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市場調査レポート
商品コード
1630334
新聞産業:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Newspaper Industry - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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新聞産業:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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新聞産業は、2025年の821億7,000万米ドルから2030年には768億5,000万米ドルに減少すると予想されています。
新聞産業の目的は、世界中の時事情報を提供することです。多くの人々がデジタルやモバイル媒体を好むようになり、新聞産業は伝統的な印刷物からデジタル技術へと移行しつつあります。印刷メディアは、世界中のイメージ広告主やプレミアム層の読者にとって魅力的な選択肢であり続けています。収益源の多様化は、従来のビジネスモデルが収益を生み出すプレッシャーにさらされているため、世界の出版社にとって重要な関心事となっています。新聞産業は、デジタル出版、収益源の多様化、流通チャネルのシフト、戦略的パートナーシップ、コンバージェント・プラットフォームによって牽引されています。バーチャルリアリティ(VR)も、世界の新聞産業が注目している分野です。出版社はまた、社内のデータと分析能力の構築にも注力しています。
印刷収入は、市場全体の収益に占める割合が大きいです。そのため、出版社はマーケットプレースにおいて革新的な試みを積極的に行っています。また、特に新聞産業にとっては、質の高い情報との長年にわたる関係を強化する必要性が生じています。ジャーナリストや良質なジャーナリズムに対する信頼は、オンライン・プラットフォーム上で高まっています。しかし、現在の環境では、広告主はデジタル新聞の代わりにソーシャルメディア・プラットフォームでプレゼンを行っています。その結果、新聞社は事業資金を確保するため、デジタル世界の購読モデルに適応する方法を模索しています。
新聞は、モバイル、デジタル広告テクノロジー、ビデオコンテンツ、デジタルオーディオ/ポルノ、データ分析/データマイニングなど、さまざまなチャネルでリーチしています。デジタル・プラットフォームは、出版社と読者の間の媒体として機能します。あらゆるメディア・娯楽分野の新聞社は、無料のオンライン・コンテンツやその他の形態のコンテンツ量と直接競合するため、デジタル・コンテンツという課題に直面しています。デジタル・プラットフォームは、市場内のデジタル読者から収益を上げ続けています。デジタル収入は、新聞市場における印刷収入よりも速いペースで成長すると予想されます。グーグルやフェイスブックのような大手企業は、そのサービスで市場を破壊し、市場シェアを拡大しています。
出版社はウェブサイトから貴重な情報を抽出し、顧客、流通業者、利害関係者に利益をもたらしています。デジタルファーストのパブリッシャーは、デジタル市場を開拓するために、社内のデータと分析ツールの構築に多額の投資を行っています。
アジア太平洋市場の成長を牽引しているのは、印刷メディアとデジタルメディアの進歩です。また、新興経済諸国や中間層の開発、人口の教育も市場を牽引しています。アジア太平洋の人口が教育面で成長を続けるにつれて、新聞やデジタル・コンテンツの消費も伸び続けると思われます。インドの印刷メディア産業は着実に成長しているが、他の市場では、そのほとんどがデジタルメディアに取って代わられています。米国や英国のように、より多くの人々がデジタル・プラットフォームを利用するようになったため、印刷メディア産業がマイナス成長となっている国もあります。市場では、人々はオンライン上のフェイクニュースを認識し、信頼できる本物のニュースを提供できる情報源に戻るようになっており、それが信頼構築に役立っています。
新聞産業は細分化されており、広告収入が減少しているため、読者からの収入を増やす方法を模索する出版社が増加しています。グーグルのようなハイテク大手に対抗するため、世界な広告パートナーシップを結んでいます。主な市場プレイヤーは、ガネット社、フェアファックス・メディア社、ニューヨーク・タイムズ社、アクセル・シュプリンガーSE、シブステッド・メディア・グループです。
The Newspaper Industry is expected to decline from USD 82.17 billion in 2025 to USD 76.85 billion by 2030.
The purpose of the newspaper industry is to provide information on current events worldwide. The newspaper industry is transitioning from traditional print toward digital technology, as most people prefer digital and mobile mediums. Print media continues to be an attractive option for image advertisers and premium segment readers across the world. Diversification of revenue sources has become a key concern for global publishers as traditional business models are under pressure to generate revenues. The newspaper industry is driven by digital publishing, diversification of revenue sources, shifting distribution channels, strategic partnerships, and convergent platforms. Virtual reality (VR) is another area of focus for the global newspaper industry. Publishers are also focusing on building internal data and analytics capability.
Print revenues account for a significant share of total market revenue. As a result, publishers are willing to innovate, experiment, and try new things in the marketplace. There is also an emerging need, especially for the newspaper industry, to play up its long-standing relationship with quality information. Trust in journalists and good quality journalism are rising on online platforms. However, in the current environment, advertisers are presenting on social media platforms instead of digital newspapers. As a result, newspapers, in order to fund their businesses, are looking for ways to adjust to subscription models in the digital world.
Newspapers are reaching across various channels, such as mobile, digital advertising technology, video content, digital audio/porn, and data analytics /data mining. Digital platforms act as a medium between the publisher and the reader. Newspapers of all media and entertainment segments face the challenge of digital content as they directly compete with the amount of free online content and other forms of content. Digital platforms continue to generate revenue from digital readers within the market. Digital revenues are expected to grow at a faster pace than the print revenue within the newspaper market. Big giants such as Google and Facebook are disrupting the market with their services and are increasing their market shares.
Publishers are extracting valuable information from websites to benefit their clients, distributors, and stakeholders. Digital-first publishers invest heavily in building internal data and analytics tools to exploit the digital market.
The growth of the Asia-Pacific market is driven by the advancement of print and digital media. The market is also driven by the development of the emerging economy, the middle class, and the population's education. As Asia-Pacific's population continues to grow in terms of education, the consumption of newspapers and digital content will continue to grow. The print media industry in India is steadily growing, while in other markets, it has largely been replaced by digital media. Some countries like the United States and the United Kingdom have seen negative growth in their print media industries as more people have started to use digital platforms. In the market, people are becoming aware of fake news online and returning to sources that can provide authentic and credible news, which helps build their trust.
The newspaper industry is fragmented, and more publishers are looking for ways to increase their revenues from readers as there is a decline in advertising revenue. They are forming global advertisement partnerships to compete with tech titans like Google in the market. The major market players are Gannett Co. Inc., Fairfax Media Limited, The New York Times Company, Axel Springer SE, and Schibsted Media Group.