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市場調査レポート
商品コード
1722743
芝生および庭園用消耗品市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年Lawn and Garden Consumables Market Report by Product Type (Fertilizers, Pesticides, Seeds, Mulch, and Others), Distribution Channel (Online, Offline), End User (Residential, Commercial, Industrial), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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芝生および庭園用消耗品市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の芝生および庭園用消耗品の市場規模は2024年に216億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに294億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。ガーデニングに対する消費者の関心の高まり、都市部の緑地空間の拡大、環境に優しい製品の著しい進歩、可処分所得の増加、低メンテナンスの造園に対する需要の急増、eコマースチャネルの成長、住宅および商業スペース向けの造園サービスの拡大などが、市場成長を促進する主な要因です。
芝生および庭園用消耗品とは、芝生や庭園の定期的なメンテナンスや造園に使用される様々な製品を指します。一般的に使用される芝生および庭園用消耗品には、農薬、肥料、種子、マルチフィルム、培地などがあります。これらは、土壌構造の改善、空間の美観の向上、雨水の流出防止、植物の過繁茂の防止、雑草の繁殖の抑制などに役立っています。さらに、芝生および庭園用消耗品は、空気中のほこりやその他の汚染物質をろ過し、土壌侵食を減らし、汚染を抑制し、室内の空気の質を高めるのにも役立ちます。その結果、芝生および庭園用消耗品は住宅、商業、工業の各分野で支持を集めています。
造園や家庭菜園に対する消費者の関心の高まりと、住宅や商業用建物の建設の増加が、市場の成長を促す主な要因となっています。これに加えて、屋外スペースを屋外キッチン、ラウンジ、エンターテインメントエリア、パーティースポットなどのくつろぎの場に変えるという新たな動向も、成長を促す大きな要因となっています。さらに、ライフスタイルの向上、消費者の支出能力の増加、急速な都市化により、噴水、植物、ガゼボなどの造園製品に対する需要が大幅に増加しています。これとともに、家庭の装飾に対する消費者の志向の高まりや、ハードスケープの普及が、製品需要を刺激しています。さらに、いくつかの大手メーカーは、効率性、利便性、使いやすさを向上させた先進的な芝生および庭園用消耗品を開発しています。これとともに、オーガニックでナチュラルな製品の発売が市場の成長を後押ししています。不動産セクターの拡大、アウトドアキッチンのトレンドの高まり、政府の好意的な政策、都市部の緑地や公園への投資の増加など、その他の要因も市場成長に好影響を与えています。
The global lawn and garden consumables market size reached USD 21.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 29.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.5% during 2025-2033. Rising consumer interest in gardening, expansion of urban green spaces, significant advancements in eco-friendly products, increasing disposable income, surging demand for low-maintenance landscaping, growth in e-commerce channels, and expanding landscaping services for residential and commercial spaces are some of the prime factors driving the market growth.
Lawn and garden consumables refer to various products used for the regular maintenance and landscaping of lawns and gardens. Some commonly used lawn and garden consumables include pesticides, fertilizers, seeds, mulch films, and growing media. They help improve the soil structure, increase the aesthetic appeal of the space, trap stormwater runoff, prevent overgrowth of plants, and control weed growth. Moreover, lawn and garden consumables also assist in filtering dust and other pollutants from the air, reducing soil erosion, curbing pollution, and enhancing indoor air quality. As a result, they have gained traction across the residential, commercial, and industrial sectors.
The rising consumer interest in landscaping and home gardening and the increasing construction of residential and commercial buildings represent the primary factors driving the market growth. Besides this, the emerging trend of transforming outdoor spaces into relaxing areas, such as outdoor kitchens, lounges, entertainment areas, and party spots, is another major growth-inducing factor. Additionally, there has been a significant increase in the demand for landscaping products, such as water fountains, plants and gazebos, due to improving lifestyles, inflating consumer expenditure capacities, and rapid urbanization. Along with this, the growing consumer inclination toward home decor and the widespread adoption of hardscaping are catalyzing the product demand. Furthermore, several leading manufacturers are developing advanced lawn and garden consumables that offer enhanced efficiency, convenience, and ease of use. Along with this, the launch of organic and natural product variants is propelling the market growth. Other factors, including the expanding real estate sector, rising trend of outdoor kitchens, favorable government policies, and increasing investments in urban green spaces and parks, are also providing a positive impact on the market growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ace Hardware Corporation, BASF SE, Bayer AG, BLACK+DECKER Inc. (Stanley Black & Decker Inc.), Central Garden & Pet Company, DLF Seeds A/S, DuPont de Nemours Inc., J.R. Simplot Company, Nutrien Ltd., Sakata Seed Corporation, Spectrum Brands Inc., The Andersons Inc., The Espoma Company and The Scotts Miracle-Gro Company.