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市場調査レポート
商品コード
1510650
北米のインスタント食品市場:2030年予測と地域別分析- タイプ、カテゴリー、エンドユーザー別North America Ready-to-Eat Meals Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type, Category, and End User |
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北米のインスタント食品市場:2030年予測と地域別分析- タイプ、カテゴリー、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年05月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 91 Pages
納期: 即納可能
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北米のインスタント食品市場は、2022年に1,322億1,456万米ドルと評価され、2030年には1,954億1,821万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.0%を記録すると推定されます。
オンラインチャネルを通じたインスタント食品の販売増加が北米のインスタント食品市場を牽引
消費者はますます健康的で栄養価の高い食品を求めるようになっており、そのため従来の食品に代わる健康的な食品、例えばラクトースフリー、ビーガン、グルテンフリー、ラクトースフリー、高繊維質、高タンパク質、低カロリーのインスタント食品の需要が急増しています。ヘルシー食品に対する需要の高まりは、メーカーに特定の顧客要件に応じた製品ポートフォリオの開発と拡大を促しています。消費者は、食品に含まれる合成添加物に対する懸念を強めています。そのため、自然に作られた製品を好む傾向が強まっています。メーカー各社は、天然成分を配合したインスタント食品を発売することで、製品ポートフォリオを充実させています。
1月に向けて菜食主義を奨励する非営利団体Veganuaryが発表したデータによると、2021年には580万人が「Veganuaryキャンペーン」に登録しました。植物性食生活の普及に伴い、メーカー各社は従来の食事に代わる健康的で栄養価の高い植物性食品を開発しています。例えば、ネスレ傘下のブランド「フレッシュリー」は、2021年8月に完全菜食主義の食事ラインを立ち上げました。新メニュー「ピュアリープラント」では、シェフが調理する食事宅配サービスで、植物性食品の栄養的利点とおいしさの可能性を紹介するために開発された6つのオプションを提供しています。このように、健康的な食生活とクリーンな表示に対する消費者の傾向の高まりが、メーカーに製品提供の拡大を促し、北米のインスタント食品市場の成長を世界的に促進しています。
北米のインスタント食品市場の概要
北米のインスタント食品市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。この地域市場は、可処分所得の増加、簡便食品カテゴリーへの支出の増加、外出先での食事オプションといった複数の要因の影響を受けています。健康志向の高まりは、新鮮で栄養価の高い食材を使ったライスボウル、ラップ、サラダ、ブリトー、グレイビー、カレーなど、すぐに食べられる食事オプションの需要を促進しています。肉料理やチキンバーガー、サンドイッチは、タンパク質が豊富な食品を求める健康志向の消費者に好まれています。ヘルシー志向の高まりと倫理的配慮が、オーガニック、グルテンフリー、持続可能な原材料を使用したインスタント食品の需要を押し上げています。すぐに食べられるロースト野菜、マッシュ野菜、野菜ロールは、植物ベースの食事やより健康的な代替食品への志向の高まりにより、北米全域で絶大な人気を博しています。また、健康への関心が高まるにつれ、人々はジャンクフードを敬遠するようになっています。そのため、北米の外食産業では、ヘルシーで栄養価の高いインスタント食品の需要が高まっています。
多忙な都市住民はコンビニエンス・フードに傾倒しています。米国労働統計局(BLS)によると、2022年には69%の人がオフィスで働いています。インスタント食品は便利な解決策を提供し、社会人やその他の人々が調理や準備に時間を費やすことなく、素早く食品にアクセスして消費することを可能にします。そのため、働く人々は調理の時間と手間を省くためにインスタント食品にシフトしており、北米のインスタント食品市場の成長を牽引しています。COVID-19の大流行以来、オンライン・プラットフォームの利便性が北米におけるインスタント食品の売上増に貢献しています。食品産業協会(FIA)と米国冷凍食品協会(AFFI)によると、2020年にはインスタント食品の売上が21%増加し、パンデミック時に冷凍インスタント食品を毎日または数日おきに消費した消費者の39%がインスタント食品の中核的買い物客として記録されました。また、様々な企業が、従業員に健康的で迅速な食事の選択肢を提供するため、丼物、インスタントバーガー、冷凍肉料理などを含む食事の定期購入を申し込んでいます。インスタントミール・サブスクリプションの需要が高まる中、新興市場プレーヤーは市場シェアを拡大し、需要の高まりに対応するため、M&A、パートナーシップ、コラボレーション戦略を採用しています。2020年11月、アメリカの大手インスタントミールデリバリーサービスであるファクターは、同市場における競合ポジションの拡大を意図して、同地域のもう1つの新興ミールキット宅配サービスであるハローフレッシュを買収しました。このように、企業による戦略的開発は、今後数年間、北米のインスタント食品市場に新たなビジネスチャンスをもたらすと期待されています。
北米のインスタント食品市場の収益と2030年までの予測(億米ドル)
北米のインスタント食品市場のセグメンテーション
北米のインスタント食品市場は、タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、国によって区分されます。
タイプ別では、北米のインスタント食品市場は丼、ラップ、サラダ、ブリトー、グレービーとカレー、麺とパスタ、ピザ、スープとシチュー、肉料理、ハンバーガー、サンドイッチ、その他に区分されます。2022年には麺・パスタ部門が最大のシェアを占めました。
カテゴリー別では、北米のインスタント食品市場はグルテンフリーと従来型に二分されます。従来型セグメントが2022年に大きなシェアを占めました。
エンドユーザー別では、北米のインスタント食品市場はHoReCa、施設、家庭、その他に区分されます。2022年にはHoReCaセグメントが最大のシェアを占めました。
国別に見ると、北米のインスタント食品市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は2022年に北米のインスタント食品市場を独占しました。
Calavo Growers Inc、Dandee Sandwich Co、EA Sween Co、Fresh Grill Foods LLC、FreshRealm LLC、Hearthside Food Solutions LLC、Taylor Fresh Foods Inc、TripleSticks Inc、Tyson Foods Incは北米のインスタント食品市場で事業を展開している大手企業です。
目次
The North America ready-to-eat meals market was valued at US$ 132,214.56 million in 2022 and is expected to reach US$ 195,418.21 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.0% from 2022 to 2030.
Escalating Sales of Ready-to-Eat Meals through Online Channels Drive the North America Ready-to-Eat Meals Market
Consumers are increasingly seeking healthy, nutritious food options, which has surged the demand for healthy alternatives to conventional foods, such as lactose-free, vegan, gluten-free, lactose-free, high-fiber, high-protein, or low-calorie ready-to-eat meals. Growing demand for healthy food has prompted manufacturers to develop and expand product portfolios according to specific customer requirements. Consumers are more concerned about synthetic additives in food products. Thus, the preference for naturally made products is increasing. Manufacturers are enhancing their product portfolio by launching ready-to-eat meals infusing natural ingredients.
According to data published by Veganuary, a non-profit organization encouraging people to adopt a vegan diet for January, ~5.8 million people signed up for the "Veganuary Campaign" in 2021. The growing adoption of a plant-based diet has prompted manufacturers to develop healthy and nutritious plant-based alternatives to conventional meals. For instance, the Nestle-owned brand "Freshly" launched an entirely vegan meal line in August 2021. Under its new Purely Plant menu, the chef-prepared meal delivery service offers six options developed to showcase the nutritional benefits and delicious possibilities of plant-based foods. Thus, the growing consumers' inclination toward healthy diets and clean labels has prompted manufacturers to expand product offerings, fueling the North America ready-to-eat meals market growth globally.
North America Ready-to-Eat Meals Market Overview
The North America ready-to-eat meals market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The regional market is influenced by multiple factors such as increasing disposable income, rising spending on convenience food categories and on-the-go food options. Growing emphasis on health-conscious choices propels the demand for ready-to-eat meal options such as rice bowls, wraps, salads, burritos, gravies, and curries made with fresh and nutritious ingredients. Meat entrees and chicken burgers and sandwiches are preferred by health-conscious consumers seeking protein-rich food options. Rising preference for healthy options and ethical considerations drive the demand for organic, gluten-free, and sustainably sourced ingredients in the ready-to-eat products. Ready-to-eat roasted vegetables, mashed vegetables, and vegetable rolls gain immense popularity across North America owing to the rising inclination toward plant-based diets and healthier alternatives. Also, with rising health concerns, people significantly avoid junk food. Therefore, the demand for healthy and nutritious ready-to-eat meals is rising across the food service sector in North America.
Busy urban population is inclined toward convenience food. According to the US Bureau of Labor Statistics (BLS), 69% of the people worked from the office in 2022. Ready-to-eat meals offer convenient solutions, allowing working professionals and other people to quickly access and consume food without spending time on cooking and preparing. Thus, working people are shifting toward ready-to-eat meals to save cooking time and effort, driving the North America ready-to-eat market growth. Since the COVID-19 pandemic, the convenience of online platforms has contributed to the increasing sales of ready-to-eat meals in North America. According to the Food Industry Association (FIA) and American Frozen Food Institute (AFFI), in 2020, ready-to-eat meal sales increased by 21%, and 39% of consumers were recorded as core ready-to-eat meal shoppers, as they consumed frozen ready-to-eat foods daily or every few days during the pandemic. Also, various corporates apply for meal subscriptions containing rice bowls, RTE burgers, frozen meat entrees, and other items to provide their employees with healthy and quick food options. With rising demand for RTE meal subscriptions, emerging market players adopt merger and acquisition, partnership, and collaboration strategies to expand their market share and meet the rising demand. In November 2020, Factor, America's leading ready-to-eat meal delivery service, acquired HelloFresh, another emerging meal kit delivery service in the region intending to expand its competitive position in the market. Thus, strategic developments by players are expected to open new opportunities in the North America ready-to-eat meals market in the coming years.
North America Ready-to-Eat Meals Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Billion)
North America Ready-to-Eat Meals Market Segmentation
The North America ready-to-eat meals market is segmented based on type, category, end user, and country.
Based on type, the North America ready-to-eat meals market is segmented into rice bowls, wraps, salads, burritos, gravies and curries, noodles and pastas, pizza, soups and stews, meat entrees, burgers, sandwiches, and others. The noodles and pastas segment held the largest share in 2022.
By category, the North America ready-to-eat meals market is bifurcated into gluten-free and conventional. The conventional segment held a larger share in 2022.
By end-use industry, the North America ready-to-eat meals market is segmented into HoReCa, institutions, households, and others. The HoReCa segment held the largest share in 2022.
Based on country, the North America ready-to-eat meals market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America ready-to-eat meals market in 2022.
Calavo Growers Inc, Dandee Sandwich Co, EA Sween Co, Fresh Grill Foods LLC, FreshRealm LLC, Hearthside Food Solutions LLC, Taylor Fresh Foods Inc, TripleSticks Inc, and Tyson Foods Inc are some of the leading companies operating in the North America ready-to-eat meals market.
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