市場調査レポート
商品コード
1361409
デジタル新聞・雑誌市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年Digital Newspaper & Magazine Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Type (e-Newspapers, e-Magazines, Digital Newspaper Advertising, Digital Magazine Advertising), By Region |
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デジタル新聞・雑誌市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年 |
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のデジタル新聞・雑誌市場は堅調な成長を遂げており、世界中でスマートフォンユーザーが増加していることから、予測期間中の成長が見込まれています。
さらに、デジタル・プラットフォームに対する消費者の嗜好が高まっていることも、市場を後押ししています。
電子的に発行される新聞は電子新聞と呼ばれます。電子新聞は、印刷された通常の出版物をオンラインでリリースしたり、印刷された雑誌の補足的、補助的なコンテンツを提供したり、オンラインでしか入手できないオリジナルの作品を提供したりします。伝統的な紙媒体の新聞と同様、多くの公開会社はオンライン出版物の購読を義務付けています。電子新聞は、特集、本格的なニュース、アート&エンターテインメント、スポーツ、その中間など、新聞のあらゆるコンテンツをカバーしています。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024-2028 |
市場規模2022年 | 352億1,000万米ドル |
2028年の市場規模 | 443億6,000万米ドル |
CAGR 2023-2028 | 4.32% |
急成長セグメント | 電子新聞 |
最大市場 | 北米 |
さらに、読者をインタラクティブなコンテンツに引き込むことができるため、デジタル新聞やデジタル雑誌もメディアビジネスの注目を集めています。さらに、予測期間を通じて、デジタル・メディア・プラットフォームにおける仮想現実(VR)や拡張現実(AR)といった技術の利用が増加し、市場の拡大に拍車がかかると予想されます。若者の人口が増加している中国やインドなどの新興国では、デジタルメディアなどのオンライン手段が従来のチャネルよりも広く受け入れられているため、これらの市場はより速いペースで拡大しています。
デジタル新聞&雑誌広告は、異なる地理的な場所への広いリーチなどの複数の利点のおかげで市場を牽引しており、政府のほとんどが彼らのスキームや任意の公式発表について公開することを好むように新聞広告は、一般的に、より説得力を持っています。したがって、公式発表のための信頼できる媒体として新聞を作成することは、市場の成長を大幅に促進すると予想されます。
デジタルプラットフォームへの嗜好の高まりが市場拡大を促進
ソーシャルメディア、eラーニングサービス、eコマースといったデジタルプラットフォームの台頭により、人々はあらゆるニーズに対してデジタルプラットフォームへとシフトしています。COVID-19の封鎖期間中、多くの必要不可欠なサービスが家庭に届けられず、その中には新聞も含まれていました。そのため、人々は最新のニュースを収集するためにオンライン媒体に移行せざるを得なくなり、これがデジタル新聞・雑誌市場の需要増加に大きく貢献しました。
新聞・雑誌購読の増加が市場成長を牽引
世界のデジタル新聞・雑誌市場は、デジタル新聞・雑誌の購読パッケージを持つ個人数の増加により、高い需要を目の当たりにしています。シアトル・タイムズが発表した記事によると、デジタル加入者数は8万1,000人に達し、デジタルのみの新聞購読者数は、記録的な成長を遂げた2020年に続き、2021年も30%増加しました。また、アメリカの新聞チェーン、ガネットは2021年11月、デジタルのみの購読者数が前年比46%増の150万人に達したと発表しました。さらに、米国の地方紙は、デジタル新聞部門で高い伸びを示しました。このように、各国の購読率の上昇に伴い、デジタル新聞・雑誌市場は恩恵を受けると思われます。
インターネット普及率とスマートフォンユーザーの増加が市場成長を促進する
インターネット普及率の上昇と、スマートフォンやタブレット端末を持つユーザーの増加が、世界のデジタル新聞・雑誌市場を牽引しています。世界銀行が提供したデータによると、総人口の約91%がインターネットにアクセスしており、米国では約2億9,500万人がスマートフォンを所有しています。
市場セグメンテーション:
世界のデジタル新聞・雑誌市場は、タイプ別に電子新聞、電子雑誌、デジタル新聞広告、デジタル雑誌広告に区分されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカに分けられます。
企業プロファイル
News Corporation、The New York Times Company、Nine Entertainment Co.Pty Limited、Johnston Press Ltd、Zinio LLC.、Schibsted ASA、Magzter Inc、Readly AB、Nine Entertainment Co. Holdings Ltd、Daily Mail、General Trust plcなどが、世界のデジタル新聞・雑誌市場の成長を牽引している主要企業です。
調査範囲:
本レポートでは、デジタル新聞・雑誌の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
電子新聞
電子雑誌
デジタル新聞広告
デジタル雑誌広告
北米
欧州
アジア太平洋
中東・アフリカ
南米
競合情勢:
企業プロファイル:世界のデジタル新聞・雑誌市場に参入している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報:
(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)
The global digital newspaper & magazine market is witnessing robust growth and is expected to grow during the forecast period owing to the rising number of smartphone users across the globe. Moreover, the market is being boosted owing to the increasing consumer preference toward digital platforms which is further supported by the presence of low-cost internet in different countries.
Newspapers that are published electronically are known as e-newspapers. They may take the shape of regular print publications that are released online, supplemental, or auxiliary content for print magazines, or original works that are only available online. Like traditional print newspapers, many news companies require subscriptions for their online publications. E-newspapers cover the full spectrum of newspaper content, including features, serious hard news, arts and entertainment, sports, and everything in between.
According to the article published by BBC, the carbon footprint of a paperback is approximately 1 kg (2.2 lbs) CO2e, whereas that of a weekend newspaper ranges from 0.3 kg (10 oz) to 4.1 kg (9 lbs) CO2e emission which include carbon dioxide and other greenhouse gases. Thus, with the rise in the carbon emissions which leads to global warming, consumers are getting aware and are preferring digital newspapers & magazines instead of paper made newspapers and magazines.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 35.21 Billion |
Market Size 2028 | USD 44.36 Billion |
CAGR 2023-2028 | 4.32% |
Fastest Growing Segment | E-Newspaper |
Largest Market | North America |
Moreover, due to their extent to draw readers towards interactive content, digital newspapers and magazines are also drawing the attention of the media business. Additionally, throughout the forecast period, a rise in the usage of technologies such as virtual reality (VR) and augmented reality (AR) in digital media platforms is anticipated to fuel market expansion. As online means such as digital media are more widely accepted than traditional channels in emerging nations such as China and India, where there is a growing youth population, these markets are expanding at a faster rate.
The digital newspaper & magazine advertising is driving the market owing to its multiple advantages such as wide reach to different geographical locations and the newspaper advertisements generally have more persuasive power as most of the governments prefer to publish about their schemes and any official announcement. Thus, creating newspaper as a trusted medium for official announcements is expected to significantly drive the market growth.
Increasing Preference for Digital Platforms is Propelling the Market's Expansion
Owing to the rise in digital platforms such as social media, e-learning services and e-commerce, people are shifting toward digital platforms for all kind of needs. During the COVID-19 lockdown, many of the essential services were not getting delivered to households, which included newspapers. Thus, it forced people to shift to online mediums for gathering latest news which significantly contributed to the increased demand of digital newspaper & magazine market.
Rising Newspaper & Magazine Subscriptions is Driving Market Growth
The global digital newspaper & magazine market is witnessing high demand owing to the rising number of individuals with subscription packages of digital newspaper & magazine subscriptions. As per the article published by Seattle Times, they reached 81,000 digital subscribers and the number of digital-only subscriptions to the newspaper climbed by 30% in 2021 following a year of record-breaking growth in 2020. In addition, the American newspaper chain Gannett stated in November 2021, the number of digital-only subscriptions increased by 46% from the previous year to 1.5 million. Moreover, the regional newspapers in United States witnessed high growth in the digital newspaper segment. Thus, with the rise in subscriptions rates in different countries the market of digital newspaper & magazine will get benefited.
Rising Internet Penetration and Smartphones Users to Fuel Market Growth
The rising internet penetration and increasing users with smartphones and tablets is driving the market of global digital newspaper & magazine market. According to the data provided by World Bank, around 91% of the total population have access to internet, with approximately 295 million people owning a smartphone in United States, which is 89% of the country.
Market Segmentation:
The global digital newspaper & magazine market is segmented on the basis of type into e-Newspapers, e-Magazines, digital newspaper advertising, and digital magazine advertising. On the basis of region, the market is divided into North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
Company Profiles
News Corporation, The New York Times Company, Nine Entertainment Co. Pty Limited, Johnston Press Ltd, Zinio LLC., Schibsted ASA, Magzter Inc, Readly AB, Nine Entertainment Co. Holdings Ltd, Daily Mail, and General Trust plc are among the major players that are driving the growth of the global digital newspaper & magazine market.
Report Scope:
In this report, the global digital newspaper & magazine market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
e-Newspapers
e-Magazines
Digital Newspaper Advertising
Digital Magazine Advertising
North America
Europe
Asia-Pacific
Middle East & Africa
South America
Competitive Landscape:
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global digital newspaper & magazine market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information:
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)