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市場調査レポート
商品コード
1683113

北米の栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Nutraceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 100 Pages
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2~3営業日
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北米の栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の栄養補助食品市場は予測期間中にCAGR 6.4%を記録する見込みです。

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栄養補助食品市場は、心臓病、神経変性、糖尿病、がん、高血圧、酸化ストレスによる病気などの予防や治療といった医療上の利点があるため、消費者の間で栄養補助食品に対する需要が急増していることが主な要因となっています。抗酸化物質、プロバイオティクス、多価不飽和脂肪酸を含み、肥満、心血管疾患、がん、コレステロール、関節炎、糖尿病などの健康問題の管理に役立ちます。個別化された栄養への嗜好の高まりも栄養補助食品市場の主要動向であり、市場成長をさらに刺激する可能性があります。個別化栄養の動向は、特に一般的な治療が有効でない腸関連の病状を持つ個人の間で拡大しています。

栄養食品とサプリメントの市場スペースは、多くの疾患の予防に役立つ生物活性化合物を含む食品に対する消費者の関心の高まりとともに爆発的に拡大しています。北米の消費者は、ライフスタイルを維持するために機能性食品を積極的に求めています。主要企業は、機能性食品に対する消費者の関心の高まりに乗じて、消費者志向の製品を革新し、高齢化社会、若年層、母親といった特定の層に向けて製品を販売しています。例えば、2022年2月、森永アメリカ社は米国でアスリート向けジェルドリンクの新ライン「チャージェル」の発売を発表しました。同社は、このドリンクは消費者に運動前のエネルギーを届けるのに役立ち、果汁、炭水化物、5種類の必須ビタミンB群をブレンドし、カフェインを一切含まないとしています。

北米の栄養補助食品市場動向

機能性食品とその植物活性成分の有効性の高まり

消費者の多くが健康と食生活の関連性を考えるようになり、健康増進のために機能性食品や飲食品に関心を寄せるようになっています。高血圧、肥満、糖尿病などの加齢に関連した疾患の発生率の増加や、生活習慣病に関連した死亡率の上昇が、病気を避けるために最適な栄養を摂取する健康的な生活習慣の採用拡大につながり、ひいてはこの地域における栄養補助食品の消費を牽引しています。カノーラ油、オート麦、オメガ3ミルク、サイリウム・リグニンなどの機能性食品は、心血管疾患の予防と治療に有益であることが証明されています。

北米ではベビーブーマー人口が急増しており、栄養補助食品の売上をさらに押し上げています。北米諸国における菜食主義の動向の高まりは、機能性食品や飲食品を製造するための植物性有効成分の需要を押し上げています。メーカーはまた、栄養補助食品にこれらの植物活性成分を分離・濃縮しています。

米国が突出した市場シェアを占める

米国は、予防ヘルスケアとセルフメディケーションに対する消費者の関心の高まりに加え、加齢に関連する症状を予防または緩和するための機能性食品や飲食品に対する高齢化人口の需要の増加により、北米地域における栄養補助食品の最大市場シェアを占めています。さらに、ヘルスケア支出の増加、消費者の可処分所得の増加、健康上の利点が証明されたことによる栄養補助食品に対する消費者の認識の変化が、市場の成長をさらに促進しています。

ミレニアル世代は、現在の健康を最適化し、将来の健康悪化を防ぐことに関心を持っています。そのため、栄養強化食品や飲食品を選ぶようになり、その結果、栄養補助食品の売上が増加しています。サプリメントや機能性食品を食生活に取り入れる女性が増えているのは、健康管理専門家の勧めによるものです。女性向け栄養補助食品の売上は、人口統計分野で大きなシェアを占めています。

北米の栄養補助食品産業の概要

北米の栄養補助食品市場は、国際的、国内的、国内的なプレーヤーが多数存在し、大きな市場シェアを争っているため、競合が激しいです。市場を運営する主要企業は、ペプシコ、ゼネラル・ミルズ、ネスレSA、ケロッグ・カンパニー、ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカなどです。大手企業は、製品革新、事業拡大、提携などの戦略を採用し、ブランドの存在感を高めています。さらに、高度な流通網は、様々な消費者ニーズに適した製品の範囲を拡大するために、メーカーに優位性を与えています。ニュートラシューティカルズ製品のメーカーは、消費者の健康とウェルネス製品への関心の高まりを利用し、市場に新製品を投入しています。例えば、2021年10月、韓国を拠点とするエナジードリンク・ブランドのバナノは、米国市場でエナジードリンクを発売しました。同社は、Bananoドリンクは100%バナナピューレに抗酸化作用と抗炎症作用で知られるクルクミンのような有効成分を注入して作られていると主張しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 機能性食品
      • シリアル
      • ベーカリー・菓子類
      • 乳製品
      • スナック菓子
      • その他の機能性食品
    • 機能性飲料
      • エネルギー飲料
      • スポーツドリンク
      • 強化ジュース
      • 乳製品・乳製品代替飲料
      • その他の機能性飲料
    • 栄養補助食品
      • ビタミン
      • ミネラル
      • 植物性食品
      • 酵素
      • 脂肪酸
      • タンパク質
      • その他栄養補助食品
  • 流通チャネル別
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
  • 地域別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc.
    • General Mills Inc.
    • Nestle SA
    • The Kellogg Company
    • Herbalife International of America Inc.
    • Nature's Bounty Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Amway Corp.
    • Abbott Laboratories
    • Red Bull GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50121

The North America Nutraceuticals Market is expected to register a CAGR of 6.4% during the forecast period.

North America Nutraceuticals - Market - IMG1

The nutraceuticals market is primarily driven by the surging demand for nutraceuticals among consumers owing to their medical benefits, such as preventing and curing heart disease, neurodegeneration, diabetes, cancer, hypertension, ailments caused due to oxidative stress, and others. They contain antioxidants, probiotics, and polyunsaturated fatty acids, which help in managing health issues like obesity, cardiovascular disease, cancer, cholesterol, arthritis, diabetes, and others. The growing preference for personalized nutrition is another key nutraceutical market trend, which may further stimulate market growth. The trend of personalized nutrition is growing, particularly among individuals with gut-related medical conditions, where generic treatment is not effective.

The nutritional food and supplement market space is exploding with growing consumer interest in foods containing bioactive compounds, which aid in preventing many diseases. North American consumers are actively seeking functional food products to maintain their lifestyles. Key players are capitalizing on the growing interest of consumers in functional food products, thus innovating consumer-oriented products and marketing their products to specific demographics, such as the aging population, young adults, and mothers. For instance, in February 2022, Morinaga America Inc. announced the launch of Chargel in the United States, a new line of Gel Drinks for athletes. The company claims that the drink helps deliver pre-workout energy to consumers and contains a blend of fruit juice, carbohydrates, and five essential B vitamins without any caffeine.

North America Nutraceutical Market Trends

Growing Efficacy of Functional Foods and their Botanical Active Ingredients

Consumers are getting inclined towards functional food and beverage products to improve their health as many are considering the link between health and diet. The increasing incidence of age-related disorders such as high blood pressure, obesity, diabetes, and others, and rising lifestyle disorders-related mortality, is leading to the growing adoption of a healthy lifestyle with optimum nutrition to avoid disease, in turn driving the consumption of nutraceuticals in the region. Functional foods such as canola oil, oats, omega-3 milk, and psyllium lignin have been proven beneficial in the prevention and treatment of cardiovascular diseases.

The rapidly increasing baby boomer population in North America is further driving the sales of nutraceutical products. The rising trend of veganism in North American countries is boosting the demand for botanical active ingredients to manufacture functional food and beverages. Manufacturers have also isolated and concentrated these active botanical ingredients in dietary supplements.

The United States holds a Prominent Market Share

The United States accounted for the largest market share for Nutraceuticals in the North American region owing to the rising interest of consumers in preventive healthcare and self-medication along with an increase in the aging population's demand for functional food and beverages to prevent or mitigate conditions related to aging. In addition, increasing healthcare spending, and rising consumer disposable income, coupled with changing consumer perception towards nutraceuticals due to their proven health benefits, is further propelling the growth of the market.

Millennials are concerned about optimizing their present health and preventing deteriorating health in the future. Thus, opting for fortified food and beverage products, which in turn increases the sales of nutraceuticals. The increasing number of women incorporating supplements and functional food in their diet is due to recommendations from health practitioners. Sales of women's nutraceutical products account for a significant share of the demographic sector.

North America Nutraceutical Industry Overview

The North American nutraceuticals market is highly competitive owing to the presence of a large number of international, national, and domestic players competing for a significant market share. The key players operating the in the market are PepsiCo Inc., General Mills Inc., Nestle SA, The Kellogg Company, and Herbalife International of America Inc., among others. The major players are adopting strategies such as product innovation, expansion, partnerships, and others to boost their brand presence. In addition, an advanced distribution network gives an upper edge to the manufacturers to expand their range of products suitable for various consumer needs. Manufacturers of nutraceutical products are capitalizing on the growing interest of consumers in health and wellness products and introducing new products in the market. For instance, in October 2021, Banano, a South Korea-based energy drink brand, launched its energy drinks in the US market. The company claims that the Banano drink is made from 100% banana puree infused with active ingredients like Curcumin, which is known for its antioxidant and anti-inflammatory properties.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Functional Food
      • 5.1.1.1 Cereal
      • 5.1.1.2 Bakery and Confectionery
      • 5.1.1.3 Dairy
      • 5.1.1.4 Snacks
      • 5.1.1.5 Other Functional Foods
    • 5.1.2 Functional Beverages
      • 5.1.2.1 Energy Drinks
      • 5.1.2.2 Sports Drinks
      • 5.1.2.3 Fortified Juice
      • 5.1.2.4 Dairy and Dairy Alternative Beverages
      • 5.1.2.5 Other Functional Beverages
    • 5.1.3 Dietary Supplements
      • 5.1.3.1 Vitamins
      • 5.1.3.2 Minerals
      • 5.1.3.3 Botanicals
      • 5.1.3.4 Enzymes
      • 5.1.3.5 Fatty Acids
      • 5.1.3.6 Proteins
      • 5.1.3.7 Other Dietary Supplements
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialty Stores
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Canada
    • 5.3.3 Mexico
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc.
    • 6.3.2 General Mills Inc.
    • 6.3.3 Nestle SA
    • 6.3.4 The Kellogg Company
    • 6.3.5 Herbalife International of America Inc.
    • 6.3.6 Nature's Bounty Inc.
    • 6.3.7 Pfizer Inc.
    • 6.3.8 Amway Corp.
    • 6.3.9 Abbott Laboratories
    • 6.3.10 Red Bull GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS