてサイズが小さいため、高速走行中に事故を起こしやすく、運転手や乗員に大きな怪我を負わせやすいです。これらの要因を考慮し、自動車製造会社はそれぞれのカテゴリーでeCallのような安全機能を提供することに幅広く注力しています。
トリガータイプに基づき、市場は手動で開始されるeCallと自動で開始されるeCallに区分されます。このうち、自動で開始されるeCallタイプは、今後数年間、より速いCAGRを示すと予想されます。自動トリガーは、事故などの緊急時に信号を当局に送信し、医療サービスがタイムリーに到着できるようにします。
車載eCall市場の採用をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。欧州は車載eCall市場で大きなシェアを占めており、予測期間中も安定した成長率を維持すると予測されています。欧州には広大な自動車産業があり、自動車の安全性と潜在的な技術ソリューションに関する研究開発を包括的に支援することを期待しています。
同市場で事業を展開する主要企業には、Continental AG, Robert Bosch GmbH, Thales Group, STMicroelectronics, U-blox, Texas Instrument Incorporated, Valeo, Infineon Technologies AG, 1NCE Pvt. Ltd., Anritsuなどがあります。
Global In-Vehicle eCall market has witnessed notable growth in historical years. In-Vehicle eCall is a calling service used in the case of an accident to automatically or manually call the listed numbers in the vehicles to reduce the life-threatening scenario for the passengers. eCall transmits data regarding the time of the accident, direction of accidents, and location of the vehicles to the emergency response services to reduce the time to reach timely medical help to the person/persons in the accident.
The In-Vehicle eCall market is expected to grow at a significant rate of around 11.44% during the forecast period (2024-2032). Some of the key factors that has led to the higher demand for eCall systems to be integrated into the modern age passenger cars and commercial vehicles is the rising focus of the government and pertinent regulatory bodies to implement such technologies due to increasing road-based accidents. As developing regions as Europe, North America, etc., already have mandated the deployment of eCall in the automotive vehicles the rising number of road accidents in the developing regions would propel its adoption in these regions as well. For instance, According to World Health Organization road crashes caused around 1.35 million fatalities across the globe of which 93% happened in the low-and middle-income economies. According to WHO, approximately 155, 600 deaths were caused only in India during 2021.
Considering the upsurge in the demand for safety in automobiles of both passenger and commercial category the demand for In-Vehicle eCalls would also increase in the forthcoming years.
Based on Vehicle type the global in-vehicle eCall market is segmented into passenger car and commercial vehicle. Of these passenger car category has held a sizable market share of the two. Some of the key factors attributing to the growth are higher sales number of passenger cars as well as the increased focus of the customers to opt for a better safety equipped vehicle. Additionally, passenger cars are of smaller size as compared to commercial vehicles and are more prone to accidents on high speed and delivering major injuries to the driver and occupants. Considering these factors the automobile manufacturing companies are extensively focusing on providing safety features such as eCall in the respective category.
Based on the Trigger type, the market is segmented into Manually Initiated eCall and Automatically Initiated eCall. Of these the Automatically initiated eCall type is anticipated to exhibit a faster CAGR during the coming years. Automatic triggers send signals in case of an emergency such as an accident to the authorities which helps the medical services to reach in a timely manner.
For a better understanding of the market adoption of the In-Vehicle eCall market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Europe holds a significant share of the In-Vehicle eCall market and is anticipated to maintain a steady growth rate over the forecast period. Europe has a vast automotive industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around automotive safety and potential technological solutions.
Some of the major players operating in the market include Continental AG, Robert Bosch GmbH, Thales Group, STMicroelectronics, U-blox, Texas Instrument Incorporated, Valeo, Infineon Technologies AG, 1NCE Pvt. Ltd., and Anritsu.