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市場調査レポート
商品コード
1494544
欧州の家庭用品市場:2030年までの予測- 地域別分析- 製品タイプ別、流通チャネル別Europe Housewares Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type and Distribution Channel |
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欧州の家庭用品市場:2030年までの予測- 地域別分析- 製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 73 Pages
納期: 即納可能
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欧州の家庭用品市場は、2022年に743億4,404万米ドルと評価され、2030年には988億7,216万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは3.6%を記録すると予測されています。
欧州の家庭用品市場の主役による戦略的発展への取り組み
メーカーは、家庭用品の需要増加に対応するため、製品開発、事業拡大、M&A、パートナーシップなどに多額の投資を行っています。主な市場プレイヤーは、革新的な家庭用品を発売し、多くの消費者を引き付けるために研究開発に取り組んでいます。例えば、2021年10月、無害調理器具を提供するCaraway社は、5色のカラーバリエーションのベークウェアを発売しました。こびりつかないフライパンを含むこれらのベークウェアは、セラミックコーティングが施され、重金属を使用していないです。こうした製品の発売が、家庭用品市場の成長を後押ししています。
家庭用品市場で事業を展開する老舗企業は、世界市場での存在感を高めるために他の事業を買収しています。2021年10月、レノックス・コーポレーションは、フラットウェア、テーブルウェア、カトラリーなど卓上用品の製品ラインとともにオナイダ・コンシューマーLLCを買収しました。この提携は、ブランドの重要なポートフォリオと先進的な製品を宣伝し、様々な小売チャネルを通じて顧客の認知度を高めるために結ばれました。さらに、各社は市場での地位を維持するために他のメーカーと提携しています。2021年4月、BSHホームアプライアンス株式会社は、変化し続ける消費者需要に対応する次世代キッチン家電を製造するため、プラムとの提携を発表しました。
このように、ハウスウェア市場の主なプレーヤーによるこのような戦略的な発展への取り組みが、この地域の市場成長を促進しています。
欧州の家庭用品市場の概要
欧州の家庭用品市場は、ドイツ、イタリア、フランス、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。都市人口の増加と自立した生活を営む成人の世帯数の増加が、欧州諸国における家庭用品や家電製品に対する需要の引き金となっています。欧州連合によると、2022年には7,190万人の未婚の成人が欧州諸国に住んでいた。さらに、4,820万人が子供のいない夫婦として暮らし、3,060万人が子供とともに夫婦として暮らしています。こうした数字と連動して、家庭料理の傾向が高まり、スタイリッシュで機能的なキッチン用品やダイニング用品が重視されるようになったことが、欧州の家庭用品市場の成長に大きく寄与しています。さらに、持続可能性と環境に優しい製品への注目が、消費者に耐久性があり環境に優しい家庭用品への投資を促し、ひいては家庭用品業界の技術革新と製品開発を促進しています。
欧州の家庭用品市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の家庭用品市場のセグメンテーション
欧州の家庭用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国によって区分されます。製品タイプ別に見ると、欧州の家庭用品市場は調理器具・ベークウェア、テーブルウェア、キッチン家電、バスルーム用品、その他に区分されます。2022年にはキッチン家電セグメントが最大の市場シェアを占めています。
流通チャネルでは、欧州の家庭用品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、欧州の家庭用品市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州に区分されます。その他欧州が2022年の欧州の家庭用品市場シェアを独占しました。
The Denby Pottery Co Ltd、Inter Ikea Holding Bv、Newell Brands Inc、BSH Hausgerate Gmbh、Kohler Coは、欧州の家庭用品市場で事業を展開する大手企業です。
The Europe housewares market was valued at US$ 74,344.04 million in 2022 and is expected to reach US$ 98,872.16 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 3.6% from 2022 to 2030.
Strategic Development Initiatives by Key Players Fuel Europe Housewares Market
Manufacturers are investing significantly in product developments, business expansions, mergers & acquisitions, partnerships, etc., to cater to the increasing demand for housewares. Key market players engage in research & development to launch innovative housewares to attract a large consumer base. For instance, in October 2021, Caraway, a company offering nontoxic cookware, launched bakeware in 5 color variants. These bakeware items, including non-stick pans, come with a ceramic coating and are free from heavy metal. Such product launched propel the houseware market growth.
Well-established players operating in the housewares market are acquiring other businesses to enhance their global market presence. In October 2021, Lenox Corporation acquired Oneida Consumer LLC along with its product line of tabletop items such as flatware, tableware, and cutlery. The alliance was formed to advertise a significant portfolio of brands and advanced products to boost client awareness through various retail channels. Additionally, companies are partnering with other manufacturers to maintain their market positions. In April 2021, BSH Home Appliances Corporation announced its partnership with Plum to manufacture next-generation kitchen appliances to meet ever-changing consumer demand.
Thus, such strategic development initiatives by key players in the houseware market are driving market growth in the region.
Europe Housewares Market Overview
The housewares market in Europe is segmented into Germany, Italy, France, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Growing urban populations and the increasing number of households composed of adults living independently trigger the demand for household products and appliances in European countries. According to the European Union, in 2022, 71.9 million unmarried adults were living in European countries. Furthermore, 48.2 million individuals lived as couples without children, while 30.6 million individuals lived as couples along with their children. In tandem with these numbers, the rising trend of home-cooked meals, and the emphasis on stylish and functional kitchen as well as dining products contributes significantly to the housewares market growth in Europe. Moreover, the focus on sustainability and eco-friendly products encourages consumers to invest in durable and eco-friendly housewares, in turn, driving innovations and product development in the housewares industry.
Europe Housewares Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Housewares Market Segmentation
The Europe housewares market is segmented based on product type, distribution channel, and country. Based on product type, the Europe housewares market is segmented into cookware and bakeware, tableware, kitchen appliances, bathroom essentials, and others. The kitchen appliances segment held the largest market share in 2022.
In terms of distribution channel, the Europe housewares market is segmented into supermarkets and hypermarkets, speciality stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.
By country, the Europe housewares market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe housewares market share in 2022.
The Denby Pottery Co Ltd, Inter Ikea Holding Bv, Newell Brands Inc, BSH Hausgerate Gmbh, and Kohler Co are some of the leading players operating in the Europe housewares market.