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市場調査レポート
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1461359

乾式クラッチ市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Dry Clutch Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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乾式クラッチ市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2024年03月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

乾式クラッチ市場は、新材料や設計の開発が乾式クラッチの耐久性や性能の向上につながったことから、予測期間中に5.45%のCAGRで力強い成長が見込まれています。例えば、炭素繊維やセラミック材料の使用により、より軽量で効率的なクラッチが実現し、コンピュータ支援設計(CAD)ソフトウェアにより、クラッチ部品のより精密な製造とテストが可能になりました。これらの進歩により、乾式クラッチは消費者にとってより魅力的なものとなり、市場の成長を牽引しています。

設計タイプにより、市場はシングル乾式クラッチとデュアル乾式クラッチに区分されます。このうち、乾式クラッチ市場のシングル乾式クラッチセグメントは、二輪車、スクーター、小型商用車などさまざまな用途で広く使用されているため、大きなシェアを占めています。シングル乾式クラッチは、設計がシンプルで重量が軽く、効率が高いため、多板クラッチや湿式クラッチよりも好まれています。また、他のタイプのクラッチよりもメンテナンスや修理が容易です。さらに、高性能モーターサイクルやスポーツバイクの人気が高まっていることも、シングル乾式クラッチの需要を押し上げています。これらのバイクには、高トルク負荷に対応し、正確なギアチェンジを提供できる高度なクラッチシステムが必要であり、シングル乾式クラッチが得意とするところです。

車両タイプにより、市場は乗用車と商用車に区分されます。その中でも、乗用車セグメントは乾式クラッチ市場で圧倒的なシェアを占めています。これは、ほとんどの乗用車とSUVが、エンジンからトランスミッションに動力を伝達するためにクラッチシステムを必要とする従来の内燃エンジンを使用しているためです。乾式クラッチは、高トルク負荷に対応でき、他のタイプのクラッチに比べて燃費が良いため、これらの自動車で一般的に使用されています。さらに、特にアジアとアフリカの新興経済圏における乗用車の需要の高まりが、乾式クラッチ市場の成長を促進しています。これらの地域の人々がより豊かになり、自家用車を購入できるようになったため、乗用車に使用されるクラッチの需要が増加すると予想されます。最後に、技術、材料、設計の進歩により、乾式クラッチは効率性と耐久性が向上し、乗用車セグメントのOEMにとって魅力的な選択肢となっています。

乾式クラッチ業界の市場普及をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、オランダ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他世界の国々における世界の存在に基づいて分析されています。アジア太平洋地域は現在、いくつかの要因から乾式クラッチ市場を独占しています。第一に、この地域は世界で最も人口が多く、中国、インド、インドネシア、ベトナムなどの国々で中間層が急速に成長しています。その結果、この地域では二輪車、小型商用車、乗用車の需要が大きいです。第二に、多くのアジア諸国は、自動車やオートバイの国内生産を奨励する有利な政府政策や優遇措置をとっており、これが多くの現地生産工場の設立につながっています。第三に、この地域にはBosch、JATO Technologies、Valeo、Densoなどの大手乾式クラッチメーカーが存在感を示しています。これらの企業は、中国、インド、日本などに生産施設と研究開発センターを設立しており、低コストの労働力を活用し、熟練したエンジニアにアクセスすることができます。最後に、この地域ではオフロード車やスポーツバイクの人気が高まっており、乾式クラッチが提供する高性能クラッチシステムの需要が高まっています。このように、アジア太平洋地域は、今後も乾式クラッチ市場を独占し続けると予想されます。

市場に参入している主なプレーヤーには、Schaeffler AG、BorgWarner Inc.、Honeywell International Inc.、DRiV Automotive Inc.、TMD FRICTION HOLDINGS GMBH、ZF Friedrichshafen AG、AISIN CORPORATION、Carlisle Brake &Friction、JATCO Ltd.、VALEOなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界の乾式クラッチ市場、COVID-19の影響

第6章 世界の乾式クラッチ市場収益、2020-2030年

第7章 市場洞察:設計タイプ別

  • シングル乾式クラッチ
  • デュアル乾式クラッチ

第8章 市場洞察:車両タイプ別

  • 乗用車
  • 商用車

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第10章 乾式クラッチ市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 乾式クラッチ市場機会

第12章 乾式クラッチ市場動向

第13章 需要と供給の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 競合シナリオ

  • ポーターのファイブフォース分析
  • 競合情勢

第17章 企業プロファイル

  • Schaeffler AG
  • BorgWarner Inc.
  • Honeywell International Inc.
  • DRiV Automotive Inc.
  • TMD FRICTION HOLDINGS GMBH
  • ZF Friedrichshafen AG
  • AISIN CORPORATION
  • Carlisle Brake & Friction
  • JATCO Ltd
  • VALEO

第18章 免責事項

目次
Product Code: UMAU212664

A dry clutch is a type of clutch used in internal combustion engines, particularly in motorcycles and racing cars. It consists of a set of friction discs (or plates) which are pressed together by a pressure plate when the clutch lever is pulled. This allows the engine to disengage from the transmission, allowing the rider or driver to change gears or come to a stop without stalling the engine. The dry clutch market is driven by the demand for two-wheelers and light commercial vehicles which is growing rapidly in emerging economies, particularly in Asia and Africa. Dry clutches are commonly used in these vehicles due to their high torque capacity and efficiency. As a result, the growth in demand for two-wheelers and light commercial vehicles is driving the growth of the dry clutch market.

The Dry Clutch Market is expected to grow at a strong CAGR of 5.45 % during the forecast period owing to the development of new materials and designs which has led to improved durability and performance of dry clutches. For example, the use of carbon fiber and ceramic materials has resulted in lighter and more efficient clutches, while computer-aided design (CAD) software has enabled more precise manufacturing and testing of clutch components. These advancements have made dry clutches more attractive to consumers and are driving the growth of the market.

Based on design type, the market is segmented into single dry clutch and dual dry clutch. Amongst these, the single dry clutch segment of the dry clutch market has a significant share because it is widely used in a variety of applications, including motorcycles, scooters, and light commercial vehicles. Single dry clutches are preferred over multi-plate or wet clutches due to their simpler design, lower weight, and higher efficiency. They are also easier to maintain and repair than other types of clutches. Furthermore, the increasing popularity of high-performance motorcycles and sports bikes has driven the demand for single dry clutches. These bikes require advanced clutch systems that can handle high torque loads and provide precise gear changes, which is where single dry clutch excels.

Based on vehicle type, the market is segmented into passenger vehicles and commercial vehicles. Amongst these, the passenger vehicle segment has a dominating share in the dry clutch market because most passenger cars and SUVs use conventional internal combustion engines that require a clutch system to transfer power from the engine to the transmission. Dry clutches are commonly used in these vehicles due to their ability to handle high torque loads and provide better fuel economy compared to other types of clutches. Moreover, the rising demand for passenger vehicles in emerging economies, particularly in Asia and Africa, is driving the growth of the dry clutch market. As people in these regions become more affluent, they are increasingly able to afford private vehicles, and therefore, the demand for clutches used in passenger vehicles is expected to rise. Finally, advancements in technology, materials, and design have made dry clutches more efficient and durable, making them an attractive option for OEMs in the passenger vehicle segment.

For a better understanding of the market adoption of the dry clutch industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, UK, Netherlands, France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia Pacific region currently dominates the dry clutch market due to several factors. Firstly, the region has the largest population in the world, with rapidly growing middle classes in countries like China, India, Indonesia, and Vietnam. As a result, there is a significant demand for two-wheelers, light commercial vehicles, and passenger cars in this region. Secondly, many Asian countries have favorable government policies and incentives to encourage domestic production of automobiles and motorcycles, which has led to the establishment of many local manufacturing plants. Thirdly, there is a strong presence of major dry clutch manufacturers in the region, including companies such as Bosch, JATO Technologies, Valeo, and Denso. These companies have established production facilities and R&D centers in countries like China, India, and Japan, where they can leverage low-cost labor and access skilled engineers. Finally, the growing popularity of off-road vehicles and sports bikes in the region is driving the demand for high-performance clutch systems, which are mostly provided by dry clutches. As such, the Asia Pacific region is expected to continue to dominate the dry clutch market in the coming years.

Some major players operating in the market include Schaeffler AG, BorgWarner Inc., Honeywell International Inc., DRiV Automotive Inc., TMD FRICTION HOLDINGS GMBH, ZF Friedrichshafen AG, AISIN CORPORATION, Carlisle Brake & Friction, JATCO Ltd, and VALEO.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1.Market Definitions
  • 1.2.Main Objective
  • 1.3.Stakeholders
  • 1.4.Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1.Research Process of the Dry Clutch Market
  • 2.2.Research Methodology of the Dry Clutch Market
  • 2.3.Respondent Profile

3.MARKET SYNOPSIS

4.EXECUTIVE SUMMARY

5.GLOBAL DRY CLUTCH MARKET COVID-19 IMPACT

6.GLOBAL DRY CLUTCH MARKET REVENUE, 2020-2030F

7.MARKET INSIGHTS BY DESIGN TYPE

  • 7.1.Single Dry Clutch
  • 7.2.Dual Dry Clutch

8.MARKET INSIGHTS BY VEHCILE TYPE

  • 8.1.Passenger Vehicle
  • 8.2.Commercial Vehicle

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1.North America
    • 9.1.1.U.S.
    • 9.1.2.Canada
    • 9.1.3.Rest of North America
  • 9.2.Europe
    • 9.2.1.Germany
    • 9.2.2.France
    • 9.2.3.UK
    • 9.2.4.Italy
    • 9.2.5.Spain
    • 9.2.6.Rest of Europe
  • 9.3.Asia-Pacific
    • 9.3.1.China
    • 9.3.2.Japan
    • 9.3.3.India
    • 9.3.4.Rest of APAC
  • 9.4.Rest of the World

10.DRY CLUTCH MARKET DYNAMICS

  • 10.1.Market Drivers
  • 10.2.Market Challenges
  • 10.3.Impact Analysis

11.DRY CLUTCH MARKET OPPORTUNITIES

12.DRY CLUTCH MARKET TRENDS

13.DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1.Demand Side Analysis
  • 13.2.Supply Side Analysis

14.VALUE CHAIN ANALYSIS

15.PRICING ANALYSIS

16.COMPETITIVE SCENARIO

  • 16.1.Porter's Five Forces Analysis
  • 16.2.Competitive Landscape

17.COMPANY PROFILED

  • 17.1.Schaeffler AG
  • 17.2.BorgWarner Inc.
  • 17.3.Honeywell International Inc.
  • 17.4.DRiV Automotive Inc.
  • 17.5.TMD FRICTION HOLDINGS GMBH
  • 17.6.ZF Friedrichshafen AG
  • 17.7.AISIN CORPORATION
  • 17.8.Carlisle Brake & Friction
  • 17.9.JATCO Ltd
  • 17.10.VALEO

18.DISCLAIMER