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市場調査レポート
商品コード
1534966
タイガーナッツ市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Tiger Nut Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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タイガーナッツ市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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タイガーナッツ市場は、企業の合併・買収の増加により、約8%の安定した成長が見込まれています。例えば、2023年9月、Kar's Nuts SnacksとSanders Candyの親会社であるSecond Nature Brandsは、シアトルを拠点とするSahale Snacksをオハイオ州を拠点とするJ.M. Smucker Co.から買収し、事業の成長を大幅に加速させ、Second Nature Brandsをスナックとお菓子の米国リーダーとして位置づけた。流通チャネルの拡大や企業間の戦略的提携など、その他の要因も予測期間中の市場の成長を後押ししています。これとは別に、タイガーナッツの値ごろ感と入手しやすさの向上もこの市場を着実に牽引しています。
市場は形態に基づき、ホール、粉末、オイル、その他に区分されます。2023年にはホールセグメントが市場を独占します。タイガーナッツ市場におけるホールセグメントは、栄養価の高い自然食品に対する消費者の意識に後押しされて隆盛を極めています。フレークとして消費できるタイガーナッツは、その食物繊維含有量で有名であり、この側面だけで、既存の市場のアップグレードだけでなく、新しい可能性のある伝統的な市場でも市場が拡大しています。この動向は、タイガーナッツの健康的な特質に関する知識が広まり、さまざまな店舗で入手できるようになったことによるものです。したがって、2023年には、このセグメント全体が、形態の中で大きな市場シェアを占めています。
性質に基づいて、市場はオーガニックと従来型に二分されます。従来型セグメントは2023年の市場を独占しました。タイガーナッツ市場の従来型セグメントは、伝統的な料理における製品の安定的な存在と、人の健康に対するそのよく知られたプラスの効果により、着実に成長する傾向にあります。植物由来の身近な自然食品に対する顧客の嗜好が変化するなか、従来型のタイガーナッツは、その健康上の利点と国内外での持続的な市場需要により、依然として需要があり市場性があります。このセグメントはまた、革新的な製品の上市や企業の拡大が牽引しています。このように、従来型セグメントは自然の中で2023年に大きな市場シェアを占めました。
タイガーナッツの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。北米は、新製品の発売、M&Aによる企業の拡大、栄養摂取に対する消費者の嗜好の変化により、予測期間中に大きな成長が見込まれています。例えば、米国のSweet Ayaは2022年9月に、ダークチョコレートがけ、シーソルトローストなど複数のフレーバーのタイガーナッツスナックを発表しました。こうした製品の値ごろ感や入手しやすさの向上など、その他の要因も同地域の市場成長を後押ししています。このように、地域の中でも北米は予測期間中に大きな成長率を示すと予想されています。
同市場で事業を展開する主要企業には、KCB International B.V.、タイガーナッツ Company Ltd、Jose Maria Bou, S.L.、The Chufa Original Company、Levantex、Rapunzel Naturkost、TRADIN ORGANIC AGRICULTURE B.V.、XUFEX、TOOTSI IMPEX Inc.、Ecoideasなどがあります。
Tiger nuts are not nuts as their name may suggest but are rooted in a plant called Cyperus esculentus which belongs to the sedge family. They have been grown in the Mediterranean region and some parts of Africa for several thousand years due to their nutritional value and uses in cooking. These nuts contain fiber as well as vitamins and minerals such as iron, magnesium, and potassium. They have a slightly sweet and nutty taste and can be eaten raw or roasted or used as flour in the preparation of foods. Aside from being a common ingredient in tasty recipes, tiger nuts are also components in a famous Spanish drink known as horchata. Their advantages for the human body, such as better digestion and probable anti-inflammatory effect, helped them gain the status of popular products in contemporary diets. The tiger nut market will maintain its growth trend, which is promoted by improving consumer knowledge regarding the health benefits associated with tiger nuts, and consumer sensitization across the world. Several other factors, such as a surge in company collaborations & partnerships, are driving the global tiger nut market.
The Tiger Nut Market is expected to grow at a steady rate of around 8% owing to the rising company mergers and acquisitions. For instance, in September 2023, Second Nature Brands, the parent company of Kar's Nuts Snacks and Sanders Candy, acquired Seattle-based Sahale Snacks from Ohio-based J.M. Smucker Co. to significantly accelerate the growth of the business and positioned Second Nature Brands as a US leader in snacks and treats. Other factors, including the expanding distribution channels and strategic partnerships between companies, drive the market's growth during the forecast period. Apart from this, improving the affordability and accessibility of tiger nuts are also driving this market steadily.
Based on the form, the market is segmented into whole, powder, oil, and others. The whole segment dominated the market in the year 2023. The whole segment in the tiger nut market is flourishing, driven by the consumers' awareness of natural foods with nutritional values. Whole tiger nuts which can be consumed as flakes are famous for their fiber content and due to this aspect alone, there is an added market in new possibly traditional markets as well as upgraded existing markets. This trend is due to increased knowledge about their healthy qualities and increased availability across different outlets. Thus, the whole segment held a significant market share in 2023 among the forms.
Based on nature, the market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment dominated the market in the year 2023. The traditional segment of the tiger nut market has a trend for steady growth due to the stability of the product's presence in traditional dishes and its' well-known positive effects on a person's health. With the change in customer preference for plant-based familiar natural foods conventional tiger nuts are still in demand and marketable due to their health benefits and the sustained market demand both locally and internationally. The segment is also driven by rising innovative product launches and company expansions. Thus, the conventional segment held a significant market share in 2023 among the nature.
For a better understanding of the market adoption of tiger nut, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period due to new product launches, rising company expansions with mergers & acquisitions, and changes in consumer preferences for nutritional intake. For instance, in September 2022, U.S.-based Sweet Aya introduced its Tiger Nut snacks in multiple flavors including dark chocolate covered, sea salt roasted, etc. Other factors, such as the improvement in affordability and accessibility of these products, have pushed the region's market growth. Thus, amongst areas, North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period.
Some of the major players operating in the market include KCB International B.V.; The Tiger Nut Company Ltd; Jose Maria Bou, S.L.; The Chufa Original Company; Levantex; Rapunzel Naturkost; TRADIN ORGANIC AGRICULTURE B.V.; XUFEX; TOOTSI IMPEX Inc.; Ecoideas.