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市場調査レポート
商品コード
1556153
脱出ゲーム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Escape Room Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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脱出ゲーム市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年08月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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脱出ゲーム市場は、企業の拡大により14.9%程度の安定した成長が見込まれています。例えば、2024年7月、没入型ゲーム体験で知られるウィニペグのActivate Games Inc.はWe Do Playと提携し、新たに30店舗をオープンさせ、身体活動とゲームのユニークな融合を地球の反対側にももたらしました。さらに、人類の進歩におけるテクノロジーや、脱出ゲームにおける創造的なストーリーテリングが、課題のレベルを高めるとともに、さまざまな経験を求める志向を持つさまざまなグループの人々に脱出ゲームの人気を高めています。
タイプ別に見ると、市場は小型テーマルーム、中型テーマルーム、大型テーマルームに区分されます。大型テーマルームは、より良いストーリーを伝えることができる、より精巧で魅力的なテーマに対する消費者のニーズが原動力となり、予測期間において優位を占めると予想されます。通常、詳細なセットや技術、複数の物語でデザインされるこれらの大型ルームは、より多くの観客や、より熱心なコア顧客向けです。消費者の期待が高まっているため、オペレーターは、より壮大なテーマやより広範なデザインを提供し、より多くの顧客満足を提供し、より多くのブランドの注目やリピーターを獲得し、市場のこのセグメントを成長させるために、事業への投資を増やしています。
テーマはミステリー、ホラー、その他に分類されます。ミステリー分野は、普遍的で魅力的なコンテンツを提供し続けていること、また、人々は常に謎を解き、映画の中に隠された手がかりを探すことに魅了されていることから、予測期間中に大きく成長すると予想されます。このジャンルは、物語に基づいた課題を課すという特徴から、犯罪解決者や探偵という形で参加者に魅力的なストーリーを作り出しています。こうした側面は、ゲームから知的で価値ある体験を得たいプレイヤーだけでなく、良質なミステリーを楽しみ、できるだけ多くの謎を解くことで満足感を得たいカジュアルプレイヤーにもインスピレーションを与えています。このように、ミステリー分野はテーマの中でも予測期間中に大きく成長すると予想されます。
市場はエンドユーザーに基づき、企業グループ、家族、カップル、その他に区分されます。チームビルディングや企業研修といった体験の人気が継続的に拡大していることから、今後数年間は企業グループセグメントが優位を占めると予想されます。脱出ゲームは、チームワーク、コミュニケーション、問題解決能力を養うためのアクティブな環境を提供します。また、刺激的な要素は、このような休憩が、確立された仕事のアジェンダから逸脱した、快適で記憶に残るものになるという考え方に貢献し、より多くの組織が、企業イベントやチームビルディング計画の一環として、脱出ゲーム体験を利用する動機付けとなっています。このことが、脱出ゲームを利用する法人顧客の成長と人気に役立っています。このため、2023年にはエンドユーザーのうち、企業団体セグメントが大きな市場シェアを占めています。
脱出ゲームの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されています。北米は、魅力的なエンターテインメントに対する消費者の関心が高まっていることに加え、企業イベントに魅力的なアクティビティーを取り入れる傾向が台頭していることから、予測期間中にかなりの成長が見込まれています。さらに、チームビルディングの問題を創造し解決するためのグループワークやチームワークの人気の高まりが、技術の向上や革新的なタイプの部屋とともに、市場の成長を高めています。例えば、PanIQは2023年11月、米国のニューダウンタウンに「脱出ゲーム」をソフトオープンし、フランチャイズの拡大を後押ししました。このように、地域別では北米が予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。
市場に参入している主な企業には、PanIQ Escape Room Franchise、Texas Panic Room、Maze Rooms Corp.、THE GREAT ESCAPE ROOM、Breakout、All In Adventures、The Escape Game, LLC、ESCAPOLOGY、Amazing Escape Room, LLC、Epic Escape Gameなどがあります。
An escape room is an adventure game in which the players get themselves enclosed in a themed room, and the main challenge is to find different puzzles and clues in order to get out of it before time is up. These rooms are well adorned, having props that create real-life environments like a detective room, a pirate ship, etc. Problem-solving skills, communications, and strategic planning are the key components as the players have to find clues and solve as many tasks as possible before the time runs out. It is an interactive activity based on solving tasks and searching for clues, which makes it exciting and stimulating for both mind and body. The escape room market is due to the constantly rising customer interest in enjoying diverse and engaging activities and the desire to find oneself in the company of friends while overcoming various tasks in confined spaces.
The Escape Room Market is expected to grow at a steady rate of around 14.9% owing to the rising company expansions. For instance, in July 2024, Activate Games Inc. (Activate Games), a Winnipeg-based company known for its immersive gaming experiences, expanded to the U.K. and Ireland. The company partnered with We Do Play to open 30 new locations and to bring its unique blend of physical activity and gaming to the other side of the pond. Moreover, technology in human advancement and involved creative storytelling in escape rooms has increased the level of challenge as well as the popularity of the escape rooms to the different groups of people with orientation to look for different experiences.
Based on the type, the market is segmented into small theme room, medium theme room, and big theme room. The big theme room is expected to dominate in the forecast period driven by consumers' need for a more elaborate and engaging theme that can tell a better story. These large rooms which are usually designed with detailed sets, technologies, and multiple narratives are for the bigger crowds and for the more engaged hardcore customers. Due to the rise in expectations for consumers, who expect more new experiences during visitors, operators have been working, to invest more in operations, which offer more grand themes and more extensive designs, as well as provide more customer satisfaction, while gaining more brand attention and repeating consumers, and hence, grow this segment of the market.
Based on themes, the market is segmented into mystery, horror, and others. The mystery segment is expected to grow significantly in the forecast period as it continues to offer universally appealing content and as people have always had a fascination for solving puzzles and hunting for clues that are concealed in the movies. Due to the feature of assigning tasks based on narratives, this genre creates compelling stories for the participants in the form of crime solvers or detectives. These aspects have been inspiring players who want to get an intellectual and valuable experience from a game as well as casual players who just to enjoy a good mystery and the satisfaction from solving as many puzzles as possible. Thus, the mystery segment is expected to grow significantly in the forecast period among the themes.
Based on the end-user, the market is segmented into corporate groups, families, couples, and others. The corporate groups segment is expected to dominate in the upcoming years owing to the continuous widening popularity of such experiences as team building and corporate training. Escape rooms provide an active setting for building teamwork, communication, and problem-solving skills, which justifies businesses investing in them for the workers' satisfaction and improved performance. The stimulating elements also contribute to the notion that such a break makes for a pleasant and memorable deviation from the established work agenda, which gives more organizations an incentive to use escape room experiences as part of corporate events and team-building plans. This has been helpful in the growth and popularity amongst the corporate clients of escape rooms. Thus, the corporate groups segment held a significant market share in 2023 among the end-user.
For a better understanding of the market adoption of escape rooms, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to grow at a considerable rate in the forecast period as consumer interest in exceptional engaging and enticing entertainment is on the rise coupled with the emerging trend of incorporating engaging activities in corporate events. Further, the rise of popularity of group work and team efforts for creating and solving team-building problems, together with the improvements in technologies and innovative types of rooms, enhance the market growth. For instance, in November 2023, PanIQ had a soft opening of its escape room in New Downtown, U.S. aiding in the expansion of the franchise. Thus, amongst areas, North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period.
Some of the major players operating in the market include PanIQ Escape Room Franchise; Texas Panic Room; Maze Rooms Corp.; THE GREAT ESCAPE ROOM; Breakout; All In Adventures; The Escape Game, LLC; ESCAPOLOGY; Amazing Escape Room, LLC; Epic Escape Game.