|
市場調査レポート
商品コード
1494409
北米の電動ヘアブラシ市場:地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年)North America Electric Hair Brush Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Product Type, Category, and Distribution Channel |
||||||
|
北米の電動ヘアブラシ市場:地域別分析 - 製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、予測(~2030年) |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 76 Pages
納期: 即納可能
![]() |
北米の電動ヘアブラシの市場規模は、2022年に1億9,660万米ドルに達し、2022~2030年にかけてCAGR 5.9%で成長し、2030年には3億1,198万米ドルに達すると予測されています。
有名人の推薦とソーシャルメディアキャンペーン
今日、マーケティングは商業広告の域を超えました。最近では、ソーシャルメディアプラットフォームが、ビジネスを促進する最良の方法として台頭してきています。YouTubeの動画や、InstagramやTwitterなどのソーシャルメディアプラットフォーム上での有名人のプロモーションは、世界中で電動ヘアブラシなどのヘアケア家電の需要を大幅に増加させています。このように、メーカーによるこのような有名人の推薦やキャンペーンは、ファンや消費者が電動ヘアブラシを使用することに影響を与えています。さらに、ソーシャルメディアプラットフォーム上でヘアケア家電を宣伝する動きが出てきています。これらのプラットフォームにはショッピング機能も統合されており、インフルエンサーやヘアスタイリストが電動ヘアブラシをオンラインで販売できるようになっています。YouTube、Facebook、Pinterestなどのソーシャルメディアフォーラムにおけるファッションスタイルに関するキャンペーンの増加は、身だしなみの様々な側面の改善に関する認識を促進する上で重要な役割を果たしています。この動向はすべての年齢層、特に大学生や若い社会人において避けられないです。
このように、ソーシャルメディアと有名人の影響力は、電動ヘアブラシ市場に新たなトレンドを生み出すと期待されています。
北米の電動ヘアブラシ市場概要
北米の電動ヘアブラシ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。北米は電動ヘアブラシ市場で大きなシェアを占めています。ヘアスタイリング製品の増加、若年層の外見に対する関心の高まり、女性の間での電気ヘアケア器具の使用急増などが、同地域の市場成長に大きく寄与しています。
米国では、女性の身だしなみに対する関心の高まり、男性の身だしなみに対する意識の高まり、電動ヘアブラシ製品の入手可能性の増加が市場成長に寄与しています。スマートな美容家電やパーソナルケア家電の人気が高まっていることも、同地域における電動ヘアブラシ製品の需要をさらに押し上げています。主なプレーヤーは、自動シャットオフ、温度制御、モバイルアプリケーションによるスマートコネクティビティの組み込みなどの新機能を備えた電動ヘアブラシの開発に投資しています。例えば、2021年12月、Procter & Gamble(P&G)は、センサーを使用してブラッシングの時間、速度、力を分析し、データを収集・保存してユーザーと通信するヘアブラシまたは櫛の特許を申請しました。さらに、この地域には、Revlon Inc.、Drybar Products LLC、Conair LLC、L'ange Hair Inc.、Apalus Inc.、Rocket Commercial LLC、Tre Milano LLCといった有力企業が存在し、市場成長に寄与しています。カナダとメキシコでは、電動ヘアブラシの多用途性と利便性が、同地域の市場成長に寄与する重要な要因の1つとなっています。また、ソーシャルメディアや美容インフルエンサーを通じた電動ヘアブラシのプロモーションの増加が、市場成長をさらに後押ししています。
北米の電動ヘアブラシ市場の収益と2030年までの予測(100万米ドル)
北米の電動ヘアブラシ市場セグメンテーション
北米の電動ヘアブラシ市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプ別に見ると、北米の電動ヘアブラシ市場は丸型ブラシと平型ブラシに二分されます。2022年の北米の電動ヘアブラシ市場では、平型ブラシ分野が大きなシェアを占めています。
カテゴリー別では、北米の電動ヘアブラシ市場は男性用、女性用、ユニセックスに区分されます。女性セグメントは2022年に北米の電動ヘアブラシ市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネル別に見ると、北米の電動ヘアブラシ市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケット・ハイパーマーケットセグメントは、2022年に北米の電動ヘアブラシ市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、北米の電動ヘアブラシ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国が2022年の北米の電動ヘアブラシ市場を独占しました。
Koninklijke Philips NV、Revlon Inc、Vega Industries Pvt Ltd、Drybar Products LLC、Conair LLC、Dafni Hair Products Ltd、L'ange Hair Inc、Apalus Inc、Rocket Commercial LLC、Tre Milano LLCは北米の電動ヘアブラシ市場で事業を展開する大手企業です。
The North America electric hair brush market is expected to grow from US$ 196.60 million in 2022 to US$ 311.98 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.9% from 2022 to 2030.
Celebrity Endorsements and Social Media Campaigns
Nowadays, marketing has moved beyond commercial advertising. Recently, social media platforms have been on the rise as the top way to promote businesses. YouTube videos and celebrity promotions on social media platforms such as Instagram and Twitter have significantly increased the demand for hair care appliances such as electric hair brushes across the globe. Thus, such celebrity endorsement and campaigns by manufacturers influence fans and consumers to use electric hair brushes. Moreover, there is an emerging trend of promoting hair care appliances on social media platforms. These platforms also have integrated shopping facilities, allowing influencers and hairstylists to market electric hair brushes online. An increased number of campaigns on fashion style in social media forums, including YouTube, Facebook, and Pinterest, has played a vital role in promoting awareness regarding improving various aspects of grooming. This trend is inevitable in all age groups, particularly college students and young working-class professionals.
Thus, social media and celebrity influence are further expected to create a new trend in the electric hair brush market.
North America Electric Hair Brush Market Overview
The North America electric hair brush market is segmented into the US, Canada, and Mexico. North America holds a significant share of the electric hair brush market. The increasing number of hairs styling products, growing concerns about look and appearance among the young population, and surging use of electric hair care appliances among women are among the significant factors contributing to the growth of the market in the region.
In the US, the growing interest in personal appearance among women, rising awareness about personal grooming among men, and increasing availability of electric hair brush products have contributed to the market growth. The increasing popularity of smart beauty and personal care appliances is further driving the demand for electric hair brush products in the region. Key players are investing in developing electric hair brushes with new features such as automatic shut-off, temperature control, and incorporation of smart connectivity through mobile applications. For instance, in December 2021, Procter & Gamble (P&G) filed a patent for a hairbrush or comb that uses a sensor to analyze the time, speed, and force of brushing and collects and stores data to communicate with its users. Further, the presence of prominent players, such as Revlon Inc., Drybar Products LLC, Conair LLC, L'ange Hair Inc., Apalus Inc., Rocket Commercial LLC, and Tre Milano LLC, in the region is contributing to the market growth. In Canada and Mexico, the versatility and convenience of electric hair brushes is one of the significant factors contributing to the market growth in the region. In addition, increased promotion of electric hair brushes through social media and beauty influencers further propels the market growth.
North America Electric Hair Brush Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Electric Hair Brush Market Segmentation
The North America electric hair brush market is segmented into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the North America electric hair brush market is bifurcated into round brush and flat brush. The flat brush segment held a larger share of the North America electric hair brush market in 2022.
Based on category, the North America electric hair brush market is segmented into men
women, and unisex. The women segment held the largest share of the North America electric hair brush market in 2022.
Based on distribution channel, the North America electric hair brush market is segmented into the supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the North America electric hair brush market in 2022.
Based on country, the North America electric hair brush market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America electric hair brush market in 2022.
Koninklijke Philips NV, Revlon Inc, Vega Industries Pvt Ltd, Drybar Products LLC, Conair LLC, Dafni Hair Products Ltd, L'ange Hair Inc, Apalus Inc, Rocket Commercial LLC, and Tre Milano LLC are some of the leading companies operating in the North America electric hair brush market.