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市場調査レポート
商品コード
1637673
北米の没入型エンターテインメント市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、技術別、エンドユーザー別North America Immersive Entertainment Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Technology (Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, and Others), and End User |
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北米の没入型エンターテインメント市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、技術別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年11月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 即納可能
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北米の没入型エンターテインメント市場は、2023年に331億567万米ドルとなり、2031年までには2,177億6,994万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは26.5%と推定されます。
エンターテインメント産業における没入型技術の普及が北米の没入型エンターテインメント市場を後押し
仮想現実(VR)や拡張現実(AR)から複合現実(MR)や拡張現実(XR)に至る没入型技術は、エンターテインメント産業に新たな可能性を提供しています。エンタテインメント業界では没入型技術の利用が増加しており、ユーザーは仮想環境に完全に没入したり、架空のキャラクターや物語と斬新で魅力的なインタラクションを行ったりすることができます。過去数年間、VRシステムはかさばり、高価であったため、ほとんどの消費者には手が届きませんでした。しかし近年、VRヘッドセットが広く入手できるようになり、価格も手頃になったため、顧客は没入型技術に関心を寄せています。人々は今、リビングルームで新しい世界を探検し、没入型ビデオゲームをプレイすることができます。Oculus、HTC Corporation、Sonyなどの企業がVR体験を提供しています。
ARとVRは、エンターテインメント業界に革新的で画期的なソリューションを提供し続けています。この分野の企業は、観客を十分に惹きつけるエキサイティングなエンターテインメントを提供するために、魅力的な仮想環境を作る新しいアイデアをどんどん打ち出しています。2023年12月、Sony Picturesは、シカゴのOakbrook Centerに、脱出ルーム、レーシング・シミュレーター、インタラクティブ展示、VRアトラクション、バンパーカー、飲食物を備えた没入型屋内エンターテインメント・パークを開設すると発表しました。このエンターテインメント施設は、45,000平方フィートの店舗スペースを使用します。没入型体験は、ジュマンジ、ゾンビランド、ゴーストバスターズなど、同スタジオの映画、テレビ、ビデオゲームのフランチャイズのヒット作がベースとなります。このように、娯楽産業全体に没入型技術が広く応用されることが、没入型娯楽市場の成長を後押ししています。
北米の没入型エンターテインメント市場概要
北米は、技術革新と先端技術の採用という点で最も急成長している地域の1つです。この地域は、エンターテインメントとゲームの分野が確立されています。近年、北米では、AR、VR、MR、人工知能(AI)、ブロックチェーンなどの技術が、あらゆる主要産業分野で大量に採用されています。多くの産業でデジタル化の浸透が進む中、没入型エンターテインメントは、特にメディア・エンターテインメントやゲーム分野において、ビジネスに不可欠な要素となっています。
北米の没入型エンターテインメント市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は、2024年から2031年の予測期間中に最大のシェアを占め、最も高いCAGRを記録すると予想されています。様々な産業におけるデジタル化率の高さ、デジタルツールの導入の増加、政府機関による高い技術支出が、米国の没入型エンターテインメント市場の成長を後押ししています。さらに、米国には没入型エンターテインメント市場のプレーヤーが多数存在し、革新的ソリューションの開発にますます力を入れています。Microsoft、Meta Platforms, Inc.、Google LLCなどが北米の主要市場企業です。
北米の没入型エンターテインメント市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の没入型エンターテインメント市場のセグメンテーション
北米の没入型エンターテインメント市場は、コンポーネント、技術、エンドユーザー、国に分類されます。
コンポーネントに基づき、北米の没入型エンターテインメント市場はハードウェアとソフトウェア・サービスに二分されます。2023年の市場シェアはハードウェア分野が大きくなりました。
技術別では、北米の没入型エンターテインメント市場は、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実(MR)、その他に分類されます。2023年にはバーチャルリアリティ(VR)分野が最大の市場シェアを占めていました。
エンドユーザー別では、北米の没入型エンターテインメント市場は、メディア・エンターテイメント、ゲーム、デザイン・アーキテクチャ、小売、教育、その他に分類されます。メディア・エンターテインメント分野が2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米の没入型エンターテインメント市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米の没入型エンターテインメント市場シェアは米国が独占しました。
Microsoft Corp、Qualcomm Inc、Google LLC、Sony Group Corp、Infosys Ltd、HTC Corp、Samsung Electronics Co Ltd、Apple Inc、Magic Leap, Inc、Salesforce Incは、北米の没入型エンターテインメント市場で事業を展開する主要企業の一部です。
The North America immersive entertainment market was valued at US$ 33,105.67 million in 2023 and is expected to reach US$ 2,17,769.94 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 26.5% from 2023 to 2031.
Widespread Application of Immersive Technologies Across Entertainment Industry Fuels North America Immersive Entertainment Market
Immersive technologies, from virtual reality (VR) and augmented reality (AR) to mixed reality (MR) and extended reality (XR), offer new possibilities for the entertainment industry. The entertainment industry has seen a rise in the usage of immersive technology, which allows users to fully immerse themselves in virtual environments or engage in novel and fascinating interactions with fictitious characters and tales. In past years, VR systems were bulky and expensive, making them inaccessible to most consumers. Nonetheless, customers have been interested in immersive technology in recent years as VR headsets have become widely available and reasonably priced. People can now explore new worlds and play immersive video games in their living rooms. Companies such as Oculus, HTC Corporation, and Sony have provided VR experiences.
AR and VR continuously produce innovative and groundbreaking solutions for the entertainment industry. Companies in this sector are increasingly coming up with new ideas to make engaging virtual environments to provide an exciting way of entertainment that is engaging enough for audiences. In December 2023, Sony Pictures announced the launch of an immersive indoor entertainment park at Oakbrook Center in Chicago featuring escape rooms, racing simulators, interactive exhibits, VR attractions, bumper cars, and food and drink. The entertainment destination will occupy a 45,000 sq ft retail space. Immersive experiences will be based on hits such as Jumanji, Zombieland, and Ghostbusters, from the studio's movie, TV, and video game franchises. Thus, the widespread application of immersive technologies across the entertainment industry drives the immersive entertainment market growth.
North America Immersive Entertainment Market Overview
North America is one of the fastest-growing regions in terms of technological innovations and adoption of advanced technologies. The region has well-established entertainment and gaming sectors. In recent years, North America has witnessed huge adoption of technologies such as AR, VR, MR, artificial intelligence (AI), and blockchain across all the major industry verticals. With the increasing penetration of digitization in many industries, immersive entertainment has become a vital component of business, especially in the media & entertainment and gaming sectors.
The North America immersive entertainment market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US is expected to have the largest share and record the highest CAGR during the forecast period of 2024 to 2031. The high rate of digitization in various industries, increase in the adoption of digital tools, and high technological spending by government agencies fuel the growth of the US immersive entertainment market. Moreover, the US has a large number of immersive entertainment market players who have been increasingly focusing on developing innovative solutions. Microsoft; Meta Platforms, Inc.; and Google LLC are among the key market players in North America.
North America Immersive Entertainment Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Immersive Entertainment Market Segmentation
The North America immersive entertainment market is categorized into component, technology, end user, and country.
Based on component, the North America immersive entertainment market is bifurcated into hardware and software & services. The hardware segment held a larger market share in 2023.
By technology, the North America immersive entertainment market is categorized into virtual reality (VR), augmented reality (AR), mixed reality (MR), and others. The virtual reality (VR) segment held the largest market share in 2023.
In terms of end user, the North America immersive entertainment market is categorized into media & entertainment, gaming, design & architecture, retail, education, and others. The media & entertainment segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America immersive entertainment market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America immersive entertainment market share in 2023.
Microsoft Corp; Qualcomm Inc; Google LLC; Sony Group Corp; Infosys Ltd; HTC Corp; Samsung Electronics Co Ltd; Apple Inc; Magic Leap, Inc.; and Salesforce Inc are some of the leading companies operating in the North America immersive entertainment market.