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市場調査レポート
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1419129

デジタル薬局の市場規模・動向、世界・地域シェア、動向、成長機会分析 - レポート範囲:薬剤タイプ別、製品別、プラットフォーム別、地域別

Digital Pharmacy Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Drug Type, Product, Platform, and Geography

出版日: | 発行: The Insight Partners | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 1~5営業日

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デジタル薬局の市場規模・動向、世界・地域シェア、動向、成長機会分析 - レポート範囲:薬剤タイプ別、製品別、プラットフォーム別、地域別
出版日: 2023年11月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 1~5営業日
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概要

デジタル薬局市場は、2022年の964億2,800万米ドルから2030年には3,638億7,800万米ドルに成長すると予想されており、2022年から2030年までのCAGRは18.1%と見込まれています。

COVID-19パンデミック時の処方薬のオンライン購入の急増とオンラインプラットフォームへの傾斜の増加は、デジタル薬局市場の成長を促進するいくつかの要因です。

デジタル薬局とは、ハイテクと効率的なソリューションを個人的なタッチで組み合わせることで、新規、既存、デジタル治療の商品化を支援する事業体をカバーする認可薬局のことです。このソリューションは、処方箋に記入するプロセスを簡素化し、利害関係者の体験を向上させ、バイオ医薬品メーカーにとって実用的な洞察で処方箋の旅を明確にします。例えば、デジタル薬局はバイオ医薬品メーカーが障壁を取り除き、調剤薬局がクリーンですぐに調剤できる処方箋を受け取ることを可能にします。

市場動向

革新的な電子薬局モデル

SHOPSプラスが2019年12月に発表した報告書「民間セクター(SHOPS)プラスによる健康成果の持続」によると

インドのプロジェクトチームは、マディヤ・プラデシュ州政府および製薬会社メドライフ・インターナショナルとの提携を発表し、結核対策として革新的な、薬剤から戸口までの電子薬局モデルを立ち上げました。SHOPS Plus Prohectチームは、電子薬局モデル/プラットフォームを通じて結核サービスを強化するサービス提供モデルを設計しました。例えばインドでは、結核の流行は減少しています。しかし、同国は依然として最も多くの結核患者を抱えており、年間50万件が未診断のまま放置されています。そのため、SHOPプラスはテクノロジーを活用し、電子薬局モデルを通じて患者の目の前で診断・治療支援サービスを提供することに取り組んでいます。SHOPプラスによるこのような取り組みは、患者の結核サービスへのアクセス向上に貢献します。SHOPプラス・プロジェクトが設計したe-ファーマシー・プラットフォームを使えば、結核患者用の在宅喀痰検査材料を処方することができ、検査は遠隔操作で完了します。e-pharmacyエージェントが材料を受け取り、検査施設に届ける。喀痰材料を処理した後、ラボは患者の検査報告書をe-pharmacyプラットフォームにアップロードします。結核患者はその報告書を見ることができ、医師は患者に治療法を処方することができます。e-ファーマシー・プラットフォームは、患者の治療アドヒアランスや今後のオーダーをフォローアップするコミュニケーション技術も備えています。このような革新的なe-pharmacyモデルは、予測期間2020-2030年に有利な成長機会をもたらすと思われます。

市場動向

統合されたウェブベースのオンライン薬局インターフェースが主要動向として浮上

薬剤師と患者がアクセス可能なウェブベースの薬局インターフェイスを組み込んだ統合eヘルスケアシステムは、今後数年間、デジタル薬局市場の新たな動向として浮上する可能性が高いです。医薬品を購入する人々にオンラインサポートを提供するためにオンライン薬局が提供するプログラムは、そのようなインターフェースの顕著な例です。例えば、治療の一環としてスタチンを投与されている患者は、薬の服用を中止したり、不規則な行動をとったりする可能性が高いです。スタチンをベースに処方された医薬品を服用する人々にアドヒアランスサポートを提供する訓練を受けた薬局チームメンバーとのリマインダーやライブチャットは、服用の中止を避けるのに役立ちます。

プラットフォームに基づく洞察

プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類されます。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分されます。アプリベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されています。テレヘルス薬局アプリは、2022~2030年の間にアプリベースのセグメントで市場の最大シェアを占めると予想されます。バーチャルヘルスケアは、テレヘルスアプリを通じてどこからでもアクセスできます。2021年に発表されたCDCのデータによると、2020年には成人の37.0%がプロバイダーの訪問、オンライン処方、メンタルヘルスサービスを含む遠隔医療を利用しました。最高の遠隔医療アプリは無料でダウンロードでき、使いやすく、保険サービスを完全にカバーしていることが多いです。テレヘルス薬局アプリのいくつかの例は、Hims &Hers、GoodRx、K Health、Doctor on Demandです。GoodRxは、低コストの訪問、郵送による簡単な処方箋補充、健康保険なしの訪問などのサービスを提供しています。

薬剤タイプ別ではデジタル薬局市場は処方薬と市販薬に二分されます。2022年の市場シェアは医療用医薬品が大きく、予測期間中のCAGRは17.83%と予測されます。デジタル薬局市場は、製品別にパーソナルケア、ビタミン&サプリメント、医薬品&治療、その他の製品に区分されます。医薬品&治療セグメントはさらに、性的健康、神経障害、心臓ケア、糖尿病、減量、その他に分別されます。医薬品・治療セグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、予測期間中に17.87%という高いCAGRを記録すると予測されています。プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類されます。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分されます。2022年の市場シェアはアプリベースが大きく、同分野は予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されています。性別では、市場は男性と女性に二分されます。2022年の市場シェアは女性が大きく、予測期間中のCAGRは17.64%と予測されます。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場魅力度分析

第3章 調査手法

第4章 デジタル薬局市場の情勢

  • PEST分析
  • エコシステム分析
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 デジタル薬局市場- 主な市場力学

  • 主な市場促進要因
  • 主な市場抑制要因
  • 主な市場機会
  • 今後の動向
  • 促進要因と抑制要因の影響分析

第6章 デジタル薬局市場-世界市場分析

  • デジタル薬局市場:世界市場概要
  • デジタル薬局の世界市場と2030年までの予測

第7章 デジタル薬局市場:薬剤タイプ別収益分析、2020年~2030年

  • 処方薬
  • 市販薬

第8章 デジタル薬局市場:製品別収益分析、2020年~2030年

  • 医薬品
  • パーソナルケア
  • ビタミンとサプリメント
  • その他

第9章 デジタル薬局市場:プラットフォーム別収益分析、2020年~2030年

  • アプリ
  • ウェブサイト

第10章 デジタル薬局市場:地域別収益分析、2020年~2030年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ
  • 中南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他中南米

第11章 COVID-19前後の影響

第12章 業界情勢

  • 合併と買収
  • 契約、提携、合弁事業
  • 新製品の上市
  • 事業拡大とその他の戦略的展開

第13章 競合情勢

  • 主要プレーヤーによるヒートマップ分析
  • 企業のポジショニングと集中度

第14章 デジタル薬局市場-主要企業プロファイル

  • Alto
  • PillPak
  • Capsule
  • CVS Health
  • Cigna
  • Walgreen Co.
  • Walmart Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • The Kroger Co.
  • GoodRx

第15章 付録

目次
Product Code: TIPRE00031438

The digital pharmacy market is expected to grow from US$ 96.428 billion in 2022 to US$ 363.878 billion by 2030; it is expected to grow at a CAGR of 18.1% from 2022 to 2030.

Upsurge in online purchase of prescription medicines during the COVID-19 pandemic and an increasing inclination toward online platforms are a few factors driving the digital pharmacy market growth.

A digital pharmacy is a licensed pharmacy covering an entity combining high-tech and efficient solutions through a personal touch that helps commercialize new, existing, and digital therapies. The solution simplifies the process of filling a prescription, enhances stakeholders' experiences, and clarifies the prescription journey with actionable insights for biopharma manufacturers. For example, digital pharmacies can help biopharma companies remove barriers, enabling dispensing pharmacies to receive clean and ready-to-dispense prescriptions.

Market Trend

Innovative E-Pharmacy Model

According to the published report by SHOPS Plus in December 2019, Sustaining Health Outcomes through the Private Sector (SHOPS) Plus

The project team in India announced a partnership with the State Government of Madhya Pradesh and the pharmaceutical company Medlife International to launch an innovative, drug-to-doorstep e-pharmacy model to fight against tuberculosis (TB). The SHOPS Plus Prohect team designed the service delivery model to strengthen the TB services through an e-pharmacy model/platform. For example, in India, the TB epidemic is declining. However, the country still holds the most significant number of TB patients, with half a million cases carried undiagnosed annually. Therefore, SHOP Plus is working to utilize technology to provide diagnosis and treatment support services available at the patient's doorstep through an e-pharmacy model. Such initiatives by SHOP Plus will help to increase access to TB services among patients. With the e-pharmacy platform designed by the SHOP Plus project, TB patients can prescribe home sputum testing materials for TB patients, and the test is completed remotely. The e-pharmacy agent will pick up the material and deliver it to the lab facility. After processing the sputum material, the lab will upload the patient's testing report on the e-pharmacy platform. TB patients can view the report, and physicians can prescribe the treatment for the patient. The e-pharmacy platform also features communication technology to follow up with patients' treatment adherence and future orders. Such innovative e-pharmacy models will provide lucrative market opportunities for growth in the forecast period 2020-2030.

Market Trend

Integrated Web-Based Online Pharmacy Interface Emerges as Key Trend

Integrated e-healthcare systems incorporated with web-based pharmacy interfaces that are accessible to pharmacists and patients are likely to emerge as new trends in the digital pharmacy market in the coming years. Programs made available by online pharmacies to provide online support to people buying medicines are a notable example of such interfaces. For instance, patients administered with statins as a part of their treatments are likely to discontinue or show irregularities in taking medicines. Reminders and live chat with a pharmacy team member trained in providing adherence support to people consuming statin-based prescribed medicines can help avoid the discontinuation of doses.

Platform-Based Insights

In terms of platform, the digital pharmacy market is categorized into app-based and website-based. The app-based is further segmented into telehealth pharmacy apps, medication management apps, health and wellness apps, compounding pharmacy apps, and others. The app-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.60% during the forecast period. Telehealth pharmacy apps are expected to account for a maximum share of the market for the app-based segment during 2022-2030. Virtual healthcare can be accessed through telehealth apps from anywhere. According to CDC data published in 2021, 37.0% of adults used telemedicine in 2020, including provider visits, online prescriptions, and mental health services. The best telehealth apps can be downloaded free of cost and are easy to use, and they often completely cover insurance services. A few examples of telehealth pharmacy apps are Hims & Hers, GoodRx, K Health, and Doctor on Demand. GoodRx offers services such as low-cost visits, easy prescription refills via mail, and visits without health insurance.

Based on drug type, the digital pharmacy market is bifurcated into prescription medicine and over-the-counter medicine. The prescription medicine segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.83% during the forecast period. Based on product, the digital pharmacy market is segmented into personal care, vitamins & supplements, medicines & treatments, and other products. The medicine & treatments segment is further segregated as sexual health, neurological disorders, heart care, diabetes, weight loss, and others. The medicine and treatment segment held a larger market share in 2022, and the segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.87% during the forecast period. In terms of platform, the digital pharmacy market is categorized into app-based and website-based. The app-based is further segmented into telehealth pharmacy apps, medication management apps, health and wellness apps, compounding pharmacy apps, and others. The app-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.60% during the forecast period. By gender, the market is bifurcated into males and females. The females segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.64% during the forecast period.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
  • 1.3 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness Analysis

3. Research Methodology

4. Digital Pharmacy Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 PEST Analysis
  • 4.3 Ecosystem Analysis
    • 4.3.1 List of Vendors in the Value Chain

5. Digital Pharmacy Market - Key Market Dynamics

  • 5.1 Key Market Drivers
  • 5.2 Key Market Restraints
  • 5.3 Key Market Opportunities
  • 5.4 Future Trends
  • 5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints

6. Digital Pharmacy Market - Global Market Analysis

  • 6.1 Digital Pharmacy - Global Market Overview
  • 6.2 Digital Pharmacy - Global Market and Forecast to 2030

7. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Drug Type, 2020-2030

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Prescription Medicines
  • 7.3 Over the Counter Products

8. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Products, 2020-2030

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Medicine
  • 8.3 Personal Care
  • 8.4 Vitamins and Supplements
  • 8.5 Others

9. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Platform, 2020-2030

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Apps
  • 9.3 Websites

10. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 - Geographical Analysis

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 North America Digital Pharmacy Market Overview
    • 10.1.2 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts to 2030
    • 10.1.3 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Drug Type
    • 10.1.4 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Products
    • 10.1.5 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Platform
    • 10.1.6 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 10.1.6.1 United States Digital Pharmacy Market
        • 10.1.6.1.1 United States Digital Pharmacy Market, by Drug Type
        • 10.1.6.1.2 United States Digital Pharmacy Market, by Products
        • 10.1.6.1.3 United States Digital Pharmacy Market, by Platform
      • 10.1.6.2 Canada Digital Pharmacy Market
        • 10.1.6.2.1 Canada Digital Pharmacy Market, by Drug Type
        • 10.1.6.2.2 Canada Digital Pharmacy Market, by Products
        • 10.1.6.2.3 Canada Digital Pharmacy Market, by Platform
      • 10.1.6.3 Mexico Digital Pharmacy Market
        • 10.1.6.3.1 Mexico Digital Pharmacy Market, by Drug Type
        • 10.1.6.3.2 Mexico Digital Pharmacy Market, by Products
        • 10.1.6.3.3 Mexico Digital Pharmacy Market, by Platform

Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

  • 10.2 Europe
    • 10.2.1 Germany
    • 10.2.2 France
    • 10.2.3 Italy
    • 10.2.4 Spain
    • 10.2.5 United Kingdom
    • 10.2.6 Rest of Europe
  • 10.3 Asia-Pacific
    • 10.3.1 Australia
    • 10.3.2 China
    • 10.3.3 India
    • 10.3.4 Japan
    • 10.3.5 South Korea
    • 10.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 10.4 Middle East and Africa
    • 10.4.1 South Africa
    • 10.4.2 Saudi Arabia
    • 10.4.3 U.A.E
    • 10.4.4 Rest of Middle East and Africa
  • 10.5 South and Central America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Argentina
    • 10.5.3 Rest of South and Central America

11. Pre and Post Covid-19 Impact

12. Industry Landscape

  • 12.1 Mergers and Acquisitions
  • 12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
  • 12.3 New Product Launches
  • 12.4 Expansions and Other Strategic Developments

13. Competitive Landscape

  • 13.1 Heat Map Analysis by Key Players
  • 13.2 Company Positioning and Concentration

14. Digital Pharmacy Market - Key Company Profiles

  • 14.1 Alto
    • 14.1.1 Key Facts
    • 14.1.2 Business Description
    • 14.1.3 Products and Services
    • 14.1.4 Financial Overview
    • 14.1.5 SWOT Analysis
    • 14.1.6 Key Developments

Note - Similar information would be provided for below list of companies

  • 14.2 PillPak
  • 14.3 Capsule
  • 14.4 CVS Health
  • 14.5 Cigna
  • 14.6 Walgreen Co.
  • 14.7 Walmart Inc.
  • 14.8 Amazon.com, Inc.
  • 14.9 The Kroger Co.
  • 14.10 GoodRx

15. Appendix

  • 15.1 Glossary
  • 15.2 About The Insight Partners
  • 15.3 Market Intelligence Cloud