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市場調査レポート
商品コード
1362455
南北アメリカのレディ・トゥ・イート・ミール市場規模予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別Americas Ready-to-Eat Meals Market Size and Forecasts, Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Category, and End User |
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南北アメリカのレディ・トゥ・イート・ミール市場規模予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲タイプ別、カテゴリー別、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年09月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即納可能
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米国の調理済み食品市場は、2022年の1,778億1,000万米ドルから2030年には2,664億4,000万米ドルに成長すると予想されます。2022年から2030年までのCAGRは5.2%で成長すると予想されます。
ここ数年、多忙な仕事のスケジュールによって消費者のライフスタイルが進化し、コンビニエンス・フード、調理済み製品、調理済み製品、冷凍食品への依存度が高まっています。食品業界では、高品質のコンビニエンス・フードの消費が急増しています。コンビニエンス・フード、調理済み食品、調理済み製品により、消費者は食材の買い出し、食事の準備、調理、消費、食後の活動に関連する時間と労力を節約できます。人々は調理の時間や手間を省くため、すぐに食べられる食事を好みます。このような要因が、南北アメリカにおける調理済み食品市場の成長に大きく寄与しています。
エンドユーザー別に見ると、南北アメリカの調理済み食品市場はHoReCa、施設、家庭、その他に区分されます。2022年には、HoReCaセグメントが大きな市場シェアを占め、予測期間中に最も急成長するセグメントとなる見込みです。HoReCa(ホテル、レストラン、ケータリング)は、ホスピタリティと外食レストランからなるフードサービス産業を包含します。HoReCaにはホテル、カフェ、レストラン、バーが含まれ、一般に幅広い料理と多様な食品・飲物メニューを提供しています。また、ホテルやレストランでは、特定の顧客の要望に応じてカスタマイズされた食事のオプションも必要とされます。顧客の要望はさらに、大手市場プレーヤーに多様な製品の開発を促し、市場の革新と多様化を促しています。大手メーカーによる高い製品ラインアップにより、クイックサービス・レストランは消費者に便利な食事の選択肢と豊富なメニューを提供することができます。
南北アメリカの調理済み食品市場の成長は、オンライン・チャネルを通じた調理済み食品の販売拡大によるものです。eコマースの出現は、人々の買い物や食品の購入方法を一変させました。インターネットやスマートフォンの普及、新技術への迅速なアクセス、購買力の上昇、オンライン小売ショッピング・プラットフォームが提供する利便性などが、eコマースを強化する主な要因のひとつです。米国商務省小売指標部門によると、米国のeコマース売上高は2021年に8,700億米ドルに達し、2020年から14.2%増加しました。さらに、2021年のオンライン食料品販売額は2020年比で170%増加し、米国における食料品販売額全体の9.6%を占めました。人々は、調理済みの食事を購入するためにオンライン小売チャネルを好むようになってきています。飲食品のオンライン販売は、実店舗の閉鎖や世界各国の政府によるいくつかの社会的規制の賦課により、COVID-19の発生中に大きく伸びた。したがって、オンライン・チャネルの普及と食品販売の増加が、調理済み食品市場の成長に寄与しています。
パンデミックの流行中は、レストラン、施設、大学の閉鎖、家庭教育や在宅勤務の開始により、家庭調理の頻度が高まっています。パンデミックは顧客の食行動や購買行動にも影響を与え、家庭料理やパン作りへの関心の高まりにつながっています。ダルハウジー大学のAgri-Food Analytics Labの報告によると、2020年のカナダでは55.9%の人が食事のほとんどを自分で作っていることが明らかになっています。そのため、アメリカではロックダウンの結果、調理済み食品の売上が当初は減少しました。2021年末にクイック・サービス・レストランやカフェがサービスを再開し、調理済み食品の売上は増加しました。スーパーマーケット、外食サービス、食品小売の復活が惣菜の売上を増加させ、eコマース・プラットフォームからの食品売上がさらに増加しました。
Tyson Foods Inc、SK Chilled Foods Ltd、Fresh Grill Foods LLC、Dandee Sandwich Co、Taylor Fresh Foods Inc、Calavo Growers Inc、Hearthside Food Solutions LLCは、南北アメリカの調理済み食品市場の大手企業です。これらの企業は、地理的プレゼンスと消費者基盤を拡大するために、M&Aや製品発売などの戦略を採用しています。
南北アメリカの総菜市場規模は、一次情報と二次情報の両方を用いて算出しました。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、南北アメリカ惣菜市場を専門とするバリュエーション専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれます。
Americas ready-to-eat meals market is expected to grow from US$ 177.81 billion in 2022 to US$ 266.44 billion by 2030. It is expected to grow at a CAGR of 5.2% from 2022 to 2030.
In the past few years, the lifestyle of consumers has evolved due to hectic work schedules and rising dependency on convenience food, ready-to-eat products, ready-to-cook products, and frozen food products. The food industry is witnessing a surge in the consumption of high-quality convenience food. Convenience food, ready-to-eat, and ready-to-cook products allow consumers to save time and effort associated with ingredient shopping, meal preparation, cooking, consumption, and post-meal activities. People prefer ready-to-eat meals to avoid cooking time and efforts. This factor has significantly contributed toward the growth of ready-to-eat meals market across the Americas.
Based on end user, the Americas ready-to-eat meals market is segmented into HoReCa, institutions, households, and others. In 2022, HoReCa segment held a significant market share, and is expected to be the fastest growing segment during the forecast period. HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) encompasses the food service industry comprising hospitality and food service restaurants. HoReCa includes hotels, cafes, restaurants, and bars, generally providing a wide range of cuisines and a diversified menu of food and beverages. Hotels and restaurants also require customized meal options for specific customer requirements. Customer requirements have further prompted major market players to develop varied products, thereby encouraging innovation and diversification in the market. High product offerings by major manufacturers enable quick service restaurants to offer consumers with convenient dining options and extensive menus.
Americas ready-to-eat meals market growth is attributed to the growing sales of ready-to-eat meals through online channels. The emergence of e-commerce has transformed how people shop and purchase food products. The growing penetration of the internet and smartphones, quick access to emerging technologies, rising purchasing power, and convenience provided by online retail shopping platforms are among the key factors bolstering e-commerce. According to the US Department of Commerce Retail Indicator Division, e-commerce sales in the US reached US$ 870 billion in 2021, up by 14.2% from 2020. Furthermore, online grocery sales grew by 170% in 2021 than 2020, accounting for 9.6% of total grocery sales in the US. People are increasingly preferring online retail channels for buying ready-to-eat meals. The online sales of food and beverages grew significantly during the COVID-19 outbreak due to the shutdown of brick-and-mortar stores and the imposition of several social restrictions by governments of various countries across the globe. Thus, the increasing prevalence of online channels and rising food product sales are contributing to the growth of the ready-to-eat meals market.
Closures of restaurants, institutions and universities, and initiation of home schooling and work from home during pandemic increased the frequency of home cooking. Pandemic also affected eating and buying behavior of customers and led to growing interest for home cooking and baking. A report by Agri-Food Analytics Lab at Dalhousie University revealed that 55.9% people prepared most of the meals themselves in Canada in 2020. Therefore, lockdowns resulted in initial decline in the ready-to-eat meals sales in America. The sales of ready-to-eat meals increased with the resumption of services by quick service restaurants, cafes, at the end of 2021. The revival of supermarkets, food service, and food retail increased the sales of ready-to-eat meals, further amplified by growing food product sales from e-commerce platforms.
Tyson Foods Inc, SK Chilled Foods Ltd, Fresh Grill Foods LLC, Dandee Sandwich Co, Taylor Fresh Foods Inc, Calavo Growers Inc, and Hearthside Food Solutions LLC, are among the leading players in the Americas ready-to-eat meals market. These companies are adopting strategies such as mergers & acquisitions and product launches to expand their geographic presence and consumer bases.
The overall Americas ready-to-eat meals market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights. Participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers-along with external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the Americas ready-to-eat meals market.