市場調査レポート
商品コード
1419129
デジタル薬局の市場規模・動向、世界・地域シェア、動向、成長機会分析 - レポート範囲:薬剤タイプ別、製品別、プラットフォーム別、地域別Digital Pharmacy Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Drug Type, Product, Platform, and Geography |
デジタル薬局の市場規模・動向、世界・地域シェア、動向、成長機会分析 - レポート範囲:薬剤タイプ別、製品別、プラットフォーム別、地域別 |
出版日: 2023年11月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 1~5営業日
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デジタル薬局市場は、2022年の964億2,800万米ドルから2030年には3,638億7,800万米ドルに成長すると予想されており、2022年から2030年までのCAGRは18.1%と見込まれています。
COVID-19パンデミック時の処方薬のオンライン購入の急増とオンラインプラットフォームへの傾斜の増加は、デジタル薬局市場の成長を促進するいくつかの要因です。
デジタル薬局とは、ハイテクと効率的なソリューションを個人的なタッチで組み合わせることで、新規、既存、デジタル治療の商品化を支援する事業体をカバーする認可薬局のことです。このソリューションは、処方箋に記入するプロセスを簡素化し、利害関係者の体験を向上させ、バイオ医薬品メーカーにとって実用的な洞察で処方箋の旅を明確にします。例えば、デジタル薬局はバイオ医薬品メーカーが障壁を取り除き、調剤薬局がクリーンですぐに調剤できる処方箋を受け取ることを可能にします。
市場動向
革新的な電子薬局モデル
SHOPSプラスが2019年12月に発表した報告書「民間セクター(SHOPS)プラスによる健康成果の持続」によると
インドのプロジェクトチームは、マディヤ・プラデシュ州政府および製薬会社メドライフ・インターナショナルとの提携を発表し、結核対策として革新的な、薬剤から戸口までの電子薬局モデルを立ち上げました。SHOPS Plus Prohectチームは、電子薬局モデル/プラットフォームを通じて結核サービスを強化するサービス提供モデルを設計しました。例えばインドでは、結核の流行は減少しています。しかし、同国は依然として最も多くの結核患者を抱えており、年間50万件が未診断のまま放置されています。そのため、SHOPプラスはテクノロジーを活用し、電子薬局モデルを通じて患者の目の前で診断・治療支援サービスを提供することに取り組んでいます。SHOPプラスによるこのような取り組みは、患者の結核サービスへのアクセス向上に貢献します。SHOPプラス・プロジェクトが設計したe-ファーマシー・プラットフォームを使えば、結核患者用の在宅喀痰検査材料を処方することができ、検査は遠隔操作で完了します。e-pharmacyエージェントが材料を受け取り、検査施設に届ける。喀痰材料を処理した後、ラボは患者の検査報告書をe-pharmacyプラットフォームにアップロードします。結核患者はその報告書を見ることができ、医師は患者に治療法を処方することができます。e-ファーマシー・プラットフォームは、患者の治療アドヒアランスや今後のオーダーをフォローアップするコミュニケーション技術も備えています。このような革新的なe-pharmacyモデルは、予測期間2020-2030年に有利な成長機会をもたらすと思われます。
市場動向
統合されたウェブベースのオンライン薬局インターフェースが主要動向として浮上
薬剤師と患者がアクセス可能なウェブベースの薬局インターフェイスを組み込んだ統合eヘルスケアシステムは、今後数年間、デジタル薬局市場の新たな動向として浮上する可能性が高いです。医薬品を購入する人々にオンラインサポートを提供するためにオンライン薬局が提供するプログラムは、そのようなインターフェースの顕著な例です。例えば、治療の一環としてスタチンを投与されている患者は、薬の服用を中止したり、不規則な行動をとったりする可能性が高いです。スタチンをベースに処方された医薬品を服用する人々にアドヒアランスサポートを提供する訓練を受けた薬局チームメンバーとのリマインダーやライブチャットは、服用の中止を避けるのに役立ちます。
プラットフォームに基づく洞察
プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類されます。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分されます。アプリベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されています。テレヘルス薬局アプリは、2022~2030年の間にアプリベースのセグメントで市場の最大シェアを占めると予想されます。バーチャルヘルスケアは、テレヘルスアプリを通じてどこからでもアクセスできます。2021年に発表されたCDCのデータによると、2020年には成人の37.0%がプロバイダーの訪問、オンライン処方、メンタルヘルスサービスを含む遠隔医療を利用しました。最高の遠隔医療アプリは無料でダウンロードでき、使いやすく、保険サービスを完全にカバーしていることが多いです。テレヘルス薬局アプリのいくつかの例は、Hims &Hers、GoodRx、K Health、Doctor on Demandです。GoodRxは、低コストの訪問、郵送による簡単な処方箋補充、健康保険なしの訪問などのサービスを提供しています。
薬剤タイプ別ではデジタル薬局市場は処方薬と市販薬に二分されます。2022年の市場シェアは医療用医薬品が大きく、予測期間中のCAGRは17.83%と予測されます。デジタル薬局市場は、製品別にパーソナルケア、ビタミン&サプリメント、医薬品&治療、その他の製品に区分されます。医薬品&治療セグメントはさらに、性的健康、神経障害、心臓ケア、糖尿病、減量、その他に分別されます。医薬品・治療セグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、予測期間中に17.87%という高いCAGRを記録すると予測されています。プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類されます。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分されます。2022年の市場シェアはアプリベースが大きく、同分野は予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されています。性別では、市場は男性と女性に二分されます。2022年の市場シェアは女性が大きく、予測期間中のCAGRは17.64%と予測されます。
The digital pharmacy market is expected to grow from US$ 96.428 billion in 2022 to US$ 363.878 billion by 2030; it is expected to grow at a CAGR of 18.1% from 2022 to 2030.
Upsurge in online purchase of prescription medicines during the COVID-19 pandemic and an increasing inclination toward online platforms are a few factors driving the digital pharmacy market growth.
A digital pharmacy is a licensed pharmacy covering an entity combining high-tech and efficient solutions through a personal touch that helps commercialize new, existing, and digital therapies. The solution simplifies the process of filling a prescription, enhances stakeholders' experiences, and clarifies the prescription journey with actionable insights for biopharma manufacturers. For example, digital pharmacies can help biopharma companies remove barriers, enabling dispensing pharmacies to receive clean and ready-to-dispense prescriptions.
Market Trend
Innovative E-Pharmacy Model
According to the published report by SHOPS Plus in December 2019, Sustaining Health Outcomes through the Private Sector (SHOPS) Plus
The project team in India announced a partnership with the State Government of Madhya Pradesh and the pharmaceutical company Medlife International to launch an innovative, drug-to-doorstep e-pharmacy model to fight against tuberculosis (TB). The SHOPS Plus Prohect team designed the service delivery model to strengthen the TB services through an e-pharmacy model/platform. For example, in India, the TB epidemic is declining. However, the country still holds the most significant number of TB patients, with half a million cases carried undiagnosed annually. Therefore, SHOP Plus is working to utilize technology to provide diagnosis and treatment support services available at the patient's doorstep through an e-pharmacy model. Such initiatives by SHOP Plus will help to increase access to TB services among patients. With the e-pharmacy platform designed by the SHOP Plus project, TB patients can prescribe home sputum testing materials for TB patients, and the test is completed remotely. The e-pharmacy agent will pick up the material and deliver it to the lab facility. After processing the sputum material, the lab will upload the patient's testing report on the e-pharmacy platform. TB patients can view the report, and physicians can prescribe the treatment for the patient. The e-pharmacy platform also features communication technology to follow up with patients' treatment adherence and future orders. Such innovative e-pharmacy models will provide lucrative market opportunities for growth in the forecast period 2020-2030.
Market Trend
Integrated Web-Based Online Pharmacy Interface Emerges as Key Trend
Integrated e-healthcare systems incorporated with web-based pharmacy interfaces that are accessible to pharmacists and patients are likely to emerge as new trends in the digital pharmacy market in the coming years. Programs made available by online pharmacies to provide online support to people buying medicines are a notable example of such interfaces. For instance, patients administered with statins as a part of their treatments are likely to discontinue or show irregularities in taking medicines. Reminders and live chat with a pharmacy team member trained in providing adherence support to people consuming statin-based prescribed medicines can help avoid the discontinuation of doses.
Platform-Based Insights
In terms of platform, the digital pharmacy market is categorized into app-based and website-based. The app-based is further segmented into telehealth pharmacy apps, medication management apps, health and wellness apps, compounding pharmacy apps, and others. The app-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.60% during the forecast period. Telehealth pharmacy apps are expected to account for a maximum share of the market for the app-based segment during 2022-2030. Virtual healthcare can be accessed through telehealth apps from anywhere. According to CDC data published in 2021, 37.0% of adults used telemedicine in 2020, including provider visits, online prescriptions, and mental health services. The best telehealth apps can be downloaded free of cost and are easy to use, and they often completely cover insurance services. A few examples of telehealth pharmacy apps are Hims & Hers, GoodRx, K Health, and Doctor on Demand. GoodRx offers services such as low-cost visits, easy prescription refills via mail, and visits without health insurance.
Based on drug type, the digital pharmacy market is bifurcated into prescription medicine and over-the-counter medicine. The prescription medicine segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.83% during the forecast period. Based on product, the digital pharmacy market is segmented into personal care, vitamins & supplements, medicines & treatments, and other products. The medicine & treatments segment is further segregated as sexual health, neurological disorders, heart care, diabetes, weight loss, and others. The medicine and treatment segment held a larger market share in 2022, and the segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.87% during the forecast period. In terms of platform, the digital pharmacy market is categorized into app-based and website-based. The app-based is further segmented into telehealth pharmacy apps, medication management apps, health and wellness apps, compounding pharmacy apps, and others. The app-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.60% during the forecast period. By gender, the market is bifurcated into males and females. The females segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.64% during the forecast period.
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