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市場調査レポート
商品コード
1535268
欧州の栄養補助食品市場:規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート掲載:タイプ別、形態別、流通チャネル別、国別Europe Dietary Supplements Market Size and Forecast, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Form, Distribution Channel, and Country |
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欧州の栄養補助食品市場:規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート掲載:タイプ別、形態別、流通チャネル別、国別 |
出版日: 2024年07月18日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 即納可能
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欧州の栄養補助食品市場規模は、2023年に198億4,000万米ドル、2031年には310億9,000万米ドルに達すると予測されており、2023年から2031年までのCAGRは5.8%と予測されています。
欧州ではオーガニックやビーガンの消費者が増えており、オーガニックやハーブ成分を含む栄養補助食品の需要が高まっています。ベルリンを拠点とするVeganzの調査によると、欧州5カ国を菜食主義者の数でランク付けし、英国が3.2%でトップだった。次いでイタリアが2.3%、ドイツとオーストリアが2.2%。スペインが2.1%で続き、フランスは2.0%だった。これらの国のヴィーガン人口は500万人を超えています。オーガニックの栄養補助食品には、ビタミン、ミネラル、ハーブ、アミノ酸、酵素が含まれており、これらはすべて自然の有機環境から供給されたもので、健康全般をサポートします。これらのサプリメントは、栄養素の摂取を高め、健康状態を改善し、有害な農薬や化学物質を使用していないため環境に優しいです。長期間摂取しても安全で、合成添加物も含まれていないです。
2023年の欧州栄養補助食品市場では、ドイツが大きなシェアを占めています。ドイツにおける栄養補助食品市場は、栄養補助食品の人気の高まりを含む食生活の変化だけでなく、国民の健康への関心の高まり、健康とフィットネスの動向の上昇により、顕著な急成長を目の当たりにしています。急成長する栄養補助食品市場は、健康意識の高まりと、より活動的で健康的なライフスタイルを追求したいという願望を示しています。ドイツ連邦リスクアセスメント研究所(BfR)によると、ドイツ人のほぼ3人に1人が現在、こうした錠剤、粉末、カプセルを服用しています。さらに、より個別化された健康ソリューションへの需要が高まる中、栄養補助食品はミレニアル世代に特に人気があります。栄養補助食品の普及率は、その健康効果に対する認識が高まるにつれて全国的に高まっています。この動向を利用するため、市場関係者はeコマース・プラットフォームを活用し、ドイツでのプレゼンスを拡大しつつあります。
食品サプリメントに関する欧州連合(EU)の法的枠組みは、世界中のあらゆる規制の中で最も厳しいです。EUの一般食品法規則は、食品サプリメントを食品として分類しています。また、包装食品や栄養補助食品の製造業者は、欧州食品安全機関(EFSA)が定めた規制基準を遵守する必要があります。EUの規制は、栄養補助食品に対して、商品名、成分リスト、正味量、最低耐久期限、保存条件、EUに拠点を置くFBO名/事業所住所、1日あたりの推奨摂取量、1回あたりの栄養または生理学的物質の量などの表示を義務付けています。サプリメントはバランスの取れた食事に取って代わるものであってはならないことが強調されています。これらの規制は、この地域の栄養補助食品メーカーに多くの課題をもたらしました。
欧州の栄養補助食品市場で事業を展開しているいくつかの企業は、Glanbia Plc、Herbalife Nutrition Ltd、Amway Corp、Bayer AG、Arkopharma SAS、Pfizer Inc、Otsuka Holdings Co Ltd、GSK Plc、NOW Health Group Inc、Nestle Health Science SAなどが含まれます。欧州の栄養補助食品市場で事業を展開する企業は、顧客の需要を満たすために手頃な価格で革新的な製品を提供することに重点を置いています。
欧州の栄養補助食品市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を使用して導き出されました。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関連する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、トピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、副社長、研究開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、欧州の栄養補助食品市場を専門とするバリュエーション専門家、リサーチアナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれています。
The Europe dietary supplements market size is projected to reach US$ 19.84 billion in 2023 to US$ 31.09 billion by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.8% from 2023 to 2031.
The increasing number of organic and vegan consumers in Europe boosts the demand for dietary supplement products with organic and herbal ingredients. According to Berlin-based Veganz's survey they ranked five European countries by the number of vegans, with the UK leading with 3.2%. Italy followed with 2.3%, followed by Germany and Austria with 2.2%. Spain followed with 2.1%, and France had 2.0%. The vegan population in these countries is over five million. Organic dietary supplements contain vitamins, minerals, herbs, amino acids, or enzymes, all sourced from natural, organic environments to support overall health and wellness. These supplements enhance nutrient intake, improve health outcomes, and are environmentally friendly as they are free of harmful pesticides and chemicals. They are safe for long-term consumption and do not contain synthetic additives.
Germany holds a significant share of the Europe dietary supplements market in 2023. The dietary supplements market in Germany is witnessing a notable surge due to increasing health concerns among the population and the rise in health and fitness trends, as well as changing dietary habits, including the growing popularity of dietary supplements. The fast-growing dietary supplements market shows increased health awareness and the desire to pursue a more active and healthier lifestyle. According to the German Federal Institute for Risk Assessment (BfR), almost one in three Germans currently take such pills, powder, and capsules. In addition, with a growing demand for more personalized health solutions, dietary supplements have become particularly popular among millennials. The dietary supplement adoption rate is growing across the country as individuals become more aware of their health benefits. To capitalize on this trend, market players are increasingly relying on e-commerce platforms to expand their presence in Germany.
The European Union's (EU) legal framework for food supplements is the strictest among all regulations across the globe. The EU General Food Law Regulation classifies food supplements as foodstuffs; also, manufacturers of packaged food products and dietary supplements need to comply with the regulatory norms set by the European Food Safety Authority (EFSA). The EU's regulation mandates mandatory labeling for dietary supplements, including trade name, ingredient list, net quantity, minimum durability date, storage conditions, EU-based FBO name/business address, recommended daily dosage, and amount of nutritional or physiological substances per dose. It emphasizes that supplements must not replace a balanced diet. These regulations created numerous challenges for dietary supplement manufacturers in the region.
A few players operating in the Europe dietary supplements market include Glanbia Plc, Herbalife Nutrition Ltd, Amway Corp, Bayer AG, Arkopharma SAS, Pfizer Inc, Otsuka Holdings Co Ltd, GSK Plc, NOW Health Group Inc, and Nestle Health Science SA, among others. Players operating in the Europe dietary supplements market focus on providing innovative products at affordable prices to fulfill customer demand.
The overall Europe dietary supplements market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers-along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the Europe dietary supplements market.