表紙:マイクロカー市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
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1408727

マイクロカー市場:現状分析と予測(2023年~2030年)

Microcar Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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マイクロカー市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

マイクロカー市場は、小型車の燃費向上に注目が集まり、運用コストが抑制されていることから、約11.02%のCAGRで安定した成長が見込まれています。さらに、特に新興市場における自動車のカスタマイズに対する消費者の関心の高まりが、ユニークなグリルデザインの需要を押し上げています。審美的な魅力、個人的なスタイル、目立ちたいという願望は、消費者にとって重要な動機となっています。加えて、駐車スペースの空きも世界中のほとんどの都市部で不足するようになり、消費者は大型車の代わりに小型車を選ぶことを余儀なくされています。

これに伴い、多くの自動車メーカーが、交通渋滞での操縦に適した全長3メートル以下の新型マイクロカーを発売する計画を発表しています。例えば、Renaultは2022年に新しい電動四輪車「モビライズ・デュオ」の発売を発表しました。このモデルはルノー・トゥイジーのアップデートモデルです。

さらに、より持続可能な交通手段であることから、さまざまな政府政策もマイクロカーの採用を促進しています。

推進力に基づき、市場は内燃機関ベースと電気ベースに区分されます。このうち、内燃機関は世界中で大きな市場シェアを占めています。燃料補給が容易であることに加え、電動パワートレインに比べて従来型エンジンのコストが低いことが、このセグメントが大きな市場シェアを占める一因となっています。しかし、リチウムイオン電池のコストが低下し、電動パワートレインのスケールメリットが達成されたことで、電動パワートレインを考案する新しいマイクロカーモデルの多くがマイクロカー市場に乗り出しました。これは、電動パワートレインをベースとしたマイクロカーの市場成長を牽引し、2023年から2030年の予測期間において、同セグメントが圧倒的な市場シェアを維持するための主要なシフトの1つです。マイクロカーは、店舗以外の流通チャネル、特にeコマースプラットフォームやオンライン小売店での販売も増加傾向にあります。マイクロカーのオンライン販売は、その利便性とアクセスのしやすさから大きな支持を得ています。消費者は、マイクロカーブランドの幅広いセレクションを調べ、注文し、玄関先まで商品を届けることができます。このような利便性は、オンラインショッピングの人気の高まりと相まって、消費者がマイクロカーにアクセスすることを容易にしています。さらに、オンライン小売業者は製品情報やレビューを提供することが多く、消費者は十分な情報を得た上で選択することができるため、店舗以外のチャネルを通じたマイクロカーの普及に貢献しています。

マイクロカーの世界市場は、駆動タイプ別に四輪車と二輪・三輪車に区分されます。操縦のしやすさや路上でのコントロールのしやすさを考慮すると、消費者は主に四輪車を好んでいます。米国、カナダ、ドイツなどの多くの国では、三輪車は二輪車のカテゴリーに分類され、路上走行には不安定であるとされています。さらに、米国のような主要国では、四輪車は通勤に不安定であるとして禁止されています。さらに、人々は三輪車や二輪車よりも四輪車を買うように仕向けられています。四輪車マイクロカーは世界中で主要な市場シェアを占めており、予測される数年間でさらに市場シェアを拡大すると予想されます。同分野の成長要因としては、安定性が高い、積載量が多い、最低地上高が高い、自動車としての外観が良い、乗員スペースが広いなどの理由で、四輪車を選ぶ傾向が高いことが挙げられます。さらに、マイクロカーは、大型のSUV、セダン、ハッチバックに代わる小型の選択肢と考えられており、そのため、顧客は、より扱いやすく、交通量の多い状況を移動しやすい小型の同様の四輪車を選ぶ傾向にあります。上記の要因とは別に、四輪車に利用可能なオプションの数が多いことも、このカテゴリーの需要を向上させる中心的な要因となっています。

世界のマイクロカー市場は、エンドユーザーに基づき、商用車と乗用車に区分されます。このうち乗用車セグメントは、個人的な通勤用途のマイクロカーの需要が高いため、マイクロカーセグメントで大きな市場シェアを獲得しています。また、航続距離への不安から、業務用カテゴリーではマイクロカーの適用が制限され、市場成長が制限されていました。しかし、航続距離を向上させたマイクロカーの利用可能性が高まり、電気充電インフラへの注目が高まるにつれて、商業用マイクロカーセグメントは急成長を遂げており、この成長は予測される数年間も継続すると予想され、マイクロカーの包括的な市場成長に貢献しています。マイクロカー市場において、商業セグメントは2つのセグメントの中で急成長を遂げています。成長の要因としては、マイクロカーのバッテリー容量の増加による購入者の航続距離への不安の軽減、様々な政府政策に沿った充電インフラの体系的な整備などが挙げられます。これらは、マイクロカーを商業用途に採用する際の原初的な課題を軽減する重要なファクターの一部でした。さらに、マイクロカーはサイズが小さく、運用コストと所有コストが低いため、短距離フェリーをターゲットとした車両運用コストの削減を期待する多くの消費者を惹きつけました。

マイクロカーの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、自動車および自動車関連製品の急成長市場の一つとして浮上しています。アジア太平洋地域は長年にわたり著しい経済成長を遂げており、可処分所得の急増と中間層の拡大につながっています。その結果、自動車に対する需要が高まっています。さらに、アジア太平洋には、日本、中国、韓国、インドなど、製造業大手の拠点もあります。これらの国々は、国内消費と国際輸出の両面で、自動車の主要生産国としての地位を確立しています。さらに、アジア太平洋地域、特に中国やインドなどの国々では、かつてないペースで都市化が進んでいます。都市に移住する人が増えるにつれて、個人的な移動手段に対するニーズが高まっています。このような都市型ライフスタイルの変化は、マイクロカーの需要を促進する上で重要な役割を果たしています。これに加えて、マイクロカーはもはや機能的な目的だけでなく、自動車の美観の分野でも重要な役割を果たすようになった。消費者が自動車の外観を重視するアジア太平洋地域では、視覚に訴えるユニークなグリルの需要が急増しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界のマイクロカー市場収益 、2020年~2030年

第6章 推進力別の市場洞察

  • 内燃エンジン
  • 電気

第7章 ドライブタイプ別の市場洞察

  • 四輪
  • 二輪・三輪

第8章 エンドユーザー別の市場洞察

  • 商業用
  • 乗客用

第9章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 世界のマイクロカー市場ダイナミクス

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 世界のマイクロカー市場機会

第12章 世界のマイクロカー市場動向

第13章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第14章 世界のマイクロカー市場バリューチェーンと限界分析

第15章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第16章 企業プロファイル

  • Group PSA
  • Smart(Mercedes Benz)
  • Toyota Motor Company
  • Honda Motor Company
  • General Motors
  • PMV Electric
  • LIGER Group
  • Geely
  • Micro Mobility Systems(Microlino)
  • Group Renault S.A.
  • Nissan Motors Co. Ltd.
  • Others

第17章 免責事項

目次
Product Code: UMAU212539

Microcars refers to smaller alternatives to regular sized cars. These vehicles have less than 3 m of length and smaller engine displacemnets especially lesser than 700 cc. Microcars offer higher manuervorability as compared to larger cars with easy handling in heavy traffic conditions. Smaller size of these vehicles also provide reduced cost of operation as well as ownership due which a large number of consumers have started opting for the microcars in different countries.

The Microcar Market is expected to grow at a steady CAGR of around 11.02% owing to the growing focus on the higher fuel economy of smaller cars, keeping operational costs in check. Furthermore, growing consumer interest in vehicle customization, especially in emerging markets, has boosted the demand for unique grille designs. Aesthetic appeal, personal style, and the desire to stand out are key motivators for consumers. Additionally, parking space availability has also become scarce in most of the urban places across the world, which has forced consumers to opt for smaller alternatives to large cars.

In line with this, many automotive manufacturers have announced their plans to launch new microcars under sub-3-meter lengths apt for maneuvering in heavy traffic congestions. For instance, in 2022, Renault announced the launch of its new electric quadricycle Mobilize Duo. The model is an update to the Renault Twizy.

Additionally, various government policies have also promoted the adoption of microcars as they are more sustainable mode of transportation.

Based on the propulsion, the market is segmented into internal combustion-based and electric. Of these, internal combustion engines have held a sizeable market share across the globe. The ease of refueling, as well as the lower cost of conventional engines compared to electric powertrains, has assisted the segment in holding a sizeable market share. However, with the declining cost of the lithium-ion batteries and achieving the economies of scale in the electric powertrain many of the new microcar models devising electric powertrain have embarked into the microcar market. This is one of the major shifts that would steer the electric powertrain-based microcar's market growth and help the segment hold a dominant market share in the forecast years, i.e., 2023-2030. The adoption of Microcar through non-store-based distribution channels, particularly e-commerce platforms and online retailers, has also been on the upswing. Online sales of Microcar have gained significant traction due to their convenience and accessibility. Consumers can explore a broad selection of Microcar brands, place orders, and have the products delivered to their doorsteps. This convenience, coupled with the increasing popularity of online shopping, has made it easier for consumers to access Microcar, especially for those who prefer the convenience of shopping from home. Furthermore, online retailers often provide product information and reviews, enabling consumers to make well-informed choices, contributing to the growth of Microcar adoption through non-store-based channels.

The Global Microcar market is segmented by four-wheeled and two and three wheeled vehicles in terms of drive type. Considering the ease of maneuverability and higher control on road the consumers are majorly preferring four-wheeled vehicles. These vehicles not only offer better stability on the road as many of the countries as the US, Canada, Germany, etc., consider three-wheeled vehicles under two-wheeler category tagging them unstable for road operations. Additionally, quadricycles are banned in some of the major countries as the US due to considering them unstable for commuting. Additionally, people are conditioned to buy four-wheeled vehicles over three or two wheeled vehicles due to their appearance of cars that has proven to be conducive for the demand growth of respective segment. Four-Wheeled microcars have held major market share across the globe and is anticipated to further increase their market share in the forecasted years. Some of the factors that have attributed to the growth of the segment is higher inclination of the customers towards opting for four wheelers due to their higher stability, greater load carrying capacity, better ground clearance, their appearance as a car, better passenger carrying space, etc. Additionally, microcars are seen as a smaller alternative to the larger SUVs, Sedans and Hatchbacks due to which the customer are more inclined towards opting for similar four-wheeled alternatives in smaller size for easier handling and moving through heavy traffic situations. Apart from the above-mentioned factors higher number of options available for the four-wheeled vehicles is also a prominent factor that has been central to improve the demand for the category.

Based on End-Users the global microcar market is segmented into commercial and passenger microcars. Of these passenger car segment has grabbed a sizeable market share in the microcar segment due to higher demand for microcars for personal commute application. Additionally, the range anxiety has something that had limited the application of microcars in the commercial category restricting its market growth. However, with the growing availability of microcars with improved range and focus towards electric charging infrastructure the commercial microcar segment has been witnessing a fast growth which is anticipated to be continued in the forecasted years contributing to the comprehensive market growth of microcars. Commercial segment has witnessed the fasted growth of the two segments in the microcar market. Some of the factors that have attributed to the growth were reduced range anxiety among the buyers due to increased battery capacity in the microcars as well as systematic establishment of charging infrastructure in line with the various government policies. These were some of the paramount factors that reduced some of the primitive challenges associated with the adoption of microcars for commercial applications. Additionally, microcars being smaller in size and having lucrative low cost of operation and ownership attracted a large set of consumers looking forward to reduce their fleet operation cost targeting for short-distance ferrying.

For a better understanding of the market adoption of microcar, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, The U.K., France, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia Pacific is emerging as one of the fastest-growing markets for automotive and automotive-related products. The APAC region has witnessed remarkable economic growth over the years, leading to a surge in disposable income and an expanding middle class. As a result, there is a growing demand for automobiles. Furthermore, APAC is also home to several manufacturing giants, such as Japan, China, South Korea, and India. These countries have established themselves as leading producers of automobiles, both for domestic consumption and international exports. Moreover, urbanization is happening at an unprecedented pace in the APAC region, especially in countries like China and India. As more people migrate to cities, there is an increased need for personal transportation. This urban lifestyle shift plays a significant role in driving the demand for microcars as there is unprecedented growth in city traffic, thereby boosting the microcar market. In addition to this, microcars no longer serve just functional purposes but have evolved into a prominent area of vehicle aesthetics. In the APAC region, where consumers hold high regard for vehicle appearance, the demand for visually appealing and unique grilles has soared.

Some of the major players operating in the market include: Group PSA, Smart (Mercedes Benz), Toyota Motor Company, Honda Motor Company, General Motors, PMV Electric, LIGER Group, Geely, Micro Mobility Systems (Microlino), Group Renault S.A., Nissan Motors Co. Ltd. Etc.

TABLE OF CONTENTS

1. MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2. RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Microcar Market
  • 2.2. Research Methodology of the Microcar Market
  • 2.3. Respondent Profile

3. MARKET SYNOPSIS

4. EXECUTIVE SUMMARY

5. GLOBAL MICROCAR MARKET REVENUE, 2020-2030F

6. MARKET INSIGHTS BY PROPULSION

  • 6.1. Internal Combustion Engine
  • 6.2. Electric

7. MARKET INSIGHTS BY DRIVE TYPE

  • 7.1. Four-Wheeled
  • 7.2. Two & Three Wheeled

8. MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 8.1. Commercial
  • 8.2. Passenger

9. MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. The US
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. The UK
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. India
    • 9.3.3. Japan
    • 9.3.4. South Korea
    • 9.3.5. Australia
    • 9.3.6. Rest of the APAC
  • 9.4. Rest of the World

10. GLOBAL MICROCAR MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11. GLOBAL MICROCAR MARKET OPPORTUNITIES

12. GLOBAL MICROCAR MARKET TRENDS

13. COMPETITIVE SCENARIO

  • 13.1. Competitive Landscape
    • 13.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

14. GLOBAL MICROCAR MARKET VALUE CHAIN & MARGINAL ANALYSIS

15. DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 15.1. Demand Side Analysis
  • 15.2. Supply Side Analysis

16. COMPANY PROFILED

  • 16.1. Group PSA
  • 16.2. Smart (Mercedes Benz)
  • 16.3. Toyota Motor Company
  • 16.4. Honda Motor Company
  • 16.5. General Motors
  • 16.6. PMV Electric
  • 16.7. LIGER Group
  • 16.8. Geely
  • 16.9. Micro Mobility Systems (Microlino)
  • 16.10. Group Renault S.A.
  • 16.11. Nissan Motors Co. Ltd.
  • 16.12. Others

17. DISCLAIMER