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市場調査レポート
商品コード
1765019
欧州の保険第三者機関市場の2031年予測-地域別分析-保険タイプ別、エンドユーザー別Europe Insurance Third-Party Administrator Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Insurance Type (Healthcare, Retirement Plans, Commercial General Liability Insurers, and Other Insurance Types) and End User (Large Enterprises and SMEs) |
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欧州の保険第三者機関市場の2031年予測-地域別分析-保険タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2025年04月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即納可能
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欧州の保険第三者機関市場は、2023年に523億669万米ドルと評価され、2031年には994億774万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは8.4%を記録すると推定されます。
保険金請求の複雑化が欧州の保険第三者機関市場を牽引
保険におけるクレーム管理とは、保険契約者から請求された保険金を処理し、解決する体系的なプロセスを指します。保険産業におけるこの重要な仕事には、最初の保険金請求から最終的な決済または拒否まで、すべての処理が含まれます。保険金請求の決済は、保険契約者が受けるべき補償やその他の給付金を確実に受け取るために必要です。保険契約には複数タイプがあり、それぞれ補償限度額、免責金額、免責事項が異なるため、企業経営者は保険金請求の交渉に苦慮することがあります。さらに、保険金請求手続きの遅延、口論、拒否に悩まされる人も少なくないです。保険金請求手続きは、広範な文書化、保険アジャスターとのコミュニケーション、特定の期日の遵守を必要とするため、困難な場合があります。クレームの徹底的な文書化には、証拠の収集、確認者の証言、その他適切な詳細が含まれます。大損害や不正の疑いがある複雑なクレームを評価するために調査員が雇われることもあります。請求の開始、鑑定、調整、最終的な和解は請求プロセスにおける典型的な段階です。各段階は非常に重要であり、正確な文書化と保険会社との話し合いが必要となります。
保険産業は規制が厳しく、複数の州と連邦規則に準拠する必要があり、困難な場合があります。第三者管財人は保険金請求の解決に重要な役割を果たします。保険契約者に代わって保険契約や保険金請求を管理する重要な役割を担っています。第三者管財人の主要責任は、保険契約者と保険会社との間の保険金請求決済プロセスにおいて、保険契約者を支援することです。このプロセスは、保険契約者が保険会社に保険金請求を報告することから始まる。保険番号、事故の詳細、連絡先などの重要なデータを取得する必要があります。さまざまな第三者保険会社が、保険金請求を簡素化する統合ソリューションによる保険金請求管理を提供しています。2021年12月、CorVel CorporationはCogencyIQを発表しました。人工知能と予測分析を活用した同社の製品は、リスク機関とクレーム担当者に実用的な洞察とソリューションを記載しています。CogencyIQは、CorVelの統合クレーム管理技術であるCareMC Edgeとシームレスに連携し、大量のデータを分析し、複雑なクレームをナビゲートするために必要なツールを備えた包括的なソリューションを顧客に記載しています。このように、保険金請求の複雑化が進むにつれ、第三者機関のニーズが高まっており、これが市場成長の原動力となっています。
欧州の保険第三者機関市場概要
ドイツ、フランス、英国、イタリア、ロシア、その他の欧州のが、欧州の保険第三者機関市場の成長に大きく貢献しています。世界のマクロ経済の不確実性と、英国と欧州の連合の保険会社に対するコスト圧力が、欧州の不利な経済状況を招いています。そのため、保険会社はコスト削減のために裁量的支出の削減に注力しています。しかし、長期的な利益を得るために、デジタルトランスフォーメーションやアウトソーシングを取り入れる傾向にあります。エベレストグループの生命保険・年金保険(L& A)BPSとPEAK Matrix Assessment 2023によると、保険会社は業務のアウトソーシングを選択し、欧州ので事業展開する保険サードパーティ・アドミニストレイタに大きなビジネス機会をもたらしています。さらに、保険会社は、変化する顧客の嗜好と満足度に対応するため、エンドツーエンドのソリューションを広く採用しています。
欧州の保険第三者機関市場の収益と2031年までの予測(金額)
欧州の保険第三者機関市場のセグメンテーション
欧州の保険第三者機関市場は、保険タイプ、エンドユーザー、国によって区分されます。
保険タイプ別に見ると、欧州の保険第三者機関市場はヘルスケア、退職年金、商業賠償責任保険会社、その他に区分されます。2023年にはヘルスケアセグメントが最大の市場シェアを占めています。
エンドユーザーの観点では、欧州の保険第三者機関市場は大企業と中小企業に二分されます。2023年には大企業セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
国別では、欧州の保険第三者機関市場は、英国、ドイツ、フランス、イタリア、ロシア、その他の欧州のに区分されます。2023年の欧州の保険第三者機関市場シェアは英国が圧倒的でした。
Sedgwick、Crawford and Company、Charles Taylor Limited、ExlService Holdings, Inc、Arthur J Gallagher & Co、Meritain Health、and Chubb Ltdは、欧州の保険第三者機関市場で事業を展開する主要企業の一部です。
The Europe insurance third-party administrator market was valued at US$ 52,306.69 million in 2023 and is expected to reach US$ 99,407.74 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 8.4% from 2023 to 2031.
Growing Complexity of Insurance Claims Drives Europe Insurance Third-Party Administrator Market
Claims management in insurance refers to the systematic process of handling and settling insurance claims filed by policyholders. This crucial job in the insurance industry involves handling everything from the initial claim filing to the ultimate payout or denial. Insurance claim settlement is required to ensure that policyholders receive the compensations and other benefits they are entitled to. There are multiple types of insurance policies available with their specific coverage limits, deductibles, and exclusions; therefore, business owners may struggle to negotiate insurance claims. Moreover, a large number of individuals suffer delays, arguments, and denial in the claim process. The claims process can be difficult since it requires extensive documentation, communication with insurance adjusters, and adherence to specific dates. A thorough documentation of the claim includes gathering evidence, witness statements, and any other pertinent details. Investigators may also be hired to evaluate complex claims involving big losses or alleged fraud. Claim commencement, appraisal, adjustment, and final settlement are typical stages in the claim process. Each level is critical, necessitating precise documentation and discussions with insurance companies.
The insurance industry is highly regulated, and need to comply with multiple state and federal rules can be difficult. Third-party administrators play a vital role in settling insurance claims. They play a crucial role in administering insurance policies and claims on behalf of policyholders. The primary responsibility of any third-party administrator is to help policyholders during the claim settlement process between the policyholder and the insurer. This process begins when policyholders report their claims to the insurance company. It entails obtaining critical data such as the insurance number, incident details, and contact information. Various third-party administrators are offering claim management with integrated solutions to simplify claim management. In December 2021, CorVel Corporation launched CogencyIQ. Leveraging artificial intelligence and predictive analytics, its products offer actionable insights and solutions for risk managers and claims professionals. CogencyIQ works seamlessly with CorVel's integrated claims management technology, CareMC Edge, to provide a comprehensive solution for customers with the tools needed to analyze large data volumes and navigate complex claims. Thus, the burgeoning complexity of insurance claims creates a need for third-party administrators, which is driving the growth of the market.
Europe Insurance Third-Party Administrator Market Overview
Germany, France, the UK, Italy, Russia, and the Rest of Europe are among the key contributors to the growth of the Europe insurance third-party administrator market. Global macroeconomic uncertainties and cost pressure on insurance carriers across the UK and the European Union have led to unfavorable economic conditions in Europe. Therefore, insurers focus on cutting down discretionary spending to save costs. However, they are inclined toward embracing digital transformation and outsourcing practices to gain long-term benefits. According to Everest Group Life and Annuities (L&A) Insurance BPS and PEAK Matrix Assessment 2023, insurance companies opting to outsource their tasks create huge opportunities for the insurance third-party administrators operating in Europe. Moreover, insurance carriers are widely adopting end-to-end solutions to cater to changing customer preferences and satisfaction.
Europe Insurance Third-Party Administrator Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Europe Insurance Third-Party Administrator Market Segmentation
The Europe insurance third-party administrator market is segmented based on insurance type, end users, and country.
Based on insurance type, the Europe insurance third-party administrator market is segmented into healthcare, retirement plans, commercial general liability insurers, and other insurance types. The healthcare segment held the largest market share in 2023.
In terms of end users, the Europe insurance third-party administrator market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger market share in 2023.
Based on country, the Europe insurance third-party administrator market is segmented into the UK, Germany, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe insurance third-party administrator market share in 2023.
Sedgwick; Crawford and Company; Charles Taylor Limited; ExlService Holdings, Inc; Arthur J Gallagher & Co; Meritain Health; and Chubb Ltd are some of the leading players operating in the Europe insurance third-party administrator market.