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市場調査レポート
商品コード
1597061
欧州のベジタリアンカプセル市場の将来予測 (2031年まで) - 地域別分析:製品別、用途別、機能別、エンドユーザー別Europe Vegetarian Capsules Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product, Application, Functionality, and End User (Pharmaceutical Companies, Nutraceutical Companies, Contract Manufacturing Organizations, and Cosmeceutical Companies) |
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欧州のベジタリアンカプセル市場の将来予測 (2031年まで) - 地域別分析:製品別、用途別、機能別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年10月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即納可能
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欧州のベジタリアンカプセル市場は2023年に4億8,173万米ドルと評価され、2031年には8億7,520万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは7.7%と推定されます。
ベジタリアンカプセルのアウトソーシングが欧州ベジタリアンカプセル市場を牽引
ベジタリアンカプセルメーカーは生産設備が限られており、特殊な原材料を加工するための専門設備もなく、マーケティング戦略も限られています。しかし、受託製造業者は高いカプセルを調達し、需要と供給を一致させ、経験豊富なチームと効果的な製品テストを行っています。例えば、2020年10月にLonzaは、バイオ医薬品・健康栄養業界へのデリバリー/契約パートナーであるカプセル・健康成分 (CHI) 部門に9,323万米ドルを投資すると発表しました。このような投資により、同社は年間300億個のカプセルを調達し、LonzaのSigmaシリーズで高品質基準を維持することで、CHIのカプセルのポートフォリオにおけるカプセルの全体的な生産能力を拡大することが可能になります。また、この300億カプセルの調達投資は、CHIのゼラチン、ベジタリアン、スペシャルティポリマーの製品ポートフォリオ全体、および「Licaps」ブランドで販売されている液体充填ハードカプセルの高成長に対応するものであるとしています。したがって、ベジタリアンカプセルのアウトソーシングは、今後数年のベジタリアンカプセル市場の動向として浮上すると予想されます。
欧州のベジタリアンカプセル市場の概要
健康・食品サプリメント情報サービス (HSIS) の報告書によると、2019年、英国では菜食主義が他のどの国よりも普及しました。英国だけで、菜食主義は2014年から2019年の間にほぼ7倍に増加しました。ヴィーガン主義への消費者のこのような劇的なシフトは、健康状態、動物福祉への懸念、環境に優しい環境への支持に起因しています。さらに、動物由来の食品やサプリメントには"悪玉脂肪 "が含まれているため、ダイエットのために菜食主義を好む消費者も現れ始めました。
さらに、植物ベースの食事に関する英国の人々の主な懸念は、動物性食品の摂取を完全に排除すると栄養不足になるのではないかということでした。こうして英国市場では、個人の健康・ウェルネスを維持し、栄養不足に対処するために、栄養補助食品に対する消費者の需要が加速しました。栄養補助食品の摂取は、英国では18歳から24歳の若者の間で特に多いです。PwCの2019年版レポートによると、英国では消費者の10人中8人がビタミンや栄養補助食品を消費しています。英国の人々の間で栄養補助食品の消費量が増加しているため、栄養補助食品メーカーは、同国の消費者向けに植物性/ベジタリアンベースのサプリメントを製造する方向へ重点を移しています。
2023年1月、Nutricia (Danone) は、同社初の「植物性RTD (ready-to-drink)」経口栄養補助食品「Fortimel」の発売を発表しました。この新製品発売は、栄養失調状態にある、または病気により栄養失調のリスクが高い消費者の栄養ニーズを満たすために特別に処方されたものです。この製品は当初、2023年にオランダ、スペイン、デンマーク、ノルウェー、フィンランド、チェコ全域で販売されました。その後、2023年には、英国、スコットランドなどの他の欧州諸国でも利用できるようになった。
欧州ベジタリアンカプセル市場の収益と2031年までの予測 (単位:100万米ドル)
欧州ベジタリアンカプセル市場の内訳
欧州のベジタリアンカプセル市場は、製品別、用途別、機能別、エンドユーザー別、国別に分類されます。
製品別では、欧州のベジタリアンカプセル市場はヒドロキシプロピルメチルセルロース (HPMC)、プルラン、その他に区分されます。2023年にはHPMCセグメントが最大の市場シェアを占めています。
用途別では、欧州のベジタリアンカプセル市場は、抗生物質・抗菌薬、ビタミン・栄養補助食品、抗炎症薬、心血管治療薬、制酸剤・整腸剤、その他に分類されます。抗生物質・抗菌薬セグメントは2023年に最大の市場シェアを占めました。
機能別では、欧州のベジタリアンカプセル市場は、即時放出型カプセル、持続放出型カプセル、遅延放出型カプセルに区分されます。即時放出型カプセルのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
エンドユーザー別では、欧州のベジタリアンカプセル市場は製薬企業、栄養補助食品企業、CMO、化粧品企業に区分されます。2023年には製薬企業セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、欧州のベジタリアンカプセル市場は、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州に区分されます。2023年の欧州ベジタリアンカプセル市場シェアは英国が独占しています。
ACG、CapsCanada、Capsugel, Inc (A subsidiary of Lonza Group AG)、HealthCaps India、Lefancaps、NATURAL CAPSULES LIMITED、QUALICAPS、Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co (GS Capsules)、BrightCaps GmbH、Sunil Healthcare Limited、Yasin、Zhejiang Honghui Capsule Co、Ltd.、Zhejiang Huili Capsules Co., Ltd.などが、欧州のベジタリアンカプセル市場で事業を展開する主要企業です。
The Europe vegetarian capsules market was valued at US$ 481.73 million in 2023 and is expected to reach US$ 875.20 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 7.7% from 2023 to 2031.
Outsourcing of Vegetarian Capsules Drive Europe Vegetarian Capsules Market
Vegetarian capsule manufacturers have limited production facilities, no specialized equipment to process specialized raw materials, and a limited marketing strategy. However, contract manufacturers procure high capsules, match demand and supply, and have experienced teams and effective product testing. For instance, in October 2020, Lonza announced an investment of US$ 93.23 million in its Capsules and Health Ingredients (CHI) Division, a delivery/contract partner to the biopharma and health nutrition industry. Such investments will enable the company to expand its overall production capacity of capsules within CHI's Capsugel portfolio by procuring 30 billion capsules annually and maintaining high-quality standards with Lonza's Sigma Series. Also, the company mentioned that this investment of procuring 30 billion capsules will address the high growth across CHI's gelatin, vegetarian, and specialty polymers product portfolio as well as the liquid-filled hard capsules sold under the "Licaps" brand. Therefore, the outsourcing of vegetarian capsules is expected to emerge as a trend in the vegetarian capsules market in the coming years.
Europe Vegetarian Capsules Market Overview
According to the Health and Food Supplements Information Service (HSIS) report, in 2019, veganism became more popular in the UK than in any other country. In the UK alone, veganism increased by almost sevenfold between 2014 and 2019. Such a drastic shift of consumers toward veganism is attributed to health conditions, animal welfare concerns, and support for a green environment. Additionally, some consumers started to prefer a vegan diet for weight loss, as animal-derived foods and supplements contain "bad fat."
Further, a primary concern among the UK population regarding plant-based diets was that the complete exclusion of animal-sourced food intake might result in nutritional deficiency. Thus, the UK market witnessed an accelerated consumer demand for dietary supplements to maintain personal health and wellness and tackle nutritional deficiency. The intake of dietary supplements is particularly high among youths aged between 18 and 24 in the UK. As per the PwC 2019 report, 8 out of 10 consumers in the UK consume vitamins and dietary supplements. With the rising consumption of dietary supplements among the UK population, dietary supplement manufacturers are shifting focus toward producing plant-based/vegetarian-based supplements for consumers in the country.
In January 2023, Nutricia (Danone) announced the launch of its first "plant-based, ready-to-drink" oral nutritional supplement, "Fortimel." The new product launch is specifically formulated to meet the nutritional needs of consumers who are malnourished or are at high risk of malnutrition due to illness. The product, initially in 2023, was made available across the Netherlands, Spain, Denmark, Norway, Finland, and the Czech Republic. Later, in 2023, it was made available in other European countries such as the UK, Scotland, and others.
Europe Vegetarian Capsules Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Europe Vegetarian Capsules Market Segmentation
The Europe vegetarian capsules market is categorized into product, application, functionality, end user, and country.
Based on product, the Europe vegetarian capsules market is segmented hydroxypropyl methylcellulose (HPMC), pullulan, and others. The hydroxypropyl methylcellulose (HPMC) segment held the largest market share in 2023.
In terms of application, the Europe vegetarian capsules market is categorized into antibiotic and antibacterial drug, vitamin and dietary supplement, anti-inflammatory drugs, cardiovascular therapy drugs, antacid and antiflatulent preparation, and others. The antibiotic and antibacterial drug segment held the largest market share in 2023.
By functionality, the Europe vegetarian capsules market is segmented into immediate release capsules, sustained release capsules, and delayed release capsules. The immediate release capsules segment held the largest market share in 2023.
By end user, the Europe vegetarian capsules market is segmented into pharmaceutical companies, nutraceutical companies, contract manufacturing organizations (CMOS), and cosmeceutical companies. The pharmaceutical companies segment held the largest market share in 2023.
By country, the Europe vegetarian capsules market is segmented into the UK, Germany, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe vegetarian capsules market share in 2023.
ACG; CapsCanada; Capsugel, Inc (A subsidiary of Lonza Group AG); HealthCaps India; Lefancaps; NATURAL CAPSULES LIMITED; QUALICAPS; Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co (GS Capsules); BrightCaps GmbH; Sunil Healthcare Limited; Yasin; Zhejiang Honghui Capsule Co., Ltd; and Zhejiang Huili Capsules Co., Ltd. are some of the leading companies operating in the Europe vegetarian capsules market.