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市場調査レポート
商品コード
1597059
アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場の将来予測 (2031年まで) - 地域別分析:製品別、用途別、機能別、エンドユーザー別Asia Pacific Vegetarian Capsules Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product, Application, Functionality, and End User |
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アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場の将来予測 (2031年まで) - 地域別分析:製品別、用途別、機能別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年10月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場は、2023年に7億4,088万米ドルと評価され、2031年には14億7,634万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは9.0%と推定されます。
ベジタリアンカプセルの革新的な製品発売がアジア太平洋のベジタリアンカプセル市場を後押し
ベジタリアンカプセル製品の革新は、ゼラチンカプセルの最良の代替品として普及させるためにメーカーにとって最も重要です。栄養補助食品会社は、効果的な薬物吸収と所定の臨床目的を達成するために、放出変更型ベジタリアンカプセルを発売しています。
Lonza (Capsugel) の"DRcapsカプセル"は、従来のゼラチンカプセルよりも崩壊速度が遅いヒドロキシプロピルメチルセルロース (HPMC) を使用して製造されたベジタリアンカプセルです。このようなHPMC由来のベジタリアン・カプセルは、カプセル殻の中の成分をそのまま保ちます。また、DRcapsカプセルは、成分を無傷に保ったり、味をマスキングしたり、有効成分の放出を先延ばしにしたりするための化学的コーティングを外部に塗布する必要がないため、カプセルコーティングを"不自然 "と疑う消費者にとって有利です。DRcapsカプセルの臨床試験 (in-vitro) により、カプセルの内容物は胃pH1.2で少なくとも30分間無傷であり、腸pH6.8で完全に崩壊することが明らかになった。DRcapsカプセルは、いくつかの成分によって引き起こされる後味の悪さに悩む消費者に有益な、改良放出型ベジタリアンカプセルです。さらに、これらのカプセルはコーティングなどの特定の崩壊工程を省くことができ、高い製造コストと時間を削減することができます。
プロバイオティクスは胃酸を通過できないため、いくつかの栄養補助食品メーカーは耐酸性ベジタリアンカプセルを開発しています。いくつかのプロバイオティクス製品には、胃酸の通過に耐えられない「菌株」が含まれています。SILVACO社の「耐酸性ベジタブルHPMCカプセル」は胃酸を通過し、低pH環境を移動し、腸管内で速やかに崩壊します。
ベジタリアンカプセルメーカーは、所定の臨床目標を達成し、ゼラチンカプセルに対して大きな優位性を得るために革新的な製品を開発しており、予測期間中、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場に有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋ベジタリアンカプセル市場概要
インドのPhytonutrient reportに掲載された調査によると、栄養補助食品の有用性はかなり低く、栄養補助食品を摂取する人のわずか21.2%を占めるに過ぎません。さらに、インドではベジタリアンが27.4%、非ベジタリアンが17.3%であり、ベジタリアンの方が消費率が高いです。同報告書によると、栄養補助食品を購入する消費者は、一般商店 (79%) や薬局 (67%) での購入を好みます。さらに、インドには栄養補助食品やサプリメント販売に関する特別な規制はありません。例えば、インド食品安全基準局 (FSSAI) は2015年に食品安全基準 (食品または栄養補助食品、栄養補助食品、特別食用食品、特別医療用食品、機能性食品、新規食品) の草案を提案しています。2015年に規制が制定されましたが、まだ最終決定には至っていません。そのため、インドの消費者は栄養補助食品の摂取量が少なく、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場で最も低いシェアを占めています。
アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場の収益と2031年までの予測 (金額)
アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場のセグメンテーション
アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場は、製品別、用途別、機能別、エンドユーザー別、国別に分類されます。
製品別では、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場はヒドロキシプロピルメチルセルロース (HPMC)、プルラン、その他に区分されます。2023年にはHPMCセグメントが最大の市場シェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場は、抗生物質・抗菌薬、ビタミン・栄養補助食品、抗炎症薬、心血管治療薬、制酸剤・整腸剤、その他に分類されます。抗生物質・抗菌薬セグメントは2023年に最大の市場シェアを占めました。
機能別では、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場は、即時放出型カプセル、持続放出型カプセル、遅延放出型カプセルに区分されます。即時放出型カプセルのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
エンドユーザー別では、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場は製薬企業、栄養補助食品企業、CMO、化粧品企業に区分されます。2023年には製薬企業セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のベジタリアンカプセル市場は、インド、中国、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋諸国に区分されます。2023年のアジア太平洋ベジタリアンカプセル市場シェアはインドが独占しています。
ACG、CapsCanada、Capsugel, Inc (A subsidiary of Lonza Group AG)、HealthCaps India、Lefancaps、NATURAL CAPSULES LIMITED、QUALICAPS、Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co (GS Capsules)、SUHEUNG、Sunil Healthcare Limited、Yasin、Zhejiang Honghui Capsule Co、Ltd.、Zhejiang Huili Capsules Co., Ltd.など、アジア太平洋ベジタリアンカプセル市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific vegetarian capsules market was valued at US$ 740.88 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,476.34 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 9.0% from 2023 to 2031.
Innovative Product Launches of Vegetarian Capsules Boost Asia Pacific Vegetarian Capsules Market
Innovation in vegetarian capsule products is of utmost importance for manufacturers to promote it as the best alternative to gelatin capsules. Nutraceutical companies are launching modified-release vegetarian capsules for effective drug absorption and to achieve predetermined clinical objectives.
"DRcaps capsules" by Lonza's (Capsugel) are vegetarian capsules manufactured using hydroxypropyl methylcellulose (HPMC), which disintegrates more slowly than traditional gelatin capsules. Such HPMC-derived vegetarian capsules keep the ingredients intact in the capsule shell. Also, DRcaps capsules do not require any external application of chemical coatings to keep the ingredients intact, mask taste, or postpone the release of the active ingredients, proving advantageous for consumers who doubt capsule coatings as "unnatural." The clinical in-vitro studies on DRcaps capsules reveal that the capsule contents are intact for at least 30 minutes, with a gastric pH of 1.2, and disintegrate fully at an intestinal pH of 6.8. The DRcaps capsules are modified-release vegetarian capsule types that benefit consumers dealing with bad taste or aftertaste caused by some ingredients. Further, these capsules can eliminate certain disintegration steps such as coating, which reduces high production costs and time.
Several nutraceutical manufacturers are developing acid-resistant vegetarian capsules as probiotics cannot travel through stomach acid. Several probiotic products contain "strains" that cannot survive the passage of stomach acid. The SILVACO company's "Acid-Resistant vegetable HPMC capsules" can pass through the stomach acid, travel in low-pH environments, and quickly disintegrate in the intestinal tract.
Vegetarian capsule manufactures are developing innovative products to obtain predetermined clinical objectives and gain a significant advantage over gelatin capsules, which is expected to offer lucrative opportunities for the Asia Pacific vegetarian capsules market during the forecast period.
Asia Pacific Vegetarian Capsules Market Overview
According to the survey published in India's Phytonutrient report, the utility of nutritional supplements is quite low, accounting for only 21.2% of people who consume nutritional supplements. Furthermore, 27.4% and 17.3% of vegetarians and non-vegetarians consume supplements in India; hence, the consumption rate is higher among the vegetarian group. Consumers who purchase dietary supplements prefer to buy from general stores (79%) and pharmacies (67%), according to the same report. Moreover, India has no specific regulations for nutraceutical products and food supplement sales. For example, the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) proposed a draft of Food Safety Standards (Food or Health Supplements, Nutraceuticals, Foods for Special Dietary Uses, Foods for Special Medical Purposes, Functional Foods and Novel Food) Regulations, in 2015; however, the regulation is yet to be finalized. Therefore, Indian consumers have a low intake of nutritional supplements, accounting for the lowest share of the vegetarian capsules market in Asia Pacific.
Asia Pacific Vegetarian Capsules Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Vegetarian Capsules Market Segmentation
The Asia Pacific vegetarian capsules market is categorized into product, application, functionality, end user, and country.
Based on product, the Asia Pacific vegetarian capsules market is segmented hydroxypropyl methylcellulose (HPMC), pullulan, and others. The hydroxypropyl methylcellulose (HPMC) segment held the largest market share in 2023.
In terms of application, the Asia Pacific vegetarian capsules market is categorized into antibiotic and antibacterial drug, vitamin and dietary supplement, anti-inflammatory drugs, cardiovascular therapy drugs, antacid and antiflatulent preparation, and others. The antibiotic and antibacterial drug segment held the largest market share in 2023.
By functionality, the Asia Pacific vegetarian capsules market is segmented into immediate release capsules, sustained release capsules, and delayed release capsules. The immediate release capsules segment held the largest market share in 2023.
By end user, the Asia Pacific vegetarian capsules market is segmented into pharmaceutical companies, nutraceutical companies, contract manufacturing organizations (CMOS), and cosmeceutical companies. The pharmaceutical companies segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific vegetarian capsules market is segmented into India, China, Japan, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. India dominated the Asia Pacific vegetarian capsules market share in 2023.
ACG; CapsCanada; Capsugel, Inc (A subsidiary of Lonza Group AG); HealthCaps India; Lefancaps; NATURAL CAPSULES LIMITED; QUALICAPS; Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co (GS Capsules); SUHEUNG; Sunil Healthcare Limited; Yasin; Zhejiang Honghui Capsule Co., Ltd; and Zhejiang Huili Capsules Co., Ltd. are some of the leading companies operating in the Asia Pacific vegetarian capsules market.