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市場調査レポート
商品コード
1784581
ニュートラシューティカルズのアジア太平洋地域市場 - 2031年までの予測、地域分析:タイプ別、流通チャネル別Asia Pacific Nutraceuticals Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type and Distribution Channel |
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ニュートラシューティカルズのアジア太平洋地域市場 - 2031年までの予測、地域分析:タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2025年07月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場は、2023年に1,562億4,000万米ドルと評価され、2031年には2,930億9,000万米ドルに達し、2023年から2031年までのCAGRで8.2%の成長が予測されています。
市場企業の革新と戦略開拓がアジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場を後押し
世界中のニュートラシューティカルズ市場は、未開拓の市場セグメントに参入する革新的な製品を発売するために、メーカーによる研究開発、パートナーシップ、コラボレーションへの多額の投資により成長しています。例えば、日本の乳業大手は2024年3月、クチナシの実とサフランから得られるカロテノイドであるクロセチンという機能性成分を7.5mg配合した「明治 目と眠りWサポート」という乳飲料を発売しました。分子量が小さいため、飲料は体内に吸収されやすいです。また、2024年には、Zee TVを所有するインドのコングロマリットEssel Groupが、血糖コントロールを目的とした初の栄養補助食品を発売し、新たな直販事業を積極的に立ち上げようとしています。また2024年には、栄養製品会社のMiracleMeが、経口で溶ける植物ベースの栄養製品を発売しました。同社は、2億人以上が罹患している微量栄養素欠乏症という世界的課題に取り組むことを目指しています。このように、世界の主要な市場プレーヤーによる製品革新の増加が、市場成長の原動力となっています。
様々なニュートラシューティカルズのメーカーが、顧客基盤を拡大するために協力関係を結んでいます。2024年、丸紅は子会社のMarubeni Growth Capital Asia Pte.Ltd.を通じてAIG Asia Ingredients Corporationの株式を追加取得しました。今回の出資は、2023年10月に続くもので、両社の戦略的パートナーシップを強化することを目的としています。AIG社は、東南アジアで最も食品市場が急成長しており、年率約8%で成長しているベトナムにおいて、食品原料の主要サプライヤーであり、メーカーでもあります。同社は、ブランド化されたパッケージ食品および飲料の分野に不可欠な食品と機能性成分のソリューションを提供しています。このように、主要市場プレイヤーによる戦略的な開発イニシアティブと継続的なイノベーションが、世界中のニュートラシューティカルズ市場を推進しています。
アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場概要
可処分所得の増加、人口の増加、生活水準の向上は、アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場の成長を後押しする顕著な要因です。急速な都市化とライフスタイルの変化が慢性疾患の有病率を高めています。人々は栄養不足を克服し、栄養要求を満たすために機能性成分を選択しています。2022年8月、FrieslandCampina Ingredientsはアジア太平洋諸国でBiotis GOS-OP High Purityを発表し、効果的で便利な腸の健康ソリューションに対する需要の高まりに対応しました。同社は、この地域の消費者の61%が毎週消化器系の問題を経験しているという調査結果を強調しています。さらに、フィットネス目標を達成するためのスポーツや身体活動への関心が高まっており、これがアジア太平洋におけるニュートラシューティカルズ市場の成長を大きく後押ししています。フィットネス愛好家やプロのスポーツ選手は、プロテインパウダーや栄養補助食品を含むスポーツ栄養製品を、試合での疲労回復やパフォーマンス向上のために必要としています。さらに、都市化と多忙なライフスタイルにより、人々は健康的な生活を維持するために活動的なライフスタイルを余儀なくされています。様々な主要企業は、アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場での地位を強化するために、主に栄養製品ポートフォリオの発売と拡大に注力しています。2023年6月、Steadfast Nutritionは、運動能力を高め、筋力を増強する4つの新しいサプリメントを発売し、製品ポートフォリオの拡充を図りました。
アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場は、タイプ、流通チャネル、国に分類されます。
タイプ別に見ると、アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場は、gr機能性食品、機能性飲食品、栄養補助食品に区分されます。機能性食品セグメントは2023年に最大の市場シェアを占めました。栄養補助食品分野はさらに、一般健康、スポーツ栄養、体重管理、免疫健康、その他に細分化されます。
流通チャネルの面では、アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、コンビニエンスストア、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2023年には中国がアジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場シェアを独占しました。
Glanbia Plc、NOW Health Group Inc、Amway Corp、Nature's Bounty、Garden of Life LLC、Danone SA、GNC Holdings LLC、Quest Nutrition LLC、Kellanova、Chobani LLCは、アジア太平洋地域のニュートラシューティカルズ市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific nutraceuticals market was valued at US$ 156.24 billion in 2023 and is expected to reach US$ 293.09 billion by 2031; it is estimated to register a CAGR of 8.2% from 2023 to 2031.
Innovations and Strategic Developments by Market Players Fuel Asia Pacific Nutraceuticals Market
The nutraceuticals market across the globe is growing with significant investments by manufacturers in research & development, partnerships, and collaborations to launch innovative products to tap into unexplored market segments. For instance, in March 2024, a dairy giant in Japan launched a milk beverage called "Meiji Eye and Sleep W Support," containing 7.5 mg of a functional ingredient-crocetin, which is a carotenoid derived from gardenia fruit and saffron. Owing to its small molecular weight, the drink can be easily absorbed into the body. Also, in 2024, the Indian conglomerate Essel Group, owner of Zee TV, is actively establishing its new direct-selling business with the launch of its first nutraceutical product aimed at blood sugar control. Also, in 2024, MiracleMe, a nutritional products company, launched plant-based nutrition products that dissolve orally. The company aims to tackle the global challenge of micronutrient deficiencies, which affect over 200 million people. Thus, the increasing product innovation by key market players worldwide is driving the market growth.
Various nutraceutical manufacturers engage in collaborations to expand their customer base. In 2024, Marubeni Corporation acquired additional shares in AIG Asia Ingredients Corporation through its subsidiary, Marubeni Growth Capital Asia Pte. Ltd. This investment, following a previous one in October 2023, aims to enhance their strategic partnership. AIG is a key supplier and manufacturer of food ingredients in Vietnam, which has the fastest-growing food market in Southeast Asia, growing at about 8% annually. The company offers essential food and functional ingredient solutions for the branded packaged food and beverage sectors. Thus, the strategic development initiatives and continuous innovations by key market players propelling the nutraceuticals market across the globe.
Asia Pacific Nutraceuticals Market Overview
The increasing disposable income, a rising population, and improving living standards are the prominent factors bolstering the nutraceuticals market growth in Asia Pacific. Rapid urbanization and changing lifestyles are increasing the prevalence of chronic diseases. People are choosing functional ingredients to overcome deficiencies and fulfill their nutritional requirements. In August 2022, FrieslandCampina Ingredients introduced its Biotis GOS-OP High Purity in Asia Pacific countries, catering to the growing demand for effective and convenient gut health solutions. The company emphasizes on its findings that 61% of the region's consumers experience digestive issues every week. Further, there is growing interest in sports and physical activity to achieve fitness goals, which has been a significant enabler of the nutraceuticals market growth in Asia Pacific. Fitness enthusiasts and professional athletes require sports nutrition products, including protein powder and nutrition supplements, to improve their recovery and performance for games. Moreover, urbanization and busy lifestyles compel people to engage in active lifestyles to maintain healthy living. Various key companies are primarily focusing on launching and expanding their nutritional product portfolio to strengthen their position in the Asia Pacific nutraceuticals market . In June 2023, Steadfast Nutrition expanded its product portfolio by launching four new supplements to enhance athletic performance and increase muscle strength.
Asia Pacific Nutraceuticals Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Nutraceuticals Market Segmentation
The Asia Pacific nutraceuticals market is categorized into type, distribution channel, and country.
Based on type, the Asia Pacific nutraceuticals market is segmented into gr functional foods, functional beverages, and dietary supplements. The functional foods segment held the largest market share in 2023. The dietary supplements segment is further sub segmented into general wellness, sports nutrition, weight management, immune health, and others.
In terms of distribution channel, the Asia Pacific nutraceuticals market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, convenience stores, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific nutraceuticals market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific nutraceuticals market share in 2023.
Glanbia Plc, NOW Health Group Inc, Amway Corp, Nature's Bounty, Garden of Life LLC, Danone SA, GNC Holdings LLC, Quest Nutrition LLC, Kellanova, and Chobani LLC are among the leading companies operating in the Asia Pacific nutraceuticals market.