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市場調査レポート
商品コード
1494410
アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場:地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年)Asia Pacific Electric Hair Brush Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Product Type, Category, and Distribution Channel |
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アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場:地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年) |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 78 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の電動ヘアブラシの市場規模は、2022年に2億5,301万米ドルに達し、2022~2030年にかけてCAGR 5.4%で成長し、2030年には3億8,649万米ドルに達すると予測されています。
主要市場プレイヤーの革新的な製品発表
電動ヘアブラシ市場は上昇傾向にあり、著しく成長しています。メーカーは、多くの消費者層を惹きつけるために、革新的な製品を発売するために多額の投資を行っています。例えば、2021年12月、インドに本社を置く電動ヘアスタイリング家電メーカーVegaは、サーモプロテクトテクノロジーを使用した髪のストレートとブラッシング用の新しいX-Starヘアストレートニングブラシ「VHSB-03」を発売しました。これは、縮毛矯正、やけど防止、歯、セラミックコーティング、サーモプロテクトテクノロジーを搭載した、同社の現在の縮毛矯正ブラシのシリーズに追加された最も先進的で最新の製品です。さらに、電動ブラシ市場で事業を展開する老舗企業は、かなりの市場を獲得するために製品ポートフォリオを拡大しています。例えば、2022年7月、Koninklijke Philips N.V.は、紫外線ダメージを低下させるミネラルイオンケア機能を備えたPhilips UV Protect Hair Straightener 7000シリーズとPhilips UV Protect Hair Dryer、熱ダメージを最小限に抑える2xイオンケアを備えたPhilips Hair Straightener 5000シリーズ、イオン機能を備えたPhilips 5000 Series Heated Straightening Brushを発売しました。したがって、主要な市場プレーヤーによる革新的な製品の発売が電動ヘアブラシの需要を牽引しています。
アジア太平洋の電動ヘアブラシの市場概要
アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は、中国、日本、韓国、オーストラリア、インド、その他のアジア太平洋に区分されます。これらの新興諸国では、中流階級の人口と都市化が急速に進んでおり、主要な市場プレーヤーにいくつかの機会を提供しています。中国、日本、インドでは、電動ヘアブラシ製品の技術革新の増加が市場を牽引しています。例えば、2021年12月、インドに本社を置く電気ヘアスタイリング家電メーカーVegaは、サーモプロテクトテクノロジーを使用した髪のストレートとブラッシング用の新しいX-Starヘアストレートニングブラシ「VHSB-03」を発売しました。さらに、2023年8月、Koninklijke Philips N.V.は、インドにおけるZ世代とミレニアル世代の顧客をターゲットとしたPhilips Hair Straightening Brushの発売を発表しました。Instagram、Facebook、YouTube、Pinterestなどのソーシャルメディアにおけるファッションインフルエンサーやスタイルアイコンによるプロモーション活動やキャンペーンの増加は、この地域におけるヘアグルーミングの促進に重要な役割を果たしています。例えば、2023年2月、Koninklijke Philips N.V.は、有名なBollywoodスターのAlia Bhattを起用した新しいキャンペーン「#YourHairYourWay」で同社の縮毛矯正シリーズを紹介しました。このように、有名人の推薦やメーカーによるキャンペーンは、ファンや消費者に電動ヘアブラシの使用に影響を与えています。さらに、電動ヘアブラシはオーストラリアで人気を博しているが、これは自宅でサロンスタイルの髪を作りたいという女性の需要が急増しているためです。さらに、Instagramのインフルエンサーによる電動ヘアブラシの宣伝が需要をさらに押し上げています。例えば、シドニーのヘアスタイリスト、Janet NguyenがInstagramの動画で「Rotating Hot Air Brush」を使っているところを撮影して以来、「Anko」ブランドのディスカウントストアの「Rotating Hot Air Brush」の需要が急増しました。韓国では、消費者がヘアケアと頭皮の健康を優先しているため、製品需要が急増しています。赤外線技術や頭皮マッサージ機能など、髪の健康を促進する機能を備えた電動ヘアブラシが人気を集めています。以上のような要因が、この地域の電動ヘアブラシ市場を牽引すると予想されます。
アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場の収益と2030年までの予測(100万米ドル)
アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場セグメンテーション
アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は丸型ブラシと平型ブラシに二分されます。2022年のアジア太平洋の電動ヘアブラシ市場では、平型ブラシ分野が大きなシェアを占めています。
カテゴリー別に見ると、アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は男性、女性、ユニセックスに区分されます。2022年のアジア太平洋の電動ヘアブラシ市場では、女性セグメントが最大のシェアを占めました。
流通チャネル別に見ると、アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケット・ハイパーマーケット部門は、2022年のアジア太平洋の電動ヘアブラシ市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は中国が独占しました。
Koninklijke Philips NV、Revlon Inc、Vega Industries Pvt Ltd、Conair LLC、Dafni Hair Products Ltd、L'ange Hair Inc、Apalus Incは、アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific electric hair brush market is expected to grow from US$ 253.01 million in 2022 to US$ 386.49 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.4% from 2022 to 2030.
Innovative Product Launches by Key Market Players
The electric hair brushes market is significantly growing with an upward trend. Manufacturers are investing significantly to launch innovative products to attract a large consumer base. For instance, in December 2021, Vega, the electric hair styling appliances manufacturer based in India, launched "VHSB-03," the new X-Star Hair Straightening Brush for straightening and brushing hair using Thermo Protect Technology. It is the most advanced and latest addition to the company's current range of hair straightening brushes with anti-frizz, anti-scald, teeth, ceramic coating, and thermo-protect technology. Moreover, well-established players operating in the electric brush market are expanding their product portfolio to gain a considerable market. For instance, in July 2022, Koninklijke Philips N.V. launched Philips UV Protect Hair Straightener 7000 series and Philips UV Protect Hair Dryer with mineral ionic care feature to lower UV damage, Philips Hair Straightener 5000 series with 2x ionic care to minimize heat damage and Philips 5000 Series Heated Straightening Brush with Ionic feature. Hence, innovative product launches by key market players are driving the demand for electric hair brushes.
Asia Pacific Electric Hair Brush Market Overview
The electric hair brush market in Asia Pacific is segmented into China, Japan, South Korea, Australia, India, and the Rest of Asia Pacific. These developing countries are witnessing rapid growth in the middle-class population and urbanization, which offers several opportunities for the key market players. In China, Japan, and India, the increase in innovations in electric hair brush products is driving the market. For instance, in December 2021, Vega, the electric hair styling appliances manufacturer based in India, launched "VHSB-03," the new X-Star Hair Straightening Brush for straightening and brushing hair using Thermo Protect Technology. Additionally, in August 2023, Koninklijke Philips N.V. announced the launch of the Philips Hair Straightening Brush to target Gen Z and millennial customers in India. Increasing promotional activities and campaigns by fashion influencers and style icons in social media forums, including Instagram, Facebook, YouTube, and Pinterest, has played a vital role in promoting hair grooming in the region. For instance, in February 2023, Koninklijke Philips N.V. showcased its hair straightening range with a new campaign, #YourHairYourWay, featuring Alia Bhatt, a famous Bollywood star. Thus, celebrity endorsement and campaigns by manufacturers influence fans and consumers to use electric hair brushes. Further, electric hair brushes have gained popularity in Australia owing to women's surging demand for salon-style hair at home. In addition, Instagram influencers' promotion of electric hair brushes has further propelled the demand. For instance, the demand for the "Rotating Hot Air Brush" from a discount store owned by the brand Anko surged since Sydney hairstylist Janet Nguyen filmed using it on an Instagram video. In South Korea, consumers prioritize hair care and scalp health, which has surged the product demand. The electric hair brush with features such as infrared technology or scalp massaging function has gained popularity to promote hair health. The factors mentioned above are expected to drive the region's electric hair brush market.
Asia Pacific Electric Hair Brush Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Electric Hair Brush Market Segmentation
The Asia Pacific electric hair brush market is segmented into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific electric hair brush market is Bifurcated into round brush and flat brush. The flat brush segment held a larger share of the Asia Pacific electric hair brush market in 2022.
Based on category, the Asia Pacific electric hair brush market is segmented into men, women, and unisex. The women segment held the largest share of the Asia Pacific electric hair brush market in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific electric hair brush market is segmented into the supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the Asia Pacific electric hair brush market in 2022
Based on country, the Asia Pacific electric hair brush market is segmented into the Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific electric hair brush market in 2022
Koninklijke Philips NV, Revlon Inc, Vega Industries Pvt Ltd, Conair LLC, Dafni Hair Products Ltd, L'ange Hair Inc, and Apalus Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific electric hair brush market.