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市場調査レポート
商品コード
1437320
予防ヘルスケア技術およびサービス:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Global Preventive Healthcare Technologies and Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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予防ヘルスケア技術およびサービス:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の予防ヘルスケア技術およびサービス市場規模は、2024年に3,257億4,000万米ドルと推定され、2029年までに5,907億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に12.64%のCAGRで成長します。
最近、各国はCOVID-19の大きな脅威に直面しています。世界保健機関(WHO)によると、コロナウイルス感染症は感染症であり、COVID-19感染症に感染したほとんどの人は軽度から中等度の呼吸器疾患を経験します。スクリーニングは、将来の健康上の問題を回避したり、治療が容易な場合に早期に発見したりするために重要です。しかし、COVID-19感染症のパンデミックにより、一部の患者が医療提供者の診察を躊躇しているため、予防的検査の減少につながっています。 2021年10月に発表された研究「予防ケアサービスの提供に対するCOVID-19ウイルス感染症の推定影響:観察コホート研究」によると、新型COVID-19感染症は予防ケアサービスの提供を減少させ、診断の遅れ、死亡率の増加、健康状態の悪化を引き起こす可能性があります。介護費用。したがって、COVID-19は市場に大きな影響を与えました。しかし、バーチャルケアの進歩、ワクチン接種の増加、検査センターの再開により、予防ヘルスケア技術およびサービスはパンデミック前の段階の需要を満たすことが期待されており、調査期間中の健全な成長を示しています。
調査された市場の成長を推進する要因は、慢性疾患の負担の増加、高齢者人口の増加、研究開発活動の増加、予防ヘルスケア技術の進歩、製品発売の増加、主要な市場プレーヤーが採用する戦略的取り組みです。
慢性疾患の負担が増大するにつれ、慢性疾患を効果的に管理できるソリューションの需要が増加すると予想され、それが市場を牽引すると予想されます。糖尿病、心血管疾患、喘息、血圧、その他の慢性疾患を監視するためのこれらのソリューションの技術進歩も市場を推進するでしょう。
調査対象市場における研究開発活動の成長が市場の成長を推進しています。たとえば、2021年1月、グラクソ・スミスクライン社は、RSVによって引き起こされる下気道疾患(LRTD)の予防におけるRSVPreF3 OA治験ワクチンの有効性を評価するため、無作為化、プラセボ対照、観察者盲検の多国間臨床第3相試験を開始しました。 RSVPreF3 OAワクチンの単回接種後、年1回の再ワクチン接種後の60歳未満の成人この研究では、ワクチンが安全で免疫反応を誘発するかどうかも評価します。この研究は2024年5月までに完了する予定です。ワクチンの有効性を評価するこのような研究からの肯定的な反応は、研究期間中に研究市場を後押しすると思われます。
さらに、新規プレーヤーの参入は市場の大きな可能性を示しており、より技術的に高度な製品を提供することになり、それが市場を牽引することになります。たとえば、2022年 1月、イスマエルエメリエン氏はフランスの新興企業Zoiを共同設立しました。Zoiは、モバイルアプリを通じて定期的な健康診断と予防ケアを組み合わせることを目指しています。したがって、そのような予防サービスへのアクセスが容易になると、その需要が増加し、市場の有利な成長につながります。
市場への投資の増加により、製品の提供範囲と調査対象製品の地理的範囲も拡大し、市場を牽引することになります。たとえば、2022年 2月、GoqiiはSumeru Ventures主導のシリーズ C資金調達ラウンドで5,000万米ドルを調達しました。 Goqiiはこの収益を、ウェアラブルフィットネストラッカー、アプリ、ヘルスストア、リアルタイムのコーチングや保険サービスなど、現在のサービスを強化するために使用します。
したがって、前述の要因により、調査対象市場は調査期間中に大幅に成長すると予想されます。ただし、熟練したヘルスケアIT専門家の不足により、調査期間中の市場の成長が妨げられると予想されます。
ワクチンは、有害な細菌を認識して防御できるように体の免疫システムを準備するために摂取される注射、液体、錠剤、または点鼻薬です。インフルエンザや新型コロナウイルス感染症( COVID-19)の原因となるウイルスや、破傷風、ジフテリア、百日咳などの細菌によって引き起こされる病気から守るためのワクチンがあります。研究開発活動の活発化やワクチン接種プロセスを促進するための新たなキャンペーンの開始などの要因により、ワクチンの需要が増加し、予防ヘルスケア技術およびサービス市場が成長すると予想されます。
この分野での調査活動の成長は市場を刺激するでしょう。たとえば、2021年 7月に、ModernaTX, Inc.は、健康な成人を対象としたmRNA-1010季節性インフルエンザワクチンの安全性、反応原性、および免疫原性を評価するための第1/2相、無作為化、階層化、観察者盲検の用量範囲研究を開始しました。この研究は、2022年 9月までに完了すると推定されています。したがって、このような研究からの肯定的な結果は、インフルエンザワクチン接種プロセスを促進し、それによってより多くの人がこの病気にかかるのを防ぐことになるでしょう。
さらに、2021年6月に国立衛生研究所は、複数のインフルエンザウイルス株に対して長期にわたる防御を提供するように設計された治験中のナノ粒子インフルエンザワクチンの安全性と免疫原性を評価する第1相試験を開始しました。ワクチンは、インフルエンザウイルスの表面に見られるヘマグルチニン(HA)タンパク質の変化に適合するように再製剤化されています。したがって、再製剤化ワクチンの有効性を証明する研究開発活動の拡大は、市場の有利な成長につながるでしょう。
さらに、ワクチンに関する意識を高めるためのキャンペーンの開始もワクチン接種の推進を促進し、市場の大幅な成長に貢献します。たとえば、2022年 3月、世界保健機関はアフガニスタンで進行中の流行と闘うために麻疹ワクチン接種キャンペーンを開始しました。アフガニスタンで進行中の麻疹ワクチン接種キャンペーン中に、生後6~59か月の120万人以上の子供がワクチン接種を受ける予定であると推定されています。
したがって、上記の要因により、調査されたセグメントは市場の大幅な成長に貢献すると予想されます。
北米の予防ヘルスケア技術およびサービス市場の成長の主な促進要因は、慢性疾患の負担の増大、高齢者人口の増加、予防ヘルスケアのニーズを強調するキャンペーンの開始、および主要な市場プレーヤーが採用するその他の戦略的取り組みです。
北米内の米国は、調査期間中に調査対象市場の大きなシェアを保持すると予想されます。たとえば、疾病管理予防センターによる2022年 5月の最新情報によると、国内の成人 10人中6人が慢性疾患を患っており、成人 10人中4人が2つ以上の慢性疾患を抱えています。この国では慢性疾患の負担が大きいため、効果的な治療が提供できる間に慢性疾患を管理することが不可欠です。したがって、慢性疾患の監視に使用される技術とサービスの需要は研究期間中に増加すると予想され、市場を牽引します。
市場への新規参入者のマークは、それが成長分野であり、調査期間中に大きな利益をもたらす成長を記録することを示しています。たとえば、2022年 3月に、FDB(First Databank, Inc.)は、重要な薬の処方情報、給付金の検証、処方者間の臨床意思決定サポートのシームレスなフローを可能にする、新しいクラウドネイティブの電子処方(ePrescribing)ネットワークであるFDB Velaを立ち上げました。したがって、電子処方箋サービスを提供する企業の立ち上げは市場を後押しするでしょう。
さらに、この地域での新しい予防ヘルスケア技術およびサービスの開始により、市場はさらに推進されるでしょう。たとえば、Teladoc Health, Inc.は2022年 2月に、個人が複数の慢性疾患を抱えながら健康状態を改善できるよう支援する、この種では初の慢性疾患管理ソリューションであるChronic Care Completeを発売しました。このソリューションは、接続された健康監視デバイス、ヘルスコーチへのアクセス、必要に応じた医師やメンタルヘルスの専門家からのサポートを活用する、統合された包括的なエクスペリエンスを会員に提供します。
さらに、2022年 1月、First Stop Healthは、緊急、予防、慢性医療の問題を治療するために、米国でバーチャルプライマリケアを開始しました。また、2022年 2月、EHE HealthとWelldocはパートナーシップを締結し、会員の全体的な健康管理を支援するように設計された包括的な予防デジタルヘルスコンパニオンであるThrive Now by EHE Healthを開始しました。市場関係者によるこのような戦略的取り組みは、市場での製品提供の拡大に役立ち、市場を活性化します。
したがって、上記の要因により、調査された市場は北米市場の有利な成長につながると予想されます。
調査対象の市場は細分化されており、競争は中程度です。地理的な範囲と製品提供を拡大するために主要な市場プレーヤーが採用する合併と買収やパートナーシップなどの戦略が市場の成長を推進します。市場の主要企業は、GlaxoSmithKline、Myriad Genetics、Omronヘルスケア、Abbott Laboratories、Medtronicなどです。
The Global Preventive Healthcare Technologies and Services Market size is estimated at USD 325.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 590.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.64% during the forecast period (2024-2029).
In recent times, countries have faced a huge threat of COVID-19. As per the World Health Organization (WHO), coronavirus disease is an infectious disease, and most people infected with the COVID-19 virus will experience mild to moderate respiratory illness. Screenings are important to avoid future health problems or catch them early when they are easier to treat. But the COVID-19 pandemic has led to a decrease in preventive screenings because some patients have been hesitant to see their health care provider. As per the study 'Estimated impact of COVID-19 on preventive care service delivery: an observational cohort study' published in October 2021, COVID-19 decreased the delivery of preventive care services, which may cause delayed diagnoses, increased mortality, and increased health care costs. Therefore, COVID-19 had a significant impact on the market. However, with the advancements in virtual care, increase in vaccination drives, and reopening of screening centers, the preventive healthcare technologies and services are expected to meet the demand of pre-pandemic stages, indicating a healthy growth during the study period.
The factors propelling the studied market growth are the rising burden of chronic diseases, increasing geriatric population, increasing research and development activities, advancement in technology preventive healthcare, rising product launches, and strategic initiatives adopted by key market players.
With the growing burden of chronic diseases, the demand for solutions capable of effectively managing chronic diseases is expected to increase, which will drive the market. Technological advancements in these solutions for monitoring diabetes, cardiovascular diseases, asthma, blood pressure, and other chronic diseases will also propel the market.
The growing research and development activities in the studied market are driving the market growth. For instance, in January 2021, GlaxoSmithKline initiated a phase 3, randomized, placebo-controlled, observer-blind, multi-country study to evaluate the efficacy of the RSVPreF3 OA investigational vaccine in preventing Lower Respiratory Tract Disease (LRTD) caused by RSV in adults less than 60 years of age following a single dose of the RSVPreF3 OA vaccine and following annual revaccination This study will also assess if the vaccine is safe and induces an immune response. The study is expected to be completed by May 2024. positive responses from such studies evaluating the efficacies of vaccines will boost the studied market during the study period.
Moreover, the entry of new players indicates a huge potential in the market and will offer more technologically advanced products, which will also drive the market. For instance, in January 2022, Ismael Emelien co-founded Zoi, a new French startup that wants to combine routine medical checkups with preventive care through a mobile app. Therefore, accessibility to such preventive services will increase their demand, thus, leading to lucrative growth of the market.
Rising investments in the market will also expand the product offerings and geographical reach of the studied products, which will drive the market. For instance, in February 2022, Goqii raised USD 50 million in its Series-C funding round led by Sumeru Ventures. Goqii will use the proceeds to strengthen its current offerings, including a wearable fitness tracker, an app, a health store as well as real-time coaching and insurance services.
Therefore, owing to the aforementioned factors, the studied market is expected to grow significantly during the study period. However, the lack of skilled healthcare IT professionals is expected to hinder the market growth during the study period.
Vaccines are injections, liquids, pills, or nasal sprays that are taken to prepare the body's immune system to recognize and defend against harmful germs. There are vaccines to protect against diseases caused by Viruses that cause the flu and COVID-19 and Bacteria, including tetanus, diphtheria, and pertussis. Factors such as rising research and development activities and the launch of new campaigns to boost the process of vaccination will increase the demand for vaccines, thus growing the preventive healthcare technologies and services market.
The growing research activities in the segment will fuel the market. For instance, in July 2021, ModernaTX, Inc. initiated a phase 1/2, randomized, stratified, observer-blind, dose-ranging study to evaluate the safety, reactogenicity, and immunogenicity of mRNA-1010 seasonal influenza vaccine in healthy adults 18 years and older. This study is estimated to be completed by September 2022. Thus, positive results from such studies will boost the influenza vaccination process, thereby preventing more individuals from the disease.
Additionally, in June 2021, the National Institutes of Health launched a phase 1 trial assessing the safety and immunogenicity of an investigational nanoparticle influenza vaccine designed to provide long-lasting protection against multiple flu virus strains. The vaccines are reformulated to match the changes in Hemagglutinin (HA) protein found on the surfaces of the influenza virus. Therefore, growing research and development activities proving the efficacies of reformulated vaccines will lead to lucrative growth of the market.
Moreover, the launch of campaigns to create awareness regarding vaccines will also drive the vaccination drives, thus contributing to the significant growth of the market. For instance, in March 2022, the Measles vaccination campaign was launched by World Health Organization in Afghanistan to fight the ongoing outbreak. It is estimated that more than 1.2 million children aged 6-59 months are planned to be vaccinated during the ongoing measles vaccination campaign in Afghanistan.
Thus, due to the above-mentioned factors, the studied segment is expected to contribute to the significant growth of the market.
The primary driving factors for the growth of the North American preventive healthcare technologies and services market are the rising burden of chronic diseases, the growing geriatric population, the launch of campaigns highlighting the needs of preventive healthcare, and other strategic initiatives adopted by key market players.
The United States within North America is expected to hold a significant share of the studied market during the study period. For instance, according to a May 2022 update by the Center for Disease Control and Prevention, six in ten adults in the country have a chronic disease, and four in ten adults have two or more chronic conditions. Due to the high burden of chronic diseases in the country, it is essential to manage them during the time effective treatment can be provided. Therefore, the demand for technologies and services used to monitor chronic diseases is expected to boost during the study period, thus driving the market.
The mark of new entrants in the market indicates that it's a growing field and will register lucrative growth during the study period. For instance, in March 2022, FDB (First Databank, Inc. launched FDB Vela, a new, cloud-native electronic prescribing (ePrescribing) network that enables the seamless flow of critical medication prescription information, benefits verification, and clinical decision support between prescribers, payers, pharmacies, and other constituents. Thus, the launch of companies offering electronic prescribing services will boost the market.
Moreover, the launch of new preventive healthcare technologies and services in the region will further drive the market. For instance, in February 2022, Teladoc Health, Inc. launched Chronic Care Complete, a first-of-its-kind chronic condition management solution to help individuals improve their health outcomes while living with multiple chronic conditions. The solution provides members with a unified, comprehensive experience that leverages connected health monitoring devices, access to health coaches, and support from physicians and mental health specialists when needed.
Additionally, in January 2022, First Stop Health launched Virtual Primary Care in the United States to treat urgent, preventive, and chronic care issues. Also, in February 2022, EHE Health and Welldoc entered into a partnership to launch Thrive Now by EHE Health, a comprehensive preventive digital health companion designed to help manage members' overall total health. Such strategic initiatives by market players will help in expanding the product offering in the market, which will fuel the market.
Therefore, due to the above-mentioned factors, the studied market is expected to lead to lucrative growth of the market in North America.
The studied market is fragmented and moderately competitive. The strategies such as mergers and acquisitions and partnerships adopted by key market players to expand their geographical reach and product offerings will drive the market growth. The key players in the market are GlaxoSmithKline, Myriad Genetics, Omron Healthcare, Abbott Laboratories, Medtronic, and others.