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市場調査レポート
商品コード
1713252
オンサイト予防医療:市場規模と予測 (2021~2031年)、世界・地域シェア、動向、成長機会 - 分析範囲 (サービスの種類別、運営モデル別、地域別)On-Site Preventive Care Market Size and Forecast 2021 - 2031, Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Service Type, Management Model and Geography |
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オンサイト予防医療:市場規模と予測 (2021~2031年)、世界・地域シェア、動向、成長機会 - 分析範囲 (サービスの種類別、運営モデル別、地域別) |
出版日: 2025年03月20日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即納可能
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オンサイト予防医療市場は、2024年の116億7,000万米ドルから2031年には183億6,000万米ドルに達すると予測され、2025~2031年のCAGRは6.7%と予測されます。市場成長を促進する主な要因としては、医療費や保険金請求の削減への注目の高まり、ストレスや欠勤を減らすための企業のウェルネスプログラムの増加などが挙げられます。さらに、企業による戦略的イニシアチブは、予測期間中に市場を押し上げる可能性が高いです。しかし、プログラムの実施に関するコスト面の懸念が市場の阻害要因となっています。
不健康な職場環境は全国的に増加しており、多くの従業員の生活に影響を与えています。長時間労働、座りっぱなしの職場環境、プレッシャーのかかる仕事などが原因で、ストレスやメンタルヘルス問題など、職場に関連する症状が増加しています。ストレスを抱えた従業員がいると、技術革新が低下し、雇用者ブランドが低下し、労働効率が低下します。こうした状況は従業員の幸福に影響を与えるだけでなく、欠勤や生産性の低下にもつながるため、主要企業はこうした問題を軽減するための予防医療ソリューションを求めています。
欠勤率の増加と人的資源管理コストは経済に影響を与えます。ウェルビーイング・ソリューション・プロバイダーであるワークプレイス・オプションズのデータによると、米国では欠勤率が2021年の3.2%から2022年には6%以上に急増します。さらに、2022年1月には約780万人の労働者が病気、怪我、医療上の問題や予定が理由で欠勤しています。欠勤率の上昇は、雇用主や政府にとって生産性の持続的な低下につながる懸念が高まっています。欠勤によるコストは、直接的な給与コストに加え、欠勤した従業員の仕事をカバーするための同僚への残業代や、欠勤をカバーするための臨時従業員への支払いといった間接的なコストに上乗せされるため、企業の医療費負担を増大させることになります。健康な従業員は、生産性が高く、意欲的で、存在感があります。オンサイト予防医療は、欠勤の減少、医療関連の中断の減少、従業員満足度の向上につながり、企業全体の業績と収益成長にプラスの影響を与えます。組織は、従業員の福利厚生を向上させるため、オンサイト予防医療プログラムを採用しています。雇用主は、従業員の健康維持と欠勤率の低下を支援する予防的サービスを提供するオンサイト診療を提供するようになってきています。
ストレス、不安、うつ病などのメンタルヘルス疾患は、職場の生産性に重大なリスクをもたらします。多くの雇用主は、従業員の健康状態を改善し、生産性を向上させ、欠勤を減らすために、従業員のオンサイト予防医療プログラム(ウェルネスプログラム)にますます力を入れるようになってきています。オンサイト予防医療の提供は、こうしたプログラムの重要な要素です。例えば、グーグルは、従業員にオンサイト医療サービスやストレス解消プログラムを提供することで、健康とウェルネスを企業文化に組み込んでいます。2024年11月にVorecolの記事で発表されたように、American Journal of Health Promotionに掲載された研究では、健康とウェルネスのイニシアチブを持つ企業は、従業員の満足度とエンゲージメントの改善とともに、欠勤率が平均28%減少したと報告されています。同様に、グーグルのメンタルヘルス・デイズ・イニシアチブは、従業員が心の健康のために特別な休暇を取れるようにするもので、国立労働安全衛生研究所の研究によると、このようなプログラムは欠勤率を30%も減らすことができるといいます。
職場のウェルネス・プログラムは、健康を促進するための費用対効果の高い方法です。ウェルネス・プログラムは、欠勤率の減少、定着率の向上、企業文化の改善を目の当たりにする雇用主にとって、幸福で健康的な労働力をもたらします。従業員のウェルネスと業績の間には、ポジティブな関係があります。KFF(Kaiser Family Foundation)によるEmployer Health Benefits 2020の調査によると、2020年の時点で、大企業のうちほとんどの雇用主(81%)が何らかの職場ウェルネスプログラムを提供しています。さらに、米国のランド研究所による雇用者調査報告書によると、米国の雇用者の50%がウェルネス・イニシアチブを推進しており、大規模な雇用者では、ウェルネス・スクリーニング活動、健康リスクの特定、リスクの軽減と健康的なライフスタイルの促進を含むトップレベルのウェルネス・プログラムを実施しています。米国でウェルネス・プログラムを実施している雇用主の72%は、スクリーニング活動と介入支援を組み合わせてプログラムを実質化しています。また、ランド研究所による雇用主調査のデータによると、雇用主は職場のウェルネス・プログラムを通じて従業員に予防的介入を指示しており、ウェルネス・プログラムを提供している雇用主の80%が、既存の健康リスクを特定するためのスクリーニング・プログラムを従業員に提供しています。
このように、ストレスや欠勤を減らすための企業ウェルネス・プログラムの増加が、米国のオンサイト予防医療市場の成長を後押ししています。
企業別分析では、製品ポートフォリオ(製品満足度、製品特徴、可用性)、最近の市場動向(企業合併・買収 (M&A)、新製品の発売と強化、投資と資金調達、受賞、合意、提携、認識、拡大)、および競合情勢のより良い意思決定と理解を助ける地域的存在に基づいて、オンサイト予防医療市場を評価し、分類します。本レポートでは、世界のオンサイト予防医療市場における主要ベンダーの最近の重要な動向と革新について深く調査しています。主要市場プレイヤーは、Premise Health Holding Corp、Medcor Inc、Concentra Inc、OccuMed、Marathon Health, LLC、United HealthCare Services, Inc、Mobile-Med Work Health Solutions, Inc、The Cigna Group、My Health Onsite、ProgressiveHealthです。
オンサイト予防医療市場は、製品別に急性期医療、慢性疾患管理、ウェルネス・コーチング、栄養管理、診断・スクリーニング、その他に区分されます。2024年には、ウェルネスとコーチング、セグメントが市場で最大のシェアを占めました。管理モデルに基づいて、オンサイト予防医療市場は、外部委託管理モデル、社内管理、ハイブリッド管理モデルに区分されます。2024年には、アウトソーシング型管理モデルが市場で最大シェアを占めています。
オンサイト予防医療市場で事業を展開する企業は、さまざまな有機的・無機的戦略を採用しています。有機的戦略には主に、製品発売や製品承認が含まれます。市場で見られる無機的成長戦略には、買収、提携、パートナーシップなどがあります。これらの成長戦略により、市場参入企業は事業を拡大し、地理的プレゼンスを高めるとともに、市場全体の成長に貢献することができます。さらに、買収や提携などの戦略は、顧客基盤を強化し、製品ポートフォリオを拡大するのに役立っています。オンサイト予防医療市場における主要企業の重要な発展の一部を以下に示します。
2025年1月、米国の産業医学のリーダーであるコンセントラは、テキサス州ノースレイクに新しい医療センターを開設すると発表しました。医療センター「コンセントラ・ノースレイク・アライアンス」は、IH35W 18303, Northlake, Texas 76262という好立地にあります。
The On-Site Preventive Care Market is expected to reach US$ 18.36 billion by 2031 from US$ 11.67 billion in 2024; the market is estimated to grow at a CAGR of 6.7% during 2025-2031. Major factors driving the market growth include rising focus on reducing healthcare costs and claims and increasing corporate wellness programs for reducing stress and absenteeism. Further, strategic initiatives by companies are likely to boost the market during the forecast period. However, cost concerns regarding implementation of programs among the market deterrents.
The unhealthy work environment is rising across the country, affecting the lives of many employees. Workplace-associated conditions such as stress and mental health issues are rising due to long working hours, sedentary work environments, and high-pressure job demands. The presence of stressed employees results in reduced innovation, negative employer brand, and low worker efficiency. These conditions not only affect employee well-being but also lead to absenteeism and decreased productivity, prompting companies to seek preventive care solutions to mitigate these issues.
The increasing absenteeism rate and human resource management costs impact the economy. The rate of absences increases rapidly from 3.2% in 2021 to over 6% in 2022 in the US, as per the data from wellbeing solutions provider Workplace Options. Additionally, about 7.8 million workers missed work because of an illness, injury, or medical problem or appointment, in January 2022. The rising absenteeism rates are increasing concern for employers and governments, leading to a persistent slowdown in productivity. The cost of absences can add up to direct payroll costs and indirect costs, such as overtime for co-workers covering the work of absent employees or payment for temporary workers to cover the absence, thus increasing healthcare costs for the company. A healthier workforce is more productive, engaged, and present. On-site preventive care leads to reduced absenteeism, lower healthcare-related interruptions, and increased employee satisfaction, positively impacting overall company performance and revenue growth. Organizations are adopting on-site preventive care programs to improve employee well-being. Employers are increasingly offering on-site clinics that provide preventive services to help employees stay healthy and reduce absenteeism.
Mental health conditions, such as stress, anxiety, and depression, pose significant risks to workplace productivity. Many employers are increasingly focusing on employee on-site preventive care programs (wellness programs) to improve employee well-being, increase productivity, and reduce absenteeism. Offering on-site preventive care is a key component of these programs. For example, Google integrated health and wellness into its corporate culture by providing employees accessing on-site healthcare services and stress-relief programs. As published in Vorecol's article in November 2024, a study found in the American Journal of Health Promotion reported that companies with health and wellness initiatives experienced an average 28% reduction in absenteeism, along with improvements in employee satisfaction and engagement. Similarly, Google's Mental Health Days initiative allows employees to take dedicated time off for their mental well-being, and a study from the National Institute for Occupational Safety and Health suggests that such programs can reduce absenteeism by as much as 30%.
Workplace wellness programs are a cost-effective way to promote health. Wellness programs yield a happy, healthy workforce for the employer that witnesses decreased absenteeism rates, increased retention, and improved company culture. There is a positive connection between employee wellness and business performance. As per the Employer Health Benefits 2020 survey by KFF (Kaiser Family Foundation), among large companies, most employers (81%) offered some type of workplace wellness program, as of 2020. Additionally, according to the RAND Employer Survey report for the US, 50% of employers in the country are promoting wellness initiatives, and larger employers have top-level wellness programs, which often include wellness screening activities, identifying health risks, and interventions reducing risks and promoting healthy lifestyles. 72% of the employers offering wellness programs in the US substantiate their programs by combining screening activities and intervention support. The RAND Employer Survey data also states that employers direct their employees toward preventive intervention through workplace wellness programs, and 80% of employers offering wellness programs arrange screening programs for their employees for the primary identification of existing health risks.
Thus, increasing corporate wellness programs to reduce stress and absenteeism propels the US on-site preventive care market growth.
The comparative company analysis evaluates and categorizes the on-site preventive care market based on product portfolio (product satisfaction, product features, and availability), recent market developments (merger & acquisition, new product launch & enhancement, investment & funding, award, agreement, collaboration, & partnership, recognition, and expansion), and geographic presence that aids better decision-making and understanding of the competitive landscape. The report profoundly explores the recent significant developments and innovations by the leading vendors in the global on-site preventive care market. The key market players are Premise Health Holding Corp, Medcor Inc, Concentra Inc, OccuMed, Marathon Health, LLC, United HealthCare Services, Inc., Mobile-Med Work Health Solutions, Inc., The Cigna Group, My Health Onsite, ProgressiveHealth
Based on product, the on-site preventive care market is segmented into acute care, chronic disease management, wellness and coaching, nutrition management, diagnostic and screening, others. In 2024, the wellness and coaching, segment held the largest share of the market. Based on management model, the on-site preventive care market is segmented into outsourced management model, in-house management, hybrid management model. In 2024, the outsourced management model segment held the largest share of the market.
Various organic and inorganic strategies are adopted by companies operating in the on-site preventive care market. The organic strategies mainly include product launches and product approvals. Inorganic growth strategies witnessed in the market are acquisitions, collaboration, and partnerships. These growth strategies allow the market players to expand their businesses and enhance their geographic presence, along with contributing to the overall market growth. Furthermore, strategies such as acquisitions and partnerships helped strengthen their customer base and extend their product portfolios. A few of the significant developments by key players in the on-site preventive care market are listed below.
In January 2025, Concentra, the nation's leader in occupational medicine, announced the opening of a new medical center in Northlake, Texas. The medical center, Concentra Northlake Alliance, is conveniently located at 18303 IH35W, Northlake, Texas 76262.