市場調査レポート
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1666218

米国のオンサイト予防ケアの市場規模と予測(2021年~2031年)、国別シェア、動向、成長機会分析:サービスタイプ別、管理モデル別、地域別

US On-Site Preventive Care Market Size and Forecast 2021 - 2031, Country Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Service Type, Management Model, and Geography


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米国のオンサイト予防ケアの市場規模と予測(2021年~2031年)、国別シェア、動向、成長機会分析:サービスタイプ別、管理モデル別、地域別
出版日: 2025年02月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 71 Pages
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  • 目次
概要

オンサイト予防ケア市場は、2024年の44億6,000万米ドルから、2031年までには69億2,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年のCAGRは6.5%と予測されます。市場成長を促進する主な要因としては、ヘルスケアコストや保険金請求の削減への注目の高まり、ストレスや欠勤を減らすための企業のウェルネスプログラムの増加などが挙げられます。さらに、企業による戦略的イニシアチブは、予測期間中に市場を押し上げる可能性が高いです。しかし、プログラムの実施に関するコスト面の懸念が市場の抑制要因となっています。

不健康な職場環境は全国的に増加しており、多くの従業員の生活に影響を与えています。長時間労働、座りっぱなしの職場環境、プレッシャーのかかる仕事などが原因で、ストレスやメンタルヘルス問題など、職場に関連する症状が増加しています。ストレスを抱えた従業員がいると、技術革新が低下し、雇用者ブランドが低下し、労働効率が低下します。こうした状況は従業員の幸福に影響を与えるだけでなく、欠勤や生産性の低下にもつながるため、主要企業はこうした問題を軽減するための予防医療ソリューションを求めています。

欠勤率の増加と人的資源管理コストは経済に影響を与えます。ウェルビーイング・ソリューション・プロバイダーであるWorkplace Optionsのデータによると、米国では欠勤率が2021年の3.2%から2022年には6%以上に急増します。さらに、2022年1月には約780万人の労働者が病気、怪我、医療上の問題や予定が理由で欠勤しています。欠勤率の上昇は、雇用主や政府にとって懸念を増大させ、生産性の持続的な鈍化につながっています。欠勤によるコストは、直接的な給与コストに加え、欠勤した従業員の仕事をカバーするための同僚への残業代や、欠勤をカバーするための臨時従業員への支払いといった間接的なコストに上乗せされるため、企業のヘルスケアコストを増大させることになります。健康な従業員は、生産性が高く、意欲的で、存在感があります。オンサイト予防ケアは、欠勤の減少、ヘルスケア関連の中断の減少、従業員満足度の向上につながり、企業全体の業績と収益成長にプラスの影響を与えます。組織は、従業員の福利厚生を向上させるため、オンサイト予防ケアプログラムを採用しています。雇用主は、従業員の健康維持と欠勤率の低減を支援する予防サービスを提供するオンサイトクリニックを提供するようになってきています。

ストレス、不安、うつ病などのメンタルヘルス疾患は、職場の生産性に重大なリスクをもたらします。多くの雇用主は、従業員の健康状態を改善し、生産性を向上させ、欠勤を減らすために、従業員のオンサイト予防ケアプログラム(ウェルネスプログラム)にますます力を入れるようになってきています。オンサイト予防ケアの提供は、こうしたプログラムの重要な要素です。例えば、Googleは、従業員がオンサイトヘルスケアサービスやストレス解消プログラムを利用できるようにすることで、健康とウェルネスを企業文化に組み込んでいます。2024年11月にVorecolの記事で発表されたように、American Journal of Health Promotionに掲載された研究では、健康とウェルネスのイニシアチブを持つ企業は、従業員の満足度とエンゲージメントの改善とともに、欠勤率が平均28%減少したと報告されています。同様に、Googleのメンタルヘルス・デイズ・イニシアチブは、従業員が心の健康のために特別な休暇を取れるようにするもので、国立労働安全衛生研究所の研究によると、このようなプログラムは欠勤率を30%も減らすことができるといいます。

職場のウェルネスプログラムは、健康増進のための費用対効果の高い方法です。ウェルネスプログラムは、欠勤率の減少、定着率の向上、企業文化の改善を目の当たりにする雇用主にとって、幸福で健康的な労働力をもたらします。従業員のウェルネスと業績の間には、ポジティブな関係があります。KFF(Kaiser Family Foundation)によるEmployer Health Benefits 2020の調査によると、2020年の時点で、大企業のうちほとんどの雇用主(81%)が何らかの職場ウェルネスプログラムを提供しています。さらに、米国のランド研究所による雇用者調査報告書によると、米国の雇用者の50%がウェルネスイニシアチブを推進しており、大規模な雇用者では、ウェルネススクリーニング活動、健康リスクの特定、リスクの軽減と健康的なライフスタイルの促進を含むトップレベルのウェルネスプログラムを実施しています。米国でウェルネスプログラムを実施している雇用主の72%は、スクリーニング活動と介入支援を組み合わせてプログラムを実質化しています。また、ランド大学の雇用主調査のデータによると、雇用主は職場のウェルネスプログラムを通じて従業員に予防的介入を指示しており、ウェルネスプログラムを提供している雇用主の80%が、既存の健康リスクの主要な特定を目的としたスクリーニング・プログラムを従業員に手配しています。

このように、ストレスや欠勤を減らすための企業ウェルネスプログラムの増加が、米国のオンサイト予防ケア市場の成長を後押ししています。

競合企業別分析は、製品ポートフォリオ(製品満足度、製品特徴、可用性)、最近の市場動向(合併買収、新製品の発売と強化、投資と資金調達、受賞、合意、提携、認識、拡大)、および競合情勢のより良い意思決定と理解を助ける地域的存在に基づいて、オンサイト予防ケア市場を評価し、分類します。本レポートでは、オンサイト予防ケア市場における主要ベンダーの最近の重要な動向と革新について深く調査しています。主な市場参入企業は、Premise Health Holding Corp、Medcor Inc、Concentra Inc、OccuMed、Marathon Health, LLC、United HealthCare Services, Inc、Mobile-Med Work Health Solutions, Inc、The Cigna Group、My Health Onsite、ProgressiveHealthなどです。

サービスタイプ別に見ると、訪問型予防医療市場は、急性期医療、慢性疾患管理、ウェルネス・コーチング、栄養管理、診断・スクリーニング、その他に区分されます。2024年には、ウェルネス・コーチングセグメントが市場で最大のシェアを占めました。管理モデルに基づくと、オンサイト予防ケア市場はアウトソーシング管理モデル、施設内管理モデル、ハイブリッド管理モデルに区分されます。2024年には、アウトソーシング管理モデル部門が市場で最大のシェアを占めています。

オンサイト予防ケア市場で事業を展開する企業は、さまざまな有機的・無機的戦略を採用しています。有機的戦略には主に、製品発売や製品承認が含まれます。無機的な成長戦略としては、買収、提携、パートナーシップなどが挙げられます。これらの成長戦略により、市場プレーヤーは事業を拡大し、地理的プレゼンスを高めるとともに、市場全体の成長に貢献することができます。さらに、買収や提携などの戦略は、顧客基盤を強化し、製品ポートフォリオを拡大するのに役立っています。オンサイト予防ケア市場の主要企業による重要な発展のいくつかを以下に示します。

2023年8月、Marathon Healthは、オンサイトおよびニアサイト専門の診療所グループであるCerner Workforce Health Solutions(WHS)の買収を発表しました。この買収により、Marathonの事業範囲は拡大し、独自のポピュレーションヘルスモデルを、より多くの雇用主、拠点、会員に提供することが可能になります。この買収は2023年8月1日に完了しました。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な洞察

第3章 調査手法

  • 2次調査
  • 1次調査
    • 仮説の策定
    • マクロ経済要因分析
    • 基礎数値の開発
    • データの三角測量
    • 国レベルのデータ

第4章 米国のオンサイト予防ケア市場情勢

  • PEST分析

第5章 米国のオンサイト予防ケア市場-主な市場力学

  • 米国のオンサイト予防ケア市場-主な市場力学
  • 市場促進要因
    • ヘルスケアコストとクレーム削減への注目の高まり
    • ストレスと欠勤を減らすための企業ウェルネスプログラムの増加
  • 市場抑制要因
    • プログラム実施に関するコスト懸念
  • 市場機会
    • 戦略的取り組み:企業別
  • 今後の動向
    • AIとML技術の統合
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 米国のオンサイト予防ケア市場分析

  • 米国のオンサイト予防ケア市場収益、2021年~2031年
  • 米国のオンサイト予防ケア市場予測・分析

第7章 米国のオンサイト予防ケア市場分析:サービスタイプ別

  • 急性期ケア
  • 慢性疾患管理
  • ウェルネス・コーチング
  • 栄養管理
  • 診断・スクリーニング
  • その他

第8章 米国のオンサイト予防ケア市場分析:管理モデル別

  • 外部委託管理モデル
  • インハウス経営
  • ハイブリッド経営モデル

第9章 業界情勢

  • 市場イニシアティブ
  • 合併と買収

第10章 企業プロファイル

  • Premise Health Holding Corp
  • Medcor Inc
  • Concentra Inc
  • OccuMed
  • Marathon Health, LLC
  • United HealthCare Services, Inc.
  • Mobile-Med Work Health Solutions, Inc.
  • The Cigna Group
  • My Health Onsite
  • ProgressiveHealth

第11章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. US On-site Prevention Care Market Segmentation
  • Table 2. US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Table 3. US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million) - by Service Type
  • Table 4. US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million) - by Management Model
  • Table 5. Glossary of Terms, US On-Site Preventive Care Market

List Of Figures

  • Figure 1. US On-site Prevention Care Market Segmentation, by Country
  • Figure 2. PEST Analysis
  • Figure 3. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 4. US On-site Prevention Care Market Revenue (US$ Million), 2021-2031
  • Figure 5. US On-site Prevention Care Market Share (%) - by Service Type, 2024 and 2031
  • Figure 6. Acute Care: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 7. Chronic Disease Management: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 8. Wellness and Coaching: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 9. Nutrition Management: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 10. Diagnostic and Screening: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 11. Others: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 12. US On-site Prevention Care Market Share (%) - by Management Model, 2024 and 2031
  • Figure 13. Outsourced Management Model: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 14. In-House Management: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • Figure 15. Hybrid Management Model: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
目次
Product Code: TIPRE00039851

The On-Site Preventive Care Market is expected to reach US$ 6.92 billion by 2031 from US$ 4.46 billion in 2024; the market is estimated to grow at a CAGR of 6.5% during 2024-2031. Major factors driving the market growth include rising focus on reducing healthcare costs and claims and increasing corporate wellness programs for reducing stress and absenteeism. Further, strategic initiatives by companies are likely to boost the market during the forecast period. However, cost concerns regarding implementation of programs among the market deterrents.

The unhealthy work environment is rising across the country, affecting the lives of many employees. Workplace-associated conditions such as stress and mental health issues are rising due to long working hours, sedentary work environments, and high-pressure job demands. The presence of stressed employees results in reduced innovation, negative employer brand, and low worker efficiency. These conditions not only affect employee well-being but also lead to absenteeism and decreased productivity, prompting companies to seek preventive care solutions to mitigate these issues.

The increasing absenteeism rate and human resource management costs impact the economy. The rate of absences increases rapidly from 3.2% in 2021 to over 6% in 2022 in the US, as per the data from wellbeing solutions provider Workplace Options. Additionally, about 7.8 million workers missed work because of an illness, injury, or medical problem or appointment, in January 2022. The rising absenteeism rates are increasing concern for employers and governments, leading to a persistent slowdown in productivity. The cost of absences can add up to direct payroll costs and indirect costs, such as overtime for co-workers covering the work of absent employees or payment for temporary workers to cover the absence, thus increasing healthcare costs for the company. A healthier workforce is more productive, engaged, and present. On-site preventive care leads to reduced absenteeism, lower healthcare-related interruptions, and increased employee satisfaction, positively impacting overall company performance and revenue growth. Organizations are adopting on-site preventive care programs to improve employee well-being. Employers are increasingly offering on-site clinics that provide preventive services to help employees stay healthy and reduce absenteeism.

Mental health conditions, such as stress, anxiety, and depression, pose significant risks to workplace productivity. Many employers are increasingly focusing on employee on-site preventive care programs (wellness programs) to improve employee well-being, increase productivity, and reduce absenteeism. Offering on-site preventive care is a key component of these programs. For example, Google integrated health and wellness into its corporate culture by providing employees accessing on-site healthcare services and stress-relief programs. As published in Vorecol's article in November 2024, a study found in the American Journal of Health Promotion reported that companies with health and wellness initiatives experienced an average 28% reduction in absenteeism, along with improvements in employee satisfaction and engagement. Similarly, Google's Mental Health Days initiative allows employees to take dedicated time off for their mental well-being, and a study from the National Institute for Occupational Safety and Health suggests that such programs can reduce absenteeism by as much as 30%.

Workplace wellness programs are a cost-effective way to promote health. Wellness programs yield a happy, healthy workforce for the employer that witnesses decreased absenteeism rates, increased retention, and improved company culture. There is a positive connection between employee wellness and business performance. As per the Employer Health Benefits 2020 survey by KFF (Kaiser Family Foundation), among large companies, most employers (81%) offered some type of workplace wellness program, as of 2020. Additionally, according to the RAND Employer Survey report for the US, 50% of employers in the country are promoting wellness initiatives, and larger employers have top-level wellness programs, which often include wellness screening activities, identifying health risks, and interventions reducing risks and promoting healthy lifestyles. 72% of the employers offering wellness programs in the US substantiate their programs by combining screening activities and intervention support. The RAND Employer Survey data also states that employers direct their employees toward preventive intervention through workplace wellness programs, and 80% of employers offering wellness programs arrange screening programs for their employees for the primary identification of existing health risks.

Thus, increasing corporate wellness programs to reduce stress and absenteeism propels the US on-site preventive care market growth.

The comparative company analysis evaluates and categorizes the on-site preventive care market based on product portfolio (product satisfaction, product features, and availability), recent market developments (merger & acquisition, new product launch & enhancement, investment & funding, award, agreement, collaboration, & partnership, recognition, and expansion), and geographic presence that aids better decision-making and understanding of the competitive landscape. The report profoundly explores the recent significant developments and innovations by the leading vendors in the on-site preventive care market. The key market players are Premise Health Holding Corp, Medcor Inc, Concentra Inc, OccuMed, Marathon Health, LLC, United HealthCare Services, Inc., Mobile-Med Work Health Solutions, Inc., The Cigna Group, My Health Onsite, ProgressiveHealth

Based on service type, the on-site preventive care market is segmented into acute care, chronic disease management, wellness and coaching, nutrition management, diagnostic and screening, and others. In 2024, the wellness and coaching, segment held the largest share of the market. Based on management model, the On-Site Preventive Care Market is segmented into outsourced management model, in-house management, and hybrid management model. In 2024, the outsourced management model segment held the largest share of the market.

Various organic and inorganic strategies are adopted by companies operating in the On-Site Preventive Care Market. The organic strategies mainly include product launches and product approvals. Inorganic growth strategies witnessed in the market are acquisitions, collaboration, and partnerships. These growth strategies allow the market players to expand their businesses and enhance their geographic presence, along with contributing to the overall market growth. Furthermore, strategies such as acquisitions and partnerships helped strengthen their customer base and extend their product portfolios. A few of the significant developments by key players in the On-Site Preventive Care Market are listed below.

In August 2023, Marathon Health announced the acquisition of Cerner Workforce Health Solutions (WHS), a group of dedicated onsite and near-site health clinics. The acquisition expands Marathon's footprint, accelerating the reach of its unique population health model to more employers, locations, and members. The transaction closed on August 1, 2023.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights

3. Research Methodology

  • 3.1 Secondary Research
  • 3.2 Primary Research
    • 3.2.1 Hypothesis formulation:
    • 3.2.2 Macro-economic factor analysis:
    • 3.2.3 Developing base number:
    • 3.2.4 Data Triangulation:
    • 3.2.5 Country level data:

4. US On-site Prevention Care Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 PEST Analysis

5. US On-site Prevention Care Market - Key Market Dynamics

  • 5.1 US On-site Prevention Care Market - Key Market Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Rising Focus on Reducing Healthcare Costs and Claims
    • 5.2.2 Increasing Corporate Wellness Programs for Reducing Stress and Absenteeism
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 Cost Concerns Regarding Implementation of Programs
  • 5.4 Market Opportunities
    • 5.4.1 Strategic Initiatives by Companies
  • 5.5 Future Trends
    • 5.5.1 Integration of AI and ML technologies
  • 5.6 Impact of Drivers and Restraints:

6. US On-site Prevention Care Market Analysis

  • 6.1 US On-site Prevention Care Market Revenue (US$ Million), 2021-2031
  • 6.2 US On-site Prevention Care Market Forecast and Analysis

7. US On-site Prevention Care Market Analysis - by Service Type

  • 7.1 Acute Care
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Acute Care: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 7.2 Chronic Disease Management
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Chronic Disease Management: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 7.3 Wellness and Coaching
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Wellness and Coaching: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 7.4 Nutrition Management
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 Nutrition Management: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 7.5 Diagnostic and Screening
    • 7.5.1 Overview
    • 7.5.2 Diagnostic and Screening: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Overview
    • 7.6.2 Others: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

8. US On-site Prevention Care Market Analysis - by Management Model

  • 8.1 Outsourced Management Model
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Outsourced Management Model: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 8.2 In-House Management
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 In-House Management: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 8.3 Hybrid Management Model
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Hybrid Management Model: US On-site Prevention Care Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

9. Industry Landscape

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Market Initiative
  • 9.3 Mergers & Acquisitions

10. Company Profiles

  • 10.1 Premise Health Holding Corp
    • 10.1.1 Key Facts
    • 10.1.2 Business Description
    • 10.1.3 Products and Services
    • 10.1.4 Financial Overview
    • 10.1.5 SWOT Analysis
    • 10.1.6 Key Developments
  • 10.2 Medcor Inc
    • 10.2.1 Key Facts
    • 10.2.2 Business Description
    • 10.2.3 Products and Services
    • 10.2.4 Financial Overview
    • 10.2.5 SWOT Analysis
    • 10.2.6 Key Developments
  • 10.3 Concentra Inc
    • 10.3.1 Key Facts
    • 10.3.2 Business Description
    • 10.3.3 Products and Services
    • 10.3.4 Financial Overview
    • 10.3.5 SWOT Analysis
    • 10.3.6 Key Developments
  • 10.4 OccuMed
    • 10.4.1 Key Facts
    • 10.4.2 Business Description
    • 10.4.3 Products and Services
    • 10.4.4 Financial Overview
    • 10.4.5 SWOT Analysis
    • 10.4.6 Key Developments
  • 10.5 Marathon Health, LLC
    • 10.5.1 Key Facts
    • 10.5.2 Business Description
    • 10.5.3 Products and Services
    • 10.5.4 Financial Overview
    • 10.5.5 SWOT Analysis
    • 10.5.6 Key Developments
  • 10.6 United HealthCare Services, Inc.
    • 10.6.1 Key Facts
    • 10.6.2 Business Description
    • 10.6.3 Products and Services
    • 10.6.4 Financial Overview
    • 10.6.5 SWOT Analysis
    • 10.6.6 Key Developments
  • 10.7 Mobile-Med Work Health Solutions, Inc.
    • 10.7.1 Key Facts
    • 10.7.2 Business Description
    • 10.7.3 Products and Services
    • 10.7.4 Financial Overview
    • 10.7.5 SWOT Analysis
    • 10.7.6 Key Developments
  • 10.8 The Cigna Group
    • 10.8.1 Key Facts
    • 10.8.2 Business Description
    • 10.8.3 Products and Services
    • 10.8.4 Financial Overview
    • 10.8.5 SWOT Analysis
    • 10.8.6 Key Developments
  • 10.9 My Health Onsite
    • 10.9.1 Key Facts
    • 10.9.2 Business Description
    • 10.9.3 Products and Services
    • 10.9.4 Financial Overview
    • 10.9.5 SWOT Analysis
    • 10.9.6 Key Developments
  • 10.10 ProgressiveHealth
    • 10.10.1 Key Facts
    • 10.10.2 Business Description
    • 10.10.3 Products and Services
    • 10.10.4 Financial Overview
    • 10.10.5 SWOT Analysis
    • 10.10.6 Key Developments

11. Appendix

  • 11.1 About The Insight Partners
  • 11.2 Glossary of Terms