デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1534941

3D Eコマース市場:現状分析と予測(2024-2032年)

3D E-commerce Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 134 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.67円
3D Eコマース市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

3D Eコマース市場は、3D Eコマースの発展に向けた投資の増加により、約18%の安定した成長が見込まれています。例えば、2021年11月、3Dコンテンツ管理ソフトウェア(CMS)の業界リーダーであるVNTANAは、最新の資金調達ラウンドを発表しました。応募者多数のこのラウンドには、Mark Cuban、Brendan Iribe(Oculus共同創業者)、Tom Dolan、Anorak Ventures、Flexport、Chloe Capital、Mana Venturesなど著名な投資家が参加しました。今回の資金調達により、VNTANAは、3Dモデルと拡張現実(AR)の制作、共有、管理をさらに進めていきます。これとは別に、3D Eコマースを通じた製品のアクセシビリティの向上も、この市場を着実に牽引しています。

市場は製品モデルに基づいて、3Dスキャニング、フォトグラメトリー、3Dデザイン、3Dレンダリング、その他に区分されます。3D Eコマース市場における3Dスキャニングセグメントは、予測期間中に大きく成長する見込みです。この機能は、建設現場に関する驚くほど詳細で正確な情報を取得するのに役立ちます。大手企業はこれらの技術をアップグレードしており、これが市場を牽引しています。例えば、2024年4月、3D測定技術の大手イノベーターであるScantechは、インテリジェントワイヤレス3DスキャンシステムNimbleTrackと自動3D測定システムAM-CELL Cという2つの画期的な製品を発表しました。この分野は、Eコマースプラットフォームで手軽に購入できる手頃な価格の製品を優先する消費者が増えていることから、拡大する可能性が高いです。このように、3Dスキャニングセグメントは、製品モデルの中でも予測期間中に大きな成長率を示すと予想されます。

アプリケーションに基づき、市場は衣類、自動車、家具、その他に区分されます。2023年の市場は、衣類セグメントが支配的でした。3D Eコマース市場における衣料品セグメントは、トレンディな衣料品に対する消費者需要の高まりと戦略的な企業拡大により、隆盛を極めています。例えば、2023年5月、インドのファッションEコマース企業Myntraは、人工知能(AI)を活用したエンドツーエンドの自動パーソナルスタイルガイド「My Stylist」を発表しました。このコンセプトは、ファッションとライフスタイル全般のショッピングに革命を起こすことを目的としており、デジタルスタイルアシスタントが適切な服装を推奨し、ユーザーに完全なルックを提案します。ソーシャルメディアから影響を受ける人の割合が増加しているため、このセグメントは今後数年で拡大する可能性が高いです。このように、2023年にはアプリケーションの中で衣類セグメントが大きな市場シェアを占めています。

3D Eコマースの市場導入に関する理解を深めるため、北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて市場を分析しています。2023年の現在のシナリオでは、北米が市場を独占しています。これは、企業の拡大、オンラインショッピングに対する消費者の嗜好の変化、企業による革新的なオンライン機能のアップグレードによるものです。例えば、2023年9月、家具業界を代表する米国のLa-Z-Boyは、la-z-boy.comのウェブサイトで利用可能な次世代3D製品構成とWebAR OnDemand技術を発表しました。3D Cloud by Marxentを採用したこの革新的な技術イニシアチブは、La-Z-BoyのCentury Vision戦略計画の一環です。Eコマースプラットフォームでの製品アクセスの向上など、その他の要因もこの地域の市場成長を後押ししています。このように、2023年の市場規模では、北米が大きなシェアを占めています。

同市場で事業を展開する主要企業には、Myntra Designs Private Limited、Blippar Group Limited、Zappar Ltd.、3D Cloud、FF Poplar Limited、Magic Leap, Inc.、Cappasity Inc.、Wikitude, a Qualcomm company、Niantic、VNTANAなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の3D Eコマース市場の収益、2022-2032年

第7章 製品モデル別の市場分析

  • 3Dスキャニング
  • フォトグラメトリー
  • 3Dデザイン
  • 3Dレンダリング
  • その他

第8章 アプリケーション別の市場分析

  • 衣類
  • 自動車
  • 家具
  • その他

第9章 地域別の市場分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 主要コンポーネント分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Myntra Designs Private Limited
  • Blippar Group Limited
  • Zappar Ltd.
  • 3D Cloud
  • FF Poplar Limited
  • Magic Leap, Inc.
  • Cappasity Inc.
  • Wikitude, a Qualcomm company
  • Niantic
  • VNTANA

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMCG212940

3D e-commerce is a subsegment of the broad e-commerce industry that employs 3D imaging and AR/VR (Augmented Reality/ Virtual Reality) to get closer to the customers' experience. This market is growing because modern customers demand product quality and convenience, particularly the expertise that realistically imitates a purchase process. Several other factors, such as a constant advancement of technology, the rise of consumer demands for a better experience while browsing websites, and a surge in company collaborations & partnerships, are driving the global 3D E-commerce market.

The 3D E-commerce Market is expected to grow at a steady rate of around 18% owing to the rising investments in advancing 3D E-commerce. For instance, in November 2021, VNTANA, the industry leader in 3D Content Management Software (CMS), announced its latest round of funding, which will be used to scale and continue recruiting top talent across the organization. The oversubscribed round included participation by notable investors, including Mark Cuban, Brendan Iribe (Co-Founder of Oculus), Tom Dolan, Anorak Ventures, Flexport, Chloe Capital, and Mana Ventures. With this raise, VNTANA will continue advancing the production, sharing, and management of 3D models and augmented reality (AR). Apart from this, improving the accessibility of products through 3D E-commerce is also driving this market steadily.

Based on the product models, the market is segmented into 3D scanning, photogrammetry, 3D design, 3D rendering, and others. The 3D scanning segment in the 3D E-commerce market is expected to grow significantly in the forecast period. This feature helps capture incredibly detailed and accurate information about a construction site. Leading companies are upgrading these technologies, which is driving the market. For instance, in April 2024, Scantech, a leading innovator in 3D measurement technology, unveiled two groundbreaking products, the intelligent and wireless 3D scanning system NimbleTrack and the automated 3D measurement system AM-CELL C as well as briefly introduced the upcoming all-in-one software platform Definsight, promising to revolutionize precision measurement in manufacturing and industrial applications. This segment will likely expand as consumers increasingly prioritize affordable products readily available on e-commerce platforms. Thus, the 3D scanning segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period among the product models.

Based on the application, the market is segmented into clothes, automobile, furniture, and others. The clothes segment dominated the market in the year 2023. The clothes segment in the 3D E-commerce market is flourishing, driven by rising consumer demand for trendy clothes and strategic company expansions. For instance, in May 2023, Indian fashion e-commerce company Myntra introduced 'My Stylist'-an Artificial Intelligence (AI) powered end-to-end automated personal style guide for its customers. The concept is aimed to revolutionize shopping for fashion and lifestyle at large, with the digital style assistant recommending the right outfits and suggesting a complete look to the users. As a higher percentage of people are being influenced by social media, this segment will likely expand in the coming years. Thus, the clothes segment held a significant market share in the year 2023 among the applications.

For a better understanding of the market adoption of 3D E-commerce, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominated the market in the current scenario of 2023 due to the rising company expansions and changes in consumer preferences for online shopping and innovative online feature upgradation by the companies. For instance, in September 2023, U.S.-based La-Z-Boy, an iconic furniture industry leader, launched next-gen 3D product configuration and WebAR OnDemand technology, available on the la-z-boy.com website. Powered by 3D Cloud by Marxent, the innovative tech initiative is part of La-Z-Boy's Century Vision strategic plan. Other factors, such as the improving accessibility of the products on E-commerce platforms, propel the region's market growth. Thus, amongst areas, North America held a significant share of the market in 2023.

Some of the major players operating in the market include Myntra Designs Private Limited; Blippar Group Limited; Zappar Ltd.; 3D Cloud; FF Poplar Limited; Magic Leap, Inc.; Cappasity Inc.; Wikitude, a Qualcomm company; Niantic; VNTANA.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the 3D E-commerce Market
  • 2.2. Research Methodology of the 3D E-commerce Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL 3D E-COMMERCE MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET SEGMENT BY PRODUCT MODELS

  • 7.1. 3D Scanning
  • 7.2. Photogrammetry
  • 7.3. 3D Design
  • 7.4. 3D Rendering
  • 7.5. Others

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Clothes
  • 8.2. Automobile
  • 8.3. Furniture
  • 8.4. Others

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Key Component Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILES

  • 12.1. Myntra Designs Private Limited
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Blippar Group Limited
  • 12.3. Zappar Ltd.
  • 12.4. 3D Cloud
  • 12.5. FF Poplar Limited
  • 12.6. Magic Leap, Inc.
  • 12.7. Cappasity Inc.
  • 12.8. Wikitude, a Qualcomm company
  • 12.9. Niantic
  • 12.10. VNTANA

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE