|
市場調査レポート
商品コード
1296777
EdTechの中東・北アフリカ市場の2028年までの予測- 分野別、エンドユーザー別の地域分析MENA Edtech Market Forecast to 2028 - Regional Analysis by Sector (K-12, Higher Education, Pre-School, and Others) and End User (Individual, Academic Institutions, and Others) |
||||||
|
EdTechの中東・北アフリカ市場の2028年までの予測- 分野別、エンドユーザー別の地域分析 |
出版日: 2023年06月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 153 Pages
納期: 即納可能
|
中東・北アフリカのEdTech市場は、2022年の25億米ドルから2028年には55億米ドルに成長すると予想されており、2023年から2028年までのCAGRは14.2%と推定されています。
COVID-19の発生以来、オンライン学習プログラムの需要が増加しています。従来の教育方法ではなく、遠隔学習を容易にする教育プラットフォームに人口が傾斜しています。さらに、パンデミックへの対応として、この地域ではオンライン教育プラットフォームに対する政府の受け入れが増加しています。中東・北アフリカ地域の各国政府は、オンライン学習を強化するために複数のイニシアチブを取っています。例えば、UAE政府はエミレーツ赤新月社と提携し、2023年2月に開催された世界政府サミット2023において、米国2,722万米ドル(1億AED)を投じてデジタル・スクール基金を設立しました。このパートナーシップを通じて、政府はデジタル・スクールのプログラムを財政的に支援し、災害や危機に見舞われたさまざまな国で、正規教育に関連するスマートで柔軟な遠隔教育システムを提供することを目指しています。したがって、政府によるこのようなイニシアチブは、予測期間中の中東・北アフリカEdTech市場の成長を促進すると思われます。
さらに、さまざまな主要世界市場プレーヤーが、この地域でオンライン学習プロジェクトを立ち上げています。例えば、KITMEKは2023年1月、AIベースの家庭教師が指導する中東初の双方向デジタルスクールを開始しました。幼稚園から5年生までの生徒は、このプラットフォームを通じて、月々わずか1米ドルで世界なカリキュラムにアクセスできます。また、この取り組みを通じて、子どもたちは自分のペースで学習や復習ができ、都合の良いときにどんなトピックでも再確認することができます。同様に、2022年3月、BYJUとカタール投資庁(QIA)は、ドーハに新たなEdTechビジネス、研究開発センターを立ち上げる覚書に調印しました。この新センターは、中東・北アフリカ地域の児童・生徒にカスタマイズされた学習ソリューションを提供するための研究と革新プログラムに取り組みます。市場プレーヤーが導入するこのような新しい学習ソリューションは、中東・北アフリカEdTech市場の成長をさらに促進すると思われます。
パーソナライズされた学習とは、生徒のニーズや能力に応じて学習体験をカスタマイズし、学習意欲や学習成果を向上させることを意図した学習者中心のアプローチです。この学習方法は、目標を設定し、進捗状況を追跡し、学習を振り返るのに役立つため、生徒の積極的な参加を促します。また、このプロセスは、学習者の関心に応じてコースが設計されるため、より高い学習継続率やより良い評価など、より良い学習成果をもたらします。さらに、パーソナライズド・ラーニングでは、学習者が自分のペースやスケジュールに合わせてコースにアクセスできるため、多忙なスケジュールでもさまざまな科目を学習することができます。上記のような利点があるため、さまざまな市場プレーヤーがパーソナライズされた学習体験を顧客に提供しています。2023年4月、Courseraは、パーソナライズされたインタラクティブなオンライン学習を顧客に提供するための新しいプラットフォーム・ツールと機能の立ち上げを発表しました。これらの新しいツールや機能は、Coursera Coach Powered by Generative AI、ML-Powered Translations、Flexible Viewing in Guided Projectsであり、顧客によりパーソナライズされた学習を提供します。このように、パーソナライズされた学習に対する需要の高まりと、市場プレーヤーによるこのアプローチの採用の増加は、予測期間中の中東・北アフリカEdTech市場の成長を促進すると思われます。
Udemy, Inc.、Coursera Inc.、Blackboard Inc.、Duolingo、edX LLCなどは、この市場調査で紹介されている中東・北アフリカEdTech市場のプレーヤーです。Almentor FZCO、Sololearn Inc、Zendy Institute、Noon Academy、Beams International LLC(Baims)などは、本レポートで紹介されているその他の注目すべき中東・北アフリカEdTech市場企業です。
EdTech市場の主なエンドユーザーには、個人、学術機関、その他が含まれます。2022年には、個人セグメントが最大のシェアを占め、EdTech市場で最も急成長しているセグメントです。効率的な学習、学習意欲の向上、オンライン教材への24時間アクセスなどが、エンドユーザーの間でのEdTech需要の拡大を後押ししています。
COVID-19パンデミックが中東・北アフリカEdTech市場に与える影響
COVIDの流行は中東・北アフリカEdTech市場に好影響を与えています。中東・北アフリカでは、COVID-19パンデミックの初期段階からオンライン教育への需要が急増したため、複数の高等教育プロバイダーがオンライン学位プラットフォームやコースを増加させました。Al-Fanar Mediaのレポートによると、Courseraは2020年3月中旬以降、中東・北アフリカからのオンライン学習者が500%増加しました。現在、Courseraの中東・北アフリカにおける学習者数は約340万人です。また、2020年3月には、オンラインコースを提供するFutureLearnが、中東・北アフリカからの参加者が500%増加したと報告しています。同様に、edXの地域別受講者数は2020年3月以降200%以上増加しています。HP Inc.も2021年5月にデジタル教育、包括的、学習プログラムを開始しました。これらのeラーニング・プログラムは、生徒の評価結果や総合的な成績の向上に役立っています。このように、中東・北アフリカ諸国では2021年半ばにオンライン教育が大幅に増加しており、この地域のEdTech市場に計り知れない可能性があることを示しています。
The MENA edtech market is expected to grow from US$ 2.5 billion in 2022 to US$ 5.5 billion by 2028; it is estimated to register a CAGR of 14.2% from 2023 to 2028.
Since the COVID-19 outbreak, the demand for online learning programs has been increasing. Instead of the conventional ways of education, the population is inclining toward educational platforms facilitating remote learning. Furthermore, the government acceptance of online education platforms has increased in the region in response to the pandemic. It is seen that the governments of various countries in MENA are taking multiple initiatives to enhance online learning. For instance, the UAE government partnered with the Emirates Red Crescent to establish the Digital School Fund with a US$ 27.22 million (AED100 million) investment during the World Government Summit 2023 in February 2023. Through this partnership, the government aims to financially support the Digital School's programs and provide smart, flexible distance education systems in different countries affected by disasters and crises, relating to formal education. Thus, such initiatives by the government will fuel the MENA edtech market growth during the forecasted period.
Moreover, various key global market players are launching online learning projects in the region. For instance, in January 2023, KITMEK launched the Middle East's first interactive digital school, which is taught by an AI-based tutor. Students in kindergarten up to grade 5 can access a global curriculum for just US$ 1 per month via this platform. Also, through this initiative, children can learn and revise at their own pace and revisit any topic at their convenience. Similarly, in March 2022, BYJU's and Qatar Investment Authority (QIA) countersigned a memorandum of understanding (MoU) to launch a new edtech business, research, and development center in Doha. The new center will engage in research and innovation programs to offer customized learning solutions to pupils in MENA. In all, such new learning solutions introduced by market players will further fuel the MENA edtech market growth.
Personalized learning is a learner-centred approach intending to create a learning experience tailored as per student's needs and abilities to improve engagement and provide motivation and learning outcomes. This way of learning encourages students to take an active role, as it helps set goals, track progress, and reflect on their learning. This process also provides better learning outcomes, such as higher retention rates and better assessment performance, as the courses are designed according to the learner's interest. Furthermore, personalized learning allows learners to access their courses at their own pace and schedule, which helps in learning different subjects even with busy schedules. Owing to all the above benefits, various market players offer personalized learning experiences to customers. In April 2023, Coursera announced the launch of new platform tools and features to help provide customers with personalized and interactive online learning. These new tools and features are Coursera Coach Powered by Generative AI, ML-Powered Translations, and Flexible Viewing in Guided Projects, which will provide more personalized learning to the customers. Thus, the growing demand for personalized learning and the increasing adoption of the approach by the market players will fuel the growth of the MENA edtech market during the forecast period.
Udemy, Inc.; Coursera Inc.; Blackboard Inc.; Duolingo; and edX LLC are a few MENA edtech market players profiled in this market study. Almentor FZCO, Sololearn Inc, Zendy Institute, Noon Academy, and Beams International LLC (Baims) are few other notable MENA edtech market players profiled in the report.
The major end-users of the edtech market include individuals, academic institutions, and others. In 2022, the individual segment held the largest share, and is the fastest-growing segment in the edtech market. Efficient learning, greater engagement, and round-the-clock access to online material drive the growing demand for edtech among end users.
Impact of COVID-19 Pandemic on MENA Edtech Market
The COVID pandemic has a positive impact of the MENA edtech market. In MENA, several higher education providers increased online degree platforms and courses because the demand for online education has risen sharply since the initial phase of COVID-19 pandemic. Coursera witnessed a 500% increase in online learners from MENA since mid-March of 2020, according to the report of Al-Fanar Media. Currently, Coursera has ~3.4 million learners in MENA. Besides, in March 2020, FutureLearn, an online courses provider, reported a 500% increase in participation from MENA. Similarly, edX's regional enrolments have escalated by more than 200% since March 2020. HP Inc also launched its digital teaching, comprehensive, and learning program in May 2021. These e-learning programs help improve the student's assessment results and overall performance. Thus, online education has seen a significant rise in the mid of 2021 in the MENA countries, indicating immense potential for the edtech market in the region.