|
市場調査レポート
商品コード
1393975
冷凍ワッフルのアジア太平洋市場 - 2030年までの予測 - 地域別分析- タイプ、カテゴリー、流通チャネル別Asia Pacific Frozen Waffles Market Forecast to 2030 - Regional Analysis- by Type, Category, Distribution Channel |
||||||
|
冷凍ワッフルのアジア太平洋市場 - 2030年までの予測 - 地域別分析- タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2023年09月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 92 Pages
納期: 即納可能
![]() |
アジア太平洋の冷凍ワッフル市場は、2023年の5億9,875万米ドルから2030年には9億2,488万米ドルに成長すると予測されます。2023年から2030年までのCAGRは6.4%と推定されます。
eコマースの成長がアジア太平洋冷凍ワッフル市場を牽引
近年、組織小売セクターは大きな変革期を迎えています。eコマースの出現は、人々の買い物やお金の使い方に大きな変化をもたらしました。スマートフォンとインターネットの普及率の上昇、新興テクノロジーへの容易なアクセス、購買力の上昇、オンライン小売プラットフォームが提供するどこからでも買い物ができる利便性などが、eコマース・プラットフォームの成長を促進する主な要因となっています。
冷凍食品の購入にオンライン小売プラットフォームを好む人が増えています。飲食品のオンライン販売は、実店舗の閉鎖と政府の規制により、COVID-19パンデミックの間に大幅に増加しました。まずロックダウンが個人を拘束し、その後在宅勤務が続いたため、オンライン・ショッピングへの大幅なシフトが見られました。消費者がオンラインで買い物をするようになったその他の要因としては、大幅な値引き、さまざまなブランドのさまざまな商品がひとつ屋根の下で手に入ること、宅配オプションなどが挙げられます。さまざまな国でeコマースの普及が進むにつれて、冷凍ワッフルのメーカーもAmazon.com、Lidl、Walmartなどの有名なeコマース・プラットフォームを通じて製品を販売することで、オンラインでの存在感を高めています。この要因は、今後数年間の冷凍ワッフル市場の成長をさらに促進すると予想されます。
アジア太平洋冷凍ワッフル市場概要
アジア太平洋の冷凍ワッフル市場には、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋が含まれます。この地域の新興国では、健康志向の消費者が急増し、冷凍ワッフルの需要を生み出しています。便利で健康的な食生活を好む都市部の中産階級人口の増加による多忙なライフスタイルが、この地域における冷凍ワッフルの需要を押し上げる主な要因です。都市化の進展、可処分所得の増加、健康志向の消費者の増加により、冷凍朝食用スナックの需要は地域全体で増加しました。さらに、冷凍ワッフル市場は、市場で事業展開している様々なメーカーによるプロモーションや広告戦略の増加によっても成長すると予測されています。
中国、インド、インドネシア、マレーシアなどの新興経済諸国における消費者の人口増加と可処分所得の増加は、冷凍ワッフル市場成長の重要な促進要因です。メーカーはさまざまなフレーバーを使用することで製品を強化しています。このように、メーカーの取り組みがこの地域の冷凍ワッフルの需要を押し上げています。
アジア太平洋の冷凍ワッフル市場の収益と2030年までの予測
アジア太平洋の冷凍ワッフル市場セグメンテーション
アジア太平洋の冷凍ワッフル市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分されます。
タイプ別では、アジア太平洋の冷凍ワッフル市場はフレーバー付きとノンフレーバー/プレーンに区分されます。2023年のアジア太平洋冷凍ワッフル市場では、フレーバーセグメントが大きなシェアを占めています。
エンドカテゴリーに基づき、アジア太平洋の冷凍ワッフル市場はグルテンフリーと従来型に区分されます。従来型セグメントは2023年にアジア太平洋冷凍ワッフル市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、アジア太平洋の冷凍ワッフル市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットセグメントは、2023年にアジア太平洋の冷凍ワッフル市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋の冷凍ワッフル市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。中国が2023年のアジア太平洋冷凍ワッフル市場のシェアを独占しました。
AVIETA S.A.、Planetary Foods Pvt Ltd(Waffle Mill)、Dely Wafels SRL、Kellogg's Companyなどがアジア太平洋冷凍ワッフル市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific frozen waffles market is expected to grow from US$ 598.75 million in 2023 to US$ 924.88 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 6.4% from 2023 to 2030.
Rising Growth of E-commerce Fuel Asia Pacific Frozen Waffles Market
The organized retail sector has undergone a massive transformation in recent years. The emergence of e-commerce resulted in considerable changes in how people shop and spend their money. The increasing penetration of smartphones and the internet, easy access to emerging technologies, rising purchasing power, and convenience provided by online retail platforms of shopping from anywhere are key factors driving the growth of e-commerce platforms.
People increasingly prefer online retail platforms for purchasing frozen foods. The online sales of food and beverages increased significantly during the COVID-19 pandemic due to the closure of brick-and-mortar stores and government restrictions. As lockdowns first constrained individuals and subsequently continued to work from home, there was a substantial shift to online shopping. Other factors influencing consumers to shop online include heavy discounts, availability of various products of different brands under one roof, and home delivery options. With the rising penetration of e-commerce across different countries, the manufacturers of frozen waffles are also enhancing their online presence by selling their products through well-known e-commerce platforms such as Amazon.com, Lidl, and Walmart. This factor is further expected to drive the growth of the frozen waffles market over the coming years.
Asia Pacific Frozen Waffles Market Overview
Countries considered for the frozen waffles market in the Asia Pacific comprises Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Emerging countries in the region are witnessing a surge in health-conscious consumers that will create demand for frozen waffles. The busy lifestyle of the growing urban middle-class population, who prefer a convenient and healthy diet, is the primary factor boosting the demand for frozen waffles in the region. Due to rising urbanization, rising disposable incomes, and growing health-conscious consumers, the demand for frozen breakfast snacks increased across the region. Moreover, the frozen waffles market is also projected to grow due to increased promotional and advertisement strategies by various manufacturers operating in the market.
Consumers' rising population and disposable income in developing economies such as China, India, Indonesia, and Malaysia are significant drivers of the frozen waffles market growth. Manufacturers are enhancing their products by using different flavors. Thus, manufacturers' initiatives boost the demand for frozen waffles across the region.
Asia Pacific Frozen Waffles Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Frozen Waffles Market Segmentation
The Asia Pacific frozen waffles market is segmented into type, category, and distribution channel, and country.
Based on type, the Asia Pacific frozen waffles market is segmented into flavored and unflavored/plain. The flavored segment held a larger share of the Asia Pacific frozen waffle market in 2023.
Based on end category, the Asia Pacific frozen waffles market is segmented into gluten free and conventional. The conventional segment held the largest share of the Asia Pacific frozen waffles market in 2023.
Based on distribution channel, the Asia Pacific frozen waffles market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the Asia Pacific frozen waffles market in 2023.
Based on country, the Asia Pacific frozen waffles market is segmented into the Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the share of the Asia Pacific frozen waffles market in 2023.
AVIETA S.A.; Planetary Foods Pvt Ltd (Waffle Mill); Dely Wafels SRL; and Kellogg's Company are some of the leading companies operating in the Asia Pacific frozen waffles market.