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市場調査レポート
商品コード
1290926
コネクテッドタイヤ市場:現状分析と予測(2022-2030年)Connected Tire Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030) |
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カスタマイズ可能
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コネクテッドタイヤ市場:現状分析と予測(2022-2030年) |
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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コネクテッドタイヤ市場は、自動車の安全機能に対する需要の高まりにより、予測期間中に40%という高いCAGRで成長すると予想されています。コネクテッドタイヤは、タイヤの空気圧、温度、溝の深さなどのデータをリアルタイムで提供し、 促進要因の運転体験を最適化し、事故を回避するのに役立ちます。また、この情報は、ABSやESCなど、車両の他のシステムに送信され、その性能を高め、安全性を向上させることができます。例えば、株式会社村田製作所は、世界有数のタイヤメーカーであるフランスのミシュラン社と共同で、タイヤに埋め込むことができる丈夫で小さなRFID(無線周波数識別)モジュールを開発しました。本モジュールは、サイズが6mm×1mm×1mmと非常に小さな部品です。とはいえ、タイヤビジネスにイノベーションをもたらす製品です。
車種別に見ると、市場は乗用車と商用車に区分されます。このうち、乗用車は、世界の交通事故の増加に伴い、交通安全対策への需要が高まっていることから、予測期間中に高いCAGRを維持すると思われます。さらに、このセグメントの拡大は、世界の乗用車の販売台数の増加にも支えられています。例えば、国際自動車工業会(OICA)は、2020年には世界で乗用車が5,400万台、商用車が2,400万台販売されると予測しています。自動車購入のための金融サービスの利用可能性、生活水準の向上、消費者の消費力などが、世界の乗用車販売を支える主な要因となっています。
リムサイズ別では、12インチ~17インチ、18インチ~21インチ、22インチ以上に市場が二分されます。このうち、2021年のコネクテッドタイヤ市場では、18インチ~21インチが過半数のシェアを獲得しています。18インチ~21インチのリムサイズを持つ車両の販売増が、このセグメントの拡大に大きく寄与しています。さらに、最先端技術を搭載した贅沢な車への関心が高まっており、これらのホイールは贅沢な車に使用されることが多いため、このセグメントの発展をさらに後押ししています。
コネクテッドタイヤ業界の市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の国におけるその世界的存在に基づいて分析しています。アジア太平洋地域は、予測期間中、より高いCAGRを維持すると予測されています。アジア太平洋地域の市場拡大は、中国、日本、韓国などの新興国市場における乗用車の販売台数の増加によってもたらされると予測されます。また、アジア太平洋地域では、物流業界やライドヘイリング業界が確立されており、市場の拡大を促進すると予想されます。これらの業界では、効率的な車両管理や予知保全に対するニーズが高まっています。また、中国、インド、日本などのアジア諸国における自動車販売の増加も、アジアでの市場拡大に拍車をかけています。
Connected tires are a new type of tire that is equipped with sensors, RFID, GPS, or other technologies that allow it to communicate with other devices and systems. These tires are designed to provide real-time data on tire pressure, temperature, and tread depth, which can help drivers optimize their driving experience and avoid accidents.
'The Connected Tire Market is expected to grow at a strong CAGR of 40% during the forecast period owing to the increasing demand for safety features in vehicles. Connected tires provide real-time data on tire pressure, temperature, and tread depth, which can help drivers optimize their driving experience and avoid accidents. This information can also be transmitted to other systems in the vehicle, such as the ABS and ESC, to enhance their performance and improve safety. For instance, Murata Manufacturing Co., Ltd. ("Murata") has developed a tough and small radio frequency identification (RFID) module that can be embedded into tires in collaboration with world-leading French tire manufacturer Michelin. This module is an extremely small part with a size of 6 mm × 1 mm × 1 mm. Nevertheless, it is a product that will bring about innovation in the tire business.
Based on vehicle type, the market is segmented into passenger cars and commercial vehicles. Amongst these, the passenger cars segment with hold a higher CAGR during the forecast period owing to the rising demand for road safety measures as a result of an increase in global road accidents. Additionally, the segment's expansion has been helped along by an increase in passenger car sales around the world. For instance, in 2020, the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA) estimates that 54 million passenger cars and 24 million commercial vehicles will be sold worldwide. The availability of financial services to purchase vehicles, rising living standards, and consumer spending power are some of the main factors supporting passenger vehicle sales worldwide.
By rim size, the market is bifurcated into 12" - 17", 18" - 21", and more than 22". Among these, 18"-21" captured the majority share of the connected tire market in 2021. The increase in sales of vehicles with rim sizes ranging from 18" to 21" is largely responsible for the segment's expansion. Moreover, expanding interest in extravagance vehicles furnished with cutting edge includes further backings the segmental development as these wheels are much of the time utilized in extravagance vehicles.
For a better understanding of the market adoption of the connected tire industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, UK, France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Korea, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-pacific is anticipated to hold a higher CAGR during the forecast period. It is anticipated that the expansion of the market in the Asia-Pacific region will be aided by rising passenger vehicle sales in the developing nations of the region, such as China, Japan, South Korea, and others. In addition, the well-established logistics and ride-hailing industries in Asia Pacific are anticipated to drive the market's expansion. These industries have a growing need for efficient fleet management and predictive maintenance. The market's expansion in Asia is also fueled by rising vehicle sales in Asian nations like China, India, and Japan.
Some of the major players operating in the market include: Bridgestone Corporation; Continental AG.; Hankook Tire & Technology; Michelin; Nokian Tyres plc.; MRF Tyres.; Pirelli & C. S.p.A; KumhoIndia; The Goodyear Tire & Rubber Company; THE YOKOHAMA RUBBER CO., LTD.