デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1771567

米国の自動車eコール市場規模、シェア、動向レポート:推進力タイプ別、トリガータイプ別、車両タイプ別、セグメント別予測、2025年~2030年

U.S. Automotive eCall Market Size, Share & Trends Report Analysis By Propulsion Type, By Trigger Type (Manually Initiated eCall, Automatically Initiated eCall ), By Vehicle Type, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.42円
米国の自動車eコール市場規模、シェア、動向レポート:推進力タイプ別、トリガータイプ別、車両タイプ別、セグメント別予測、2025年~2030年
出版日: 2025年06月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の自動車eコール市場規模・動向:

米国の自動車eコール市場規模は2024年に3億6,390万米ドルと推定され、2025年から2030年にかけてCAGR 12.8%を記録すると予測されています。

この市場は、主に安全要求の高まりと車両接続性の進歩に関連する、複数の促進要因によって成長を遂げています。最も大きな要因のひとつは、消費者と規制機関の双方から自動車の安全性が重視されるようになっていることです。eコールシステムに対する連邦政府の義務付けはないが、州レベルの当局や米国道路交通安全局(NHTSA)などの組織からの圧力は、自動車メーカーに車載安全機能の強化を促しています。この後押しにより、eコール機能も統合されたADAS(先進運転支援システム)の採用が拡大し、市場の成長を加速させています。

安全とセキュリティに対する消費者の意識と期待も極めて重要な役割を果たしています。eコールシステムは、重大な衝突事故が発生した場合に緊急サービスに自動的に通知するもので、自動車の安全性にとって重要な要素であると見なされるようになっています。このような需要の高まりは、交通事故死者数と迅速な緊急対応の重要性をめぐる公共安全キャンペーンやメディア報道によってさらに強まっています。

米国では交通事故の発生率が比較的高いことから、迅速な対応能力の重要性が浮き彫りになっています。eコールシステムは、正確な位置と衝突の詳細を救急隊に自動的に警告することで、対応時間を大幅に短縮し、人命を救う可能性があります。この価値提案は、特に人口密集地や交通渋滞の多い都市部では、消費者や政策立案者の強い共感を呼んでいます。

相手先商標製品メーカー(OEM)もまた、製品差別化戦略の一環としてeコールシステムの採用を推進しています。米国の大手自動車メーカーの多くは、eコールをGMのOnStarのような、より広範な安全性とコネクティビティ・サービス・パッケージに統合しています。これらのサービスは、プレミアム・トリムやサブスクリプション・ベース・サービスの一部としてバンドルされることが多く、市場での訴求力を高めています。さらに、保険業界は、先進安全システムを搭載した車両に対する保険料の割引などのインセンティブを提供することで、eコール市場の成長に貢献しています。これは、テレマティクスに依存し、eコールシステムの有用性を高める利用ベースの保険(UBI)の広範な動向と一致しています。

有望な成長機会にもかかわらず、米国の自動車eコール業界は、その幅広い採用と拡張性を制限する可能性のあるいくつかの制約に直面しています。主な課題の1つは、連邦政府による義務付けがないため、自動車のクラスやブランドによって導入に一貫性がないことです。規制の施行がなければ、一部のOEMは、低価格モデルにeコールを搭載することを優先しないかもしれないです。さらに、プライバシーとデータ・セキュリティの懸念も大きな障壁です。eコールシステムは車両と位置情報をリアルタイムで送信することに依存しているため、多くの消費者は機密情報の悪用や漏洩の可能性を警戒しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の自動車eコールの変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
  • 米国の自動車eコール分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国自動車eコール市場:推進力タイプの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国自動車eコール市場:推進力タイプの変動分析、2024年および2030年
  • ICE
  • 電気モーター

第5章 米国自動車eコール市場:トリガータイプの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国自動車eコール市場:トリガータイプの変動分析、2024年および2030年
  • 手動開始eコール(MIeC)
  • 自動開始eコール(AIeC)

第6章 米国自動車eコール市場:車両タイプ推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国自動車eコール市場:車両タイプ別変動分析、2024年および2030年
  • 乗用車
  • 商用車

第7章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル/上場企業
    • HARMAN International
    • Continental AG
    • OnStar(General Motors)
    • DENSO CORPORATION
    • Robert Bosch GmbH
    • Aptiv
    • Telit Cinterion
    • Visteon Corporation
    • Infineon Technologies AG
    • STMicroelectronics
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. Automotive eCall Market, by Propulsion Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 U.S. Automotive eCall Market, by Trigger Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. Automotive eCall Market, by Vehicle Type, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. Automotive eCall Market Segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Information procurement
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 7 Parent market analysis
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 U.S. Automotive eCall Market Snapshot
  • Fig. 10 U.S. Automotive eCall Market Segment Snapshot
  • Fig. 11 U.S. Automotive eCall Market Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 12 Market research process
  • Fig. 13 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 14 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 15 U.S. Automotive eCall Market: Propulsion Type outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 16 U.S. Automotive eCall Market: Propulsion Type movement analysis 2024 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 ICE market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Electric Motor market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 U.S. Automotive eCall Market: Trigger Type outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 20 U.S. Automotive eCall Market: Trigger Type movement analysis 2024 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Manually Initiated eCall (MIeC) Trigger Type market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Automatically Initiated eCall (AIeC) Trigger Type market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 U.S. Automotive eCall Market: Vehicle Type outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 24 U.S. Automotive eCall Market: Vehicle Type movement analysis 2024 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Passenger Cars market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Commercial Vehicles market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Strategy framework
  • Fig. 28 Company categorization
目次
Product Code: GVR-4-68040-611-5

U.S. Automotive eCall Market Size & Trends:

The U.S. automotive eCall market size was estimated at USD 363.9 million in 2024 and is expected to register a CAGR of 12.8% from 2025 to 2030. The market is experiencing growth due to several converging drivers, primarily linked to increasing safety demands and advancements in vehicle connectivity. One of the foremost catalysts is the growing emphasis on vehicle safety from both consumers and regulatory bodies. While there is no federal mandate for eCall systems, pressure from state-level authorities and organizations such as the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) encourages automakers to enhance in-vehicle safety features. This push has expanded the adoption of advanced driver assistance systems (ADAS), which also integrate eCall functionalities, helping to accelerate market growth.

Consumer awareness and expectations for safety and security are also playing a pivotal role. More vehicle buyers are prioritizing safety in their purchase decisions, seeking features that can offer real-time assistance during emergencies. eCall systems, which automatically notify emergency services in the event of a serious collision, are increasingly viewed as critical components of vehicle safety. This heightened demand is further reinforced by public safety campaigns and media coverage surrounding road accident fatalities and the importance of rapid emergency response.

The relatively high rate of road accidents in the U.S. underscores the importance of rapid response capabilities. eCall systems, by automatically alerting emergency services with precise location and crash details, can significantly reduce response times and potentially save lives. This value proposition resonates strongly with consumers and policymakers alike, especially in densely populated and traffic-congested urban areas.

Original Equipment Manufacturers (OEMs) are also pushing the adoption of eCall systems as part of their product differentiation strategies. Many leading U.S. automakers have integrated eCall into broader safety and connectivity service packages, such as GM's OnStar. These offerings are often bundled as part of premium trims or subscription-based services, adding to their appeal in the market. Additionally, the insurance industry is contributing to the growth of the eCall market by offering incentives such as reduced premiums for vehicles equipped with advanced safety systems. This aligns with the broader trend of usage-based insurance (UBI), which relies on telematics and enhances the utility of eCall systems.

Despite promising growth opportunities, the U.S. Automotive eCall industry faces several restraints that may limit its broader adoption and scalability. One of the primary challenges is the lack of a federal mandate, which leads to inconsistent implementation across vehicle classes and brands. Without regulatory enforcement, some OEMs may deprioritize the inclusion of eCall in lower-end models. Additionally, privacy and data security concerns are significant barriers. Since eCall systems rely on transmitting vehicle and location data in real time, many consumers are wary of potential misuse or breaches of sensitive information.

U.S. Automotive eCall Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country level and provides an analysis on the industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For the purpose of this study, Grand View Research has segmented the U.S. automotive eCall market report based on propulsion type, trigger type, and vehicle type.

  • Propulsion Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • ICE
  • Electric Motor
  • Trigger Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Manually Initiated eCall (MIeC)
  • Automatically Initiated eCall (AIeC)
  • Vehicle Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Country Based Segment Share Calculation
  • 1.8. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Automotive eCall Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Drivers Analysis
    • 3.2.2. Market Restraints Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. U.S. Automotive eCall Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining Power Of The Suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining Power Of The Buyers
      • 3.3.1.3. Threats Of Substitution
      • 3.3.1.4. Threats From New Entrants
      • 3.3.1.5. Competitive Rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. U.S. Automotive eCall Market: Propulsion Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Automotive eCall Market: Propulsion Type Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. ICE
    • 4.3.1. ICE Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Electric Motor
    • 4.4.1. Electric Motor Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Automotive eCall Market: Trigger Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Automotive eCall Market: Trigger Type Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Manually Initiated eCall (MIeC)
    • 5.3.1. Manually Initiated eCall (MIeC) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Automatically Initiated eCall (AIeC)
    • 5.4.1. Automatically Initiated eCall (AIeC) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Automotive eCall Market: Vehicle Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. U.S. Automotive eCall Market: Vehicle Type Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Passenger Cars
    • 6.3.1. Passenger Cars Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Commercial Vehicles
    • 6.4.1. Commercial Vehicles Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Company Market Positioning
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles/Listing
    • 7.4.1. HARMAN International
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Application Benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.2. Continental AG
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Application Benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.3. OnStar (General Motors)
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Application Benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.4. DENSO CORPORATION
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Application Benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Robert Bosch GmbH
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Application Benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Aptiv
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Application Benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Telit Cinterion
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Application Benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Visteon Corporation
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Application Benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Infineon Technologies AG
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Application Benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.10. STMicroelectronics
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Application Benchmarking
      • 7.4.10.4. Strategic Initiatives