|
市場調査レポート
商品コード
1226887
欧州の3Dアバターソリューション市場、2028年までの予測- 地域別分析- コンポーネント、モデル、エンドユーザー別Europe 3D Avatar Solution Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis - by Component (Solution and Services), Model (Stylized, Realistic, and Futuristic), and End User (Media and Entertainment, Healthcare, Fashion, and Others) |
||||||
欧州の3Dアバターソリューション市場、2028年までの予測- 地域別分析- コンポーネント、モデル、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年02月13日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即納可能
|
欧州の3Dアバターソリューション市場は、2022年の4,048万米ドルから2028年には2億1,680万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは32.3%と推定されています。
ファッション業界におけるメタバースや3Dアバターなどの先進技術の採用が欧州の3Dアバターソリューション市場を後押し
ファッション業界では、過去5年間で、人工知能(AI)や仮想現実(VR)などの先端技術の採用が急速に進んでいます。ファッション業界は、衣服やアクセサリーの生産にいくつかの自動化技術を採用し、カスタマイズされた提供や同じものをより短時間で生産しています。ファッション業界は、人々のファッション動向を研究するためにAIを採用し、適切なシェイプアップとフィッティングのために3Dモデルで服やアクセサリーをデザインするためにVRを採用しています。ファッションブランドは、デジタル更衣室やアバターなどのサービスを提供し、自社製品の販売に非代替性トークン(NFTs)マーケットプレースを採用しています。このように、ファッション業界では、高利益率、二次市場の利益、在庫の無駄の削減、設計・生産時間の短縮など、いくつかの利点があるため、製品の販売にこれらのNFTsプラットフォームを急速に導入しています。したがって、これらの要因は、ファッション業界における3Dアバターソリューションの需要にプラスの影響を及ぼしています。また、いくつかのファッションブランドは、自社製品のデザインや販売のためにメタバースの導入に投資しています。ファッションブランドによる、衣服の販売や顧客にパーソナライズされた体験を提供するためのさまざまなデジタルプラットフォームの導入におけるこうした提携や買収の増加は、3Dアバターソリューションの需要を促進し、それによって欧州の3Dアバターソリューション市場の成長に貢献しています。
欧州の3Dアバターソリューション市場の概要
欧州の3Dアバターソリューション市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。この地域のファッション産業は、フランスやイタリアなどの国々で急速に変化するファッション動向により、急成長を遂げています。ファッション業界では、自動化、人工知能、その他のデジタル技術の採用により、ブランドは消費者のニーズに合わせて商品をカスタマイズできるようになり、それが業界の成長を促進しています。例えば、ルイ・ヴィトン、グッチ、バレンシアガなどのファッションブランドは、メタバースにおける様々なプロモーションイベントに3Dアバター技術を採用しました。2021年、バレンシアガはフォートナイトと提携し、ゲーマー向けのバーチャルブティックを開催しました。プレイヤーは3Dアバターを通して着替えブースで試着し、デジタル衣装を購入することができました。同様に、2021年には、グッチがRobloxとコラボレーションし、ブランドのプロモーションのためのアート展を開催しました。グッチは、テーマパークに入場する前に、参加者がデジタル製品を購入し、真っ白なアバターをカスタマイズできるようにしました。このようにファッション業界における3Dアバターの導入が進むことで、3Dアバターソリューション市場のプレーヤーにビジネスチャンスがもたらされ、市場の成長に寄与すると期待されています。
欧州の3Dアバターソリューション市場の収益と2028年までの予測(金額)
欧州の3Dアバターソリューション市場のセグメンテーション
欧州の3Dアバターソリューション市場は、コンポーネント、モデル、エンドユーザー、国によって区分されます。
コンポーネントに基づき、欧州の3Dアバターソリューション市場は、ソリューションとサービスに二分されます。2022年の市場シェアは、ソリューションセグメントがより大きなシェアを占めています。
モデルに基づき、欧州の3Dアバターソリューション市場は、スタイライズド、リアル、フューチャリスティックに区分されます。2022年には、スタイライズドセグメントが最も大きな市場シェアを占めています。
エンドユーザー別に見ると、欧州の3Dアバターソリューション市場は、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、ファッション、その他に分類されます。ファッション分野は2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、欧州の3Dアバターソリューション市場は、英国、ドイツ、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州に分類されます。地域別分析では、2022年にドイツが市場シェアを独占しています。
The Europe 3D avatar solution market is expected to grow from US$ 40.48 million in 2022 to US$ 216.80 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 32.3% from 2022 to 2028.
Adoption of Advanced Technology like Metaverse and 3D Avatar in Fashion Industry is Fueling the Europe 3D Avatar Solution Market
The fashion industry, over the last five years, has been experiencing rapid adoption of advanced technologies such as artificial intelligence (AI) and virtual reality (VR). The fashion industry is adopting several automated technologies for producing clothes and accessories for customized offerings and production of the same in less time. The industry is adopting AI for studying fashion trends among the population, and VR for designing clothes and accessories on 3D models for proper shaping & fitting. Fashion brands are adopting non-fungible tokens (NFTs) marketplaces for selling their products by offering services such as digital changing rooms and avatars. Thus, the fashion industry is rapidly adopting these NFTs platforms to sell their products owing to several benefits such as high-profit margin, secondary market profits, reduction in inventory wastage, and low design & production time. Therefore, these factors are positively influencing the demand for 3D avatar solutions in the fashion industry. Several fashion brands are also investing in the adoption of the metaverse for designing and selling their products. The rise in such partnerships and acquisitions by fashion brands in the adoption of various digital platforms to sell clothes and offer a personalized experience to customers is driving the demand for 3D avatar solutions, thereby contributing to the growth of the Europe 3D avatar solution market .
Europe 3D Avatar Solution Market Overview
The Europe 3D avatar solution market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and rest of Europe. The fashion industry in the region has experienced rapid growth owing to rapidly changing fashion trends in countries such as France and Italy. The adoption of automation, artificial intelligence, and other digital technologies in the fashion industry enables brands to customize their offering according to consumer's needs, which is driving the industry's growth. For instance, fashion brands such as Louis Vuitton, Gucci, and Balenciaga adopted 3D avatar technologies for various promotional events in the metaverse. In 2021, Balenciaga, in partnership with Fortnite, organized a virtual boutique for the gamers. The players could purchase digital outfits by trying them out in changing booths through their 3D avatars. Similarly, in 2021, Gucci collaborated with Roblox to organize an art exhibition for the promotion of their brands. Gucci allowed the participants to purchase their digital products to customize their blank avatars before entering the theme park. This rising adoption of 3D avatar in the fashion industry is expected to offer business opportunities to the 3D avatar solution market players, thereby contributing to the growth of the market.
Europe 3D Avatar Solution Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Europe 3D Avatar Solution Market Segmentation
The Europe 3D avatar solution market is segmented based on component, model, end user, and country.
Based on component, the Europe 3D avatar solution market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger market share in 2022.
Based on model, the Europe 3D avatar solution market is segmented into stylized, realistic, and futuristic. The stylized segment held the largest market share in 2022.
Based on end user, the Europe 3D avatar solution market is segmented into media and entertainment, healthcare, fashion, and others. The fashion segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Europe 3D avatar solution market has been categorized into the UK, Germany, France, Italy, Russia, and rest of Europe. Our regional analysis states that Germany dominated the market share in 2022.