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市場調査レポート
商品コード
1463720
欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 検査タイプ、技術、流通チャネル別Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Test Type, Technology, and Distribution Channel |
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欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 検査タイプ、技術、流通チャネル別 |
出版日: 2024年02月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 即納可能
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欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、2022年に5億798万米ドルと評価され、2030年には21億366万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは19.4%で成長すると推定されます。
遺伝子検査の潜在的利益に関する意識の高まりが欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場を後押し
消費者はますます自己好奇心とエンパワーメントに駆り立てられており、それは遺伝子検査とフォローアップ・カウンセリングを提供するサービスに対する認識の高まりに反映されています。遺伝子検査に対する認識と受容は、世界中の人々の間で着実に高まっています。受動的な顧客から力を与えられ自覚的な顧客へのシフトが遺伝子検査市場を牽引しています。DTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査(DTC-GT)が本来持っているアクセスのしやすさは大きな利点であり、消費者は自分の遺伝子情報に自由にアクセスし、個人に合わせた見識や推奨を得ることができます。多くの業界では、オーダーメイドの製品や体験を求める顧客が大幅に増加しており、個人のニーズを特定し、それに応えるためにお金を払う意欲が高まっています。
遺伝学的検査は、不必要な検査やスクリーニング検査の必要性を排除し、予防、治療、状態のモニタリングのための利用可能な最良の選択肢を患者に指し示すことによって、糖尿病やある種のがんなど、様々な疾病の負担増に対処する上で重要な役割を果たしています。医学のあらゆる分野における遺伝子検査の役割は、急速に増大しています。遺伝子検査はすでに診断を迅速化し、回復力の高い疾患に対する遺伝的素因を持つ人々を特定するのに役立っています。妊娠前検査や出生前遺伝子検査は、遺伝性疾患の保因者であることを知らせることによって、生殖に関する決定を下す可能性のある患者を支援します。
様々な疾患に関連する幅広い表現型における遺伝的変異の重要性に対する認識の高まりは、市場の成長をさらに促進すると予想されます。これらの検査は、その人が特定の疾患や懸念される表現型に対する遺伝的素因を有しているかどうかを明らかにし、可能な限り早期に診断して疾患の治療を開始することができます。ヒトゲノムの最初の塩基配列決定とゲノム塩基配列決定技術の進歩は、ゲノム研究の急速な成長を可能にしました。これはまた、DTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査が新たなサービスとなることにもつながっています。欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、これらの検査が様々な健康リスク、個人の特性、全体的な幸福に関する有効な情報を提供することから、多くの人々に影響を与えています。さらに、臨床検査技師のDTC-GTへの急速な移行も市場を牽引する重要な要因です。例えば、MITテクノロジーレビューによると、米国では2019年に約8%、約2,600万人がDNA検査を受けた。この数は今後数年で1億人以上に増加すると予想されています。
このように、遺伝子検査に関する国民の意識の高まりが、DTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場を牽引しています。
欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場概要
欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州に区分されます。この地域市場は、遺伝子検査に関する意識の高まり、遺伝性疾患やがんの有病率の上昇により、今後数年間で大きく成長すると予想されます。ここ数年の技術進歩の高まりは、DTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場の拡大に多くの機会をもたらしています。ニッチな治療領域向けにカスタマイズされた検査キットの市場開拓と慢性疾患の有病率の上昇が、ドイツのDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場に利益をもたらしています。さらに、遺伝学は、個人のゲノム配列決定の費用が飛躍的に低下したことで、臨床診療に不可欠なものとなっています。遺伝学は、医師に対して、より効果的に病気を管理し、予防措置を講じるために使用できる、貴重な予兆診断ツール、場合によっては分析ツールを提供します。また、ゲノム解析ツールの急激な低価格化により、個人が迅速かつ経済的に自分の遺伝子プロファイルにアクセスできるようになった。
ドイツがん研究センターによると、2022年にドイツで乳がんと診断された女性は約6万9000人、男性は700~800人です。このことから、乳がんはドイツで最も発生頻度の高いがんのひとつです。ドイツ政府は、乳がん遺伝子1(BRCA)の遺伝子検査を国家がん計画に盛り込む計画を発表しました。この計画は、乳がんの遺伝的リスクが高い女性に、徹底的なスクリーニングとリスク低減の選択肢を法的に保証することを目的として2008年に開始されました。ドイツ政府が遺伝子検査に関する規制と意識作りにますます力を入れていることが、ドイツ全土でDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査を採用するきっかけとなっています。
欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場のセグメンテーション
欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、検査タイプ、技術、流通チャネル、国に区分されます。
検査タイプに基づき、欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、祖先検査、予測検査、ニュートリゲノミクス検査、キャリア検査、その他に区分されます。家系検査市場セグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
技術面では、欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、全ゲノムシーケンス、一塩基多型チップ、標的分析、その他に分類されます。一塩基多型チップセグメントは2022年に最大のシェアを占めました。
販売チャネルに基づくと、欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場はオンラインとオフラインに二分されます。オンラインセグメントが2022年に大きなシェアを占めました。
国別では、欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場は、ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州に区分されます。ドイツは2022年に欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場を独占しました。
Ancestry Genomics Inc.、Myriad Genetics, Inc.、Living DNA Ltd.、23andMe Inc.、Genetic Technologies Ltd.は、欧州のDTC(Direct-To-Consumer)遺伝子検査市場で事業を展開している大手企業です。
目次
The Europe direct-to-consumer genetic testing market was valued at US$ 507.98 million in 2022 and is expected to reach US$ 2,103.66 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 19.4% from 2022 to 2030.
Increasing Awareness About Potential Benefits of Genetic Testing Fuels the Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market
Consumers are increasingly driven by self-curiosity and empowerment, reflected by increased awareness of services that offer genetic testing and follow-up counseling. Awareness and acceptance of genetic testing is steadily increasing among the population worldwide. The shift from passive to empowered and self-aware customers is driving the genetic testing market. The inherent accessibility of direct-to-consumer genetic testing (DTC-GT) is a major advantage, giving consumers free access to their genetic information and personalized insights and recommendations. Many industries are seeing a significant increase in customers seeking tailored products and experiences, with an increased willingness to pay to identify and meet individual needs.
Genetic testing plays an important role in addressing the increasing burden of various diseases, such as diabetes and certain cancers, by eliminating the need for unnecessary examinations and screening tests and pointing the person to the best available options for prevention, treatment, and monitoring of the condition. The role of genetic testing in all areas of medicine is rapidly increasing. Genetic testing is already speeding up diagnoses, and it aids in identifying people with a genetic predisposition to highly resilient diseases. Preconception and prenatal genetic testing assist potential patients with reproductive decisions by informing them of their carrier status for genetic disorders.
The increasing awareness of the importance of genetic variations across a wide range of phenotypes associated with different diseases is further expected to promote market growth. These tests reveal whether a person has a genetic predisposition to a particular disease or phenotype of concern, which can be diagnosed as early as possible to initiate the disease treatment. The first sequencing of the human genome and advances in genome sequencing technology have enabled rapid growth in genomics research. This has also led to direct-to-consumer genetic testing becoming a new service. The Europe direct-to-consumer genetic testing market has influenced many people as these tests provide valid information about various health risks, personal characteristics, and overall well-being. Further, the rapid transition of the clinical laboratory workforce to DTC-GT is another crucial factor driving the market. For example, according to MIT Technology Review, approximately 8%, or nearly 26 million, people in the US took DNA tests in 2019. That number is expected to rise to over 100 million in the coming years.
Thus, the growing awareness among the population regarding genetic testing drives the direct-to-consumer genetic testing market.
Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Overview
The Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented into the UK, Germany, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. The regional market is expected to grow significantly in the coming years owing to the rising awareness regarding genetic tests, and rising prevalence of genetic disorders and cancer. The rising technological advancements in the past few years have opened numerous opportunities for the direct-to-consumer genetic testing market expansion. The development of customized testing kits for niche therapeutic areas and rising prevalence of chronic diseases benefits the direct-to-consumer genetic testing market in Germany. Moreover, genetics has become vital in clinical practices with an exponential drop in the cost of an individual's genome sequencing. Genetics provides doctors with valuable presymptomatic diagnostic and, in some cases, analytical tools, which can be used to manage diseases more effectively and take preventive actions. The exponential fall in the price of genome analysis tools also allows individuals to access their genetic profiles quickly and economically.
According to the German Cancer Research Center, breast cancer was diagnosed in nearly 69,000 women and 700-800 men in Germany in 2022. This makes breast cancer one of the most frequently occurring cancers in Germany. The government of Germany announced a plan to include Breast Cancer gene 1 (BRCA) genetic testing in the national cancer plan, which was initiated in 2008 with an aim to ensure women who are at a higher genetic risk of breast cancer are legally entitled to thorough screening and risk-reducing options. The increasing focus of the German government on regulating and creating awareness regarding genetic tests triggers the adoption of direct-to-consumer genetic tests across Germany.
Europe Direct-to-Consumer Genetic Testing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Direct-To-Consumer Genetic Testing Market Segmentation
The Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented into test type, technology, distribution channel, and country.
Based on test type, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented into ancestry testing, predictive testing, nutrigenomics testing, carrier testing, and others. The ancestry testing market segment held the largest share in 2022.
In terms of technology, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is categorized into whole genome sequencing, single nucleotide polymorphism chips, targeted analysis, and others. The single nucleotide polymorphism chips segment held the largest share in 2022.
Based on distribution channel, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is bifurcated into online and offline. The online segment held a larger share in 2022.
Based on country, the Europe direct-to-consumer genetic testing market is segmented Germany, the UK, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe direct-to-consumer genetic testing market in 2022.
Ancestry Genomics Inc, Myriad Genetics, Inc., Living DNA Ltd, 23andMe Inc, and Genetic Technologies Ltd are some of the leading companies operating in the Europe direct-to-consumer genetic testing market.
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