市場調査レポート
商品コード
1347198

欧州の乾燥ハーブ市場の2030年予測-タイプ別地域分析

Europe Dried Herbs Market Forecast to 2030 - Regional Analysis by Type (Marjoram, Basil, Cilantro/Coriander, Parsley, Thyme, Oregano, Bay Leaves, Dill, Spearmint, Peppermint, Chamomile, Hibiscus, and Others)

出版日: | 発行: The Insight Partners | ページ情報: 英文 81 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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欧州の乾燥ハーブ市場の2030年予測-タイプ別地域分析
出版日: 2023年08月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

欧州の乾燥ハーブ市場規模は、2022年の6億2,890万米ドルから2030年には8億9,402万米ドルに成長すると予測されており、2022年から2030年までのCAGRは4.5%と予測されています。

欧州は乾燥ハーブの主要輸入国の一つです。欧州に輸入されるハーブの大半は、インド、インドネシア、ブラジル、ベトナムなどの発展途上国からです。ハーブの栽培は複雑で課題も多く、労働集約的なプロセスです。それぞれのハーブは、異なる気候条件、土壌の種類、必要な水、収穫時期を必要とします。例えば、バジルは豊かで湿った土壌、十分な日照、70~75日の収穫期間を必要とします。一方、コリアンダーは、ローム質の砂、十分から部分的な日光、21日から28日の収穫期間を必要とします。ハーブはデリケートな植物であり、極端な気候条件では収穫量が落ちてしまうため、ハーブの栽培には常に監視と監督が必要です。欧州では、家庭料理への関心の高まりと、健康やウェルネスへの関心の高まりから、乾燥ハーブの需要が急速に増加しています。近年では、Amazon.com、Tesco、ASDA、Sainsbury'sなどのオンライン小売プラットフォームが、手頃な価格で多種多様な乾燥ハーブブランドを在庫しているため、高い集客を報告しています。顧客はまた、オンラインショッピングプラットフォームから製品を購入した後、乾燥ハーブの宅配を取得し、顧客満足度を向上させます。オンラインショッピングプラットフォームを通じた乾燥ハーブの販売増加は、欧州の乾燥ハーブ市場の成長を牽引しています。

ここ数年、持続可能性は欧州食品業界の重要な側面の一つとなっています。消費者は、農家や労働者に対する倫理的な扱いや公正な報酬を反映した製品を求めるようになっています。さらに、環境への影響が少ない製品を求めるようになっています。消費者はまた、生分解性またはリサイクル可能な包装、プロセス全体を通しての低炭素排出、地元農家からの原料調達にも注目しています。

EUのハーブ・スパイスメーカーは、自社製品を持続可能なものとして販売するために、オーガニック、フェアトレード、レインフォレスト・アライアンスの認証を必要としています。欧州委員会によると、2022年、欧州にはフェアトレード認証を受けたハーブ・スパイスメーカーが500社以上あっています。2021年11月、マコーミック・アンド・カンパニー社のブランドであるシュワルツは、ハーブとスパイスの包装を完全にリサイクル可能なものに移行し、プラスチック使用量を約3分の2に削減するとともに、二酸化炭素排出量を節約しました。こうした取り組みは、予測期間中、欧州の乾燥ハーブメーカーに力強い成長の可能性をもたらすと予想されます。このように、持続可能な方法で調達されたハーブとスパイスの人気の高まりは、予測期間中、欧州の乾燥ハーブ市場に大きな可能性をもたらすと期待されています。

フランスは、家庭料理の動向とエスニック料理の採用が増加しているため、欧州における乾燥ハーブの主要市場の1つです。フランスは主に、インド、スリランカ、ベトナム、インドネシア、ブラジル、中国などの国からハーブやスパイスを輸入しています。スリランカ輸出開発局によると、フランスはローリエ、バジル、ジンジャー、タイムの主要輸入国のひとつです。フランスの乾燥ハーブ市場は、家庭料理における健康食材としてのハーブの人気の高まりにより、近年著しく成長しています。同国の人々も健康志向を強めており、味を損なうことなく健康に役立つ食材を好むようになっています。このように、家庭料理用の乾燥ハーブへの嗜好が高まっていることが、同地域での需要を促進し、欧州の乾燥ハーブ市場を牽引しています。

Koninklijke Euroma BV、Sonnentor Krauterhandels GmbH、McCormick &Co Inc、Kotanyi GmbH、Verstegen Spices &Sauces UK Ltd、Steenbergs Ltd、Shender Group Ltd、Country Products Ltd、Tongmaster Seasonings Ltd、Forest Whole Foods Ltdは、欧州の乾燥ハーブ市場で事業を展開する主要企業です。これらの市場参入企業は、顧客の需要を満たすために、高品質で革新的な製品を提供し、欧州の乾燥ハーブの市場シェアを拡大することに注力しています。また、欧州における乾燥ハーブの販売に関する規制を満たすために、研究開発と品質分析に投資しています。例えば、EUの農薬の最大残留基準値(MRLs)規制によると、許可以上の残留農薬を含む製品は欧州市場から廃棄されます。そのため、この規制を満たすために、メーカーは厳しい農業慣行に従っています。このような試みは、予測期間にわたって欧州の乾燥ハーブ市場の成長を後押しすると予想されます。

欧州の乾燥ハーブ市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を使用して導き出されました。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、トピックに関する分析的洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、欧州の乾燥ハーブ市場を専門とする評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれます。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 欧州の乾燥ハーブ市場情勢

  • 概要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • エコシステム分析
    • ベンダー一覧

第5章 欧州の乾燥ハーブ市場:主要産業力学

  • 市場促進要因
    • 家庭料理動向の高まり
    • 有機乾燥ハーブの需要急増
  • 市場抑制要因
    • 厳しい規制枠組み
  • 市場機会
    • 持続可能な方法で調達されたハーブと持続可能なパッケージへの嗜好の高まり
  • 今後の動向
    • ハーブとスパイスのオンライン販売の増加
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 欧州の乾燥ハーブ市場:地域別市場分析

  • 欧州の乾燥ハーブ市場収益(2020年~2030年)
  • 欧州の乾燥ハーブ市場の予測と分析

第7章 欧州の乾燥ハーブ市場分析:タイプ別

  • タイプ別市場予測・分析
  • マジョラム
  • バジル
  • コリアンダー/コリアンダー
  • パセリ
  • タイム
  • オレガノ
  • ベイリーフ
  • ディル
  • スペアミント
  • ペパーミント
  • カモミール
  • ハイビスカス
  • その他

第8章 欧州の乾燥ハーブ市場:地域別分析

    • その他の中東・アフリカ

第9章 欧州の乾燥ハーブ市場-COVID-19パンデミックの影響

第10章 競合情勢

  • 主要企業によるヒートマップ分析
  • 企業のポジショニングと集中度

第11章 企業プロファイル

  • Koninklijke Euroma BV
  • Sonnentor Krauterhandels GmbH
  • McCormick & Co Inc
  • Kotanyi GmbH
  • Verstegen Spices & Sauces UK Ltd
  • Steenbergs Ltd
  • Shender Group Ltd
  • Country Products Ltd
  • Tongmaster Seasonings Ltd
  • Forest Whole Foods Ltd

第12章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. Europe Dried Herbs Market Segmentation
  • Table 2. List of Vendors
  • Table 3. Europe Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Table 4. Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) -Type
  • Table 5. Germany Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Type
  • Table 6. UK Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Type
  • Table 7. Italy Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Type
  • Table 8. Russia Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Type
  • Table 9. Rest of Europe Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - By Type
  • Table 10. Company Positioning & Concentration
  • Table 11. Glossary of Terms, Europe dried herbs market

List Of Figures

  • Figure 1. Europe Dried Herbs Market Segmentation, By Geography
  • Figure 2. Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 3. Ecosystem: Dried Herbs Market
  • Figure 4. Europe Dried Herbs Market - Key Industry Dynamics
  • Figure 5. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 6. Europe Dried Herbs Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
  • Figure 7. Dried Herbs Market Share (%) - Type, 2022
  • Figure 8. Marjoram Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 9. Basil Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 10. Coriander/Cilantro Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 11. Parsley Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 12. Thyme Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 13. Oregano Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 14. Bay Leaves Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 15. Dill Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 16. Spearmint Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 17. Peppermint Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 18. Chamomile Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 19. Hibiscus Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 20. Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 21. Europe Dried Herbs Market Breakdown by Geography, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 22. Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 23. Dried Herbs Market Breakdown by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 24. Germany Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 25. UK Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 26. Italy Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 27. Russia Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 28. Rest of Europe Dried Herbs Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 29. Pre and Post Covid-19 Impact: Europe Dried Herbs Market
  • Figure 30. Heat Map Analysis by Key Players
目次
Product Code: TIPRE00030008

The Europe dried herbs market size is expected to grow from US$ 628.90 million in 2022 to US$ 894.02 million by 2030; it is expected to register a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.

Europe is one of the major importers of dried herbs. The majority of the herbs imported in Europe are from developing countries such as India, Indonesia, Brazil, and Vietnam. The cultivation of herbs is a complex, challenging, and labor-intensive process. Each herb requires different climatic conditions, soil types, water requirements, and harvest time. For instance, basil requires rich and moist soil, full sunlight, and 70 to 75 days of harvest time. On the other hand, cilantro requires loamy sand, full to partial sunlight, and 21 to 28 days of harvest time. The cultivation of herbs requires constant monitoring and supervision as these plants are delicate, and extreme climatic conditions can destroy the yield. The demand for dried herbs is increasing at a rapid pace in Europe due to rising interest in home cooking coupled with increasing health and wellness concerns. In the recent years, online retail platforms such as Amazon.com, Tesco, ASDA, and Sainsbury's have reported high customer footfall as these websites stock a wide variety of dried herbs brands at affordable prices. Customers also get home delivery of dried herbs after buying the products from online shopping platforms, which increases customer satisfaction. The rising sales of dried herbs through online shopping platforms is driving the Europe dried herbs market growth.

Over the past few years, sustainability has become one of the important aspects of the Europe food industry. Consumers increasingly seek products that reflect ethical treatment and fair compensation for the farmers and workers. Moreover, they are looking for products with a low environmental impact. Consumers also focus on biodegradable or recyclable packaging, low carbon emissions throughout the process, and raw material procurement from local farmers.

The manufacturers of herbs and spices in the European Union need Organic, Fairtrade, and Rainforest Alliance certifications to market their products as sustainable. According to the European Commission, in 2022, there were more than 500 Fairtrade-certified herbs and spices companies in Europe. In November 2021, Schwartz, the McCormick and Company Inc brand, moved to fully recyclable packaging for herbs and spices to reduce plastic usage by almost two-thirds while saving on carbon emissions. Such initiatives are expected to provide strong growth potential to the manufacturers of dried herbs in Europe during the forecast period. Thus, the increasing popularity of sustainably sourced herbs and spices is expected to provide strong potential for the Europe dried herbs market over the forecast period.

France is one of the major markets for dried herbs in Europe due to increasing trend of home cooking and adoption of ethnic cuisines. France majorly imports herbs and spices from countries such as India, Sri Lanka, Vietnam, Indonesia, Brazil, and China. According to the Sri Lanka Export Development Board, France is among the major importers of bay leaf, basil, ginger, and thyme. The dried herbs market in France has grown considerably in recent years owing to the increasing popularity of herbs as healthy ingredients in home cooking. People in the country are also becoming health conscious and prefer ingredients that provide health benefits without compromising taste. Thus, the rising preference for dried herbs for home cooking is driving its demand in the region, thereby driving the Europe dried herbs market.

Koninklijke Euroma BV, Sonnentor Krauterhandels GmbH, McCormick & Co Inc, Kotanyi GmbH, Verstegen Spices & Sauces UK Ltd, Steenbergs Ltd, Shender Group Ltd, Country Products Ltd, Tongmaster Seasonings Ltd, and Forest Whole Foods Ltd are the key players operating in the Europe dried herbs market. These market players are focusing on providing high-quality, innovative products to fulfill customers' demands and increase their Europe dried herbs market share. They are also investing in research & development and quality analysis to meet the regulations pertaining to the sales of dried herbs in Europe. For instance, according to the EU's Maximum Residue Levels (MRLs) of pesticides regulation, products containing more pesticide residues than permitted are discarded from the European market. Thus, for meeting this regulation, manufacturers follow stringent agricultural practices. Such attempts are expecte to boost the Europe dried herbs market growth over the forecast period.

The overall Europe dried herbs market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information about the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights into the topic. Participants in this process include industry experts, such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants, such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the Europe dried herbs market.

Reasons to Buy:

  • Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies.
  • The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the Europe dried herbs market, thereby allowing players to develop effective long-term strategies.
  • Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets.
  • Scrutinize in-depth the market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it.
  • Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to products, segmentation, and industry verticals.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. Europe Dried Herbs Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Ecosystem Analysis
    • 4.3.1 List of Vendors

5. Europe Dried Herbs Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Home Cooking Trend
    • 5.1.2 Surging Demand for Organic Dried Herbs
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Regulatory Framework
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Increasing Preference for Sustainably Sourced Herbs and Sustainable Packaging
  • 5.4 Future Trends
    • 5.4.1 Escalating Online Sales of Herbs and Spices
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. Europe Dried Herbs Market - Regional Market Analysis

  • 6.1 Europe Dried Herbs Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
  • 6.2 Europe Dried Herbs Market Forecast and Analysis

7. Europe Dried Herbs Market Analysis - Type

  • 7.1 Type Market Forecasts and Analysis
  • 7.2 Marjoram
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Marjoram Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Basil
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Basil Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.4 Coriander/Cilantro
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 Coriander/Cilantro Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.5 Parsley
    • 7.5.1 Overview
    • 7.5.2 Parsley Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.6 Thyme
    • 7.6.1 Overview
    • 7.6.2 Thyme Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.7 Oregano
    • 7.7.1 Overview
    • 7.7.2 Oregano Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.8 Bay Leaves
    • 7.8.1 Overview
    • 7.8.2 Bay Leaves Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.9 Dill
    • 7.9.1 Overview
    • 7.9.2 Dill Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.10 Spearmint
    • 7.10.1 Overview
    • 7.10.2 Spearmint Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.11 Peppermint
    • 7.11.1 Overview
    • 7.11.2 Peppermint Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.12 Chamomile
    • 7.12.1 Overview
    • 7.12.2 Chamomile Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.13 Hibiscus
    • 7.13.1 Overview
    • 7.13.2 Hibiscus Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.14 Others
    • 7.14.1 Overview
    • 7.14.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

8. Europe Dried Herbs Market - Geographical Analysis

  • 8.1 Europe Dried Herbs Market, Revenue and Forecasts To 2030
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Europe Dried Herbs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
    • 8.1.3 Europe Dried Herbs Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 8.1.3.1 Dried Herbs Market Breakdown by Country
      • 8.1.3.2 Germany Dried Herbs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 8.1.3.2.1 Germany Dried Herbs Market Breakdown by Type
      • 8.1.3.3 UK Dried Herbs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 8.1.3.3.1 UK Dried Herbs Market Breakdown by Type
      • 8.1.3.4 Italy Dried Herbs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 8.1.3.4.1 Italy Dried Herbs Market Breakdown by Type
      • 8.1.3.5 Russia Dried Herbs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 8.1.3.5.1 Russia Dried Herbs Market Breakdown by Type
      • 8.1.3.6 Rest of Europe Dried Herbs Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
        • 8.1.3.6.1 Rest of Europe Dried Herbs Market Breakdown by Type

9. Europe Dried Herbs Market - Impact of COVID-19 Pandemic

10. Competitive Landscape

  • 10.1 Heat Map Analysis by Key Players
  • 10.2 Company Positioning & Concentration

11. Company Profiles

  • 11.1 Koninklijke Euroma BV
    • 11.1.1 Key Facts
    • 11.1.2 Business Description
    • 11.1.3 Products and Services
    • 11.1.4 Financial Overview
    • 11.1.5 SWOT Analysis
    • 11.1.6 Key Developments
  • 11.2 Sonnentor Krauterhandels GmbH
    • 11.2.1 Key Facts
    • 11.2.2 Business Description
    • 11.2.3 Products and Services
    • 11.2.4 Financial Overview
    • 11.2.5 SWOT Analysis
    • 11.2.6 Key Developments
  • 11.3 McCormick & Co Inc
    • 11.3.1 Key Facts
    • 11.3.2 Business Description
    • 11.3.3 Products and Services
    • 11.3.4 Financial Overview
    • 11.3.5 SWOT Analysis
    • 11.3.6 Key Developments
  • 11.4 Kotanyi GmbH
    • 11.4.1 Key Facts
    • 11.4.2 Business Description
    • 11.4.3 Products and Services
    • 11.4.4 Financial Overview
    • 11.4.5 SWOT Analysis
    • 11.4.6 Key Developments
  • 11.5 Verstegen Spices & Sauces UK Ltd
    • 11.5.1 Key Facts
    • 11.5.2 Business Description
    • 11.5.3 Products and Services
    • 11.5.4 Financial Overview
    • 11.5.5 SWOT Analysis
    • 11.5.6 Key Developments
  • 11.6 Steenbergs Ltd
    • 11.6.1 Key Facts
    • 11.6.2 Business Description
    • 11.6.3 Products and Services
    • 11.6.4 Financial Overview
    • 11.6.5 SWOT Analysis
    • 11.6.6 Key Developments
  • 11.7 Shender Group Ltd
    • 11.7.1 Key Facts
    • 11.7.2 Business Description
    • 11.7.3 Products and Services
    • 11.7.4 Financial Overview
    • 11.7.5 SWOT Analysis
    • 11.7.6 Key Developments
  • 11.8 Country Products Ltd
    • 11.8.1 Key Facts
    • 11.8.2 Business Description
    • 11.8.3 Products and Services
    • 11.8.4 Financial Overview
    • 11.8.5 SWOT Analysis
    • 11.8.6 Key Developments
  • 11.9 Tongmaster Seasonings Ltd
    • 11.9.1 Key Facts
    • 11.9.2 Business Description
    • 11.9.3 Products and Services
    • 11.9.4 Financial Overview
    • 11.9.5 SWOT Analysis
    • 11.9.6 Key Developments
  • 11.10 Forest Whole Foods Ltd
    • 11.10.1 Key Facts
    • 11.10.2 Business Description
    • 11.10.3 Products and Services
    • 11.10.4 Financial Overview
    • 11.10.5 SWOT Analysis
    • 11.10.6 Key Developments

12. Appendix

  • 12.1 About Us
  • 12.2 Glossary of Terms