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市場調査レポート
商品コード
1494380
北米の待ち行列管理システム:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、コンポーネント別、用途別North America Queue Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type, Component, and Application |
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北米の待ち行列管理システム:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、コンポーネント別、用途別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 即納可能
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北米の待ち行列管理システム市場は、2022年に1億6,905万米ドルと評価され、2030年には2億4,630万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは4.8%で成長すると予測されています。
仮想待ち行列システムに対する需要の高まりが北米の待ち行列管理システム市場を牽引
国連経済社会局によると、総人口は2030年には86億人、2050年には98億人に達すると予想されています。また、毎年8,300万人が世界の人口に加わっており、人口の増加傾向は今後も続くと予想されています。人口の増加に伴い、ヘルスケア、銀行・金融、官公庁、小売店など、さまざまなビジネスからサービスを求める個人も増加すると思われます。これに関連して、数多くのサービスプロバイダーが、待ち行列を効率的に管理するために様々な線形待ち行列管理ソリューションを採用しています。しかし、ヘルスケア施設や空港、官公庁などでは、いまだに定期的に長蛇の列が発生しています。様々な企業における待ち行列を減らす試みとして、待ち行列管理システムの市場参入企業数社は、顧客が待ち行列の状況に関する情報を収集できるようにする仮想待ち行列システムを革新・設計しています。仮想待ち行列システムは、顧客が遠隔で待つことを可能にするシステムであるため、上記の分野の間で需要が徐々に高まっています。これは、スマートテクノロジーの利用によって実現されます。顧客は、店外に設置されたQRコードをスキャンし、電子トークン(e-token)番号または待ち行列番号を受け取ることができます。このような利点から、仮想待ち行列システムに対する需要は増加傾向にあり、北米の待ち行列管理システム市場は今後数年間で活性化すると予想されています。
北米の待ち行列管理システム市場概要
待ち行列管理システム市場は北米が圧倒的で、欧州、アジア太平洋がこれに続く。北米における市場の優位性は、主に業界を超えた多数のエンドユーザーの存在に関係しています。北米における待ち行列管理システム市場の開拓は、ヘルスケア、航空、小売業界における利用の高まりによって推進されています。先進技術を導入するためのヘルスケア産業への投資は、この地域全体で急速に拡大しています。JAHANI AND ASSOCIATES LLCによると、2022年、米国のヘルスケア部門は、COVID-19パンデミックの影響による資本市場活動の増加を観察しました。ヘルスケア業界は、ヘルスケアサービスを向上させる技術開発のために1,100億米ドルの投資を受けた。さらに、ヘルスケア業界における取引の約45%はM&A(合併・買収)取引であり、これは企業が既存の技術を発展させるために行ったものでした。病院を訪れる患者数の増加によるヘルスケア産業の拡大が、この地域全体の市場を活性化しています。また、同国には待ち行列管理システムのハードウェアメーカーやソフトウェア開発企業が集中しているため、エンドユーザーはさまざまなプロバイダーからシステムを調達することができます。カナダとメキシコの北米の待ち行列管理システム市場も、エンドユーザーだけでなくシステムプロバイダーの数が絶えず増加しているため、急速に人気を集めています。このように、調達率の上昇が北米の待ち行列管理システム市場を推進しています。
北米の待ち行列管理システム市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の待ち行列管理システム市場のセグメンテーション
北米の待ち行列管理システム市場は、タイプ、コンポーネント、用途、国に基づいてセグメント化されます。
タイプ別に見ると、北米の待ち行列管理システム市場はバーチャル待ち行列とリニア待ち行列に二分されます。2022年には仮想待ち行列セグメントがより大きなシェアを占めています。
コンポーネント別では、北米の待ち行列管理システム市場はソリューションとサービスに二分されます。2022年にはソリューションセグメントがより大きなシェアを占めています。
用途別では、北米の待ち行列管理システム市場は、BFSI、病院、小売店、公益事業者・空港、レストラン、官公庁、その他に区分されます。2022年にはBFSIセグメントが最大のシェアを占めています。
国別では、北米の待ち行列管理システム市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の待ち行列管理システム市場は米国が支配的でした。
Q-MATIC Group AB社、Qminder Ltd社、Q-nomy Inc社、Wavetec社、Aurionpro Solutions Ltd社、Advantech Co Ltd社、Lavi Industries社は、北米の待ち行列管理システム市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The North America queue management system market was valued at US$ 169.05 million in 2022 and is expected to reach US$ 246.30 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 4.8% from 2022 to 2030.
Escalating Demand for Virtual Queue System Drives North America Queue Management System Market
According to the United Nations Department of Economic and Social Affairs, the total population is expected to reach 8.6 billion and 9.8 billion by 2030 and 2050, respectively. The data also represented that ~83 million people are being added to the world's population annually, and the upward trend in population size is anticipated to continue to rise in the coming years. With the rise in population, individuals seeking services from various businesses such as healthcare, banking & financial, government offices, and retail outlets are also likely to increase. Pertaining to this, numerous service providers have adopted various linear queuing management solutions to manage the queue efficiently. However, healthcare facilities, airports, and government offices still witness long queues of customers on a regular basis. In an attempt to reduce queues at various businesses, several queue management system market players are innovating and designing virtual queue systems, which enable customers to gather information about their queue status. The demand for the virtual queue system is gradually increasing among the above-mentioned sectors as this system allows customers to wait remotely. This is achieved through the use of smart technologies. Customers scan QR codes placed outside the premise and are able to receive an electronic token (e-token) number or queuing number, which can be used to gather information on queuing status. Thus, attributing to these benefits, the demand for virtual queuing systems is on the rise, which is anticipated to fuel the North America queue management system market in the coming years.
North America Queue Management System Market Overview
North America dominated the queue management system market, followed by Europe and Asia Pacific. The dominance of the market in North America majorly pertains to the existence of numerous end users across industries. The development of the North America queue management system market in North America is driven by the rising usage in the healthcare, aviation, and retail industries. The investment in the healthcare industry to adopt advanced technologies is rapidly growing across the region. According to JAHANI AND ASSOCIATES LLC, in 2022, the healthcare sector in the US observed an increase in capital market activities due to the impact of the COVID-19 pandemic. The healthcare industry received an investment of US$ 110 billion for the development of technology to improve healthcare services. Moreover, approximately 45% of the transactions in the healthcare industry were merger and acquisition (M&A) deals, which were performed by companies to develop the existing technology. The expansion of the healthcare industry owing to an increased number of patients visiting hospitals is fueling the market across the region. In addition, the country has a higher concentration of queue management system hardware manufacturers and software developers, which enables the end users to procure the systems from a variety of providers. The North America queue management system market in Canada and Mexico is also gaining popularity rapidly, as the number of system providers as well as end users is constantly increasing. Thus, the rising procurement rate is propelling the North America queue management system market.
North America Queue Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Queue Management System Market Segmentation
The North America queue management system market is segmented based on type, component, application, and country.
Based on type, the North America queue management system market is bifurcated into virtual queuing and linear queuing. The virtual queuing segment held a larger share in 2022.
By component, the North America queue management system market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger share in 2022.
By application, the North America queue management system market is segmented into BFSI, hospitals, retail outlets, utility service providers and airports, restaurants, government offices, and others. The BFSI segment held the largest share in 2022.
Based on country, the North America queue management system market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America queue management system market in 2022.
Q-MATIC Group AB, Qminder Ltd, Q-nomy Inc, Wavetec, Aurionpro Solutions Ltd, Advantech Co Ltd, and Lavi Industries are some of the leading companies operating in the North America queue management system market.