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市場調査レポート
商品コード
1637675
アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、技術別、エンドユーザー別Asia Pacific Immersive Entertainment Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Technology (Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, and Others), and End User |
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アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、技術別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年11月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場は、2023年に205億2,108万米ドルとなり、2031年までには1,097億6,698万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは23.3%を記録すると推定されます。
自動車産業における没入型エンターテイメントの登場がアジア太平洋の没入型エンターテイメント市場を後押し
自動車の車内体験は、真のデジタル体験へと進化しています。車内にソフトウェア環境を統合することで、消費者は没入型のコミュニケーション・オプション、生産性向上ツール、エンターテインメント・オプションをシームレスに楽しむことができます。コネクテッド・カーは、パーソナライズされたエンターテインメントやARディスプレイなど、より没入感のある体験を乗客に提供します。自動車メーカーは、VR、AR、AIなど様々な没入型技術を駆使して、パーソナライズされた魅力的な車内エンターテインメント体験を顧客に提供しています。BMWやTeslaなど数多くの自動車メーカーは、技術的に先進的な自動車を開発するため、没入型技術の統合に注力しています。これらの技術は、自動車メーカーが安全性とセキュリティを強化し、顧客の運転体験を向上させるのに役立っています。2023年5月、Meta Platforms Inc.は、International Business Machines Corp.と協力して、高速移動する自動車におけるARおよびVR技術とその利点を探求していると発表しました。このように、自動車産業における没入型技術の出現、自律走行車やコネクテッドカーの採用の増加、消費者の車内エンターテインメントに対する需要の高まりは、今後数年間で没入型エンターテイメント市場に機会を創出すると予想されます。
アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場概要
アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場は、オーストラリア、中国、日本、韓国、インド、アジア太平洋のその他諸国に区分されます。インターネット普及率の上昇、オーバー・ザ・トップ(OTT)プラットフォームの採用増加、ライブ・イベントの増加により、メディア・エンターテインメント産業とゲーム産業は大きな成長を遂げています。2023年には、アジア太平洋のゲーマー数は約14億8,000万人と最も多くなりました。ゲーム産業の成長がアジア太平洋の没入型エンターテイメント市場の成長を後押ししています。同地域でゲーム産業が発展するにつれ、感覚的刺激は急速にゲーム体験の重要な一部となりつつあり、その過程でハンドヘルド・コントローラー・ゲームは時代遅れで魅力に乏しく感じられるようになっています。顧客を惹きつけるために、ゲームデザイナーはARや完全なVRシミュレーションを含む、大幅に強化された感覚的な体験を取り入れつつあります。
さらに、アジア太平洋のゲーム産業は、有利な政府政策とインフラ開発によって支えられてきました。中国や韓国などの国々は、ゲーム産業の成長を促進する政策を実施しており、ゲーム開発やesportsに投資する企業にインセンティブを与えています。さらに、この地域の政府はVR技術の開発に力を入れています。2024年1月、韓国政府は、現在モバイルやオンラインプラットフォームに注力している業界情勢の多様化を図るため、コンソールゲーム分野を強化する計画を発表しました。このように、アジア太平洋におけるゲーム産業の台頭は、没入型エンターテイメント市場の成長に拍車をかけています。
アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場のセグメンテーション
アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場は、コンポーネント、技術、エンドユーザー、国に分類されます。
コンポーネントに基づき、アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場はハードウェアとソフトウェア・サービスに二分されます。2023年の市場シェアはハードウェア分野が大きいです。
技術別では、アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場は、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実(MR)、その他に分類されます。バーチャルリアリティ(VR)セグメントは2023年に最大の市場シェアを占めました。
エンドユーザー別では、アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場は、メディア・エンターテインメント、ゲーム、デザイン・アーキテクチャ、小売、教育、その他に分類されます。2023年の市場シェアは、メディア・エンターテインメント分野が最大となりました。
国別では、アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場は、中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、その他アジア太平洋に区分されます。2023年のアジア太平洋の没入型エンターテイメント市場シェアは中国が独占しました。
Microsoft Corp、Qualcomm Inc、Google LLC、Sony Group Corp、Infosys Ltd、HTC Corp、Samsung Electronics Co Ltd、Apple Inc、Salesforce Incは、アジア太平洋の没入型エンターテイメント市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific immersive entertainment market was valued at US$ 20,521.08 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,09,766.98 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 23.3% from 2023 to 2031.
Emergence of Immersive Entertainment in Automotive Industry Boosts Asia Pacific Immersive Entertainment Market
The automotive in-cabin experience has evolved into a truly digital experience. The integration of a software environment in the vehicle allows consumers to seamlessly enjoy the immersive communication options, productivity tools, and entertainment options. Connected vehicles offer more immersive experiences to passengers, including personalized entertainment and AR displays. Automotive manufacturers are using a variety of immersive technologies such as VR, AR, and AI to offer their customers personalized and engaging in-car entertainment experiences. Numerous automotive manufacturers such as BMW and Tesla are focusing on integrating immersive technologies to develop technologically advanced vehicles. These technologies help automotive manufacturers enhance safety and security, as well as improve the driving experience of customers. In May 2023, Meta Platforms Inc announced that it is working with International Business Machines Corp to explore AR and VR technologies and their benefits in fast-moving vehicles. Thus, the emergence of immersive technology in the automotive industry, increasing adoption of autonomous driving vehicles and connected vehicles, and rising demand for in-car entertainment among consumers are expected to create opportunities in the immersive entertainment market in the coming years.
Asia Pacific Immersive Entertainment Market Overview
The APAC immersive entertainment market is segmented into Australia, China, Japan, South Korea, India, and the Rest of APAC. The media & entertainment and gaming industries are experiencing significant growth owing to rising internet penetration, increasing adoption of over-the-top (OTT) platforms, and growing number of live events. In 2023, APAC had the highest number of gamers, which was around 1.48 billion. The growing gaming industry is fueling the APAC immersive entertainment market growth. As the gaming industry is evolving in the region, sensory stimulation is rapidly becoming an important part of the gaming experience; in the process, making hand-held controller games feel dated and marginally engaging. To engage customers, gaming designers are incorporating significantly enhanced and sensorial experiences involving AR and complete VR simulations.
Furthermore, the gaming industry in APAC has been supported by favorable government policies and infrastructure developments. Countries such as China and South Korea have implemented policies to promote the growth of their gaming industries, providing incentives for companies to invest in game development and esports. Moreover, the government of the region is focusing on the development of VR technology. In January 2024, the South Korean government unveiled its plans to bolster the console gaming sector as it seeks to diversify the industry landscape currently focused on mobile and online platforms. Thus, the rising gaming industry in APAC is fueling the immersive entertainment market growth.
Asia Pacific Immersive Entertainment Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Immersive Entertainment Market Segmentation
The Asia Pacific immersive entertainment market is categorized into component, technology, end user, and country.
Based on component, the Asia Pacific immersive entertainment market is bifurcated into hardware and software & services. The hardware segment held a larger market share in 2023.
By technology, the Asia Pacific immersive entertainment market is categorized into virtual reality (VR), augmented reality (AR), mixed reality (MR), and others. The virtual reality (VR) segment held the largest market share in 2023.
In terms of end user, the Asia Pacific immersive entertainment market is categorized into media & entertainment, gaming, design & architecture, retail, education, and others. The media & entertainment segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific immersive entertainment market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific immersive entertainment market share in 2023.
Microsoft Corp, Qualcomm Inc, Google LLC, Sony Group Corp, Infosys Ltd, HTC Corp, Samsung Electronics Co Ltd, Apple Inc, and Salesforce Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific immersive entertainment market.