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市場調査レポート
商品コード
1482041
欧州のファッションデザインソフトウェア:2030年までの市場予測 - 地域分析 - タイプ別、エンドユーザー別Europe Fashion Design Software Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (2D Software and 3D Software) and End User (Enterprises, Individuals, and Institutions) |
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欧州のファッションデザインソフトウェア:2030年までの市場予測 - 地域分析 - タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年02月28日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即納可能
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欧州のファッションデザインソフトウェア市場は、2022年に2億7,277万米ドルと評価され、2030年には4億6,201万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは6.8%で成長すると予測されています。
AI、VR、ARの登場が欧州のファッションデザインソフトウェア市場を活性化
AI、AR、VRなどの先端技術は、ファッション業界を物理的空間からデジタル空間へと変革しつつあります。このデジタル変革は、ファッション業界とテクノロジー業界のコラボレーションに様々な機会を生み出しています。例えば、2021年6月、ファッションや映画・ゲーム業界向けに真に迫った3D衣服シミュレーション技術を開発するCLO Virtual Fashionは、ファッションクリエイターの世界コミュニティCLO-SET Connectを立ち上げました。CLO-SET Connectは、オープンマーケットプレース、ポートフォリオ管理ツール、ネットワークソリューションを通じて、デジタルアセットを強化するプラットフォームです。様々なベンダーやクリエイターがこのプラットフォームを通じてつながり、ファッションデザインソフトウェア市場に有望な成長機会を提供すると期待されています。
さらに、様々な市場プレーヤーは、顧客体験を向上させるために、ARやVR技術などの先進技術を自社のショッピングプラットフォームに統合しています。例えば、アマゾンは2022年6月、顧客が携帯電話を通じて購入前に靴をイメージできるようにする新しい靴のバーチャル試着機能を開始しました。このAR技術は、顧客の所有感を深め、購買体験を向上させるのに役立っています。さらに、様々な新興企業がデジタルツイン、VR、AIなどの最先端技術を提供しています。例えば、2020年6月に設立されたフランスのスタートアップ企業Veesual AIは、ファッション業界やeコマース業界向けにバーチャル試着体験を提供しています。AIの助けを借りて、同社は衣服と顧客の画像を組み合わせ、写実的な結果をもたらします。2019年、イタリアの高級企業グッチは、"エース・スニーカー・コレクション"をバーチャルかつ遠隔で試着できる拡張現実対応のiOSアプリを開発しました。グッチとマルチメディアメッセージングサービス「スナップチャット」も協力して、アプリを通じてバーチャル試着体験を提供しました。拡張現実(AR)を使ってソーシャルメディア・ネットワークとコラボして売上を伸ばしたのは、高級衣料品メーカーとしてはグッチが初めてだった。さらに、ティンバーランドとレモン&オレンジは提携し、ポーランドのショッピングセンター、モコトフ・ギャラリーにバーチャル試着室を導入した最初の企業のひとつとなった。2022年1月、H&Mは初のヴァーチャル・アパレル・ラインをデビューさせ、コンペティションを通じて、参加者に独創的でクリエイティブなネーミングを考案してもらった。バーバリーは、ARに熱心なファッション業界の主要企業のひとつです。いくつかのウェブ・プラットフォームにARを導入しており、現在も世界のキャンペーンでARを試しています。また、2019年にはアディダスがスマートフォンアプリを使ったフットウェアの試着を開始し、ユーザーはランニングシューズのセレクションや最も有名なブランドのいくつかをデジタルで試着できるようになった。このように、AI、AR、VRの出現により、デジタルファッション産業は成長しており、今後数年間、ファッションデザインソフトウェア市場の成長に有利な機会を提供する可能性が高いです。
欧州のファッションデザインソフトウェア市場概要
欧州は、ファッション業界をより環境に優しいものにするために先導的な役割を果たしています。欧州連合の厳しい規制は、長寿命、責任ある使用、廃棄物の削減に重点を置いています。こうした変化により、ファッションブランドはより高品質で持続可能な手法を採用するようになっています。SwatchOnの3Dファブリック・ライブラリーのような最先端技術は、デザイン・プロセスを再定義しています。企業が新たな規制を遵守し、環境に優しい製品を作ろうと努力する中で、ファッション・デザイン・ソフトウェアの役割は、より環境に優しく革新的な実践をサポートする上でますます重要になっています。欧州の様々な国々が、この変革の中で目覚ましい成長を遂げています。イタリア、フランス、英国といった国々は、ファッション・デザイン・ソフトウェア活用の新たな拠点となっており、ファッション部門における創造性、効率性、エコロジーへの責任を推進する最先端のツールを取り入れています。このような欧州諸国全体の勢いは、世界のファッション産業をより持続可能で技術的に進んだ未来へと形作る原動力としてのこの地域の地位をさらに強固なものにしています。
欧州のファッションデザインソフトウェア市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州のファッションデザインソフトウェア市場セグメンテーション
欧州のファッションデザインソフトウェア市場は、タイプ、エンドユーザー、国によって区分されます。
タイプ別では、欧州のファッションデザインソフトウェア市場は2Dソフトウェアと3Dソフトウェアに二分されます。2022年には3Dソフトウェアセグメントがより大きなシェアを占めています。2Dソフトウェアはさらにアパレル、ゲーム、メディアに細分化されます。3Dソフトウェアはさらにアパレル、ゲーム、メディアに細分化されます。
エンドユーザー別では、欧州のファッションデザインソフトウェア市場は企業、個人、機関に区分されます。2022年には企業セグメントが最大のシェアを占めています。
国別では、欧州のファッションデザインソフトウェア市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。英国は2022年の欧州のファッションデザインソフトウェア市場を独占しました。
Adobe Inc、Autometrix Inc、Browzwear Solutions Pte Ltd、CLO Virtual Fashion LLC、Lectra SA、Optitex Ltd、Strategies SA、Tukatech Incは、欧州のファッションデザインソフトウェア市場で事業を展開している主要企業の一部です。
The Europe fashion design software market was valued at US$ 272.77 million in 2022 and is expected to reach US$ 462.01 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.8% from 2022 to 2030.
Advent of AI, VR, and AR Fuels the Europe Fashion Design Software Market
Advanced technologies such as AI, AR, and VR are transforming the fashion industry from physical to digital spaces. This digital transformation is creating various opportunities for collaboration between the fashion and technology industries. For instance, in June 2021, CLO Virtual Fashion, which develops true-to-life, 3D garments simulation technology for fashion and film/gaming industries, launched CLO-SET Connect-a global community of fashion creators. It is a platform that empowers digital assets through an open marketplace, portfolio management tools, and networking solutions. Various vendors and creators are connecting through this platform, which is anticipated to offer promising growth opportunities for the fashion design software market.
Furthermore, various market players are integrating advanced technology, such as AR and VR technologies, with their shopping platforms in order to enhance the customer experience. For instance, in June 2022, Amazon launched a new Virtual Try-On for Shoes feature that helps customers visualize a pair of shoes before purchasing through their mobile phones. This AR technology aids in deepening the sense of ownership of the customer, which enhances the customer buying experience. Furthermore, various start-ups are offering cutting-edge technology, such as digital twins, VR, and AI. For instance, Veesual AI, a French start-up that was established in June 2020, offers virtual try-on experiences for the fashion and e-commerce industries. With the help of AI, the company combines images of clothing and customers with photorealistic results. In 2019, the high-end Italian company Gucci developed an augmented reality-enabled iOS app that lets users try on its "Ace sneakers collection virtually and remotely." Gucci and the multimedia messaging service "Snapchat" also worked together to provide a virtual trying-on experience via the app. It was the first high-end clothing company to use augmented reality (AR) to increase sales by collaborating with a social media network. Additionally, Timberland and Lemon & Orange partnered to be among the first companies to introduce virtual fitting rooms to Poland's Mokotow Gallery, a shopping center. In January 2022, H&M debuted its first virtual apparel line through a competition in which contestants were asked to create inventive and creative names for the featured styles. Burberry is one of the top players in the fashion industry that is enthusiastic about AR. It has included AR in several web platforms and is still experimenting with it in its global campaigns. Also, in 2019 Adidas launched a footwear try-on via their smartphone app, allowing users to digitally try on a selection of running shoes and some of their most recognizable brands. Thus, with the advent of AI, AR, and VR, the digital fashion industry is growing, which is likely to offer lucrative opportunities for the fashion design software market growth in the coming years.
Europe Fashion Design Software Market Overview
Europe is leading the way in making the fashion industry more environmentally friendly. The European Union's stringent regulations emphasize longevity, responsible usage, and reduced waste. These changes are prompting fashion brands to adopt higher quality and sustainable practices. Cutting-edge technologies such as SwatchOn's 3D fabric library are redefining design processes. As companies strive to adhere to new regulations and create eco-friendly products, the role of fashion design software becomes increasingly critical in supporting greener and more innovative practices. Various European countries are experiencing remarkable growth within this transformative landscape. Countries such as Italy, France, and the UK are emerging hubs for fashion design software utilization, embracing cutting-edge tools to drive creativity, efficiency, and ecological responsibility in the fashion sector. This collective momentum across European countries further reinforces the region's status as a driving force in shaping the global fashion industry toward a more sustainable and technologically advanced future.
Europe Fashion Design Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Fashion Design Software Market Segmentation
The Europe fashion design software market is segmented based on type, end user, and country.
Based on type, the Europe fashion design software market is bifurcated into 2D software and 3D software. The 3D software segment held a larger share in 2022. The 2D software is further subsegmented into apparel, gaming, and media. The 3D software is further subsegmented into apparel, gaming, and media.
By end user, the Europe fashion design software market is segmented into enterprises, individuals, and institutions. The enterprises segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe fashion design software market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe fashion design software market in 2022.
Adobe Inc, Autometrix Inc, Browzwear Solutions Pte Ltd, CLO Virtual Fashion LLC, Lectra SA, Optitex Ltd, Strategies SA, and Tukatech Inc are some of the leading companies operating in the Europe fashion design software market.