表紙:自動小型商用車用エンジンオイル市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測:グレード別、需要カテゴリー別、地域別、競合、2018年~2028年
市場調査レポート
商品コード
1383896

自動小型商用車用エンジンオイル市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測:グレード別、需要カテゴリー別、地域別、競合、2018年~2028年

Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, & Forecast, Segmented By Grade (Synthetic, Semi synthetic & Minerals), By Demand Category (OEM, Aftermarket) By Region, Competition, 2018-2028

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 190 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動小型商用車用エンジンオイル市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測:グレード別、需要カテゴリー別、地域別、競合、2018年~2028年
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動小型商用車用エンジンオイルの世界市場規模は2022年に220億米ドルとなり、2028年までのCAGRは6.8%で、予測期間中に力強い成長が予測されています。

自動小型商用車(LCV)用エンジンオイルの世界市場は、自動車産業の中でもダイナミックに発展している分野です。エンジンオイルは、都市配送や旅客輸送からオフロードや建設用途まで、さまざまな用途に使用される小型商用車の効率的な運転と長寿命を確保する上で極めて重要な役割を果たしています。この市場は、厳しい排ガス規制が低粘度で環境に優しいエンジンオイルの需要を促進するなど、いくつかの重要な要因の影響を受けています。さらに、化学合成油や半合成油の採用が増加しており、優れた保護性能とドレン排出間隔の延長を実現しています。特定のLCV用途に合わせてカスタマイズされたエンジンオイル・ソリューションがますます普及し、性能と耐久性を最適化しています。さらに、デジタル化と予知保全ソリューションの統合は、LCVフリートにおけるエンジンオイルの管理と保守の方法を変え、効率を高め、ダウンタイムを減らしています。業界が環境への懸念に対処し、LCVオペレーターの多様なニーズに対応し続ける中、革新と成長の態勢が整いつつあり、世界のLCV市場により効率的で環境に優しく、用途に特化したエンジンオイル・ソリューションが期待されています。

主な市場促進要因

世界のLCV車両と車両販売の成長

市場概要
予測期間 2024-2028
2022年の市場規模 220億米ドル
2028年市場規模 323億9,000万米ドル
CAGR 2023-2028 6.80%
急成長セグメント 半合成
最大市場 アジア太平洋

自動車用LCVエンジンオイルの世界市場促進要因のひとつは、小型商用車の世界の拡大とLCV販売の同時増加です。この成長に拍車をかけているのは、さまざまな地域や産業でLCVの需要が高まっていることです。第一に、特に新興経済圏で急速な都市化が進み、効率的な輸送ソリューションに対する需要が高まっています。LCVは都市環境の移動に適しているため、都市内のラストワンマイル配送、物流、旅客輸送など、さまざまな用途で好まれています。第二に、eコマース業界の急成長がLCV市場に大きな影響を与えています。オンライン・ショッピングの急増と、タイムリーで効率的な配送の必要性により、特にラストワンマイル配送が重要な都市部や郊外での用途で、LCVの売れ行きが伸びています。このようなLCV車両と車両販売の持続的な成長は、これらの車両の運転効率と寿命の維持におけるエンジンオイルの重要性を強調しています。LCV市場が拡大し続けるにつれ、高品質のエンジンオイルに対する需要もそれに追随することが予想され、LCVエンジンオイル市場の大きな原動力となっています。

厳しい排ガス規制と燃費要件

LCVエンジンオイル市場に影響を与える重要な要因は、排ガス規制の厳格化と自動車の燃費改善への関心の高まりです。世界各国の政府は、大気汚染対策と温室効果ガス排出量削減のために厳しい排出基準を課しており、自動車メーカーは先進的なエンジン技術と潤滑油の採用を促しています。LCVセグメントもこうした規制の圧力に例外ではないです。LCVメーカーは、これらの基準を満たすため、より燃費の良いエンジンを開発し、排出ガスを削減する必要に迫られています。このため、エンジン効率を高め、排出ガスを削減するために特別に調合された高品質のエンジンオイルを使用する必要があります。LCV用の最新のエンジンオイルは、優れた潤滑を提供し、摩擦を最小限に抑え、エンジン内の摩耗や損傷を減らすように設計されています。これらのオイルは、エンジンが最高のパフォーマンスで作動することを保証する上で重要な役割を果たし、排出基準を満たすだけでなく、LCVのオペレーターにとって重要な考慮事項である燃費を向上させます。

エンジンオイル配合の技術的進歩

LCVエンジンオイル市場では、エンジンオイル配合の技術的進歩と革新が急増しています。これらの進歩は、より効率的で環境に優しく設計された最新のLCVエンジンの進化するニーズに対応することを目的としています。技術進歩の主な原動力の一つは、合成および半合成エンジンオイルの開発です。これらのオイルは、優れた潤滑特性、高温安定性、酸化やスラッジ形成に対する耐性が向上しています。LCVメーカーが車両に化学合成油を推奨または要求するようになっているため、先進的なエンジンオイル配合の市場が拡大しています。さらに、エンジンオイル添加剤はより洗練され、エンジンオイルの全体的な性能を高めています。これらの添加剤は、エンジンの清浄度を維持するための洗浄剤や分散剤、エンジンを保護するための摩耗防止剤、さまざまな温度条件下でエンジンオイルの流れを最適化するための粘度調整剤など、さまざまな側面に対応しています。さらに、摩擦を低減して燃費を向上させるために、摩擦調整剤がエンジンオイルに配合されています。

車両の長寿命化とメンテナンス意識の向上

LCV事業者や車両管理者は、費用対効果の高い運行を確保するため、車両の寿命とメンテナンスの重要性を認識するようになっています。その結果、高品質のエンジンオイルがLCVの健康と性能を維持する上で果たす役割に対する認識が高まっています。事業者が投資を最大限に活用しようとする中で、車両寿命の延長が一般的になりつつあります。これを達成するためには、プレミアムエンジンオイルの使用を含む定期的なメンテナンスが重要です。高品質のエンジンオイルは、エンジンの摩耗を防ぎ、摩擦を低減し、堆積物やスラッジの形成を最小限に抑える優れた保護性能を発揮します。これらの利点は、エンジン寿命の延長とメンテナンスコストの削減につながり、LCV事業者にとって魅力的な提案となります。さらに、LCV業界では予防保守の重要性が高まっています。オペレーターは、定期的なオイル交換と高品質のエンジンオイルの使用が、費用のかかる故障や修理を防ぐことができることを理解しています。その結果、ドレイン間隔を延長し、ダウンタイムとメンテナンス費用を削減するエンジンオイルを好む傾向が強まっています。

電気自動車とハイブリッドLCVへのシフト

世界の自動車業界では、電気自動車やハイブリッド車への移行が顕著であり、この移行はLCVセグメントにも影響を及ぼしています。環境問題や排ガス規制が厳しくなるにつれ、多くのLCVメーカーは持続可能性の目標を達成し、二酸化炭素排出量を削減するために、電気自動車やハイブリッドLCVモデルに投資しています。

このような電気自動車やハイブリッドLCVへのシフトは、LCVエンジンオイル市場にとってユニークな原動力となっています。これらの車両には、潤滑を必要とする従来の内燃エンジンは搭載されていませんが、電気ドライブトレインやハイブリッドパワートレインなど、特殊な潤滑油の恩恵を受ける付属システムやコンポーネントが搭載されていることが多くあります。さらに、ハイブリッドLCVは、最適な機能のために独自の潤滑剤を利用する回生ブレーキシステムを備えている場合があります。電気自動車とハイブリッドLCVが市場シェアを拡大し続けるにつれて、これらの自動車に合わせた特殊潤滑油の需要が増加すると予想され、LCVエンジンオイル市場の特徴的な促進要因となっています。

主な市場課題

排出削減と規制遵守

世界中の政府は、大気汚染と闘い、温室効果ガスの排出を削減するために、徐々に厳しい排出基準を導入しています。これらの規制は、自動車から排出される粒子状物質(PM)や窒素酸化物(NOx)などの有害汚染物質のレベルを下げることを義務付けています。規制機関はまた、エンジンオイルに一般的に含まれる特定の添加剤に制限を課しています。例えば、有害汚染物質である二酸化硫黄(SO2)の排出を最小限に抑えるために、エンジンオイルの配合における硫黄含有量の削減が求められています。エンジンオイル・メーカーは、地域によって異なり、頻繁に更新される複雑な排ガス規制を乗り越えなければならないです。このような様々な規制を遵守することは、エンジンオイルの開発と生産に複雑さとコストをもたらします。

進化するエンジン技術と互換性

LCVメーカーは、燃費を改善し排出ガスを削減するため、より高度なエンジン設計を継続的に開発しています。これらの設計には、直噴、ターボチャージング、ハイブリッドパワートレインが含まれる場合があり、それぞれに独自の潤滑課題があります。新しいエンジン技術には,特有の潤滑要件がある場合があります。例えば,最適に運転するために特殊な低粘度オイルを必要とするエンジンもあります。エンジンオイル・メーカーは、自社の製品が幅広いエンジンのタイプと技術に適合することを保証しなければならないです。

エンジンの高性能化に伴い、一部のLCVメーカーはメンテナンスコストを削減するためにオイル交換間隔を延長しています。このため、エンジンの保護性能を損なうことなく、ドレン排出能力を延長したエンジンオイルの開発が必要となっています。ハイブリッド車や電気式LCVの台頭は、新たな複雑さをもたらしています。これらの車両には従来の内燃エンジンは搭載されていないかもしれませんが、ギアボックスやベアリングのような潤滑を必要とする付属部品が搭載されていることがよくあります。エンジンオイル・メーカーは、このような技術の進歩を先取りして、最新のエンジンに特有の要件を満たすだけでなく、幅広いLCVに適合して性能を発揮する潤滑油を製造しなければなりません。このバランスを達成することは困難であり、継続的な調査と適応が必要となります。

激しい競合情勢と価格圧力

LCVエンジンオイル市場は競争が激しく、数多くのメーカーやブランドが市場シェアを争っています。この熾烈な競争は、しばしば価格圧力となり、収益性と製品品質に影響を及ぼしかねないです。契約を確保し市場シェアを獲得するために、一部のエンジンオイル・メーカーは価格競争を繰り広げ、利益率の低下につながります。これは、研究開発や技術革新に使える資源を損なう可能性があります。LCVメーカーは、サプライチェーン全体でコスト削減を求めることが多いです。そのため、低価格のエンジンオイルを求めるようになり、品質を落とさずにコストを下げるようサプライヤーに大きなプレッシャーをかけることになります。LCVメーカーは、最もコスト効率の良いサプライヤーを求めて、エンジンオイルを世界に調達することがあります。このため、契約獲得競争が激化し、サプライヤー間の価格感応度が高まる。エンジンオイルは、コモディティ製品とみなされることが多く、価格主導の購買決定が行われやすいです。このような認識は、品質と性能に基づく差別化の努力を妨げかねないです。エンジンオイルメーカーは、LCVメーカーの多様なニーズを満たす高品質の製品を提供することと、価格に敏感な市場で競争力を維持することの間で、微妙なバランスを取る必要があります。そのためには、コストの最適化、技術革新、そして価格圧力に耐えるためのLCVメーカーとの強固な関係構築に注力する必要があります。

持続可能性と環境への配慮

持続可能性と環境への配慮がますます重視されるようになり、LCVエンジンオイル市場に大きな課題が突きつけられています。規制当局は、エンジンオイル添加剤に使用される特定の材料に制限を課しています。メーカーは、配合がこれらの規制に準拠していることを確認する必要があり、従来の添加剤の利用が制限される可能性があります。リサイクル性や生分解性の向上など、より環境に優しいエンジンオイルへの需要が高まっています。こうした需要に応えるには、配合や材料調達の変更が必要になる可能性があります。使用済みエンジンオイルの廃棄は、重大な環境問題です。メーカーは、使用済みオイルの責任ある廃棄とリサイクルを促進する技術とソリューションに投資しなければならないです。LCVメーカーと消費者は、持続可能性の目標に沿ったエンジンオイルをますます好むようになっています。このような嗜好の変化は、環境に優しい配合の必要性を促進する可能性があります。

サプライチェーンの混乱と部品不足

LCVエンジンオイル市場を含む自動車業界は、サプライチェーンの混乱や部品不足の影響を受けやすく、生産と流通に影響を及ぼす可能性があります。エンジンオイル・メーカーは、材料や部品を複雑な世界・サプライ・チェーンに依存していることが多いです。材料不足や輸送の遅れなど、サプライチェーンの一部で混乱が生じると、生産スケジュールに影響を及ぼす可能性があります。特殊な添加剤や包装材料などの重要な部品の不足は、生産の遅れにつながる可能性があります。これらの不足は、需要の増加、サプライヤー工場での生産中断、または物流上の課題から生じる可能性があります。港の閉鎖、貿易紛争、不測の物流課題など、輸送や物流の混乱は、顧客へのエンジンオイルのタイムリーな配送に影響を与える可能性があります。在庫の最適なバランスを維持することは、継続的な課題です。過剰在庫は資本を拘束し、保有コストを増加させる一方、過小在庫は生産停止や納期遅れにつながる可能性があります。

主な市場動向

燃費向上のための低粘度エンジンオイルへの移行

LCVエンジンオイル市場の顕著な動向の1つは、燃費効率を高めるために設計された低粘度エンジンオイルへの移行です。この動向は、厳しい排ガス規制への業界の対応と、二酸化炭素排出量削減の追求と一致しています。0W-20や5W-30のような低粘度オイルは、低温で流れやすく、エンジン内の摩擦を減らし、燃費の改善につながります。メーカーは、摩擦によるエネルギー損失を最小限に抑えながら潤滑を最適化するために、粘度を下げたエンジンオイルを調合しています。これらのオイルは、低温条件下でのエンジン始動の迅速化、エンジン効率の向上、燃料消費量の削減といった利点をもたらします。LCVメーカーは、排ガス規制を満たし、車両全体の効率を向上させるために、こうした低粘度エンジンオイルを推奨または要求するようになってきています。さらに、低粘度エンジンオイルはエンジン部品の磨耗や損傷を減らし、エンジンの寿命を延ばすことにも貢献します。この動向は、粘度低減とエンジン保護のバランスを取り、最新のLCVのニーズに応えるエンジンオイルを開発することの重要性を強調しています。

合成・半合成エンジンオイルの採用増加

LCVエンジンオイル市場では、合成および半合成エンジンオイルの使用が増加しています。これらの高度な配合は、従来の鉱物油ベースのオイルに比べて優れた性能と保護性能を提供します。合成エンジンオイルは、高度に管理された製造工程を経て製造されるため、安定した品質と卓越した特性を持つオイルが得られます。合成および半合成オイルは、高温安定性の向上、耐酸化性の向上、オイル分解の低減、潤滑特性の向上など、いくつかの利点を示しています。これらのオイルは、特に牽引や重い荷物の運搬など、ストレスの大きい状況下でエンジンを最適に保護します。さらに、化学合成油はドレンインターバルが長いため、LCVのオペレーターはメンテナンスコストとダウンタイムを削減することができます。この動向は、LCV業界における予防メンテナンスの重視の高まりと一致しています。LCVメーカーが車両に化学合成油や半合成エンジンオイルを推奨する傾向が強まるにつれ、市場はこれらの高性能潤滑油へのシフトを目の当たりにしています。メーカー各社は、LCVオーナーやオペレーターの多様なニーズに応えるため、幅広い種類の合成・半合成エンジンオイル製品を開発することで対応しています。

低硫黄で環境に優しいエンジンオイルの処方

環境に関する動向は、LCV市場において低硫黄で環境に優しいエンジンオイルを求める傾向を後押ししています。エンジンオイルに含まれる硫黄は、有害な汚染物質である二酸化硫黄(SO2)の排出につながる可能性があります。世界中の規制当局は、大気汚染を削減し、自動車の排出ガスが環境に与える影響を最小限に抑えるため、エンジンオイル中の硫黄含有量に厳しい制限を課しています。メーカー各社は、これらの規制を確実に遵守するため、硫黄含有量を大幅に低減したエンジンオイルを処方することで対応しています。低硫黄エンジンオイルは、排出ガスの浄化に貢献するだけでなく、触媒コンバーターやディーゼル微粒子フィルター(DPF)などの高度な排気後処理システムの損傷を防ぐ効果もあります。さらに、エンジンオイルのライフサイクル全体を通じて環境に与える影響が重視されるようになっています。これには、持続可能な基油や添加剤の調達、使用済みエンジンオイルのリサイクル性や生分解性などが含まれます。エンジンオイルメーカーは、世界の持続可能性の目標に沿い、より環境に優しいエンジンオイルを製造するための研究開発に投資しています。

LCVのオペレーターやフリートマネージャーは、車両を保護するだけでなく、環境フットプリントを削減するエンジンオイルを選ぶようになってきています。この動向は、低硫黄で環境に配慮したエンジンオイルを開発することの重要性を強調しています。

特定のLCV用途向けにカスタマイズされたエンジンオイル・ソリューション

LCVエンジンオイル市場では、特定のLCV用途に合わせたカスタマイズされたエンジンオイル・ソリューションの動向が見られます。LCVは、都市部の配送車からオフロードのユーティリティ・ビークルまで、さまざまな用途に使用され、それぞれに独自の運用上の要求があります。配送車とラストマイル車都市配送用LCVに最適化されたエンジンオイルは、優れたストップ・アンド・ゴー性能を発揮し、頻繁な始動と停止時の摩耗を最小限に抑え、ダウンタイムを短縮するためにドレイン間隔を延長するように配合されています。オフロードおよび建設車両:オフロードや建設用途で使用されるLCVには、ほこり、汚れ、極端な温度に対する保護機能を強化したエンジンオイルが必要です。これらのオイルは、過酷な環境におけるエンジンの摩耗を防ぐように設計されています。フリートおよび旅客輸送:旅客輸送や企業車両として使用されるLCVは、燃料効率、排出ガス規制、および耐用年数の延長を優先したエンジンオイルの恩恵を受ける。

セグメント別インサイト

グレード分析

自動車用エンジンオイルの鉱物油、合成油、半合成油は、エンジンオイルの世界市場の大半を占めています。合成油と半合成油のカテゴリーと比較すると、鉱物エンジンオイルのカテゴリーが、自動車用エンジンオイルの世界市場で最大のシェアを占めています。石油精製プロセスの製品別として、鉱物油は精製された原油から直接製造されます。安価で入手しやすいため、鉱物油は主に自動車に使用されています。さらに、最も基本的なオイルの種類であり、ほとんどの一般的な自動車で最も頻繁に使用されているのは、鉱物油ベースの自動車用エンジンオイルです。天候が特に暑くも寒くもない場所では、二輪車に適しています。半合成エンジンオイルは合成潤滑油よりも安価であるため、その市場は長期的に上昇すると予想されています。鉱油は、微量ではあるが半合成オイルの成分です。

地域別の洞察

特に中国、インド、タイのような国々では自動車が最も集中しているため、アジア太平洋地域は世界のモーターオイル産業の中で最大規模であり、最も早い成長を遂げています。さらに、インドと中国は道路を走る自動車の数が最も多く、インドは二輪車市場も最大であると予測されており、これらすべてが自動車用エンジンオイル市場の拡大に寄与しています。北米市場の特徴は、エネルギー効率の高い自動車用エンジンオイルに対する政府の援助が大きいことです。さらに、地域住民の間に広く認知されることで、合成エンジンオイル市場は活性化し続けると予想されます。この環境に優しいオイルの使用は、欧州の市場を規制すると思われます。さらに、中国とインドが最も多くの自動車を走らせると予想されています。インドは世界最大の二輪車市場であるため、政府はエネルギー効率の高いエンジンオイルの使用を奨励する意欲を高める可能性が高いです。欧州では、化学合成油に関する消費者の知識が広まることで、同製品の需要が高水準で維持されると予想されます。欧州の市場は、この環境に優しいオイルの使用によって牽引されると予測されます。南米、中東・アフリカに代表される自動車用エンジンオイルの市場シェアは、これらの市場が現在新興国市場として発展しているため、予測期間を通じて増加すると予想されます。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 COVID-19が自動小型商用車用エンジンオイルの世界市場に与える影響

第5章 自動小型商用車用エンジンオイルの世界市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別・数量別
  • 市場シェアと予測
    • グレード別(合成、半合成、鉱物性)
    • 需要カテゴリー別(OEM、アフターマーケット)
    • 地域別
    • 企業別(上位5社、その他- 金額ベース、2022年)
  • 自動小型商用車用エンジンオイルの世界市場マッピングと機会評価
    • グレード別
    • 需要カテゴリー別
    • 地域別

第6章 アジア太平洋地域の自動小型商用車用エンジンオイル市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額・数量別
  • 市場シェア・予測
    • グレード別
    • 需要カテゴリー別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • インドネシア
    • タイ
    • 韓国
    • オーストラリア

第7章 欧州・CISの自動小型商用車用エンジンオイル市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額・数量別
  • 市場シェアと予測
    • グレード別
    • 需要カテゴリー別
    • 国別
  • 欧州・CIS:国別分析
    • ドイツ
    • スペイン
    • フランス
    • ロシア
    • イタリア
    • 英国
    • ベルギー

第8章 北米の自動小型商用車用エンジンオイル市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額・数量別
  • 市場シェア・予測
    • グレード別
    • 需要カテゴリー別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • メキシコ
    • カナダ

第9章 南米の自動小型商用車用エンジンオイル市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額・数量別
  • 市場シェア・予測
    • グレード別
    • 需要カテゴリー別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • コロンビア
    • アルゼンチン

第10章 中東・アフリカの自動小型商用車用エンジンオイル市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額・数量別
  • 市場シェア・予測
    • グレード別
    • 需要カテゴリー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ::国別分析
    • 南アフリカ
    • トルコ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第11章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第12章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題

第13章 市場動向と発展

第14章 競合情勢

  • Company Profiles(Up to 10 Major Companies)
    • Royal Dutch Shell plc
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Pentagon Lubricants Private Limited
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • HINDUJA GROUP
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Saudi Arabian Oil Co.
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Total S.A
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Gazprom
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • LUKOIL oil Company
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Exxon Mobil Corporation
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Chevron Corporation
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Castrol Ltd.
      • Company Details
      • Key Product Offered
      • Financials(As Per Availability)
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel

第15章 戦略的提言

第16章 調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 17439

Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market has valued at USD 22 Billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 6.8% through 2028. The Global Automotive Light Commercial Vehicle (LCV) Engine Oil market is a dynamic and evolving sector within the automotive industry. Engine oil plays a pivotal role in ensuring the efficient operation and longevity of light commercial vehicles, which serve various purposes, from urban delivery and passenger transport to off-road and construction applications. The market is influenced by several key factors, including stringent emission regulations driving the demand for low-viscosity and environmentally friendly engine oils. Moreover, the adoption of synthetic and semi-synthetic oils is on the rise, offering superior protection and extended drain intervals. Customized engine oil solutions tailored to specific LCV applications are becoming increasingly prevalent, optimizing performance and durability. Additionally, the integration of digitalization and predictive maintenance solutions is transforming the way engine oil is managed and maintained in LCV fleets, enhancing efficiency, and reducing downtime. As the industry continues to address environmental concerns and respond to the diverse needs of LCV operators, it is poised for innovation and growth, promising more efficient, eco-friendly, and application-specific engine oil solutions for the global LCV market.

Key Market Drivers

Growing Global LCV Fleet and Vehicle Sales

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 22 Billion
Market Size 2028FUSD 32.39 Billion
CAGR 2023-20286.80%
Fastest Growing SegmentSemi Synthetic
Largest MarketAsia-Pacific

One of the primary drivers of the Global Automotive LCV Engine Oil market is the expansion of the worldwide fleet of light commercial vehicles and the concurrent increase in LCV sales. This growth is spurred by various factors that have created a higher demand for LCVs across different regions and industries. Firstly, rapid urbanization, especially in emerging economies, has led to increased demand for efficient transportation solutions. LCVs are well-suited for navigating urban environments, making them a preferred choice for various applications, including last-mile delivery, logistics, and passenger transport within cities. Secondly, the e-commerce industry's exponential growth has had a profound impact on the LCV market. The surge in online shopping and the need for timely, efficient deliveries have driven up the sales of LCVs, particularly for use in urban and suburban areas where last-mile delivery is critical. This sustained growth in the LCV fleet and vehicle sales underscores the importance of engine oil in maintaining the operational efficiency and longevity of these vehicles. As the LCV market continues to expand, the demand for high-quality engine oil is expected to follow suit, presenting a substantial driver for the LCV engine oil market.

Stringent Emission Standards and Fuel Efficiency Requirements

A critical driver influencing the LCV engine oil market is the increasing stringency of emission regulations and the heightened focus on improving fuel efficiency in vehicles. Governments worldwide are imposing strict emission standards to combat air pollution and reduce greenhouse gas emissions, prompting automakers to adopt advanced engine technologies and lubricants. The LCV segment is no exception to these regulatory pressures. LCV manufacturers are compelled to develop more fuel-efficient engines and reduce emissions to meet these standards. This necessitates the use of high-quality engine oils specially formulated to enhance engine efficiency and reduce emissions. Modern engine oils for LCVs are designed to provide superior lubrication, minimize friction, and reduce wear and tear within the engine. These oils play a crucial role in ensuring that the engine operates at peak performance, which not only helps meet emission standards but also improves fuel economy, a vital consideration for LCV operators.

Technological Advancements in Engine Oil Formulations

The LCV engine oil market is experiencing a surge in technological advancements and innovations in engine oil formulations. These advancements are aimed at addressing the evolving needs of modern LCV engines, which are designed to be more efficient and environmentally friendly. One key driver of technological advancements is the development of synthetic and semi-synthetic engine oils. These oils offer superior lubrication properties, high-temperature stability, and improved resistance to oxidation and sludge formation. As LCV manufacturers increasingly recommend or require synthetic oils for their vehicles, this has led to a growing market for advanced engine oil formulations. Furthermore, engine oil additives have become more sophisticated, enhancing the overall performance of engine oils. These additives address various aspects, such as detergent and dispersant properties to maintain engine cleanliness, anti-wear additives for engine protection, and viscosity modifiers to optimize engine oil flow under different temperature conditions. Additionally, friction modifiers are incorporated into engine oil formulations to reduce friction and improve fuel efficiency.

These technological advancements in engine oil formulations are essential drivers for the LCV engine oil market, as they enable manufacturers to meet stringent emission standards, improve fuel efficiency, and ensure the longevity of LCV engines.

Increased Vehicle Longevity and Maintenance Awareness

LCV operators and fleet managers are increasingly recognizing the importance of vehicle longevity and maintenance to ensure cost-effective operations. As a result, there is a growing awareness of the role that high-quality engine oils play in preserving the health and performance of LCVs. Extended vehicle lifespans are becoming more common as operators seek to maximize their investments. To achieve this, regular maintenance, including the use of premium engine oils, is crucial. High-quality engine oils provide superior protection against engine wear, reduce friction, and minimize the formation of deposits and sludge. These benefits translate to longer engine life and lower maintenance costs, making them an attractive proposition for LCV operators. Moreover, there is a rising emphasis on preventive maintenance practices within the LCV industry. Operators understand that routine oil changes and the use of quality engine oils can prevent costly breakdowns and repairs. As a result, there is a growing preference for engine oils that offer extended drain intervals, reducing downtime and maintenance expenses.

Shift Toward Electric and Hybrid LCVs

The global automotive industry is witnessing a significant shift toward electric and hybrid vehicles, and this transition is impacting the LCV segment as well. As environmental concerns and emissions regulations become more stringent, many LCV manufacturers are investing in electric and hybrid LCV models to meet sustainability goals and reduce their carbon footprint.

This shift toward electric and hybrid LCVs presents a unique driver for the LCV engine oil market. While these vehicles do not have traditional internal combustion engines that require lubrication, they often feature ancillary systems and components that benefit from specialized lubricants, including electric drivetrains and hybrid powertrains. Furthermore, hybrid LCVs may have regenerative braking systems that utilize unique lubricants for optimal functioning. As electric and hybrid LCVs continue to gain market share, the demand for specialized lubricants tailored to these vehicles is expected to increase, presenting a distinctive driver for the LCV engine oil market.

Key Market Challenges

Emission Reduction and Regulatory Compliance

Governments across the globe are progressively implementing stringent emission standards to combat air pollution and reduce greenhouse gas emissions. These regulations mandate lower levels of harmful pollutants, such as particulate matter (PM) and nitrogen oxides (NOx), emitted by vehicles. Regulatory bodies are also imposing restrictions on certain additives commonly found in engine oils. For instance, the reduction of sulfur content in engine oil formulations is required to minimize the emission of sulfur dioxide (SO2), a harmful pollutant. Engine oil manufacturers must navigate a complex landscape of emissions regulations that vary by region and are subject to frequent updates. Adherence to these varying standards adds complexity and cost to the development and production of engine oils.

Evolving Engine Technologies and Compatibility

LCV manufacturers are continuously developing more advanced engine designs to improve fuel efficiency and reduce emissions. These designs may include direct injection, turbocharging, and hybrid powertrains, each of which presents unique lubrication challenges. New engine technologies may have specific lubrication requirements. For example, some engines may require specialized low-viscosity oils to operate optimally. Engine oil manufacturers must ensure that their products are compatible with a wide range of engine types and technologies.

As engines become more sophisticated, some LCV manufacturers are extending oil change intervals to reduce maintenance costs. This necessitates the development of engine oils with extended drain capabilities without compromising engine protection. The rise of hybrid and electric LCVs introduces a new layer of complexity. While these vehicles may not have traditional internal combustion engines, they often feature ancillary components that require lubrication, such as gearboxes or bearings. Engine oil manufacturers must stay ahead of these technological advancements to produce lubricants that not only meet the specific requirements of modern engines but also provide compatibility and performance across a wide spectrum of LCVs. Achieving this balance can be challenging, requiring ongoing research and adaptation.

Intense Competitive Landscape and Price Pressures

The LCV engine oil market is highly competitive, with numerous manufacturers and brands vying for market share. This intense competition often results in price pressures, which can impact profitability and product quality. In a bid to secure contracts and gain market share, some engine oil manufacturers engage in price wars, leading to reduced profit margins. This can compromise the resources available for research and development and innovation. LCV manufacturers frequently seek cost reductions throughout their supply chain. This can lead to demands for lower-priced engine oils, putting significant pressure on suppliers to reduce costs without compromising quality. LCV manufacturers may source engine oils globally, seeking the most cost-effective suppliers. This intensifies competition for contracts and heightens price sensitivity among suppliers. Engine oil is often viewed as a commodity product, making it susceptible to price-driven purchasing decisions. This perception can hinder efforts to differentiate based on quality and performance. Engine oil manufacturers must strike a delicate balance between delivering high-quality products that meet the diverse needs of LCV manufacturers and remaining competitive in a price-sensitive market. This requires a keen focus on cost optimization, innovation, and building strong relationships with LCV manufacturers to withstand price pressures.

Sustainability and Environmental Concerns

The increasing emphasis on sustainability and environmental considerations poses significant challenges to the LCV engine oil market. Regulatory authorities are imposing restrictions on certain materials used in engine oil additives. Manufacturers must ensure that their formulations comply with these regulations, which can limit the availability of traditional additives. There is a growing demand for engine oils that are more environmentally friendly, such as those with improved recyclability and biodegradability. Meeting these demands may require changes in formulation and materials sourcing. The disposal of used engine oil is a critical environmental concern. Manufacturers must invest in technologies and solutions that facilitate responsible disposal and recycling of used oil. LCV manufacturers and consumers are increasingly favoring engine oils that align with sustainability goals. This shift in preferences can drive the need for eco-friendly formulations.

Supply Chain Disruptions and Component Shortages

The automotive industry, including the LCV engine oil market, is susceptible to supply chain disruptions and component shortages that can impact production and distribution. Engine oil manufacturers often rely on complex global supply chains for materials and components. Disruptions in one part of the supply chain, such as material shortages or transportation delays, can affect production schedules. Shortages of critical components, such as specialized additives or packaging materials, can lead to delays in production. These shortages may result from increased demand, production interruptions at supplier factories, or logistics challenges. Transportation and logistics disruptions, such as port closures, trade disputes, and unforeseen logistical challenges, can affect the timely delivery of engine oils to customers. Maintaining an optimal balance of inventory is a continuous challenge. Overstocking can tie up capital and increase holding costs, while understocking can lead to production stoppages and missed delivery deadlines.

Key Market Trends

Transition to Low-Viscosity Engine Oils for Improved Fuel Efficiency

One of the prominent trends in the LCV engine oil market is the transition toward low-viscosity engine oils designed to enhance fuel efficiency. This trend aligns with the industry's response to stringent emission standards and the pursuit of reduced carbon emissions. Lower-viscosity oils, such as 0W-20 and 5W-30, flow more easily at low temperatures and reduce friction within the engine, leading to improved fuel economy. Manufacturers are formulating engine oils with reduced viscosity to optimize lubrication while minimizing energy loss due to friction. These oils offer benefits such as quicker engine start-ups in cold conditions, improved engine efficiency, and reduced fuel consumption. LCV manufacturers increasingly recommend or require these low-viscosity engine oils to meet emission standards and improve overall vehicle efficiency. Additionally, low-viscosity engine oils contribute to reduced wear and tear on engine components, extending the lifespan of the engine. This trend emphasizes the importance of developing engine oils that strike a balance between viscosity reduction and engine protection, catering to the needs of modern LCVs.

Increased Adoption of Synthetic and Semi-Synthetic Engine Oils

The use of synthetic and semi-synthetic engine oils is on the rise in the LCV engine oil market. These advanced formulations offer superior performance and protection compared to conventional mineral-based oils. Synthetic engine oils are produced through a highly controlled manufacturing process, resulting in oils with consistent quality and exceptional properties. Synthetic and semi-synthetic oils exhibit several advantages, including improved high-temperature stability, better resistance to oxidation, reduced oil breakdown, and enhanced lubrication properties. These oils provide optimal protection for the engine, especially under high-stress conditions, such as towing or carrying heavy loads. Furthermore, synthetic oils offer extended drain intervals, allowing LCV operators to reduce maintenance costs and downtime. This trend aligns with the growing emphasis on preventive maintenance practices in the LCV industry. As LCV manufacturers increasingly recommend synthetic and semi-synthetic engine oils for their vehicles, the market is witnessing a shift toward these higher-performing lubricants. Manufacturers are responding by developing a wide range of synthetic and semi-synthetic engine oil products to cater to the diverse needs of LCV owners and operators.

Formulation of Low-Sulfur and Environmentally Friendly Engine Oils

Environmental concerns are driving a trend towards low-sulfur and environmentally friendly engine oils in the LCV market. Sulfur in engine oil can lead to the emission of sulfur dioxide (SO2), a harmful pollutant. Regulatory authorities worldwide are imposing strict limits on sulfur content in engine oils to reduce air pollution and minimize the environmental impact of vehicle emissions. Manufacturers are responding by formulating engine oils with significantly lower sulfur content to ensure compliance with these regulations. Low-sulfur engine oils not only contribute to cleaner emissions but also prevent damage to advanced exhaust aftertreatment systems, such as catalytic converters and diesel particulate filters (DPFs). Moreover, there is a growing emphasis on the environmental impact of engine oil throughout its lifecycle. This includes the sourcing of sustainable base oils and additives, as well as the recyclability and biodegradability of used engine oil. Engine oil manufacturers are investing in research and development to produce more environmentally friendly engine oils, aligning with global sustainability goals.

LCV operators and fleet managers are increasingly opting for engine oils that not only protect their vehicles but also reduce their environmental footprint. This trend underscores the importance of developing engine oils that are both low-sulfur and environmentally responsible.

Customized Engine Oil Solutions for Specific LCV Applications

The LCV engine oil market is witnessing a trend toward customized engine oil solutions tailored to specific LCV applications. LCVs serve a diverse range of purposes, from urban delivery vehicles to off-road utility vehicles, each with unique operational demands. Delivery and Last-Mile Vehicles: Engine oils optimized for urban delivery LCVs are formulated to provide superior stop-and-go performance, minimize wear during frequent starts and stops, and offer extended drain intervals to reduce downtime. Off-Road and Construction Vehicles: LCVs used in off-road, or construction applications require engine oils with enhanced protection against dust, dirt, and extreme temperatures. These oils are designed to prevent engine wear in rugged environments. Fleet and Passenger Transport: LCVs used for passenger transport or as part of corporate fleets benefit from engine oils that prioritize fuel efficiency, emission control, and extended service life.

Segmental Insights

Grade Analysis

The mineral, synthetic, and semi-synthetic categories of automotive engine oil make up most of the global market for engine oil. Compared to the synthetic and semi-synthetic oil categories, the mineral engine oil category commands the biggest market share for motor oils globally. As a byproduct of the oil refining process, mineral oil is produced directly from refined crude petroleum oil. Because they are less expensive and more readily available, mineral oils are mostly utilized in automobiles. Additionally, the most fundamental kind of oil and the kind most frequently utilized in most ordinary cars are mineral-based automobile engine oils. Where the weather is not particularly hot or cold, they are better suited for two-wheelers. Because semi-synthetic engine oils are less expensive than synthetic lubricants, the market for them is anticipated to rise over time. Mineral oil is a component in semi-synthetic oils, although only in small amounts.

Regional Insights

Due to the highest concentration of automobiles, particularly in countries like China, India, and Thailand, the Asia Pacific region is the largest and experiencing the quickest growth in the global motor oil industry. Additionally, India and China are predicted to have the biggest number of vehicles on the road, and India also has the largest market for two-wheelers, all of which will contribute to the expansion of the market for automotive engine oil. The market in North America is distinguished by significant government assistance for energy-efficient car engine oil. Additionally, it is anticipated that widespread awareness among the local populace would keep the market for synthetic engine oil active. The use of this environmentally friendly oil will regulate the market in Europe. Additionally, it is expected that China and India will have the most vehicles on the road. Since India is the world's largest two-wheeler market, the government is likely to be more motivated to encourage the use of energy-efficient engine oils. It is anticipated that widespread consumer knowledge about synthetic motor oil will keep demand for the product high in Europe. The market in Europe is predicted to be driven by the use of this environmentally friendly oil. The market share of automotive engine oil represented by South America, the Middle East, and Africa is expected to increase throughout the projected period because these markets are currently developing.

Key Market Players

  • Royal Dutch Shell plc
  • Pentagon Lubricants Private Limited
  • Castrol Limited
  • HINDUJA GROUP
  • Saudi Arabian Oil Co.
  • Total S.A
  • Gazprom
  • LUKOIL oil Company
  • Exxon Mobil Corporation
  • Chevron Corporation

Report Scope:

In this report, the Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market, By Grade:

  • Synthetic
  • Semi synthetic
  • Minerals

Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market, By Demand Category:

  • OEM
  • Aftermarket

Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Europe & CIS
  • France
  • Russia
  • United Kingdom
  • Italy
  • Germany
  • Spain
  • Belgium
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Indonesia
  • Thailand
  • Australia
  • South Korea
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Middle East & Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Turkey

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market.

Available Customizations:

  • Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Product Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Impact of COVID-19 on Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market

5. Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value & Volume & Volume
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Grade Market Share Analysis (Synthetic, Semi synthetic and Minerals)
    • 5.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Aftermarket)
    • 5.2.3. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.3.1. Asia-Pacific Market Share Analysis
      • 5.2.3.2. Europe & CIS Market Share Analysis
      • 5.2.3.3. North America Market Share Analysis
      • 5.2.3.4. South America Market Share Analysis
      • 5.2.3.5. Middle East & Africa Market Share Analysis
    • 5.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
  • 5.3. Global Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Grade Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. Asia-Pacific Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value & Volume
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Grade Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.3.1. China Market Share Analysis
      • 6.2.3.2. India Market Share Analysis
      • 6.2.3.3. Japan Market Share Analysis
      • 6.2.3.4. Indonesia Market Share Analysis
      • 6.2.3.5. Thailand Market Share Analysis
      • 6.2.3.6. South Korea Market Share Analysis
      • 6.2.3.7. Australia Market Share Analysis
      • 6.2.3.8. Rest of Asia-Pacific Market Share Analysis
  • 6.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 6.3.1. China Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.1.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.1.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.1.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.3.2. India Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.2.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.2.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.2.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.3.3. Japan Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.3.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.3.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.3.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.3.4. Indonesia Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.4.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.4.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.4.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.3.5. Thailand Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.5.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.5.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.5.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.3.6. South Korea Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.6.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.6.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 6.3.7. Australia Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 6.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.7.1.1. By Value & Volume
      • 6.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.7.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 6.3.7.2.2. By Demand Category Market Share Analysis

7. Europe & CIS Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value & Volume
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Grade Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.3.1. Germany Market Share Analysis
      • 7.2.3.2. Spain Market Share Analysis
      • 7.2.3.3. France Market Share Analysis
      • 7.2.3.4. Russia Market Share Analysis
      • 7.2.3.5. Italy Market Share Analysis
      • 7.2.3.6. United Kingdom Market Share Analysis
      • 7.2.3.7. Belgium Market Share Analysis
      • 7.2.3.8. Rest of Europe & CIS Market Share Analysis
  • 7.3. Europe & CIS: Country Analysis
    • 7.3.1. Germany Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.1.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.3.2. Spain Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.2.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.3.3. France Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.3.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.3.4. Russia Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.4.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.4.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.4.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.3.5. Italy Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.5.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.5.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.5.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.3.6. United Kingdom Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.6.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.6.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 7.3.7. Belgium Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 7.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.7.1.1. By Value & Volume
      • 7.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.7.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 7.3.7.2.2. By Demand Category Market Share Analysis

8. North America Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value & Volume
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Grade Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.3.1. United States Market Share Analysis
      • 8.2.3.2. Mexico Market Share Analysis
      • 8.2.3.3. Canada Market Share Analysis
  • 8.3. North America: Country Analysis
    • 8.3.1. United States Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value & Volume
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 8.3.1.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 8.3.2. Mexico Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value & Volume
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 8.3.2.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 8.3.3. Canada Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value & Volume
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 8.3.3.2.2. By Demand Category Market Share Analysis

9. South America Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value & Volume
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Grade Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.3.1. Brazil Market Share Analysis
      • 9.2.3.2. Argentina Market Share Analysis
      • 9.2.3.3. Colombia Market Share Analysis
      • 9.2.3.4. Rest of South America Market Share Analysis
  • 9.3. South America: Country Analysis
    • 9.3.1. Brazil Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value & Volume
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 9.3.1.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 9.3.2. Colombia Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value & Volume
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 9.3.2.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 9.3.3. Argentina Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value & Volume
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 9.3.3.2.2. By Demand Category Market Share Analysis

10. Middle East & Africa Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value & Volume
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Grade Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.3.1. South Africa Market Share Analysis
      • 10.2.3.2. Turkey Market Share Analysis
      • 10.2.3.3. Saudi Arabia Market Share Analysis
      • 10.2.3.4. UAE Market Share Analysis
      • 10.2.3.5. Rest of Middle East & Africa Market Share Africa
  • 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 10.3.1. South Africa Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value & Volume
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 10.3.1.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 10.3.2. Turkey Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value & Volume
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 10.3.2.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 10.3.3. Saudi Arabia Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value & Volume
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 10.3.3.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
    • 10.3.4. UAE Automotive Light Commercial Vehicle Engine Oil Market Outlook
      • 10.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.4.1.1. By Value & Volume
      • 10.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.4.2.1. By Grade Market Share Analysis
        • 10.3.4.2.2. By Demand Category Market Share Analysis

11. SWOT Analysis

  • 11.1. Strength
  • 11.2. Weakness
  • 11.3. Opportunities
  • 11.4. Threats

12. Market Dynamics

  • 12.1. Market Drivers
  • 12.2. Market Challenges

13. Market Trends and Developments

14. Competitive Landscape

  • 14.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
    • 14.1.1. Royal Dutch Shell plc
      • 14.1.1.1. Company Details
      • 14.1.1.2. Key Product Offered
      • 14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.1.4. Recent Developments
      • 14.1.1.5. Key Management Personnel
    • 14.1.2. Pentagon Lubricants Private Limited
      • 14.1.2.1. Company Details
      • 14.1.2.2. Key Product Offered
      • 14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.2.4. Recent Developments
      • 14.1.2.5. Key Management Personnel
    • 14.1.3. HINDUJA GROUP
      • 14.1.3.1. Company Details
      • 14.1.3.2. Key Product Offered
      • 14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.3.4. Recent Developments
      • 14.1.3.5. Key Management Personnel
    • 14.1.4. Saudi Arabian Oil Co.
      • 14.1.4.1. Company Details
      • 14.1.4.2. Key Product Offered
      • 14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.4.4. Recent Developments
      • 14.1.4.5. Key Management Personnel
    • 14.1.5. Total S.A
      • 14.1.5.1. Company Details
      • 14.1.5.2. Key Product Offered
      • 14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.5.4. Recent Developments
      • 14.1.5.5. Key Management Personnel
    • 14.1.6. Gazprom
      • 14.1.6.1. Company Details
      • 14.1.6.2. Key Product Offered
      • 14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.6.4. Recent Developments
      • 14.1.6.5. Key Management Personnel
    • 14.1.7. LUKOIL oil Company
      • 14.1.7.1. Company Details
      • 14.1.7.2. Key Product Offered
      • 14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.7.4. Recent Developments
      • 14.1.7.5. Key Management Personnel
    • 14.1.8. Exxon Mobil Corporation
      • 14.1.8.1. Company Details
      • 14.1.8.2. Key Product Offered
      • 14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.8.4. Recent Developments
      • 14.1.8.5. Key Management Personnel
    • 14.1.9. Chevron Corporation
      • 14.1.9.1. Company Details
      • 14.1.9.2. Key Product Offered
      • 14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.9.4. Recent Developments
      • 14.1.9.5. Key Management Personnel
    • 14.1.10. Castrol Ltd.
      • 14.1.10.1. Company Details
      • 14.1.10.2. Key Product Offered
      • 14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.10.4. Recent Developments
      • 14.1.10.5. Key Management Personnel

15. Strategic Recommendations

  • 15.1. Key Focus Areas
    • 15.1.1. Target Regions
    • 15.1.2. Target Grade

16. About Us & Disclaimer