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市場調査レポート
商品コード
1355327
ウォーターレス化粧品市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年Waterless Cosmetics Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Nature, By Product, By Gender, By Distribution Channel, By Region, By Company |
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カスタマイズ可能
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ウォーターレス化粧品市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年 |
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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ウォーターレス化粧品の世界市場は、持続可能で環境に優しい美容製品に対する顧客の嗜好の高まりと技術のアップグレードにより、予測期間中に成長すると予想されています。
ウォーターレス、ウォーターフリー、無水美容は、水を使わずに作られるスキンケアや化粧品を指す言葉で、韓国で使用されています。その代わりに、様々なバター、オイル、ワックス、油溶性の活性剤を使用しています。水を使わない化粧品には危険な物質は含まれていないです。化粧品に防腐剤を使用すると、皮膚刺激が減少します。防腐剤は、発疹、赤み、かゆみ、その他の副作用の発生を防ぐもので、ウォーターレス化粧品が英国で人気を博している主な理由のひとつです。肌への刺激が減れば防腐剤の使用量も減る。ウォーターレス化粧品が英国で人気を集めている主な理由のひとつは、防腐剤がかぶれ、赤み、かゆみ、その他の副作用の発生を防ぐからです。
クレンジング、モイスチャライザー、シートマスク、スティック、パウダー、化粧品、シャンプーなど、さまざまな化粧品がメーカーから発売されています。しかし、米国、ドイツ、英国、中国などの国の政府規制により、ウォーターレス化粧品の品質が維持され、節水に対する意識が高まると予想されます。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024~2028年 |
市場規模 | 87億8,000万米ドル |
2028年の市場規模 | 158億4,000万米ドル |
CAGR 2023~2028年 | 10.54% |
急成長セグメント | オンライン |
最大市場 | 北米 |
SkinStore.comの調査によると、人口の80%に当たる1億6,100万人のアメリカ人女性が毎日化粧品を使用し、生涯で平均1万5,000米ドルを化粧品に費やしていることがわかっています。平均的な女性は、生涯を通じてスキンケアや化粧品に20万米ドルから30万米ドルを費やし、毎日少なくとも16種類のフェイシャルケアや化粧品を使用しています。したがって、パーソナルケアやスキンケア製品への消費支出の増加は、予測期間中のウォーターレス化粧品市場を活性化させる。
製品上市数の増加が市場成長を押し上げる
ウォーターレス化粧品市場は、顧客獲得のために新製品を投入する企業によって活発に拡大しています。例えば、2022年にはチェンナイに本社を置く「Chosen by Dermatology Private Limited」社が「Light Routine(R)Gentle Waterless Salicylic Acid Peel」を発売しました。お尻と背中のニキビを減らします。ウォーターレス剥離剤は、有害な防腐剤を使用せずにスキンケア製品を作ることを可能にします。また、クリーンで廃棄物ゼロのまったく新しい美容企業であるエバリスト社は、2021年に初の高性能ウォーターレス・ヘアケア製品を正式に発表しました。エバリストのクリームペーストは3倍濃縮なので、100mlの旅行用アルミチューブにシャンプーやコンディショナーが丸ごと1本入る。エバリストのクリームペーストは完全に水を含まず、シャワーの際に水によって活性化されます。ココナッツ由来のクレンザー、アロエベラ、ペパーミント、アムラ、ローズマリーオイルなどのクリーンな成分が含まれています。水を使わないスキンケアは、防腐剤フリーであることに加え、製品の有効性と保存性を向上させる。そのため、同市場では世界的に製品の発売数が増加しており、予測期間中のウォーターレス化粧品市場の成長を後押ししています。
強力な成分が製品需要を助ける
ウォーターレススキンケア製品では、有益なオイルやリラックス効果のある天然物質が水の役割を果たします。これらは希釈されないため、化粧品に含まれる有効成分はより高い効力を持つ。ウォーターレス・スキンケア製品には、バクテリアの繁殖を防ぐ有害物質が含まれていないため、防腐剤や充填剤は必要ありません。これらの強力な物質は、化粧品の防腐剤が引き起こす可能性のある危害や痛みから皮膚を保護します。あらゆる所得レベルの消費者が、天然成分や有効成分を配合したスキンケアや化粧品を、より魅力的で費用対効果に優れていると感じています。消費者は、製品に使用されている成分と、その成分がメーカーによってどのように利用されたかに注目すべきです。
企業間の買収・合併が市場成長を牽引する
他の企業との合併や買収など、企業による最先端のマーケティング戦略の実施が、予測期間中の世界ウォーターレス化粧品市場の需要を促進しています。例えば、2022年、バイヤスドルフは自然化粧品のブランドであるSTOP THE WATER WHILE USING ME!を買収しました。この提携は、環境と天然資源を保護し、持続可能なスキンケアの影響力を高めるための両社の共同努力を加速させることを意図しています。同事業は持続可能性を積極的に追求し、詰め替えシステムや生分解性スキンケア製品を使用することで、水資源の賢明な利用を奨励しています。製品ラインには、シャワー、ハンド、ボディ、口腔衛生製品に加え、固形で水のいらないボディケア製品、ヘアケア製品もあります。
ソーシャルメディア・プラットフォームの人気上昇が市場需要を牽引
美容ブロガー、達人、インフルエンサーは、消費者の美容習慣や製品選択に大きな影響を与えています。ソーシャルメディアの利用や視聴者との交流能力とともに、美容インフルエンサーやブロガーはよく知られるようになっています。2022年1月、米国のアクティブ・ソーシャルメディア・ユーザーは2億7,010万人だっています。2022年初頭には、アメリカの人口の80.9%がソーシャルメディアを利用していました。こうしたブロガーやインフルエンサーが積極的に寄稿する出版物やウェブサイトは、美容業界の最新動向を読者に啓蒙しています。ソーシャルメディアの有名人やインフルエンサーがブランドのストーリーテリングに利用できることに気づいた米国では、水のいらない化粧品を提供するいくつかの地域企業や地元企業が、ブランドを宣伝するためにこうしたインフルエンサーやブロガーと協力しています。また、30歳未満のアメリカ人成人は、大手報道機関からの情報よりもソーシャルメディアサイトからの情報を信じる傾向が強いです。そのため、さまざまな国でソーシャルメディア・プラットフォームの人気が高まっていることが、予測期間中のウォーターレス化粧品市場の世界の成長を後押ししています。
市場セグメンテーション:
世界のウォーターレス化粧品市場は、性質別、製品別、性別、流通チャネル別、地域別に区分されます。性質に基づき、市場は有機と合成に区分されます。製品別では、市場はスキンケア、ヘアケア、メーキャップ、その他に区分されます。性別では、市場は男性、女性、ユニセックスに区分されます。流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、百貨店、オンライン、直販のようなその他に区分されます。また、市場分析では、地域別の市場セグメンテーションを考案するため、地域別のセグメンテーションも研究しています。
企業プロファイル
L'Oreal S.A.、The Procter &Gamble Company、Pinch of Colour(R)、LLC、花王株式会社、Unilever Plc、LOLI Beauty PBC.、Clensta International Private Limited、ALLIES Group Pte Ltd.、Oriflame Cosmetics AG.、Carter and Jane LLCは、ウォーターレス化粧品市場をリードする世界プラットフォームの主要市場参入企業です。
調査範囲
競合情勢:
企業プロファイル:世界のウォーターレス化粧品市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)
Global Waterless Cosmetics Market is anticipated to grow during the forecast period due to the growing customer preference for sustainable & eco-friendly beauty products and technological upgradation.
Waterless, water-free, or anhydrous beauty are terms for skincare and cosmetics that are made without water and used in South Korea. Instead, they make use of a variety of butter, oils, waxes, and oil-soluble actives. Waterless cosmetics don't contain any dangerous substances. Skin irritation decreases with the use of preservatives in cosmetics. Preservatives prevent the occurrence of rashes, redness, itching, and other adverse reactions, which is one of the main reasons that waterless cosmetics are becoming popular in the United Kingdom. Preservative use decreases when skin irritation goes down. One of the main reasons that waterless cosmetics are becoming more and more popular in the United Kingdom is that preservatives prevent the development of rashes, redness, itching, and other adverse reactions.
Various range of cosmetic products, including cleansers, moisturizers, sheet masks, sticks, powder, cosmetics, shampoo, and other waterless items, are available from the manufacturers. However, it is anticipated that government regulations in nations like the U.S., Germany, the U.K., and China will preserve the quality of waterless cosmetics goods and increase awareness of water conservation.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 8.78 Billion |
Market Size 2028 | USD 15.84 Billion |
CAGR 2023-2028 | 10.54% |
Fastest Growing Segment | Online |
Largest Market | North America |
A survey by SkinStore.com found that 161 million American women, or 80% of the population, use cosmetics daily and spend an average of USD 15,000 on them over their lifetimes. The average woman spends between USD 200,000 and USD 300,000 throughout her lifetime on skincare and cosmetic goods, using at least 16 different facial care or cosmetic items daily. Therefore, the rising consumer spending on personal care and skin care products fuels the waterless cosmetics market during the forecast period.
Increasing Number of Product Launches Will Boosts the Market Growth
The market for waterless cosmetics is actively expanding due to the businesses introducing new products to draw customers. For instance, in 2022, the Chennai-based company "Chosen by Dermatology Private Limited" introduced Light Routine® Gentle Waterless Salicylic Acid Peel. It reduces butt & back acne. Waterless exfoliants allow skin care products to be made without harmful preservatives. Also, Everist Inc., a brand-new clean, zero-waste beauty company, formally introduced its first high-performance, waterless haircare products in 2021. A whole bottle of shampoo or conditioner can fit in a 100ml travel-friendly aluminum tube due to Everist cream-pastes' 3x concentration. The compositions are entirely waterless and are activated by water during shower. They include clean components like coconut-derived cleansers, aloe vera, peppermint, amla, and rosemary oils. Waterless skin care improves product efficacy and shelf life in addition to being preservative-free. Therefore, the rising number of product launches in the market globally fuels the growth of the waterless cosmetics market during the forecast period.
Powerful Ingredients Aids the Product Demand
In waterless skincare products, beneficial oils and relaxing natural substances take the role of water. As they are not diluted, the active ingredients in cosmetic products have a greater potency. Preservatives and fillers are not required because the waterless skincare solutions don't include any harmful substances that can prevent the growth of bacteria. These powerful substances protect the skin from any potential harm or pain that cosmetic preservatives can cause. Consumers of all income levels find skincare and cosmetic products with natural and active ingredients more appealing and cost-effective. Consumers should focus on the ingredients used in a product and how they were utilized by the manufacturer.
Acquisitions & Mergers Between Companies Will Drive the Market Growth
The implementation of cutting-edge marketing strategies by companies, such as mergers and acquisitions with other firms, is fueling the demand for Global Waterless Cosmetics Market during the forecast period. For instance, in 2022, Beiersdorf acquired STOP THE WATER WHILE USING ME! a brand of natural cosmetics. The alliance intends to quicken the businesses' joint efforts to conserve the environment and natural resources as well as increase the influence of sustainable skin care. The business actively pursues sustainability and encourages the wise use of water resources by using refillable systems and biodegradable skin care products. Along with shower, hand, body, and oral hygiene products, the product line also includes a solid, waterless body and hair care products.
Rising the Popularity of Social Media Platforms Will Drive the Market Demand
Beauty bloggers, gurus, and influencers have a big impact on consumers' beauty routines and product choices. Together with the usage of social media and their ability to interact with their audience, beauty influencers, and bloggers has become well-known. In January 2022, there were 270.1 million active social media users in the US. At the beginning of 2022, 80.9 percent of the population in the USA used social media. The publications and websites that these bloggers and influencers actively contribute to educate readers about current trends in the beauty industry. After realizing the value of self-made social media celebrities and influencers for brand storytelling, several regional, and local enterprises offering waterless cosmetics in the US are collaborating with these influencers and bloggers to promote their brands. Also, American adults under 30 are virtually inclined to believe information from social media sites as they are from major news organizations. Therefore, the rising popularity of social media platforms in various countries drives the growth of the waterless cosmetics market worldwide during the forecast period.
Market Segmentation:
The global waterless cosmetics market is segmented into nature, product, gender, distribution channel, and region. Based on nature, the market is segmented into organic and synthetic. Based on product, the market is segmented into skincare, haircare, makeup, and others. Based on gender, the market is segmented into men, women, and unisex. Based on the distribution channel, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, specialty stores, convenience stores, departmental stores, online, and others like direct sales. The market analysis also studies regional segmentation to devise regional market segmentation.
Company Profile
L'Oreal S.A., The Procter & Gamble Company, Pinch of Colour®, LLC, Kao Corporation, Unilever Plc, LOLI Beauty PBC., Clensta International Private Limited, ALLIES Group Pte Ltd., Oriflame Cosmetics AG., and Carter and Jane LLC are the major market players in the global platform that lead the market of the Waterless Cosmetics Market.
Report Scope:
In this report, the global waterless cosmetics market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Competitive Landscape:
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global waterless cosmetics market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)