|
市場調査レポート
商品コード
1394025
冷凍ワッフルの欧州市場の2030年予測- 地域別分析:タイプ、カテゴリー、流通チャネル別Europe Frozen Waffle Market Forecast to 2030- Regional Analysis - by Type (Flavored and Unflavored/Plain), Category (Gluten-free and Conventional), and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, and Others) |
||||||
|
冷凍ワッフルの欧州市場の2030年予測- 地域別分析:タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2023年09月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 即納可能
![]() |
欧州の冷凍ワッフル市場は、2023年の8億2,972万米ドルから2030年には12億2,148万米ドルに成長すると予測されています。2023年から2030年までのCAGRは5.7%と推定されます。
欧州の冷凍ワッフル市場における冷凍・簡便食品需要の急増
過去数年間で、世界的に人々のライフスタイルは劇的に進化しました。多忙な仕事のスケジュールのため、人々は時間と労力を節約できる製品を求めています。消費者は、すぐに食べられ、電子レンジで温められ、すぐに調理できる食品を好み、それらは外出先での消費に非常に適しており、最小限の準備時間で済むからです。こうした要因が、消費者の間でコンビニエンス・フードの需要を大幅に押し上げています。さらに、女性人口の増加、1人当たり所得の高さ、中流階級の人口増加が、この地域におけるコンビニエンス・フード消費の成長を促す主な要因となっています。
米国、カナダ、英国やドイツなどの欧州諸国など、さまざまな先進国では単身世帯や2人世帯が増加しています。パンケーキ、ワッフル、朝食用シリアルなどの冷凍朝食製品は、調理や消費に関連するこれらの製品の利便性により、消費者の間で大きな支持を集めています。このように、便利な食品や冷凍食品に対する需要の高まりが冷凍ワッフル市場の成長を促進しています。
欧州の冷凍ワッフル市場概要
欧州の冷凍ワッフル市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州で構成されます。冷凍ワッフルは冷凍朝食の分野で健康と味のバランスをとっています。欧州は、多忙なライフスタイルと、手頃な価格で美味しく、すぐに調理できる健康的な食品を消費したいという欲求の高まりにより、冷凍食品にとって重要な市場の一つとなっています。Eurostatの調査によると、2022年には16~74歳の57%が調査直前の3ヵ月間にソーシャル・ネットワークに参加しており、2019年と比較して3%増加しています。欧州ではほとんどの消費者がフェイスブック、ツイッター、インスタグラムなどのSNSを利用しており、ベンダーは製品のマーケティングにデジタルメディアを主に利用しています。その結果、メーカーはこれらのプラットフォームを活用し、販促キャンペーンや冷凍ワッフルの写真を投稿することで顧客を惹きつけ、同地域の市場成長を牽引しています。
さらに、健康的な食品を好む健康志向の消費者の増加や健康的なライフスタイルへの傾倒は、メーカーが技術革新に注力することに影響を与え、同地域の冷凍ワッフル市場の成長に寄与しています。
欧州の冷凍ワッフル市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州の冷凍ワッフル市場のセグメンテーション
欧州の冷凍ワッフル市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分されます。
タイプ別では、欧州の冷凍ワッフル市場はフレーバー付きとフレーバーなし/プレーンに区分されます。2023年の欧州の冷凍ワッフル市場では、フレーバーセグメントが大きなシェアを占めています。
エンドカテゴリーに基づき、欧州の冷凍ワッフル市場はグルテンフリーと従来型に区分されます。従来型セグメントは2023年に欧州の冷凍ワッフル市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、欧州の冷凍ワッフル市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットセグメントは、2023年に欧州の冷凍ワッフル市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、欧州の冷凍ワッフル市場はドイツ、フランス、英国、イタリア、ロシア、その他欧州に区分されます。2023年の欧州の冷凍ワッフル市場は英国がシェアを独占。
AVIETA S.A.、Dely Wafels SRL、Kellogg's Company、Deligout Sprlは、欧州の冷凍ワッフル市場で事業展開している大手企業の一部です。
The Europe frozen waffle market is expected to grow from US$ 829.72 million in 2023 to US$ 1,221.48 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.7% from 2023 to 2030.
Surging Demand for Frozen and Convenience Food in Europe Frozen Waffles Market
Over the past few years, the lifestyle of people globally evolved dramatically. Due to hectic work schedules, people are looking for products that save time and effort. Consumers prefer ready-to-eat, microwavable, and ready-to-prepare food products as they are highly suitable for on-the-go consumption and require minimal preparation time. These factors are significantly boosting the demand for convenience food among consumers. Moreover, the increasing women's population, high per capita income, and rising middle-class population are key factors driving the growth of convenience food consumption regionally.
The number of single or two-person households is growing in various developed nations such as the US, Canada, and some European countries such as the UK and Germany. Frozen breakfast products such as pancakes, waffles, and breakfast cereals are gaining massive traction among consumers owing to the convenience of these products related to preparation and consumption. Thus, the rising demand for convenience food and frozen food products is driving the growth of the frozen waffles market.
Europe Frozen Waffle Market Overview
Countries considered for the frozen waffles market in Europe comprise Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Frozen waffles balance health and taste in the frozen breakfast space. Europe is one of the significant markets for frozen food owing to its busy lifestyle and growing desire to consume healthy food that is affordable, tasty, and ready to cook. According to the survey of Eurostat, 57% of people aged 16-74 participated in social networks in 2022 in the last three months before the survey, up by 3% compared to 2019. Most consumers in Europe use social networking sites such as Facebook, Twitter, and Instagram, while vendors predominantly use digital media to market their products. As a result, manufacturers utilize these platforms to attract customers by posting promotional offers and photographs of frozen waffles, which attract customers and drive market growth in the region.
Moreover, the rise in the number of health-conscious consumers who prefer healthy food options and inclination toward a healthy lifestyle has influenced the manufacturers to focus on innovation, contributing to the frozen waffles market growth in the region.
Europe Frozen Waffle Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Frozen Waffle Market Segmentation
The Europe frozen waffle market is segmented into type, category, and distribution channel, and country.
Based on type, the Europe frozen waffle market is segmented into flavored and unflavored/plain. The flavored segment held a larger share of the Europe frozen waffle market in 2023.
Based on end category, the Europe frozen waffle market is segmented into gluten free and conventional. The conventional segment held the largest share of the Europe frozen waffle market in 2023.
Based on distribution channel, the Europe frozen waffle market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the Europe frozen waffle market in 2023.
Based on country, the Europe frozen waffle market is segmented into the Germany, France, UK, Italy, Russia, and the Rest of Europe. The UK dominated the share of the Europe frozen waffle market in 2023.
AVIETA S.A., Dely Wafels SRL, Kellogg's Company, and Deligout Sprl are some of the leading companies operating in the Europe frozen waffles market.