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市場調査レポート
商品コード
1494522
アジア太平洋のディーラー管理システム:2030年市場予測-地域別分析-展開・機器タイプ別Asia Pacific Dealer Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Deployment and Equipment Type |
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アジア太平洋のディーラー管理システム:2030年市場予測-地域別分析-展開・機器タイプ別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 78 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のディーラー管理システム市場は、2022年の20億2,758万米ドルから2030年には50億3,580万米ドルに成長すると予測されています。2022~2030年のCAGRは12.0%を記録すると推定されます。
DMSと異なる管理システムとの統合の増加がアジア太平洋のディーラー管理システム市場を後押し
職場、個人、管理センター間の同期に関連する課題は、レポートの提出や要求の厳しい顧客の要件への対応、在庫の維持など、複数の業務を処理する上で壊滅的な打撃を与える可能性があります。顧客とのつながりやコミュニケーションを改善することが重視されるようになり、複数のメーカーがビジネスを管理する統合的な方法を模索しています。そのため、顧客、ディーラー、OEM間のやり取りを効率化するシステムの必要性が高まっています。CRM、サービス管理、スペアパーツ管理、販売追跡、在庫管理機能など、さまざまな機能が統合されたディーラー管理システムは、現代の製造業の高まる要件に対応しています。ディーラー管理システムは、顧客、在庫、製品に関するデータを取得し、在庫管理を効率化します。これらのシステムは、異なる国にまたがるディーラー業務の可視化を容易にします。企業は、強化された顧客体験を提供するために、ディーラー管理システムと自社のサービスを広く統合しています。2022年6月、ABCoA Inc.は在庫管理のための新しく画期的なDSTディーラーセールスツールを発表しました。これは、特に小売中古車ディーラー向けに設計された新しいブラウザベースのディーラー管理ソフトウェア(DMS)です。このソフトウェアは、ディーラーが簡単に在庫を管理し、ウェブサイト上で車を販売促進し、即座に資金調達やデスク取引を達成し、信用取引を引き出し、契約書を印刷するのに役立ちます。DSTは多くの標準インテグレーションを無料で提供しています。さらにこのソフトウェアは、カーディーラーが顧客に完全なオンラインショッピング体験を提供するのにも役立ちます。DST Dealership Sales Toolsは使いやすく、手頃な価格であるため、自動車ディーラーの初期費用が少なくて済み、市場での需要が高まっています。2022年5月、自動車デジタルマーケティングを専門とする大手アンシラ企業Sincroは、Tekionがウェブサイト・技術機能をさらに統合したことを明らかにしました。自動車ディーラーは、消費者のエンゲージメント、インタラクション、来店、再来店のデータを、シンクロのオープンプラットフォームを使用してテキオンの顧客関係管理(CRM)ツールに統合することで、テキオンのディーラー管理システム(DMS)のデータにアクセスできます。さまざまな管理システムと統合された堅牢なディーラー管理システムにより、ディーラーは在庫管理から顧客、製品販売、サービスまでの業務を管理できます。この要素が、この地域のディーラー管理システム市場を牽引しています。
アジア太平洋ディーラー管理システム市場概要
アジア太平洋のディーラー管理システム市場は、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋に分類されます。アジア太平洋は、2022~2030年にかけてディーラー管理システム市場で最も高いCAGRを記録すると予測されています。アジア太平洋の市場成長は、効率的に業務を管理する必要性が高まっていることに起因しています。輸送・物流、建設、農業など、さまざまな業種で事業を展開する企業は、統合、管理、運用が容易なディーラー管理システムを好んでいます。さらに、クラウドベースのディーラー管理システムは、企業にとって有益であるため、この地域で人気を集めています。例えば、2022年12月、Tata Motorsはディーラー管理ソフトウェアをOracle Cloud Infrastructure(OCI)に移行しました。クラウドベースのシステムは、Tata Motorsの詳細なビジネス洞察による業務効率の向上に役立っています。このシステムは、自動車ディーラーのセキュリティ強化、柔軟性の向上、顧客への費用対効果の高いソリューションの提供をサポートしています。さらに、このシステムは、顧客とのタッチポイントを記録し、SMSやソーシャルメディアなどのチャネルを通じて顧客との関わりを深め、全体的な生産性を向上させるのに役立っています。Hinduja Tech Partnersのようないくつかの企業は、業務プロセスのリアルタイム観察を提供するためにパートナーシップを結んでいます。この機能は、自動車メーカーが顧客からのクレームや製品の取り扱い、販売に関する問題を受けた際にアラートを発します。このシステムは、顧客からの問い合わせに即座に対応するのに役立ちます。このように、さまざまな業界でディーラー管理システムを使用する利点は、アジア太平洋のディーラー管理システム市場を推進しています。
アジア太平洋のディーラー管理システム市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のディーラー管理システム市場のセグメンテーション
アジア太平洋のディーラー管理システム市場は、展開、機器タイプ、国にセグメント化されます。
展開に基づき、アジア太平洋のディーラー管理システム市場はオンプレミスとクラウドに二分されます。2022年のアジア太平洋ディーラー管理システム市場では、クラウドセグメントが大きなシェアを占めています。
機器別では、アジア太平洋のディーラー管理システム市場は、自動車、農業・林業機械、建設機械、園芸機械、大型トラック、マテリアルハンドリング&リフティング機器、採掘機械、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋ディーラー管理システム市場では、自動車セグメントが最大のシェアを占めています。
国別では、アジア太平洋ディーラー管理システム市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋ディーラー管理システム市場は中国が支配。
e-Emphasys Technologies Inc.、ANNATA Ehf、DealerBox SAS、Hitachi Solutions Ltd、XAPT Software Consulting LLC、CDK Global Inc、Tekion Corp、Cox Automotiveは、アジア太平洋ディーラー管理システム市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific dealer management system market is expected to grow from US$ 2027.58 million in 2022 to US$ 5035.80 million by 2030. It is estimated to record a CAGR of 12.0% from 2022 to 2030.
Increasing Integration of DMS with Different Management Systems Fuels Asia Pacific Dealer Management System Market
Challenges associated with synchronization among workplaces, individuals, and administrative centers can be devastating in handling multiple businesses such as filing reports and fulfilling the requirements of demanding customers, as well as maintaining an inventory. With increased focus on improved customer connection and communication, several manufacturers are looking for integrated ways to manage their business. This boosts the need to have systems that streamline enhanced interactions between customers, dealers, and OEMs. Dealer management systems integrated with various features-such as CRM, service management, spare part management, sales tracking, and inventory management features-meet the growing requirements of the modern manufacturing industry. Dealer management systems capture data about customers, inventory, and products and make inventory management more efficient. These systems facilitate the visibility of dealer operations across different countries. Companies are widely integrating their services with a dealer management system to offer enhanced customer experience. A few of such instances are mentioned as, In June 2022, ABCoA Inc. launched new and revolutionary DST Dealership Sales Tools for managing inventory. It is a new browser-based dealer management software (DMS) specifically designed for retail used car dealers. The software helps car dealers easily manage inventory and promote cars on websites, attain instant funding and desk deals, pull credit transactions, and print contracts. DST offers many standard integrations at no charge. Further, the software also helps car dealers to provide their customers with a complete online shopping experience. DST Dealership Sales Tools is easy to use and affordable, requiring less upfront cost to the car dealers, which increases its demand in the market. In May 2022, Leading Ansira firm Sincro, which specializes in automotive digital marketing, revealed that Tekion has further integrated its website technology capabilities. Auto dealers can access the data in the Tekion dealer management system (DMS) by integrating consumer engagement, interaction, visit, and return visit data into the Tekion customer relationship management (CRM) tool using the Sincro open platform. With a robust dealer management system integrated with different management systems, dealers can manage operations from inventory management to customers and product sales to services. This factor is driving the dealer management system market across the region.
Asia Pacific Dealer Management System Market Overview
The Asia Pacific dealer management system market is categorized into China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Asia Pacific is anticipated to record the highest CAGR in the dealer management system market during 2022-2030. The market growth in Asia Pacific is attributed to the growing need to manage business operations effectively. Enterprises operating across industry vertical, including transport & logistics, construction, and agriculture, among others, prefer dealer management system that is easy to integrate, manage, and operate. Further, a cloud-based dealer management system is gaining popularity in the region as it is beneficial to enterprises. For instance, in December 2022, Tata Motors migrated a dealer management software to Oracle Cloud Infrastructure (OCI). The cloud-based system helps Tata Motors to boost its operational efficiency with detailed business insights. The system support auto dealer to enhance security, increase flexibility, and provide cost-effective solutions to the customers. Moreover, the system helped the company to record customer touch points and engage them through channels such as SMS and social media, thereby improving overall productivity. Several players such as Hinduja Tech Partners are entering into partnerships to provide real-time observation of operational processes. This feature issues an alert to automakers when they are receiving issues related to customer complaints and product handling and sales. The system helps them to respond immediately to customer's queries. Thus, the benefits of using a dealer management system in various industries drive the Asia Pacific dealer management system market.
Asia Pacific Dealer Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Dealer Management System Market Segmentation
The Asia Pacific dealer management system market is segmented into deployment, equipment type, and country.
Based on deployment, the Asia Pacific dealer management system market is bifurcated into on-premise and cloud. The cloud segment held a larger share of the Asia Pacific dealer management system market in 2022.
In terms of equipment, the Asia Pacific dealer management system market is segmented into automobile, agricultural & forestry machinery, construction equipment, garden equipment, heavy trucks, material handling & lifting equipment, mining equipment, and others. The automobile segment held the largest share of the Asia Pacific dealer management system market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific dealer management system market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific dealer management system market in 2022.
e-Emphasys Technologies Inc., ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, XAPT Software Consulting LLC, CDK Global Inc, Tekion Corp, and Cox Automotive are some of the leading companies operating in the Asia Pacific dealer management system market.