|
市場調査レポート
商品コード
1562410
アジア太平洋のフルーツフィリング:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 製品タイプ別、用途別Asia Pacific Fruit Fillings Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type and Application |
||||||
|
アジア太平洋のフルーツフィリング:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 製品タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 即納可能
![]() |
アジア太平洋のフルーツフィリング市場は、2022年に8億6,703万米ドルと評価され、2030年には13億5,426万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.7%を記録すると推定されます。
フルーツ風味への嗜好の高まりがアジア太平洋のフルーツフィリング市場を押し上げる
デザートやスイーツにおけるフルーツフィリングへの嗜好の高まりが、消費者のベイクド食品への支出を増加させています。消費者はより健康的で自然な代替品を求めており、フルーツ風味を取り入れることでメーカーはより健康的な製品に対する需要に応えることができます。食品中のフルーツ・フィリングは新鮮で生き生きとした味を提供し、さまざまなフルーツ風味の製品を求める消費者にアピールします。バナナ、イチゴ、リンゴ、ココナッツは、世界中で通常消費されている一般的なフルーツ・フィリングです。さらに、ライム、オレンジ、ブルーベリー、ラズベリーの需要は、特にパイ、タルト、ペストリーに人気が高まっています。
さらに、果物はその他の健康特典を提供するため、消費者は天然素材を取り入れたベーカリー製品を選ぶ傾向が強くなり、より良い栄養という認識を連想させる。さらに、ザクロ、チェリー、バナナなどの革新的なフルーツ・フレーバーは、消費者にユニークなフレーバーの消費と実験に影響を与えています。その結果、市場の主要メーカーは消費者の需要を満たすため、こうした製品の提供に取り組んでいます。AGRANA Beteiligungs-AG、Puratos Group、Barry Callebautなどの市場プレーヤーは、ビスケットやクッキー、パイやタルト、アイスクリームやフローズンデザートなど、さまざまなアプリケーション産業向けに、ベリー、トロピカル、ドルペなど、ユニークで幅広いフルーツフィリングフレーバーを提供しています。このように、様々なフルーツフレーバーへの嗜好の高まりが、予測期間中のアジア太平洋のフルーツフィリング市場の成長を促進すると予想されます。
アジア太平洋のフルーツフィリング市場概要
アジア太平洋では、新興経済諸国が急速な経済成長を遂げ、製造企業の数が急増し、組織化された小売業やサービス業が大幅に成長しています。これは、人口増加、有利な政府規制と政策、自由貿易政策、豊富な資源の利用可能性、安価な労働力と製造設備によるものです。また、アジア太平洋のフルーツ・フィリング市場に参入している主要企業には、PURATOS、AGRANA Beteiligungs-AG、Barry Callebautなどがあります。各社は、拡大する需要に対応するため、技術革新や新製品開発など様々な戦略的イニシアチブを採用しています。例えば、2019年、AGRANA Beteiligungs-AGは中国にフルーツ製品の生産拠点を設立し、この新しい施設に2,663万米ドルを投資しました。
アジア太平洋のフルーツフィリング市場は、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長は、食生活の欧米化の傾向の高まり、ベーカリー製品の消費の増加、希望の風味プロファイルやその他の消費者の要件に応じた革新的な使用によってもたらされます。さらに、急速な都市化、現代的なライフスタイル、多忙な仕事のスケジュールとともに、特に食習慣における西洋文化の顕著な影響が、冷凍デザート、ベーカリー製品、甘く香ばしいスナック、乳製品などのコンビニエンス・フードへの消費者の嗜好を駆り立てています。フルーツ・フィリングは、そうした食品の魅力と味を向上させるために加えられます。フルーツ・フィリングは好みの風味や食感を与えることができ、食品の魅力を高める。この地域の消費者の可処分所得の急増-急速な経済成長、賃金の上昇、雇用の増加-は、コンビニエンス・フードへの需要を強化する主な要因の一つであり、最終的にフルーツ・フィリング市場を牽引しています。
アジア太平洋のフルーツフィリング市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のフルーツフィリング市場のセグメンテーション
アジア太平洋のフルーツフィリング市場は、製品タイプ、用途、国に分類されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋のフルーツフィリング市場はトロピカルフルーツ、メロン、ブドウ、ベリー類、その他に分類されます。ベリー類セグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。
用途別では、アジア太平洋のフルーツフィリング市場は、ビスケット・クッキー、パイ・タルト、RTEスナック、アイスクリーム・冷菓、その他に分類されます。2022年にはその他セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のフルーツフィリング市場は、オーストラリア、中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。その他アジア太平洋は、2022年のアジア太平洋フルーツフィリング市場シェアを独占しました。
PT Hakiki Donarta、Barry Callebaut AG、Agrana Beteiligungs AG、Andros SNC、EMU AG、Puratos NV、Toyota Tsusho Foods Corp、Orana AS、Dawn Food Products Incは、アジア太平洋フルーツフィリング市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific fruit fillings market was valued at US$ 867.03 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,354.26 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.7% from 2022 to 2030.
Growing Preference for Fruit Flavors Boosts Asia Pacific Fruit Fillings Market
The growing preference for fruit filling in desserts and sweets has increased consumers' spending on baked food products. Consumers seek healthier and more natural alternatives, and incorporating fruit flavors allows manufacturers to respond to the demand for healthier products. Fruit filling in food products provides a fresh and vibrant taste, appealing to consumers looking for different fruit-flavored products. Banana, strawberry, apple, and coconut are common fruit fillings that are usually consumed worldwide. Further, the demand for limes, oranges, blueberries, and raspberries is gaining popularity, especially in pies, tarts, and pastries.
In addition, as fruits provide additional health benefits, consumers are more inclined to choose bakery products that incorporate natural ingredients, associating them with a perception of better nutrition. Further, innovative fruit flavors such as pomegranate, cherry, and banana have influenced consumers to consume and experiment with unique flavors. As a result, key manufacturers in the market are engaged in offering such products to meet consumer demand. Market players such as AGRANA Beteiligungs-AG, Puratos Group, and Barry Callebaut offer a unique and wide range of fruit fillings flavors such as berries, tropical, and drupes to various application industries including biscuits and cookies, pies and tarts, ice cream and frozen desserts, and others. Thus, the growing preference for a variety of fruit flavors is expected to fuel the Asia Pacific fruit fillings market growth during the forecast period.
Asia Pacific Fruit Fillings Market Overview
In Asia Pacific, the developing economies are experiencing rapid economic growth, a surge in the number of manufacturing companies, and considerable growth in the organized retail and service sectors. This is due to population growth, favorable government regulations, liberal trade policies, the availability of abundant resources, and cheap labor and manufacturing facilities. In addition, the key players present in the Asia Pacific fruit fillings market include PURATOS, AGRANA Beteiligungs-AG, and Barry Callebaut. The companies are adopting various strategic initiatives such as innovation and new product developments to cater to growing demand. For instance, in 2019, AGRANA Beteiligungs-AG set up its production site for fruit products in China, with an investment of US$ 26.63 million in this new facility.
The Asia Pacific fruit fillings market is expected to register the highest CAGR during the forecast period; the market growth in the region is driven by the rising trend of westernization of diet as well as increasing consumption of bakery products and their innovative use as per the desired flavor profile and other consumer requirements. Furthermore, the prominent influence of Western culture, especially on eating habits, along with rapid urbanization, modern lifestyle, and hectic work schedules, are driving the consumer's preference toward convenience food such as frozen desserts, bakery products, sweet and savory snacks, and dairy products. Fruit fillings are added to such food products to improve their appeal and taste. They can impart any desired flavor and texture, which increases the appeal of food products. A surge in disposable income of consumers in the region-owing to rapid economic growth, increased wages, and rise in employment-is one of the key factors bolstering the demand for convenience food, eventually driving the fruit fillings market.
Asia Pacific Fruit Fillings Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Fruit Fillings Market Segmentation
The Asia Pacific fruit fillings market is categorized into product type, application, and country.
Based on product type, the Asia Pacific fruit fillings market is categorized into tropical fruits , melons, drupes, berries, and others. The berries segment held the largest market share in 2022.
In terms of application, the Asia Pacific fruit fillings market is categorized into biscuits and cookies, pies and tarts, RTE snacks, ice cream and frozen desserts, and others. The others segment held the largest market share in 2022.
By country, the Asia Pacific fruit fillings market is segmented into the Australia, China, Japan, India, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific fruit fillings market share in 2022.
PT Hakiki Donarta, Barry Callebaut AG, Agrana Beteiligungs AG, Andros SNC, EMU AG, Puratos NV, Toyota Tsusho Foods Corp, Orana AS, and Dawn Food Products Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific fruit fillings market.