表紙:レインウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
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1346827

レインウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Rainwear Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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レインウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

レインウェア市場の世界需要は、2022年の41億2,000万米ドルから2030年には66億7,000万米ドルの市場規模に達し、調査期間2023年~2030年のCAGRは6.2%に達すると推定されます。

レインウェアとは、雨や濡れた天候から個人を保護するためにデザインされた特殊な衣服のことです。レインウェアは通常、防水性または撥水性のある素材で作られており、濡れた状態でもドライな着心地を保つことができます。レインウェアは、雨に対するバリアとなるよう設計されており、水分が生地から浸透して着用者の身体に到達するのを防ぐ。

市場力学:

さまざまな地域で雨天が頻発していることと、ハイキングやキャンプなどのアウトドア活動の嗜好が高まっていることが、効果的な雨対策への需要を後押ししています。安全性と生産性のために耐雨性ギアを必要とする各業界の労働者が市場拡大に寄与しています。都市化や通勤のニーズ、レインウェアのデザインにスタイルを取り入れることも一役買っています。気候変動への意識は予測不可能な天候への備えを強め、レインウェア需要を後押ししています。防水生地技術の進歩はより快適な選択肢をもたらし、eコマースと小売チャネルはより幅広いアクセスを提供しています。旅行、観光、ブランディングにおけるレインウェアの重要性が市場をさらに牽引しています。需要の季節変動も市場力学に影響を与えています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはレインウェアの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。レインウェア産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカのレインウェア市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 レインウェア産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 レインウェアの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • ジャケット
  • パンツ
  • スーツ

第6章 レインウェアの世界市場分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • 男性
  • 女性
  • 幼児

第7章 レインウェアの世界市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別概要
  • 実績データと予測データ
  • 流通チャネル別分析
  • オフライン
  • オンライン

第8章 レインウェアの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 レインウェア企業の競合情勢

  • レインウェア市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Patagonia Inc.
  • Columbia Sportswear Company
  • The North Face(VF Outdoor LLC)
  • Wildcraft India Private Limited
  • NZ Seasonalwear Pvt Ltd
  • Stutterheim
  • Ducktail Rainwear
  • Marmot Mountain LLC
  • Arc'teryx(Amer Sports Corporation)
  • Outdoor Research
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Product (USD MN)
  • Jackets Market Sales by Geography (USD MN)
  • Pants Market Sales by Geography (USD MN)
  • Suits Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by End-user (USD MN)
  • Men Market Sales by Geography (USD MN)
  • Women Market Sales by Geography (USD MN)
  • Kids Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Distribution Channel (USD MN)
  • Offline Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Rainwear Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Rainwear Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Rainwear Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by End-user
  • Market Attractiveness Analysis by Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product (USD MN)
  • Jackets Market Sales by Geography (USD MN)
  • Pants Market Sales by Geography (USD MN)
  • Suits Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End-user (USD MN)
  • Men Market Sales by Geography (USD MN)
  • Women Market Sales by Geography (USD MN)
  • Kids Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Distribution Channel (USD MN)
  • Offline Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112112052

The global demand for Rainwear Market is presumed to reach the market size of nearly USD 6.67 BN by 2030 from USD 4.12 BN in 2022 with a CAGR of 6.2% under the study period 2023 - 2030.

Rainwear refers to specialized clothing designed to protect individuals from rain and wet weather conditions. It is typically made from materials that are water-resistant or waterproof, allowing the wearer to stay dry even in wet conditions. It's designed to provide a barrier against rain, preventing moisture from penetrating the fabric and reaching the wearer's body.

MARKET DYNAMICS:

Frequent rainy weather conditions in different regions, coupled with growth in preference for outdoor activities like hiking and camping, drive the demand for effective rain protection. Workers across industries requiring rain-resistant gear for safety and productivity contribute to market expansion. Urbanization and commuting needs, along with the integration of style into rainwear designs, also play a role. Climate change awareness has increased preparedness for unpredictable weather, bolstering rainwear demand. Advances in waterproof fabric technology have led to more comfortable options, while e-commerce and retail channels provide wider accessibility. Rainwear's significance in travel, tourism, and branding efforts further drives the market. Seasonal variations in demand also influence market dynamics.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of rainwear. The growth and trends of rainwear industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the rainwear market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Jackets
  • Pants
  • Suits

By End-User

  • Men
  • Women
  • Kids

By Distribution Channel

  • Offline
  • Online

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Rainwear market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Rainwear market include Patagonia Inc., Columbia Sportswear Company, The North Face (VF Outdoor LLC), Wildcraft India Private Limited, NZ Seasonalwear Pvt Ltd, Stutterheim, Ducktail Rainwear, Marmot Mountain, LLC, Arc'teryx(Amer Sports Corporation), Outdoor Research. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . RAINWEAR - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End-user
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL RAINWEAR MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1 Overview by Product
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Product
  • 5.4 Jackets Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Pants Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Suits Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL RAINWEAR MARKET ANALYSIS BY END-USER

  • 6.1 Overview by End-user
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by End-user
  • 6.4 Men Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Women Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Kids Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL RAINWEAR MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1 Overview by Distribution Channel
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Distribution Channel
  • 7.4 Offline Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Online Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL RAINWEAR MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE RAINWEAR COMPANIES

  • 9.1. Rainwear Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF RAINWEAR INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Patagonia Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Columbia Sportswear Company
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. The North Face (VF Outdoor LLC)
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Wildcraft India Private Limited
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. NZ Seasonalwear Pvt Ltd
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Stutterheim
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Ducktail Rainwear
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Marmot Mountain LLC
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Arc'teryx (Amer Sports Corporation)
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Outdoor Research
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies