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市場調査レポート
商品コード
1452502
欧州の女性用衛生用品:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、流通チャネル別Europe Feminine Hygiene Products Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type ; and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Drug Stores and Pharmacies, Health and Beauty Stores, Online Retail, and Others) |
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欧州の女性用衛生用品:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月19日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即納可能
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欧州の女性用衛生用品市場は、2022年の66億7,918万米ドルから2030年には87億5,773万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは3.4%と推定されます。
主要市場プレイヤーの戦略的取り組みが欧州の女性用衛生用品市場を活性化
女性用衛生用品市場は着実に成長しています。メーカー各社は、多くの消費者層を惹きつける革新的な製品を発売するため、研究開発プロジェクト、提携、拡大計画、提携に多額の投資を行っています。例えば、2020年6月、Pee Safe社は、下着用除菌スプレー、再利用可能な生理用ナプキン、オキソ生分解性使い捨てバッグ、親密な衛生パウダーを含む親密な衛生製品の新シリーズを発売しました。主要市場プレーヤーは、製品ポートフォリオと地理的プレゼンスを拡大するために、合併や買収などの戦略的イニシアチブを採用しています。例えば、2022年11月、Edgewell Personal Care社はBillie Inc.の買収を発表しました。この買収は、最高級の女性用ひげ剃りおよびボディケアブランドの製品ポートフォリオを拡大することを目的としていました。
さらに、化学物質の有害性に対する意識の高まりと、グリーンでクリーンなパーソナルケア製品を使用する傾向の高まりから、この地域ではナチュラルでクリーンな除毛製品が人気を集めています。この動向により、メーカー各社は顧客の要望に基づいて天然製品を開発するようになった。製品ラインナップには、天然のキュウリエキス、アロエベラ、グレープシードオイルなどがあります。このように、消費者需要の増加に対応するためのこうした製品の発売やその他の戦略が、市場の成長を助けています。
欧州の女性用衛生用品市場概要
欧州の女性用衛生用品市場は、女性用衛生や健康に関連する問題に対する認識や教育が著しく高まっていることから、急速に急成長しています。組織、キャンペーン、イニシアチブは、良好な月経衛生習慣の維持に関する知識の普及に重点を置いています。このような意識の高まりは、女性用衛生用品に対する需要の拡大につながった。さらに、月経と女性用衛生用品に対する社会の態度も変化してきました。現在では、このような話題について議論することがより受け入れられ、オープンになっています。この文化的変化は月経にまつわる汚名を減らし、より多くの女性が女性用衛生用品を求め、使用するようになった。
さらに、政府の支援もあり、市場は拡大しています。例えば、2020年1月、ドイツ政府はタンポンと生理用ナプキンを贅沢品から必需品に分類し直す法律を可決しました。生理用品にかかる税金は19%から7%に下がった。この法律は、月経衛生用品をあらゆる階層の女性と女児にとって手頃な価格で入手できるようにすることを目的としています。また、2023年2月、スペイン政府は、女性が生理痛の間、公式に有給休暇を取得できる法律を可決しました。このような法律は、女性の全体的な生産性に影響を与えることなく、職場における女性の幸福を支援するものです。この地域のこのような政府の支援政策は、女性用衛生用品市場の成長を大きく促進します。
女性用衛生用品業界は著しい製品革新を目の当たりにしており、さまざまな嗜好やニーズに応えるためにより包括的な選択肢を提供しています。メーカー各社は、オーガニックや生分解性のタンポンやナプキン、月経カップ、生理用ショーツ、再利用可能な布ナプキンを発売しています。こうした革新的な製品は新たな消費者を惹きつけ、市場の成長に貢献しています。また、環境の持続可能性と個人の健康に対する関心が高まるにつれ、多くの女性が環境に優しく化学物質を含まない女性用衛生用品を選ぶようになっています。消費者は月経用品に使用されている素材や、それが環境に与える潜在的な影響について、より強く意識するようになっています。これらすべての要因が、持続可能でオーガニックな代替品への需要の高まりにつながり、最終的に市場の成長を後押ししています。
欧州の女性用衛生用品市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の女性用衛生用品市場のセグメンテーション
欧州の女性用衛生用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプ別では、欧州の女性用衛生用品市場は月経ケア用品、洗浄・消臭用品、女性用衛生下着に区分されます。月経ケア用品セグメントは、2022年に欧州の女性用衛生用品市場で最大のシェアを記録しました。
流通チャネル別では、欧州の女性用衛生用品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、ドラッグストアと薬局、健康と美容の店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、欧州の女性用衛生用品市場はドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、ロシア、ポーランド、スウェーデン、ノルウェー、スイス、ベルギー、オランダ、その他欧州に分類されます。その他欧州が2022年の欧州女性用衛生用品市場を独占しました。
Edgewell Personal Care Co、Kimberly-Clark Corp、Lune Group Oy Ltd、Me Luna GmbH、Mooncup Ltd、Ontex BV、Essity AB、Wuka Ltd、Cotton High Tech SL、The Procter &Gamble Coは、この地域の女性用衛生製品市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Europe feminine hygiene products market is expected to grow from US$ 6,679.18 million in 2022 to US$ 8,757.73 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 3.4% from 2022 to 2030.
Strategic Initiatives by Key Market Players Fuels Europe Feminine Hygiene Products Market
The feminine hygiene products market is rising steadily. Manufacturers are heavily investing in research and development projects, partnerships, expansion plans, and collaborations to launch innovative products to attract a large consumer base. For instance, in June 2020, Pee Safe launched a new range of intimate hygiene products, including undergarment sanitizer spray, reusable sanitary pads, oxo-biodegradable disposable bags, and an intimate hygiene powder. Key market players are adopting strategic initiatives such as mergers and acquisitions to expand its product portfolio and their geographical presence. For instance, in November 2022, Edgewell Personal Care company announced the acquisition of Billie Inc. The acquisition was aimed at expanding its product portfolio of premier feminine shave and body care brands.
Additionally, natural and clean hair removal products are gaining popularity in the region due to the greater awareness of the harmful effects of chemicals and the rising inclination toward using green and clean personal care products. This trend has prompted manufacturers to develop natural products based on customer requirements. The product range includes natural cucumber extracts, aloe vera, and grapeseed oil. Thus, such product launches and other strategies to cater to the increasing consumer demand aids the market growth.
Europe Feminine Hygiene Products Market Overview
The Europe feminine hygiene products market is rapidly surging as there has been a significant increase in awareness and education about feminine hygiene- and health-related issues. Organizations, campaigns, and initiatives have focused on spreading knowledge about maintaining good menstrual hygiene practices. This heightened awareness has led to a growing demand for feminine hygiene products. Additionally, societal attitudes toward menstruation and feminine hygiene have evolved. There is now a greater acceptance and openness about discussing these topics. This cultural shift has reduced the stigma associated with menstruation, leading to more women seeking and using feminine hygiene products.
Additionally, with government support, the market is bolstering. For instance, in January 2020, the German government passed a law that reclassifies tampons and sanitary pads as necessary instead of luxury products. The tax on sanitary products fell from 19% to 7%. The law aims to make menstrual hygiene products affordable and accessible to women and girls of all classes. Also, in February 2023, the Spain government passed a law that allows women to take official paid leave from work during painful periods. Such laws support the well-being of women at workplaces without affecting their overall productivity. Such supportive government policies in the region significantly drive the growth of the feminine hygiene products market.
The feminine hygiene industry has witnessed significant product innovation, offering a more comprehensive range of options to cater to different preferences and needs. Manufacturers have introduced organic and biodegradable tampons and pads, menstrual cups, period panties, and reusable cloth pads. These innovative products have attracted new consumers, contributing to market growth. Also, with increasing concerns about environmental sustainability and personal health, many women opt for eco-friendly and chemical-free feminine hygiene products. Consumers are becoming more conscious about the materials used in menstrual products and their potential environmental impact. All these factors have led to a rise in the demand for sustainable and organic alternatives, ultimately bolstering market growth.
Europe Feminine Hygiene Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Feminine Hygiene Products Market Segmentation
The Europe feminine hygiene products market is segmented into product type, distribution channel, and country.
In terms of product type, the Europe feminine hygiene products market is segmented into menstrual care products, cleaning and deodorizing products, and feminine hygiene underwear. The menstrual care products segment registered the largest Europe feminine hygiene products market share in 2022.
By distribution channel, the Europe feminine hygiene products market is segmented into supermarkets and hypermarkets, drug stores and pharmacies, health and beauty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Europe feminine hygiene products market has been categorized into the Germany, UK, France, Spain, Italy, Russia, Poland, Sweden, Norway, Switzerland, Belgium, the Netherlands, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated Europe feminine hygiene products market in 2022.
Edgewell Personal Care Co, Kimberly-Clark Corp, Lune Group Oy Ltd, Me Luna GmbH, Mooncup Ltd, Ontex BV, Essity AB, Wuka Ltd, Cotton High Tech SL, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the feminine hygiene products market in the region.